Wedstrijddata Totilas bekend; hengst inmiddels verhuisd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:40

muc schreef:
Citaat:
Pünktlich um 13 Uhr sitzt Rath im Sattel, reitet draußen auf dem tiptop gepflegten Viereck, um sich herum Rasen, blühende Rhododendren und 55 Journalisten.

Ruhig lässt er die Arbeit angehen, tiefe Einstellung à la junge Remonte, meistens jedenfalls. Totilas hat abgespeckt, 50 Kilo meint Paul Schockemöhle. Das steht ihm gut, er wirkt dadurch athletischer und hochbeiniger. Rath reitet die ersten Übergänge, Tempiwechsel im Trabe. Auf der Diagonalen fliegen die Vorderbeine, wie man es bei Gal kannte, hinten nicht immer mit derselben Energie, auch das ist nicht neu. Manchmal ist das Tempo schwer zu definieren: versammelter Trab? Oder Mitteltrab? Oder doch schon so was wie Passage? Es ist, als ob man einen Hebel umlegt und die Vorderbeine fliegen. Auch das kann man schon von Gal.

Lange lässt uns Matthias auf die ersten Piaffen warten, hier ein paar Tritte, dort ein paar. Schließlich hat er ihn soweit: gefühlte 40 Piaffetritte auf der Stelle- das wäre nun wirklich nicht nötig gewesen, wie sehen ja, er kann’s. Am Schluss der Galopp, fehlerlose Wechsel. Auf kleinem Kreis aber sehr ruhig gesprungene Pirouetten. Dazwischen immer wieder zugelegt, dabei wird der Schwarze richtig heiß, der Reiter hat die Hände voll, zwischendurch immer wieder Schrittpausen. Fazit: Bis zur Lektionssicherheit, wie sie in der Prüfungsaufgabe verlangt wird, auf den Punkt und nicht dann, wann es gerade passt, ist es noch ein ordentliches Stück des Weges. Aber die Richtung stimmt. Die Hofuhr schlägt 14 Uhr, vom Glockenspiel ertönt Lobe den Herren – da hätten vielleicht die zuständigen Bundestrainer Lust mitzusingen.

Hier nog een stukje van de Duitse pers. Ik moet eerlijk zeggen, heel enthousiast is het niet geschreven. Ik hoop voor Rath dat hij het paard goed net zo goed aan het lopen krijgt als Gal. Maar ik geloof dat Gal ook een gouden randje aan een paard kan rijden, van Lingh hebben weg ook weinig meer gehoord nadat hij bij Gal we was.

Vind het maar een raar stukje eigenlijk. Negatief richting Rath, maar ook een klein beetje richting Gal. Zou dit het gevolg zijn van de spagaat waar de Duitse journalistiek zich in bevindt volgens een topic van een tijdje geleden?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:42

Prisca schreef:
danamuts schreef:
welgeteld 34 hele minuten nadat je verhuist bent, je eigen moeten presenteren voor zoveel mensen.

Ik laat ze altijd minimaal een dag een beetje bijkomen, maar goed, hij zal het wel gewend zijn.

Euh die tijd hebben ze op wedstijd ook niet...kom kom zijn geen mietjes en de ruiter ook niet....lopen met die handel...

Dit dacht ik ook!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:43

Citaat:
Maar liefst 55 journalisten en 10 tv-teams stonden voor de poorten van het terrein van Linsenhoff in Kronberg te wachten op de nieuwe gast.

En dat voor een paard. Echt, de wereld is raar....

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:44

Zonnetje81 schreef:
welgeteld 34 hele minuten nadat je verhuist bent, je eigen moeten presenteren voor zoveel mensen.

Ik laat ze altijd minimaal een dag een beetje bijkomen, maar goed, hij zal het wel gewend zijn.

Euh die tijd hebben ze op wedstijd ook niet...kom kom zijn geen mietjes en de ruiter ook niet....lopen met die handel...
Dit dacht ik ook!

Maar iets langer dan een half uur hebben ze meestal toch wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:45

danamuts schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dit dacht ik ook!

Nee.
Paard word uitgeladen, opgezadeld, ingereden, proef gereden, afgezadeld en opgeladen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:46

Ik lees het artikel helemaal niet zo negatief: hij heeft het paard gereden en het zag er goed uit, behoudens een aantal verbeterpunten. Ik hoop voor Matthias Rath dat hij op de eerstkomende wedstrijd schittert en alle critici de mond snoert.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:50

En nu staan er ook foto´s van de training.
http://www.st-georg.de/news/detail.php? ... 47&class=6

@mylittlejoy Ja,ik vindt het ook niet erg positief. Ik moet zeggen dat een jaar/anderhalf jaar geleden ik me altijd ontzettend ergerde wat de Duitse Media (St Georg) over Totilas en Gal schreef. Alles was circus, geen dressuur etc. en op het moment dat PS Totilas gekocht heeft is het stil geworden. Ik heb een beetje medelijden met die Rath, hij kan zowiezo niet "winnen". Als hij het goed gaat doen heeft Gal het voorwerk gedaan, en is het geen kunst met zo´n geweldig paard en als het slecht gaat zeggen ze hij kan het niet....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:52

danamuts schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dit dacht ik ook!

Graag goed quoten want dat heb ik niet gezegd.

En wat doe jij op wedstrijd??? 3 uur je paard aan de hand ronstappen, laten snuffelen.

Omdat het toot is kan hij ineens niet meer binnen een half uur opgezadeld en gereden worden!?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:12

Ziet er vanaf de foto goed uit ;)
Vind die 50 kg die eraf is m echt niet hoogbeniger maken, eerder een dunner kontje van :o

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:13

Ik lees het stuk als voorzichtig positief :j
Ze lijken al meer een team.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:14

Foto's zien er goed uit, stuk beter dan eerst. Vind het wel een soort van risico dat ze nemen om bij die verhuizing en eerste training daar meteen pers uit te nodigen, had ik even een weekje mee gewacht. En persoonlijk zorgde ik er ook altijd voor dat ik ruim van te voren op wedstrijd was en mijn paard niet accuut na aankomst hoefde te gaan zadelen en rijden en een half uur speling had. Gelukkig lijkt Totilas, zoals altijd, niet echt onder de indruk van zijn nieuwe omgeving. Ben benieuwd naar de filmpjes.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:17

Zonnetje81 schreef:
Graag goed quoten want dat heb ik niet gezegd.

En wat doe jij op wedstrijd??? 3 uur je paard aan de hand ronstappen, laten snuffelen.

Omdat het toot is kan hij ineens niet meer binnen een half uur opgezadeld en gereden worden!?

mag maar 1 qouten, en dat ging niet goed. I'm sorry!

Zonnetje81

Re: Wedstrijddata Totilas bekend; hengst inmiddels verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:17

Is je vergeven ;) :P

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:18

Vind Totilas en MAR wel een leuk stel eigenlijk :D Ik hoop dat Totilas ook onder deze ruiter weer mooie dressuur laat zien en dat we weer als vanouds van hem kunnen gaan genieten :)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:26

ik hoop dat ze het goed gaan doen! het is ze gegunt +:)+

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:47

Ook ik ben benieuwd wat Toot ons gaat brengen met deze nieuwe ruiter. De foto ziet er in ieder geval goed uit!

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:50

Rath en PS gun ik het absoluut. Maar die redactrice van de ST-georg en Töntjes die daar ook voor schrijft niet... :+

Die Töntjes schreef laatst nog een stukje in de ST.Georg dat Nederlandse Penny meisjes in een Forum (ik denk BOKT :D ) nu zeuren dat Totilas zijn knotjes niet mooi zijn en dat het hoofdstel wat Gal gebruikte hem beter stond etc. En of we niet wat beters te doen hebben. En dat dat zo belachelijk is bla bla bla. Er wordt altijd zo Anti-Nederland (Ook over Adelinde C, en Anky etc.) geschreven terwijl ik dat andersom helemaal niet lees in Nederlandse tijdschriften. Erg jammer vindt ik dat van dat tijdschrift. (Sorry, is nogal off topic geloof ik, moest even m´n frustratie eruit gooien ;-)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:52

Pion schreef:
Ik ben benieuwd.

Op de foto lijkt Totilas iig weer een beetje op Totilas :)

Ja idd!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:56

muc schreef:
Rath en PS gun ik het absoluut. Maar die redactrice van de ST-georg en Töntjes die daar ook voor schrijft niet... :+

Die Töntjes schreef laatst nog een stukje in de ST.Georg dat Nederlandse Penny meisjes in een Forum (ik denk BOKT :D ) nu zeuren dat Totilas zijn knotjes niet mooi zijn en dat het hoofdstel wat Gal gebruikte hem beter stond etc. En of we niet wat beters te doen hebben. En dat dat zo belachelijk is bla bla bla. Er wordt altijd zo Anti-Nederland (Ook over Adelinde C, en Anky etc.) geschreven terwijl ik dat andersom helemaal niet lees in Nederlandse tijdschriften. Erg jammer vindt ik dat van dat tijdschrift. (Sorry, is nogal off topic geloof ik, moest even m´n frustratie eruit gooien ;-)

Is dat echt waar? Goh dat ze daar altijd wat te zeuren hebben over nederlandse paardensport wist ik maar dat ze zo laag zinken vind ik wel heel erg triest.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:58

Ik gun het Rath ontzettend, wie zou dit niet willen?
Wel jammer van zijn veel stang gebruik! Niet dat ik het beter kan of zo :P haha
Maar zit wel veel druk op de stang.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:00

Haha, ja laat mensen lekker zeuren over knotjes en hoofdstellen dat ze zelf maar eens iets beters gaan doen dan de mening van Nederlandse penny meisjes bestuderen. Toegegeven, ik ben ook blij dat ik hem nog niet met zo'n lelijke duitse frontriem heb gezien. Kan iemand me trouwens vertellen wat er onder Totilas zijn hoeven zit ? (trainingsfoto's en dan foto 6, vreemd soort ijzer lijkt het, en het ene ijzer lijkt een stukje ijzer te missen).

Edit: Deze foto: Afbeelding

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:04

easygoing schreef:
muc schreef:

Is dat echt waar? Goh dat ze daar altijd wat te zeuren hebben over nederlandse paardensport wist ik maar dat ze zo laag zinken vind ik wel heel erg triest.

Jamaar... het hoofdstel dat Edward gebruikte, stond hem toch ook beter..? :')

Grapje... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:05

muc schreef:

Dan heeft hij de topics allemaal wel erg goed doorgespit, blijkbaar vindt hij het interessant wat men hier denkt. :)*

Klopt wel wat je zegt. Anti Duits zal je nooit in een Nederlands tijdschrift vinden. Jammer dat die Duitsers zich wel verlagen tot dat niveau. Zegt wel wat over ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:35

Ah st georg, ooit lid van geweest tot ze echt in elke uitgave Nederland af gingen kraken. Dat is een beetje de story en prive van de paardensport toch :D , en dan vind ik story en prive een net iets hoger niveau hebben.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:36

Fleurtje100 schreef:
Haha, ja laat mensen lekker zeuren over knotjes en hoofdstellen dat ze zelf maar eens iets beters gaan doen dan de mening van Nederlandse penny meisjes bestuderen. Toegegeven, ik ben ook blij dat ik hem nog niet met zo'n lelijke duitse frontriem heb gezien. Kan iemand me trouwens vertellen wat er onder Totilas zijn hoeven zit ? (trainingsfoto's en dan foto 6, vreemd soort ijzer lijkt het, en het ene ijzer lijkt een stukje ijzer te missen).

Edit: Deze foto: Afbeelding

zou dat niet te maken KUNNEN hebben met zijn hoefzweer? dat die juist daar zat waar nu dat aanhangsel weg is, zodat hij daar geen druk op heeft?

volgens google is het een heart bar beslag (nooit van gehoord :o ) mar schijnt gebruikt te worden bij het onlasten van de zool (vnl bij hoefbevangenpaarden) aldus google
Laatst bijgewerkt door danamuts op 09-05-11 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt