Zebra uit Texas begint aan een springcarriere *filmpjes*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:49

Chaos schreef:
PussinBoots: Paarden kun je leren dragen, ik weet niet of dat met de bouw van een zebra mogelijk is. Het is toch een behoorlijke belasting, tuig+ruiter. En een paard is niet gemaakt om te springen, ze worden wel gefokt om te springen. Lijkt me toch wel belangrijk.

WHAHAHAHAHAAA HAHAHA

grappigste post die ik vandaag heb gelezen.

_Denisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:50

manegeboom haha := die vind ik wel goed! maar je hebt natuurlijk wel gelijk, die komen ook gewoon oorsprongkelijk uit het 'wild'. en ik vind persoonlijk dat ze niet zoveel verschillen met paarden. maarja zoals ik al zei ik denk dat wij hier met zn alle nou niet echt zebrakenners zijn, meer van de afdeling paard&pony!

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:50

coiboi schreef:
Nu snap ik waarom het steeds moeilijker wordt om over te steken...
Alle zebra's gaan springen ;)

:+

Ik vind het er wel grappig uitzien, maar als ik dit zo zie krijg ik niet echt de behoefte om het meteen zelf te doen. Ik vind het wel knap dat ze dit zo doet, eventjes het tegendeel bewijzen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:51

Janski schreef:
Chaos schreef:
PussinBoots: Paarden kun je leren dragen, ik weet niet of dat met de bouw van een zebra mogelijk is. Het is toch een behoorlijke belasting, tuig+ruiter. En een paard is niet gemaakt om te springen, ze worden wel gefokt om te springen. Lijkt me toch wel belangrijk.

WHAHAHAHAHAAA HAHAHA

grappigste post die ik vandaag heb gelezen.

Ik wordt altijd vrolijk als ik mensen blij kan maken.
Kun je ook vertellen waarom je iets vindt?

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:51

Iris_10 schreef:
Ik vind het er wel grappig uitzien, maar als ik dit zo zie krijg ik niet echt de behoefte om het meteen zelf te doen. Ik vind het wel knap dat ze dit zo doet, eventjes het tegendeel bewijzen.

Inderdaad, meestal wordt gezegd dat zebra's niet te rijden zijn :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:52

Iris_10 schreef:
:+

't Zou ook niet zo'n beste ontwikkeling zijn als men nu naar afrika vloog om hordes zebra's te importeren voor de sport en de heb. :+

Chaos

Re: Zebra uit Texas begint aan een springcarriere *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:54

Haha, ik zou het bijna doen. Zo'n beestje is gewoon al leuk om op het land te zetten en naar te kijken. :+

_Denisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:55

gelijk heel de zeebra int wild uitgestorven en alleen in gevangenschap, dat zal ook wel weer niet de bedoeling zijn :+

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:56

''Zebra's horen in het wild''?

Paarden oorspronkelijk niet dan? Net zo zielig toch.

_Denisee

Re: Zebra uit Texas begint aan een springcarriere *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:57

paarden ook, zelf onze hond en kat of hamster :j

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:58

das echt grappig :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:58

Zunzuncito schreef:
Ze heeft inderdaad superlanghaar, waarom zit ik steeds spontaan evoluerende klitten uit mijn haar te plukken, terwijl zij met losse lokken kan rijden in de wind?. Heeft zeker ook Cowboy Magic >;)

hahahahahahaha _O-

Janski schreef:
Euhmm.. en waar dacht je dat paaden oorspronkelijk vandaan komen dan?? .... die groeien niet aan de manegeboom of aan een ponystruik dat zijn toch ne zo goed een savanne en steppe dieren.

whahahahah _O-

Geniaal topic dit :D

Maar om even serieus te zijn. Jongens jongens wat maakt bokt zich weer druk om niets. De eerste ruiter die jaaaaaaaaaaren geleden op een paard ging zitten (of de ezel) belaste dit dier ook -flink-. Er zijn dan ook in de voorvaderen van onze huis tuin en keuken paarden vergroeiingen te zien in de belaste wervels.

Als we die zebraatjes nu eens lekker met zn alle gaan rijden (te groot, jongens, serieus, doe normaal. Onze voorvaderen reden ook op ponys van gemiddeld 1.30, en die reden daar daaaaaagen achter elkaar op, toen hadden we nog geen vliegtuigen om oorlogen mee te vieren), maar dan passen die werveltjes zich vanzelf ook aan en kunnen we de zebraatjes ook redden, gezien hun natuurlijk leefomgeving ook steeds minimalistischer word en in een dierentuin zie je ook liever dieren gaan dan komen als je het over dierwelzijn hebt (hmmm, niet dat het gemiddelde paard in zijn isolatiecel het nou goed heeft, maar oke, hopelijk komt daar snel verandering in).

In iedergeval, ik vind vooral die charlie voor de kar echt een super plaatje ;) Dat rijden ziet er idd nog onwennig uit, maja, die zebra is ook maar eens een echte pioneer.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:59

_Pretty schreef:
Ik vind het ook niet echt top hoor, KellyDV.
Ten 1e vind ik haar te lang, ten 2e zijn die dieren er niet op gebouwd, en ten 3e snap ik sowieso al niet dat je een kudde dier met zn 2en houd, terwijl die beestjes lekker in het wild op de savanne horen...

Ik ben het eens met dat het er niet soepel uitziet, de ruiter is veelste groot en hij loopt niet goed heb ik het idee, maar jou argument over een kuddedier met z'n 2 houden en hij hoort thuis op de savanne. Dat geld ook voor paarden, die leefDE ook in kuddes vrij op de vlaktes.. dus dat argument vind ik een beetje krom:P

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:59

whaha, coowl! zou ik wel eens willen proberen! :P

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:01

Ik vind het grappig omdat het lijkt alsof je zegt dat paarden niet gemaakt zijn om te springen maar dat doordat wij er mee zo gefokt hebben ze het toch kunnen ..
Paarden zijn van oorsprong ook gewoon wilde dieren geweest en gelukkig wél gemaakt om bij gevaar hard te rennen en ook nog over bomen en obstakels te springen :)

Maar goed.

Paarden zijn niet gemaakt om op te rijden (maar het kan heel goed)
Honden zijn niet gemaakt om blinde mensen te helpen (maar het kan heel goed)
Olifanten zijn niet gemaakt om zware voorwerpen te trekken (maar kunnen dat wel goed)
Koeien zijn niet gemaakt om hamburgers van te maken ...... maar ....

dus ik snap het punt niet zo... juist knap zebra's staan bekend om een temeramentvol en vuil karakter en zijn minder sterk dan paarden en ossen. Vandaar dat men vroeger liever op een paard zat en een os voor de ploeg bond want met die dieren kan je beter werken. Het is niet zo dat het onmogelijk is met een zebra het is wel veel lastiger.

x_Fadigho

Zo gaaf ! echt goed bezig, en echt een cutie, haha
Zou ik idd ook eens willen proberen, hij is zo 'tam'..

het is idd eigelijk wel een kuddedier maja..
Genoeg daar over!

Top man :D

_Denisee

haha idd typisch bokt, gelijk ertegenaan haha :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:02

Ik snap niet waarom altijd aangenomen moet worden dat dat wat men "vroegaaaah" gedaan heeft ook goed was. Vroeger hield men paarden aan een ketting in een stand, over 40jaar hebben we alleen nog uitloopstallen.

Het paard heeft zich sinds het gedomesticeerd is aangepast naar de mens, dit zou dus met de Zebra ook kunnen, maar waarom zouden we dat willen?

Waarom zo'n zebra niet lekker laten lopen? Ik zie hem liever zo op de wei dan in de dierentuin, maar rijden, tja, ik snap niet waarom.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:07

knap! maar is dat wel goed voor z'on beestje. ik vind haar ook wat te groot. maar wel een lieve zebra en het blijft knap. /3 = zebra

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:08

Naja, als je dat leuk vind.... Dan klim je er toch op?
Da's dezelfde vraag die je bij paarden kunt stellen. Snap ook niet waarom we daar zo nodig op moeten gaan zitten. Tjah, we vinden het zelf leuk.

Lori

Maren schreef:
:n vind dit echt niks, zo'n zebra is ten eerste niet goed er voor gebouwd en ten tweede te klein voor de ruiter, en ze horen gewoon in het wild, of in de dierentuin maar dan zonder ruiter

Geen enkel dier hoord in de dierentuin zeker niet. Het initiatief van sommige dierentuinen kan je goed noemen ze proberen te fokken. Maar toch nee ze horen er niet liever er uit dan er in. Sorry met dat stukje ben ik gewoon niet akkoord. Paarden horen trouwens ook in het wild thuis.

Chaos

Janski: Ik zeg niet dat ze niet gemaakt zijn om te springen. Duuuuhh.
Dat is een reactie van mij op voorgaande post van een Bokker. ;)

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:10

dit doet me weer zo denken aan de film; streep wil racen.
gaat ook over een zebra, maar die wil in de renbaan zijn ding bewijzen.

wat een poepie <3
ik hoop dat deze zebra veel vrije loop heeft en niet vaak traint, dan is het prima. ;)

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:10

Agjaa, ik zie paarden ook liever in het wild dan in een stal van 2 bij 3..
Chaos, paardrijden doe je met plezier maar op een zebra rijden ho maar.
Beetje scheef vind je zelf niet?

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:14

Ik vindt het erg knap van haar dat het haar gelukt is om zo´n dier zo mak te maken...

Ze is wel wat groot en het ziet er inderdaad niet al te soepel uit en daarom heb ik ook me bedenkingen.... maar ik maak me er verder niet zo druk om want dat beestje krijgt wel een super verzorging... heel bijzonder :)