Groninger paard mogelijk ten onder door ernstige conflicten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:30

Jammer weer. Worden mijn lieve dikbillen nog zeldzamer, waarschijnlijk :\

Slecht stuk trouwens. Zowel talig als inhoudelijk bevat het fouten.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:55

Waarom moeten alle rassen toch op KWPN-ers gaan lijken? :( Haflingers in KWPN-model, tinkers in KWPN-model, Friezen in KWPN-model, ga toch weg. :r Elk ras heeft zijn unieke kenmerken en dat is goed zoals het is. Groningers zijn grovere paarden van oorsprong, laat dat dan ook zo. Pas het gebruik aan aan het paard, niet andersom...

S_zanne

Re: Groninger paard mogelijk ten onder door ernstige conflicten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 07:24

Ik ben gek op groningers, maar dan wel type Meinhold.
Maar dat betekend niet dat de zwaardere types dan maar weg moeten.
Er moeten zware types en het wat meer rijpaard types zijn. Maar iid wel met goedgekeurde hengsten.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 07:26

Haga allereerst hadden desbetreffende hengstenhouders DE brief niet naar alleen de leden moeten sturen, maar ook naar t bestuur als ze lef hadden gehad! Ik moet eerlijk zeggen eerste wat ik dacht toen ik die brief las, wat ontzettende kinderachtig! ZOALS ik AL EERDER zei! We willen allemaal het groningerpaard behouden! DE 2 betreffende hengsten waar de heren over vallen zijn echt niet de minste hengsten! Het is meer een persoonlijke vete.
En dat over terug naar de regels van 2003.. ER was toendertijd een voorstel om regels te veranderen. Helaas schijnt dat niet helemaal goed verlopen te zijn, waar dus betreffende hengstenhouders over vielen! Daardoor is alles teruggedraaid naar regels 2003 en gaan ze daar nu over vallen?? schiet mij maar lek.. maar ze zoeken zelf steeds wat anders.

Bovendien waren er genoeg mensen aanwezig die wel normaal willen praten, maar desbetreffende hengstenhouders vallen je steeds in de rede (al was t deze vergadering iets minder dan de vorige, waar sommige mensen echt helemaal afgeblaft werden door deze hengstenhouders)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:00

Haga jammer dat ook jouw post onwaarheden bevat.
Jij beweert nu dat van de andere hengst geen keuringen zijn gedaan. Ook dit is wederom een leugen.
Zelf geef je aan dat mensen naar de hengstenhouders moet stappen om het juiste verhaal te horen. Ik vraag me af waarom jij je eigen advies niet opvolgt.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:03

Ik heb al jaren een Groninger paard maar heb al die jaren het gesteggel binnen/tussen de stamboeken niet begrepen.
Ik ben nog nooit op de ledenvergadering geweest en zo te lezen ga ik dat ook nooit doen.

Jammer dat de Groninger blijkbaar de dupe moet worden van persoonlijke vetes en kinderachtig geruzie (veel meer kan ik er als 'leek' niet van maken)

Ik ga maar lekker door met genieten van mijn eigen geweldige Groninger en hoop intussen dat men de neuzen nog eens dezelfde kant op krijgt zodat dit geweldige ras niet ten onder gaat....

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:08

shera schreef:
Ik heb al jaren een Groninger paard maar heb al die jaren het gesteggel binnen/tussen de stamboeken niet begrepen.
Ik ben nog nooit op de ledenvergadering geweest en zo te lezen ga ik dat ook nooit doen.

Jammer dat de Groninger blijkbaar de dupe moet worden van persoonlijke vetes en kinderachtig geruzie (veel meer kan ik er als 'leek' niet van maken)

Ik ga maar lekker door met genieten van mijn eigen geweldige Groninger en hoop intussen dat men de neuzen nog eens dezelfde kant op krijgt zodat dit geweldige ras niet ten onder gaat....

Maar door het wegblijven krijgen de heren hengstenhouders waar het over gaat wel het idee dat je het met hun eens bent :?
Ik houd ook absoluut niet van gesteggel maar daarom blijf ik absoluut niet weg.
Op deze manier kan ik wel laten zien dat ik achter het bestuur sta. we zijn tenslotte ook maar mensen :?

En wie heeft het er toch steeds over dat het zwaardere type weg moet _-:(
Laatst bijgewerkt door tellom op 06-05-11 09:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Breader

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:15

Goedendag

In deze discussie lijkt een stukje extra info wel op zijn plaats.Ook ik was op de vergaderingen aanwezig en heb vanuit de zaal alles mogen mee maken..
Hieronder mijn indruk hoe het is gelopen:

Het is natuurlijk belachelijk dat er in Nederland 3 verenigingen zijn mbt het fokken van Groninger Paarden.
Vanuit het PVE wordt dat ook onderkent en de aandrang ( druk) op bestuursleden om tot fusie te komen binnen deze drie stamboeken is danook aanwezig. Sommige bestuursleden ervaren deze lichte druk zelfs als een soort verplichting. ( zullen ze nooit toegeven)

Het GRP bestuur heeft de handschoen opgepakt en de laatste drie jaar is er blijkbaar intern zeer veel vergaderd om tot een samengaan te komen.Telkens echter liep het ergens mis.
Toen is het bestuur van het GRP op eigen initiatief en zonder mandaat van de ALV zelf op pad gegaan. Mede op aandrang van het PVE. En men kwam tot resultaat. Er lag een samengaan in het verschiet.
Het bestuur van het GRP is vanaf dat moment een erg zelfstandige koers gaan varen.
En er bleef eigenlijk nog maar ëén probleem over. De hengsten van het NEWP. Daarvoor werd een erg ingewikkelde constructie bedacht. Deze constructie was nodig omdat geen enkele NEWP hengst voldeed aan de geldende normen van het GRP. ( vooral medisch niet omdat ze anders medisch gekeurd waren in het verleden)
De oplossing leek een eigen NEWP register binnen het GRP voor alle paarden die afkomstig zijn vanuit het NEWP.Een soort besloten register van waaruit het desbetreffende paard kan worden opgenomen in een van de registers van het GRP als dat paard aan de normen voldoet van het GRP. Echter wilde men de NEWP hengsten de mogelijkheid geven om alle Groninger merries te dekken. En toen kwamen de problemen ....................want die hengsten voldeden en voldoen niet aan de oorspronkelijke eisen van het GRP.
Omdat toch op te kunnen lossen werden telkens weer de eisen aangepast voor goedkeuring voor een dekhengst. Eerst een teruggaan naar de keuringsprocedure van 2003 met handhaving van de keuringseisen van 2010, toen kort voor de hengstenkeuring van 2011 werden de normen weer aangepast.In dat stadium zijn er zelfs advocaten bezig geweest met het schrijven van brieven namens verontruste leden. Toen zijn er rare sprongen gemaakt.
Uiteindelijk is er zo gemarchandeerd met de keuringsnormen dat het is gelukt om de NEWP hengsten op te nemen binnen het GRP.

DE situatie is nu als volgt:
De Newp hengsten zijn opgenomen in het aparte NEWP register van het GRP, en mogen alle merries dekken ( ook GRP merries). Deze vier hengsten zijn daarmee directe concurrenten ( of collega's) geworden van de GRP hengsten die een veel zwaarder en duurder keuringstraject hebben afgelegd ( hoe zo rechtsongelijkheid ? ) Twee van deze hengsten zijn ook nog opgenomen op de laatste hengstenkeuring in het GRP stamboek terwijl dat bij één hengst eigenlijk medisch niet mogelijk was volgens de huidig geldende regels.. Op advies van de inspecteur heeft het bestuur toen besloten om ( vanwege de lieve vrede ??) dat toch te doen. De onderbouwing van dat besluit lijkt zeer discutabel.
Een andere jonge GRP hengst is wel goedgekeurd en heeft echter niet voldaan aan alle medische keurings eisen. (ontstaan door comminucatie storingen) . Het bestuur heeft tav deze hengst besloten om over dat probleem heen te stappen en de hengst volledig goed te keuren. ( de hengst zal ongetwijfeld ook een klinische keuring met goed gevolg doorstaan)

Afgelopen dinsdag is dus vergadering geweest waarin er een heleboel wijzigingen zijn opgenomen in het stamboek en keuringsreglement. Vanaf dinsdag is het nu dus mogelijk om een NEWP register te hebben binnen het GRP en om überhaupt NEWP hengsten aan te keuren.
Het GRP bestuur heeft echter vooruit lopend op deze vergadering al een jaar gedaan of alles al was aangenomen. Men keurde al merries en hengsten van het NEWP en men gaf al dekbonnen en afstammings bewijzen ( stamboek papieren) af zonder dat dit mogelijk was volgens de toen geldende reglementen. Sinds dinsdag is die situatie veranderd en kan het bestuur weer volgens de geldende reglementen gaan werken.

De onvrede van de hengstenhouders is dus zeer begrijpelijk. Maar hoe nu verder??????????
Mijn idee: schoon schip maken en met een compleet nieuw bestuur verder gaan.
En zien te komen tot slechts één Groninger Paarden stamboek in Nederland.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:25

De zoveelste rasvereniging waar dus veel geruzie is over het type. het zou idd zonde zijn als ook daar het zwaardere type ondergesneeuw gaat worden boven de slankere uitvoering. Ergens kan ik het me wel voorstellen als er inderdaad nei eerlijk is gehandeld met goedkeuringen.

De fries en tinker en haflinger zijn al genoemd als steeds slanker wordend ras. Daar kan er een bij de merens. Het oud franse type merens is bijna uitgestorven in Nederland, de meesten die hier nu rondlopen zijn langer, slanker, groter en veel ieler dan het oorsponkelijke type. In de tijd dat we onze merens nog hadden was daar veel geruzie over. Waren en franse keurmeesters in nederland op een keuring werden alleen de zwaardere types hoog geprimeerd en de nederlandse types kwamen jammelijk onderaan of werden zelfs afgekeurd als niet rastypisch. Bij nederlandse keurmeesters was het precies andersom. Daar is heel veel heibel over geweest maar helaas in mijn ogen heeft de nederlandse tak gewonnen.

Maar ook bij honden ed komt dit gesteggel voor. Heel lang geleden is zelfs de kleine rasvereninging van de amerikaans canadees witte herder opgedeelt in 2 verenigingen vanwege het fokbeleid.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:30

Breader: Dit lijkt mij een hele objectieve en juiste weergave van de oorzaak van de problematiek!

De oplossing lijkt mij ook de enige juiste!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:57

Toch wel grappig dat mensen zich helemaal registreren om maar een woordje te kunnen doen hier..
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er achter die namen zitten. ;)

Breader, je hebt het mooi verwoord. En de NEWP hengsten zijn absoluut GEEN concurrenten. Zij zijn collega's van de groninger hengsten :j De merrie houder beslist toch als laatst met wie die dekt dat jaar. En niet de hengstenhouders...Dus ik vind die hele discussie over de hengsten nergens over gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:09

Citaat:
En wie heeft het er toch steeds over dat het zwaardere type weg moet

Jij zelf :D

Niemand wil ze inderdaad weg zien, maar ik ben bang dat de vraag naar de luxere types wel groter is, dan naar het oudere type. Waar weinig tot geen vraag naar, verdwijnt uiteindelijk en dat zou ik enorm zonde vinden.

Het is al zonde dat het ras bedreigd wordt, maar het oude type helemaal. Echt Wel vind ik persoonlijk te luxe (wat ik van foto's oordelen) voor een groninger paard. Als de meeste dekhengsten uit dit type zouden bestaan en uiteindelijk gaat het die kant op, tja dan weg is het oude type.

Oud type fries wordt ook door menig mens niet meer mooi gevonden, karrepaard. Zie je ook steeds meer de luxe types van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:17

Citaat:
DE situatie is nu als volgt:
De Newp hengsten zijn opgenomen in het aparte NEWP register van het GRP, en mogen alle merries dekken ( ook GRP merries). Deze vier hengsten zijn daarmee directe concurrenten ( of collega's) geworden van de GRP hengsten die een veel zwaarder en duurder keuringstraject hebben afgelegd ( hoe zo rechtsongelijkheid ? ) Twee van deze hengsten zijn ook nog opgenomen op de laatste hengstenkeuring in het GRP stamboek terwijl dat bij één hengst eigenlijk medisch niet mogelijk was volgens de huidig geldende regels.. Op advies van de inspecteur heeft het bestuur toen besloten om ( vanwege de lieve vrede ??) dat toch te doen. De onderbouwing van dat besluit lijkt zeer discutabel.
Een andere jonge GRP hengst is wel goedgekeurd en heeft echter niet voldaan aan alle medische keurings eisen. (ontstaan door comminucatie storingen) . Het bestuur heeft tav deze hengst besloten om over dat probleem heen te stappen en de hengst volledig goed te keuren. ( de hengst zal ongetwijfeld ook een klinische keuring met goed gevolg doorstaan)

Het is daar dus met 2 maten meten om maar de lieve vrede te bewaren, waarmee dus het tegenovergestelde wordt bereikt.

De newp hengst die toegelaten is tot het GRP stamboek, maar de medische keuring niet volgens de regels van het GRP heeft gehaald, moet uit het GRP stamboek.

De GRP hengst moet alsnog zijn medische keuringen doorlopen.

Lijkt mij vrij simpel, maar zal het wel niet zijn als je met mensen te maken hebt.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:32

Mindim schreef:
Citaat:
En wie heeft het er toch steeds over dat het zwaardere type weg moet

Jij zelf :D

Niemand wil ze inderdaad weg zien, maar ik ben bang dat de vraag naar de luxere types wel groter is, dan naar het oudere type. Waar weinig tot geen vraag naar, verdwijnt uiteindelijk en dat zou ik enorm zonde vinden.

Het is al zonde dat het ras bedreigd wordt, maar het oude type helemaal. Echt Wel vind ik persoonlijk te luxe (wat ik van foto's oordelen) voor een groninger paard. Als de meeste dekhengsten uit dit type zouden bestaan en uiteindelijk gaat het die kant op, tja dan weg is het oude type.

Oud type fries wordt ook door menig mens niet meer mooi gevonden, karrepaard. Zie je ook steeds meer de luxe types van.

Nee hoor, ik zal nooit zeggen dat het zwaardere type weg moet :n wij hebben ook de zwaardere type's waar we zwaardere type's mee blijven fokken :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:41

tellom schreef:
Nee hoor, ik zal nooit zeggen dat het zwaardere type weg moet :n wij hebben ook de zwaardere type's waar we zwaardere type's mee blijven fokken :))

Ik bedoel hier in het topic :D
Ben jij dan niet bang dat het oude type door gewoonweg weinig vraag, verdwijnen gaat.

Even vraagje, de mensen in het bestuur. Wie zijn dat en wat hebben zij met groninger paarden, zijn het fokkers, hengstenhouders of niet? Is er belangenverstrengeling of niet?
Soms denk ik wel eens dat je bij stamboeken beter mensen kunt hebben die niet bijster veel met het ras (wel met paarden)hebben, maar er puur zitten voor het naleven en invoeren van de regels en de stamboeken samen brengen.

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:05

Mindim schreef:
tellom schreef:
Echt Wel <3

En je moet rekening houden met sommige groningers dat ze pas na 6 a 7 jaar uitgegroeid zijn :j

Ik ben bekend met koudbloeden.
Zitten jullie met zijn 2en op 1 account, want je geeft een reactie op je eigen reactie?

Even voor de duidelijkheid: Een Groninger is GEEN koudbloed.

haga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:26

Nimber schreef:
Haga jammer dat ook jouw post onwaarheden bevat.
Jij beweert nu dat van de andere hengst geen keuringen zijn gedaan. Ook dit is wederom een leugen.
Zelf geef je aan dat mensen naar de hengstenhouders moet stappen om het juiste verhaal te horen. Ik vraag me af waarom jij je eigen advies niet opvolgt.

Ik heb begrepen dat jij eenvan de 2 hengstehouders exnewp bent:waarom doe jij niet jou verhaalop dit forumonderdeel? Weten we gelijk jou kant van het verhaal.Of wil je dat niet in het openbaar doen?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:29

breader schreef:
Toen is het bestuur van het GRP op eigen initiatief en zonder mandaat van de ALV zelf op pad gegaan. Mede op aandrang van het PVE. En men kwam tot resultaat. Er lag een samengaan in het verschiet.
Het bestuur van het GRP is vanaf dat moment een erg zelfstandige koers gaan varen.

Er is op de ledenvergadering 24 april 2010 unaniem vóór gestemd voor de toetreding van het NeWP in het gesloten register bij het GrP. Geen ingewikkelde constructie :n. De voordelen van het toetreden van het NeWP (groei van omvang leden -> meer inkomsten, merries die gedekt moeten worden) waren groter dan de eventuele uitdagingen waarvoor nog een sluitende oplossing gevonden moest worden.

Citaat:
De oplossing leek een eigen NEWP register binnen het GRP voor alle paarden die afkomstig zijn vanuit het NEWP.Een soort besloten register van waaruit het desbetreffende paard kan worden opgenomen in een van de registers van het GRP als dat paard aan de normen voldoet van het GRP. Echter wilde men de NEWP hengsten de mogelijkheid geven om alle Groninger merries te dekken. En toen kwamen de problemen ....................want die hengsten voldeden en voldoen niet aan de oorspronkelijke eisen van het GRP.

Die mogelijkheid was er sowieso al (aanverwant). Overigens hoor ik de hengstenhouders niet moeilijk doen over de mogelijkheid de andere kant op, hún hengsten op een NeWP merrie ;) . Meten met 2 maten dus.

Citaat:
terwijl dat bij één hengst eigenlijk medisch niet mogelijk was volgens de huidig geldende regels..

Om welke hengst gaat dit?

Citaat:

Eigenaren hebben reeds aangegeven dat alsnog een klinische keuring uitvoeren geen probleem is.

Citaat:
De onvrede van de hengstenhouders is dus zeer begrijpelijk. Maar hoe nu verder??????????
Mijn idee: schoon schip maken en met een compleet nieuw bestuur verder gaan.
En zien te komen tot slechts één Groninger Paarden stamboek in Nederland.

Mijns inziens dient het huidige bestuur de rug recht te houden en problemen op te lossen. Er zijn door toetreding van het NeWP misschien wat uitdagingen ontstaan, maar die kunnen zeker opgelost worden. Er is echter een select groepje dat er álles aan doet om het oplossen van de problemen onmogelijk te maken. Op élke vergadering die belegd word en waar gestemd wordt, blijkt keer op keer dat het overgrote deel van de leden achter het bestuur staat (en we hebben het dan over zo'n 6-10 stemmen vanuit de hengstenhoudersclub tegen 50-60 stemmen vanuit de kant die achter het bestuur staan, significant dus! Als er in de politiek zulke uitslagen plaats zouden vinden was het makkelijk besturen toch :+ ). En als je dan je zin niet krijgt en nav daarvan mensen persoonlijk gaat benaderen op een toon en met taalgebruik die als bedreigend wordt ervaren, ben je mijns inziens zélf degene die ten grondslag ligt aan het grootste gedeelte van de problematiek.

haga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:32

akerna schreef:
Haga allereerst hadden desbetreffende hengstenhouders DE brief niet naar alleen de leden moeten sturen, maar ook naar t bestuur als ze lef hadden gehad! Ik moet eerlijk zeggen eerste wat ik dacht toen ik die brief las, wat ontzettende kinderachtig! ZOALS ik AL EERDER zei! We willen allemaal het groningerpaard behouden! DE 2 betreffende hengsten waar de heren over vallen zijn echt niet de minste hengsten! Het is meer een persoonlijke vete.
En dat over terug naar de regels van 2003.. ER was toendertijd een voorstel om regels te veranderen. Helaas schijnt dat niet helemaal goed verlopen te zijn, waar dus betreffende hengstenhouders over vielen! Daardoor is alles teruggedraaid naar regels 2003 en gaan ze daar nu over vallen?? schiet mij maar lek.. maar ze zoeken zelf steeds wat anders.

Bovendien waren er genoeg mensen aanwezig die wel normaal willen praten, maar desbetreffende hengstenhouders vallen je steeds in de rede (al was t deze vergadering iets minder dan de vorige, waar sommige mensen echt helemaal afgeblaft werden door deze hengstenhouders)

Na navraag: de hengstehouders hebben voordat ze deleden ingelicht hebben , eerst het bestuur een brief geschreven.
Of de 2 wel ofgeen goede hengsten zijn maakt niet uit, het gaat om het volgen van de regels.Hoezo persoonlijke vete (tussen wie?)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:11

Mindim schreef:
Even vraagje, de mensen in het bestuur. Wie zijn dat en wat hebben zij met groninger paarden, zijn het fokkers, hengstenhouders of niet? Is er belangenverstrengeling of niet?

Dat zijn liefhebbers van het ras en mensen die er naast hun baan, gezin en dieren tijd & geld voor vrijmaken om de zeer ondankbare taak op zich te nemen om een vereniging te runnen (waarvoor hulde, want als ze dit vooraf hadden geweten, waren ze er natuurlijk nooit ingestapt).

In het bestuur zitten geen hengstenhouders, wel eigenaren van Groningers - waarvan de helft ook enthousiast actief is in de fokkerij (een veulentje per jaar, zeg maar). Van 'belangenverstrengeling' (waar hebben we het nu helemaal over binnen zo`n kleine populatie, maar goed...) lijkt me toch echt geen sprake. De enige connectie is de relatie tussen de, zo ik uit dit stuk begrijp, boos opgestapte secretaris (want zo noemt men in de regel iemand die het secretariaat runt van een vereniging) en één van de boze hengstenhouders. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een romantische relatie onderhoudt met iemand die volstrekt het tegenovergestelde vindt van wat het bestuur vindt waar je deel van uitmaakt, je niet langer je functie binnen die vereniging kunt uitoefenen, maar op deze manier de pers opzoeken vind ik beslist niet chic en evenmin verstandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:08

Ik weet dat belangenverstrengeling groot is uitgedrukt, maar weet er zo gauw geen ander woord voor. Maar het kon toch zo zijn dat leden van het bestuur richting eigen voorkeur beslissen? Zal het eerste bestuur niet wezen. Op die manier bedoelde ik 'belangenverstrengeling", ik doel daarbiji niet op relaties, van romatische aard of niet tussen bestuursleden of reguliere leden.

haga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:10

Uums schreef:
Mindim schreef:

Dat zijn liefhebbers van het ras en mensen die er naast hun baan, gezin en dieren tijd & geld voor vrijmaken om de zeer ondankbare taak op zich te nemen om een vereniging te runnen (waarvoor hulde, want als ze dit vooraf hadden geweten, waren ze er natuurlijk nooit ingestapt).
n het bestuur zitten geen hengstenhouders, wel eigenaren van Groningers - waarvan de helft ook enthousiast actief is in de fokkerij (een veulentje per jaar, zeg maar). Van 'belangenverstrengeling' (waar hebben we het nu helemaal over binnen zo`n kleine populatie, maar goed...) lijkt me toch echt geen sprake. De enige connectie is de relatie tussen de, zo ik uit dit stuk begrijp, boos opgestapte secretaris (want zo noemt men in de regel iemand die het secretariaat runt van een vereniging) en één van de boze hengstenhouders. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een romantische relatie onderhoudt met iemand die volstrekt het tegenovergestelde vindt van wat het bestuur vindt waar je deel van uitmaakt, je niet langer je functie binnen die vereniging kunt uitoefenen, maar op deze manier de pers opzoeken vind ik beslist niet chic en evenmin verstandig.

Volgens mij valt dit onder roddel en achterklap: de romantische relatie tussen die twee bestaat al jaren niet meer .
Dat je deze link legt valt me van jou tegen.Excuus naar de betrokkenen lijkt mij op zn plaats.
Het lijkt me beter dat jij haar zelfbelt en uitleg vraagt warom zij haar secretariaatswerk niet langer wil doen.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:28

sorry de romantische relatie schijnt weer opgebloeid te zijn.. niks geen roddel an achterklap..

Groningeruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:45

Ik ben het helemaal eens met Breader!
Goed verwoord verhaal. Helder en duidelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:51

Wat een hoop nieuwe bokkers ineens :D

Ik bedoelde niet dat soort belangenverstrengelingen :')