Pony slaat op hol, twee gewonden in Ruurlo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:44

Grit schreef:
Waarom oordelen over iets waar je niet bij was :?
We weten niks over deze pony en het waarom.

Exact mijn gedachte!!! :j _/-\o_

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:29

Citaat:
gelukkig is dit goed afgelopen... dit had veel erger kunnen zijn.

Ik ken niet veel paarden die naar de zweep bokken hoor :n
Respect heet dat, de correctie van de ruiter wordt geaccepteerd...

Er zijn paarden die bokken..
Maarja... als je geen risico's wilt moet je die dieren niet gebruiken...

Ja, als een paard bokt als je de zweep gebruikt,
zet je hem toch niet zo snel voor de kar?
Misschien doet ie het normaal nooit....
In elk geval wens ik alle betrokkenen beterschap!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:40

Wat een verschrikkelijk vervelend ongeluk, veel sterkte aan beide mannen en hopelijk komt de pony er ook goed bovenop.

@ Stagediver: wat een onzin verkondig jij. Een tik op het schoftje?! En dat voelen ze wou je zeggen? Ik heb weleens een (welliswaar gammele, goedkope) zweep doormidden geslagen omdat hij (te hard) op het schoftje terecht kwam. Hoe wil jij je paard begrenzen of laten wijken voor de zweep, als je hem op het schoftje tikt? je zal vast op de schouder, áchter/bij de schoft bedoelen.
En tsja, een tik op de kont kan idd bij sommige paarden een bokreactie opwekken, maar wanneer geef je nou een tik op de kont tijdens het mennen.....

Daarbij leren mijn pony's allemaal van begin af aan dat bokken of trappen naar de zweep écht compleet uit den boze is. Als ze dat in het begin ook maar proberen, dan krijgen ze zo'n flinke zwieper dat ze het niet meer in hun hoofd halen.

Een slagriem, uitleg van bevestiging:

Een slagriem in actie bij een bokkende pony:

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:14

Ma_ris_ka schreef:
Grit schreef:
Waarom oordelen over iets waar je niet bij was :?
We weten niks over deze pony en het waarom.

Exact mijn gedachte!!! :j _/-\o_

ook ik ben het hier mee eens.

sterkte aan de menners

annavosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:34

zo heftig gelukig is der niks met de mannen gebeurt en met de pony :j

Debbie00

Re: Pony slaat op hol, twee gewonden in Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:01

Zo'n slagriem lijkt wel heel handig. Volgens mij vertelde de draver trainer waar Dakota bij gestaan heeft dat ik de staart aan de wagen moest vastmaken tegen/voor het bokken. Dakota heeft 1 keer voor een sulky gestaan, maar raakt helemaal in paniek als de bomen tegen haar lichaam komen. Ze gaat dan door het lint. Ze is wel beleerd, maar ik denk dat er een keer iets goed fout is gegaan. Ik wil het ook niet meer proberen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:04

Debbie00 schreef:
Zo'n slagriem lijkt wel heel handig. Volgens mij vertelde de draver trainer waar Dakota bij gestaan heeft dat ik de staart aan de wagen moest vastmaken tegen/voor het bokken. Dakota heeft 1 keer voor een sulky gestaan, maar raakt helemaal in paniek als de bomen tegen haar lichaam komen. Ze gaat dan door het lint. Ze is wel beleerd, maar ik denk dat er een keer iets goed fout is gegaan. Ik wil het ook niet meer proberen.

Klopt een touw in de staart vlechten en deze binden we dan aan de kar vast ;) maar dit word ook wel gebruikt als het paard heel erg kwispeld en daardoor de lijnen 'vangt'
De staartriem werkt toch nog net wat beter (of bovenop kan natuurlijk ook) als de staart vast ;)