Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Kijk, ze heeft een chip, dus als ze mij controleren dan heb ik het paard gewoon in bruikleen van de vorige eigenaar!

gestorven van een chip bij mijn weten.
mijn stiefma wacht nog steeds en mijn stiefpa neemt zich zelfs de moeite niet om te gaan uitzoeken hoe heel dat gedoe in mekaar zit. ook zijn DA zei gewoon om het zo te laten omdat het veulen toch in NL gechipt was en van daar een paspoort heeft. overzetten van naam en mutatiedocument heeft ie gewoon maar gelaten dus...
. Ayasha schreef:Maar dan s hij niet enkel niet geregistreerd maar ook nog eens zonder gezondheidsbewijs de grens over. Bovendien zei ik ook "ik denk dat ze hem enkel
aan slaan als je hem over de grens wil brengen. In het België dat ik ken is Frankrijk over de grens.
kynshiri schreef:en de politie?? dat is een lachertje! echt waar, vraag de lokale politie om een chip te komen lezen en ze moeten eerst gaan zoeken of ze wel een chiplezer hebben en dan bellen naar de confederatie als ze het nr hebben om de eigenaar te vragen (want ze hebben zelf geen login :'-) ) buiten de kantooruren kunnen de flikken dus geen eigenaar vinden
kynshiri schreef:mja met de lokale politie hier heb ik toch al miserie gehad wat chips lezen betreft hoor... 'ja madammeke, maar het is nu een verlengd weekend, kan dat paard hier niet blijven staan tot maandag, want nu kunnen wij dien eigenaar niet vinden hoor'
Ik vind het in elk geval ook maar een hoop gezever, niet tegenstaande dat mijn paarden dus wel in orde zijn.

kynshiri schreef:mja met de lokale politie hier heb ik toch al miserie gehad wat chips lezen betreft hoor... 'ja madammeke, maar het is nu een verlengd weekend, kan dat paard hier niet blijven staan tot maandag, want nu kunnen wij dien eigenaar niet vinden hoor'
ik vind het in elk geval ook maar een hoop gezever, niet tegenstaande dat mijn paarden dus wel in orde zijn.
foxy80 schreef:Er moet zo veel...
Ik ben even heel erg beu gereglementeerd dus zolang de politie niet op de stoep staat, doe ik niks aan die papiertroep.
maar hier in het zuiden van Europa heeft men een epidemie van Afrikaanse paardenpest erváren
foxy80 schreef:Mijn paard is gechipt en heeft een paspoort, alleen staat dat dus niet allemaal op mijn naam.
..
Peterina schreef:foxy80 schreef:Mijn paard is gechipt en heeft een paspoort, alleen staat dat dus niet allemaal op mijn naam.
..
Dus wettelijke is de paard niet van jouw (mits je natuurlijk wel een aankoop bewijs hebt).
.