'Duitse media bevinden zich in spagaat dankzij Totilas'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:00

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:02

besita schreef:
nou dan plaatst Sjoert.com toch de mindere foto's O:)

Ruik ik hier jaloezie? Een heel vies luchtje in elk geval. Doe ff normaal en veroordeel een ander niet zo. Of heeft ie je een keer het nakijken gegeven, dat jij zo doet? Ik ken hem niet en daarom vind ik dit soort negatieve opmerkingen niet kunnen. Je schept een beeld bij iemand, die ik als ik zo iemand tegenkom graag zelf vorm. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 17:03

idefix4 schreef:
besita schreef:
nou dan plaatst Sjoert.com toch de mindere foto's O:)

Ruik ik hier jaloezie? Een heel vies luchtje in elk geval. Doe ff normaal en veroordeel een ander niet zo. Of heeft ie je een keer het nakijken gegeven, dat jij zo doet?

Idefix, ik denk dat besita dat juist sarcastisch bedoelde met compliment richting Sjoert dat zelfs zijn mindere foto's (en dit vind ik trouwens geen mindere foto) nog mooi zijn :+
Maar ik kan het mis hebben hoor :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:04

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:05

haha, mooi stukje en idd zit er een kern van waarheid in. Het werd hier al eerder genoemd maar ook ik ben benieuwd hoe de NL pers vanaf nu gaat reageren :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:06

Hopelijk gaan wij nu niet met zn allen zo reageren ,als de duitsers voor die tijd deden.
En zulke slechte fotos plaatsen is niet heel snugger van ze, maar gelukkg doen ze het nu zelf :D
Hij zal zich op de wedstrijden waar moeten maken, met of zonder goede fotos.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:12

Cayenne schreef:
Femke, ik vind het vooral erg onprofessioneel om de foto's van een collega fotograaf zo te overanalyseren om dan vervolgens ook nog even tussen neus en lippen door je eigen boek aan te prijzen. Dat is niet de bedoeling hier.

In enkelvoud graag.
En niet meerdere "foto's" zoals je hierboven schrijft. :o
Ik beoordeel uitsluitend déze bewuste foto en zeg er al direct bij dat ik weet dat hij betere foto's heeft van dit betreffende paard.

En niet om een collega af te vallen, maar omdat ik het ironisch vind dat een minder mooie foto van Totilas geplaatst wordt bij een artikel dat gaat over dat "de tegenpartij" (duitsers) altijd minder mooie foto's van hem plaatsten.

Da's 100% ontopic en heeft niets met 't afbranden van meerdere foto's van een collega te maken.
Maar met een goed onderbouwde serie argumenten over deze éne bewuste foto die direct met het artikel te maken heeft.

Wel grappig dat het "afbranden van andere collega's" door Arnd hier een voorpagina plekje krijgt.
En als ik 1 foto kritisch beoordeel bij een artikel over kritische foto's, dan is dat gelijk 'onprofessioneel'. Bijzonder. 8-)

Geen overanalyseren... Er werd door sporter blijkbaar niet begrepen waar ik het over had, dus ik licht dat slechts toe met duidelijke argumenten. Die voor iedereen zichtbaar zijn.

Sorry, ik zal nooit meer een stukje literatuur aanraden. :')
My bad.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:22

Femke schreef:
Cayenne schreef:
Femke, ik vind het vooral erg onprofessioneel om de foto's van een collega fotograaf zo te overanalyseren om dan vervolgens ook nog even tussen neus en lippen door je eigen boek aan te prijzen. Dat is niet de bedoeling hier.

In enkelvoud graag.
En niet meerdere "foto's" zoals je hierboven schrijft. :o
Ik beoordeel uitsluitend déze bewuste foto en zeg er al direct bij dat ik weet dat hij betere foto's heeft van dit betreffende paard.

En niet om een collega af te vallen, maar omdat ik het ironisch vind dat een minder mooie foto van Totilas geplaatst wordt bij een artikel dat gaat over dat "de tegenpartij" (duitsers) altijd minder mooie foto's van hem plaatsten.

Da's 100% ontopic en heeft niets met 't afbranden van meerdere foto's van een collega te maken.
Maar met een goed onderbouwde serie argumenten over deze éne bewuste foto die direct met het artikel te maken heeft.

Geen overanalyseren... Er werd door sporter blijkbaar niet begrepen waar ik het over had, dus ik licht dat slechts toe met duidelijke argumenten. Die voor iedereen zichtbaar zijn.

In het dik gedrukte stuk geef je een waarde oordeel. Je kunt 100x fotograaf zijn en al 30 jaar foto's maken. Of iets mooi is of niet dat is voor iedereen verschillend. Dat jij iets wel of niet mooi vind betekend niet dat iedereen dat maar moet vinden. Iets mooi vinden is een mening.

Sorry, ik zal nooit meer een stukje literatuur aanraden. :')
My bad.

Ik had inderdaad niet begrepen waar je het over had. Dat is ook vrij lastig als je een ander onderwerp kiest om over te discuseren als waar het artikel over gaat.
Jammer dat je mijn stuk nog steeds niet snapt. Ik dacht dat het verschil tussen een mooie en een foto van een correct gereden paard niet zo lastig te begrijpen zou zijn.

En jij kunt het mooi of lelijk vinden. Dat is geen feit al maak je elke dag 1000 foto's voor mijn part geef je les in fotografie. Dat veranderd niets aan het feit dat als iemand anders wat anders mooi vind deze net zo veel of net zo weinig gelijk heeft als jij met al je kunde.
Laatst bijgewerkt door sporter op 26-04-11 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:23

Mm, wat is mooi toch een relatief begrip... Literatuur blijkbaar ook :=

Sjoert, gave foto! Stoer koppie er op, oren naar voor, een echte hengst! Trouwens, hij is blijkbaar getrokken bij een prijsuitreiking oid ? Dan ga je niet liggen poseren voor de mooiste foto ofcourse, maar wil je net de moment van gloire, denk ik.

Over het artikel, Arnd heeft zeker een punt. Ik heb ook al heel wat foto's gezien van Totilas die idd net een milliseconde te laat of te vroeg worden getrokken waarop het lijkt alsof hij volledig met de achterbenen achter de massa loopt. Of een foto à la deze: http://www.kleinezeitung.at/sport/mehrs ... orde.story

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:25

Ben erg benieuwd hoe die Duitse fotografen dit nu op gaan lossen met Totilas, maar ze zullen nu vast wel ineens goede plaatjes kunnen schieten van hem en dan zullen ze het straks wel in vergelijking zetten tot de foto's van Totilas onder Edward. Onder het mom van: Kijk eens hoe geweldig hij het nu doet....... ;)

Wel grappig hoe een discussie over duitse fotografen kan monden in een verwarring tussen een fotografiecursus-boek en werkelijke literatuur.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:33

Goed gezegd Arnd. _/-\o_

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:01

"Fotografie kan een kleine selectie uit de werkelijkheid tot de absolute waarheid verheffen. Het is daarmee een krachtig wapen om schoonheid te tonen of de boel te belazeren. "

Geweldig gezegd vind ik!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:02

Ben het helemaal eens met het artikel :)

En vind de foto die bij het artikel staat een stuk aansprekender dan de foto's die Femke plaatst als voorbeeld van hoe het wel zou horen, dus misschien eerst eens kritisch naar je eigen foto's kijken ;) .

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:06

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:26

Renza schreef:
En vind de foto die bij het artikel staat een stuk aansprekender dan de foto's die Femke plaatst als voorbeeld van hoe het wel zou horen, dus misschien eerst eens kritisch naar je eigen foto's kijken ;) .

Maar dat is ook een eigen mening, en geen feit. Dus om nou te zeggen dat Femke eens goed naar haar foto's zou moeten kijken omdat jij ze niet zo aansprekend als de foto bij het artikel vindt, vind ik ook wel weer apart. :=

Ik vind het trouwens ook een goed artikel. :j

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:46

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:43

Sjoert schreef:
ik vind de foto prachtig.

Maar goed. Ik heb geen foto cursus of boek geschreven.

Blame me please.

Zou je eens moeten doen, lijkt me zeer verhelderend *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:18

Renza schreef:

Ik plaats geen voorbeeld van hoe het wel zou horen.
Ik plaats wat foto's om sporter te laten zien dat er wel degelijk nogal wat fout kan gaan bij het schieten van portretten.
En daar had ik oudere foto's voor nodig, die destijds nog niet direct in de prullenbak zijn verdwenen. Het valt niet mee om van 1 paard foto's in een slechte én een betere houding te vinden, omdat die slechtere houdingen er meestal direct bij me uit vliegen voor een enkeltje prullenbak.
Dus ik liet slechts even een snel gevonden selectie zien van hoe je (ondanks dat 't een portret is) wel degelijk iets kan verprutsen met zo'n foto.

Bovendien wilde ik er helemaal niet mee zeggen dat ik betere foto's maak ofzo.
Dus ik wil ook niet laten zien hoe het wel zou horen, zoals je hier nu suggereert.

Het was slechts wat beeldmateriaal om te laten zien dat er ook bij portretten meer komt kijken dan even snel een shotje maken waarbij "niets fout kan gaan" zoals geschreven werd.

En ach, de paarden op deze foto's waren geen 10 miljoen aankoopprijs.

@Sporter;
Je hebt 't nu ineens over "correct gereden paarden".
Dat is totaal iets anders als waar ik mijn stukje over schreef.
Want het ging mij niet alleen om een correct gereden paard. Bovendien kun je óók aan de hoofd-nek aansluiting zien of een paard wel of niet correct gereden is, en zéker ook aan de mond. Dus zelfs aan zo'n portretje kun je dan nog wel degelijk wat opmerkingen hebben. Al ging het mij (nogmaals) niet om de manier van rijden, maar puur (waar het artikel ook over gaat) om de manier waarop Totilas wordt afgebeeld op foto's.
En of dat nou tijdens het rijden is, of aan de hand.... dat maakte voor MIJ in mijn opmerking niets uit.
De essentie van het verhaal was namelijk dat de Duitse fotografen probeerden om Totilas er continu zo beroerd mogelijk op te krijgen.
En als ik dan een portret bij zo'n artikel zie, waar ik het paard z'n minder sterke punten in terug zie komen... dan vind ik dat ironisch. En dat is 't enige wat ik er over wilde zeggen. Totilas is een práchtig paard. En ik vind 't zonde dat hij dan met een gespannen, te hoog gedragen nek en open mond in een artikel verschijnt dat juist gaat over het minder mooi afbeelden van dit paard.

En zoals ik al eerder schreef; prima als jij daar een andere mening over hebt.
Dat mag.
Maar jouw eerste reactie, met :+ 8)7 dit soort smileys... vind ik nogal getuigen van weinig respect én blijkbaar ook geen plek voor MIJN mening. Jij bent degene die andermans mening niet respecteert. Ik heb alleen geprobeerd te verduidelijken wat ik met mijn mening bedoel.

'k Hoef daarmee niemand te overtuigen. Als anderen het wel een mooi plaatje vinden; prima.
Leuk winnaars shot.
Maar in mijn ogen geen optimaal moment, geen optimale uitsnede en niet tof dat z'n mond open staat.

En dat is nou precies waar Arnd het in zijn artikel over heeft; een góede paardensportfotograaf kan ook tijdens evenementen de juiste hoeken en momenten (of dat nou in actie of in stilstand is) er tussenuit vissen om een goed shot te maken.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:22

Femke schreef:
Renza schreef:

Ik plaats geen voorbeeld van hoe het wel zou horen.
Ik plaats wat foto's om sporter te laten zien dat er wel degelijk nogal wat fout kan gaan bij het schieten van portretten.
En daar had ik oudere foto's voor nodig, die destijds nog niet direct in de prullenbak zijn verdwenen. Het valt niet mee om van 1 paard foto's in een slechte én een betere houding te vinden, omdat die slechtere houdingen er meestal direct bij me uit vliegen voor een enkeltje prullenbak.
Dus ik liet slechts even een snel gevonden selectie zien van hoe je (ondanks dat 't een portret is) wel degelijk iets kan verprutsen met zo'n foto.

Bovendien wilde ik er helemaal niet mee zeggen dat ik betere foto's maak ofzo.
Dus ik wil ook niet laten zien hoe het wel zou horen, zoals je hier nu suggereert.

Het was slechts wat beeldmateriaal om te laten zien dat er ook bij portretten meer komt kijken dan even snel een shotje maken waarbij "niets fout kan gaan" zoals geschreven werd.

En ach, de paarden op deze foto's waren geen 10 miljoen aankoopprijs.

@Sporter;
Je hebt 't nu ineens over "correct gereden paarden".
Dat is totaal iets anders als waar ik mijn stukje over schreef.
Want het ging mij niet alleen om een correct gereden paard. Bovendien kun je óók aan de hoofd-nek aansluiting zien of een paard wel of niet correct gereden is, en zéker ook aan de mond. Dus zelfs aan zo'n portretje kun je dan nog wel degelijk wat opmerkingen hebben. Al ging het mij (nogmaals) niet om de manier van rijden, maar puur (waar het artikel ook over gaat) om de manier waarop Totilas wordt afgebeeld op foto's.
En of dat nou tijdens het rijden is, of aan de hand.... dat maakte voor MIJ in mijn opmerking niets uit.
De essentie van het verhaal was namelijk dat de Duitse fotografen probeerden om Totilas er continu zo beroerd mogelijk op te krijgen.
En als ik dan een portret bij zo'n artikel zie, waar ik het paard z'n minder sterke punten in terug zie komen... dan vind ik dat ironisch. En dat is 't enige wat ik er over wilde zeggen. Totilas is een práchtig paard. En ik vind 't zonde dat hij dan met een gespannen, te hoog gedragen nek en open mond in een artikel verschijnt dat juist gaat over het minder mooi afbeelden van dit paard.

En zoals ik al eerder schreef; prima als jij daar een andere mening over hebt.
Dat mag.
Maar jouw eerste reactie, met :+ 8)7 dit soort smileys... vind ik nogal getuigen van weinig respect én blijkbaar ook geen plek voor MIJN mening. Jij bent degene die andermans mening niet respecteert. Ik heb alleen geprobeerd te verduidelijken wat ik met mijn mening bedoel.

'k Hoef daarmee niemand te overtuigen. Als anderen het wel een mooi plaatje vinden; prima.
Leuk winnaars shot.
Maar in mijn ogen geen optimaal moment, geen optimale uitsnede en niet tof dat z'n mond open staat.

En dat is nou precies waar Arnd het in zijn artikel over heeft; een góede paardensportfotograaf kan ook tijdens evenementen de juiste hoeken en momenten (of dat nou in actie of in stilstand is) er tussenuit vissen om een goed shot te maken.

Dan moet hij wel gereden worden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:23

Waarom? Ook aan de hand kan een paard goed of slecht voorgesteld worden op de foto.
Het maakt niet uit of er iemand wel of niet op zit. Ook met slechte foto's aan de hand kun je een paard afkraken of juist de hemel in prijzen. :j

Bovendien, aan de houding van de teugels te zien, wérd Totilas op de betreffende foto ook gereden...
Een paard dat op een dergelijke manier loopt onder zadel, wordt ook wel eens een "sterrenkijker" genoemd.
Niet echt wat je wil zien in een dressuur paard dus ;)
Zeker niet in een wereld record houder.

Dus mijn conclusie; het is in mijn ogen geen foto die het paard met positieve punten laat zien.
De foto laat in mijn ogen een minder mooie afbeelding van de realiteit zien. En dat is exact waar 't artikel over gaat.

DL_

Re: 'Duitse media bevinden zich in spagaat dankzij Totilas'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:25

Jezus wat een gedoe om een foto.

Femke sta er toch boven. Moet je nou persé je gelijk halen ten koste (of misschien wel in het voordeel, gezien je houding) van een collega..?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:28

Femke schreef:
Waarom? Ook aan de hand kan een paard goed of slecht voorgesteld worden op de foto.
Het maakt niet uit of er iemand wel of niet op zit. Ook met slechte foto's aan de hand kun je een paard afkraken of juist de hemel in prijzen. :j

Bovendien, aan de houding van de teugels te zien, wérd Totilas op de betreffende foto ook gereden...Een paard dat op een dergelijke manier loopt onder zadel, wordt ook wel eens een "sterrenkijker" genoemd.
Niet echt wat je wil zien in een dressuur paard dus ;)
Zeker niet in een wereld record houder.

Dus mijn conclusie; het is in mijn ogen geen foto die het paard met positieve punten laat zien.
De foto laat in mijn ogen een minder mooie afbeelding van de realiteit zien. En dat is exact waar 't artikel over gaat.

Er zat iemand op dat is weer heel wat anders.
Als iemand na zo'n foto denkt dat totilas een sterrekijker is dan zou ik me niet zo druk maken om zijn of haar mening :+
Iedereen die enigzins verstand van paarden heeft ziet dat hij zijn hoofd op tilt om ergens naar te kijken. Je zou zelfs uit zijn oogopslag op kunnen maken dat hij ontspannen is. Kortom een prachtige foto !

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:33

Femke schreef:

En ik vind dat Sjoert op deze foto een prachtig moment vast heeft kunnen leggen :)

Je weet wat het verschil is tussen een dressuurproef en een prijsuitreiking?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:43

Mijn god, wat een gezeik om een foto! Is Nederland nu nog niet over de verkoop van Totilas heen? Gaan ze als een klein kind in een hoekkie zitten en naar een ander wijzen.... :') _O-

Ik heb ook wel foto's van Nederlandse fotografen gezien van Totilas waar ik helemaal de kriebels van kreeg (in negatieve zin), maar ja, Totilas het wonderpaard kon alleen maar vanuit een positief standpunt benaderd worden.

Dat de Duitsers destijds hun best hebben gedaan Totilas in een wat minder daglicht te zetten wil ik helemaal niet ontkennen, maar dat de Nederlanders er alles aan deden om maar geen slecht woord te laten vallen over die knol, dat mag ook wel duidelijk zijn.