Verwaarloosde paarden gevonden in Sint-Job-in-'t-Goor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larabello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:47

Weet je ik word moe van dit gedoe.
Men moet eerst leren lezen voor men mij privé stuurt dat ze op mijn gezicht willen komen slaan!

Het enige wat mij aangaat is het belang en het welzijn van de paarden! Gelijk door welke instantie.
Ik ben gewoon razend hoe mensen kunnen reageren en ja ik reageer ook fel!
En waarom? Ik heb mezelf ook niet gemaakt, ik kan er gewoon niet tegen dat mensen zo kunnen reageren en verwijten! Via internet is alles snel gezegd: Geen gezicht - geen identiteit! Waarom zou men zich inhouden? Het raakt mij gewoon zo erg over wat er hier geschreven staat over Moniek.
De pers is al even slecht ze noteren wat je zegt maar in het gepubliceerde artikel staat totaal tegenovergestelde.

Ik kom dagelijks op de locatie van de HACH. Ook mijn twee paarden staan er gestald. Alle paarden staan er inorde, verzorgd en gezond. Voldoende weidegang, beschikbare pistes, wandelpaden in buurt, trainingschema's voor de wedstrijdruiter op verschillende niveau's.

Wat betreft de manegepaarden is er slecht 1 HACH paard die 3u per week maximum les loopt ( MET goedkeuring van 3 DA's) anderszijds loopt het gezellig op weide tussen de andere paarden zoals het hoort of wordt het dier vertroeteld door de manegekinderen!! Wat is daar nu mis mee? Het paardje heeft er zo'n plezier in om eventjes zijn beentjes te strekken in een eenvoudig lesje wat uit 70% stappen bestaat en 30% draven.

Larabello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:49

Jilletje schreef:
ik wil even iets tegen Larabello zeggen,
je bent echt niet de enige in de wereld hoor die met paarden is groot gebracht.
stup dus met dat geblér van je en zoek een leven!

spreek voor jezelf en stop met dat geblér over bartels
de pot verwijt de ketel Jilletje!
als je er ook zo lang inzit dan weet je dat er genoeg geblér is en dat geen enkele ruiter, trainer of wat dan ook perfect is :)

Aprils_joke

er heeft hier ook niemand gezegt dat zij haar paarden niet goed verzorgt ;)

chocobroodje

Moderatoropmerking:
Dames en heren. Laat dit nou geen welles-nietes spelletje worden. Ik wil geen speculaties hier lezen en eventuele (oude) vetes zien oplaaien. Laten we het alsjeblieft netjes en respectvol houden naar elkaar. Eventuele berichten die hier niet aan voldoen worden verwijderd

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:53

Larabello schreef:
Weet je ik word moe van dit gedoe.
Men moet eerst leren lezen voor men mij privé stuurt dat ze op mijn gezicht willen komen slaan!

Het enige wat mij aangaat is het belang en het welzijn van de paarden! Gelijk door welke instantie.
Ik ben gewoon razend hoe mensen kunnen reageren en ja ik reageer ook fel!
En waarom? Ik heb mezelf ook niet gemaakt, ik kan er gewoon niet tegen dat mensen zo kunnen reageren en verwijten! Via internet is alles snel gezegd: Geen gezicht - geen identiteit! Waarom zou men zich inhouden? Het raakt mij gewoon zo erg over wat er hier geschreven staat over Moniek.
De pers is al even slecht ze noteren wat je zegt maar in het gepubliceerde artikel staat totaal tegenovergestelde.

Ik kom dagelijks op de locatie van de HACH. Ook mijn twee paarden staan er gestald. Alle paarden staan er inorde, verzorgd en gezond. Voldoende weidegang, beschikbare pistes, wandelpaden in buurt, trainingschema's voor de wedstrijdruiter op verschillende niveau's.

Wat betreft de manegepaarden is er slecht 1 HACH paard die 3u per week maximum les loopt ( MET goedkeuring van 3 DA's) anderszijds loopt het gezellig op weide tussen de andere paarden zoals het hoort of wordt het dier vertroeteld door de manegekinderen!! Wat is daar nu mis mee? Het paardje heeft er zo'n plezier in om eventjes zijn beentjes te strekken in een eenvoudig lesje wat uit 70% stappen bestaat en 30% draven.

Een kleine subtiele correctie: JIJ kent hier de mensen niet.
Mensen die al jaren op bokt zitten kennen elkaar wél en zullen écht niet zomaar lukraak dingen lopen roepen. Dat JIJ onze gezichten en identiteiten niet kent, betekent niet rechtstreeks dat wij die van elkaar niet kennen. Dus stop er ALSJEBLIEFT mee om te doen alsof jij hier ff de dienst uit kunt komen maken, want iedereen mag een mening geven. Maar jij onderbouwd hem niet en brengt je mening op zo'n onrespectloze manier dat mensen je al niet serieus meer nemen en inderdaad in staat zijn die ratelband van je uit te komen slaan. En dan spreek ik inderdaad voor mezelf, want ik zou hier maar al te graag een discussie met je over houden. Want als jij denkt dat je kunt winnen met die opdringerige onzin van je, you are wrong girl, you are wrong..

En voor als je het nog niet wist: Uit je slof schieten is niet toegestaan op bokt. Van bokkers wordt verwacht dat zij hun mening op een respectvolle manier uiten én goed onderbouwen..
Ik hoop dat je er wat van leert, in plaats van voortaan weer gelijk mensen uit te dagen voor een real life discussie :+
Edit: Inderdaad... De pot verwijt de ketel... Larabello blert de boel bij elkaar en legt een verbod hierover op tegen Jilletje.. Juuustem..

@Mod: sorry, ben het even zat met tante truus :+
Ik heb al gezegd; ik hoop dat de paarden snel opgevangen worden, goede verzorging krijgen en daarna op een niet-commerciele manier verder door het leven gaan.
Ik speculeer niet over M. Bartels, ik ken haar niet, dus ik houd mijn mond wel. Maar tegen onrespectloze figuren als Larabello, kan ik me echt niet inhouden.. :=
Laatst bijgewerkt door Magnummm op 04-05-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:55

1-0 voor magnummm *\o/* _/-\o_

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:57

wopkelover schreef:
1-0 voor magnummm *\o/* _/-\o_

+:)+

fuego3

Re: Verwaarloosde paarden gevonden in Sint-Job-in-'t-Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:05

ben wel een beetje bang dat het voor de bruine te laat is , kan me niet voorstellen dat die er nog weer boven op komt ,, ;(

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:08

Ja het kan wel, Canjer is gered met brinta spuiten. Wie weet helpt dat bij de bruine nog?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:09

fuego3 schreef:
ben wel een beetje bang dat het voor de bruine te laat is , kan me niet voorstellen dat die er nog weer boven op komt ,, ;(

bij de juiste mensen en de juiste middelen is er veel voor elkaar te krijgen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:10

Canjer was jong en wilde, deze is oud en heeft geen levenslust meer...

Larabello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:11

Waarom mogen jullie dan een zegje doen en ik niet?
Gewoon omdat ik een nieuwtje ben??
Alle respect voor bokt! veel nuttige info op andere topics maar op deze???
Als de spelregels zo duidelijk zijn over respect waarom staat deze topic er dan op...?

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:12

omdat jij het niet 'netjes' weet te brengen. met schelden kom je echt niet verder hoor, hier op bokt.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:19

Jilletje schreef:
fuego3 schreef:

bij de juiste mensen en de juiste middelen is er veel voor elkaar te krijgen

ja de brinta spuiten zijn idd een goed idee , en als je goed je best doet bestaat er natuurlijk een kans , maar de kans dat het niet goed komt lijkt mij hoger liggen helaas ;(

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:21

Larabello schreef:
Als de spelregels zo duidelijk zijn over respect waarom staat deze topic er dan op...?

omdat het hier over zwaar verwaarloosde paarden gaan , begin stuk gelezen ? foto's gezien .
dus laten we ons nu verder houden bij de essentie van artikel ;)

Larabello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:22

mja alle respect voor alle bokkers!
maar ik ben gewoon kwaad. Ik ben ook maar van vlees en bloed.
maar ik word hier als nieuweling aangevallen omdat ik mijn mening zeg. ok de woorden staan er zoals ze in mijn hoofd opkomen ik ben nu eenmaal zo, flapuit. zo zijn er miljoenen op deze wereld toch?

Maar eerlijk, laten de regels ook toe om iemand prive te sturen dat ze op je "smoel" willen komen slaan...?

Larabello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:23

fuego3 schreef:
Larabello schreef:

omdat het hier over zwaar verwaarloosde paarden gaan , begin stuk gelezen ? foto's gezien .
dus laten we ons nu verder houden bij de essentie van artikel ;)

en dan is het verwijten begonnen over bartels

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:24

meid, gedraag je gewoon en hap niet zo!
je roept eigenlijk alleen maar het zelfde telkens, en het komt er op neer dat je wilt laten zien dat het je niks kan schelen, maar ondertussen scheelt het je wel want je blijft maar reageren.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:25

Larabello schreef:
maar ik word hier als nieuweling aangevallen omdat ik mijn mening zeg. ok de woorden staan er zoals ze in mijn hoofd opkomen ik ben nu eenmaal zo, flapuit. zo zijn er miljoenen op deze wereld toch?

Maar eerlijk, laten de regels ook toe om iemand prive te sturen dat ze op je "smoel" willen komen slaan...?

Ja dan loop je nu de verkeerde personen tegen het lijf die er NIET van gedient zijn dat je lukraak je ongezouten mening op het internet zwiert (waar je zelf toch zo'n hekel aan hebt he, mensen zonder gezicht, zonder identiteit..?! ;) ).. En zo zijn de regels nu eenmaal op bokt.
Ik zal mijn fout ook gewoon toegeven, maar jij probeert jouw fouten goed te praten. Mij zie je dat niet doen, maar je blijft wel con-ti-nue doorhameren op dat ene. Waar slaat dat dan weer op. En pech voor jou, wat er via de PB gebeurd, kunnen de modjes niks mee!

Edit: voor de rest is de discussie wat mij betreft gesloten. Als je nog meer ellendige onzin aan mij wilt verkondingen: mijn inbox staat open!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:26

Larabello schreef:

maar het is algemeen bekend dat flapuits in deze wereld de bal terug gekaatst krijgen op dezelfde wijze als ze het brengen ,, laten we het nu bij het artikel houden , want ik zou graag willen weten hoe het af loopt met deze paarden voor het topic gesloten word wegens het steeds off topic gaan ,,

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:46

Larabello,

Mag ik je éné goede raad geven, op een ander ruiterforum zie ik je ook even hard reageren als hier.
Ik denk dat heel Bokt.nl wel weet van wanten en aub U mag Moniek verdedigen, maar blijf niet berichten tot en met, iedereen heeft zijn idee en weetjes.
Er zijn heel veel personen die Moniek kennen, ieder zijn weetje, dus hou van je paarden en probeer te helpen waar het kan.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:53

Met het risico om als spuit elf binnen te komen... Wat is het probleem met Potverdikke (M. Bartels) en wat ze doet? Het lijkt mij niet eenvoudig om ook daadwerkelijk in actie te komen tegen verwaarlozing van paarden (daarmee bedoel ik dus meer doen dan het oeh en ah en 'sielug' op een forum plaatsen) Maar paarden verzorgen kost geld. En dieren dus weer voorzichtig laten werken nadat ze hersteld zijn zie ik ook geen probleem in?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:57

Arme paardjes..............

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:01

Het probleem is niet dat ze voorzichtig weer werken, maar ik vind het wel vreemd als dat binnen de reddende instantie gebeurd...

Op dat moment is namelijk de scheiding tussen de reddende instantie en vervolgens de profiterende instantie niet duidelijk meer, een zgn conflict of interests (kan even niet op de Nederlandse term komen, sorry)

Om over het doorverkopen van deze paarden maar te zwijgen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:07

Ik vind het altijd raar dat dit soort paarden nog een week moeten wachten op hulp..een week kan te laat zijn.
Overigens hoe oud een paard ook is, hij hoeft niet vel over been te worden :n daar zijn zoveel middelen voor ik neem aan als de hoeven al niet fatsoenlijk worden behandeld, zal dat zijn gebit wel niet veel beter zijn misschien lig daar al een oorzaak voor magerheid.

Iig dood zijn ze nog beter af dan nu levend