Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:56

Bandida schreef:
horseyfries schreef:
Ik ben blij dat ik in Belgïë woon want jullie gaan in NL deze week weer een hoop belastingcenten verliezen door de PvdD die hier natuurlijk weer de nodige tijd aan gaat willen besteden in de Kamer.... ;)

Ik denk dat belastingcenten verliezen nu niet bepaald een onderwerp is waarin België gaat moeten onderdoen voor Nederland, niet deze week en niet de rest van het jaar :+ Jongens toch.. laat de Nederlanders rustig debateren, die hebben tenminste een regering!

:oo :x ... _O-

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:58

horseyfries schreef:
@Rianneke, over dat rapport van Wakker Dier heb ik idd ook mijn vraagtekens, een koe met zere klauwen is een koe die minder melk geeft, dus ik ken alleen maar boeren die heel goed letten op de klauwverzorging en dit soort aantallen zijn bij hen ook absoluut niet aan de orde.

Precies! Gisterochtend hadden wij een koe die kreupel liep. Merkte het op toen ze de melkstal in kwam lopen. Na het melken is ze meteen behandelt en kwam er een iniminie-ontsteking naar boven! Als je zulke dieren gewoon laat lopen en er dus werkelijk 7 van de 10 koeien last van heben dan denk ik dat je weinig centen binnenkrijgt van de melkfabriek en je DA-rekeningen torenhoog worden :(:)

Citaat:
maar blijft dierenleed als je naar een individueel dier gaat kijken.

Maar als ik dan ga vergelijken met een varken wat hier altijd binnen zit, maar goed eten krijgt en ook makkelijk kan rondlopen of met de gemelde dieren in andere landen... Dan zou ik liever dat varken hier zijn :o

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:59

Eleandra schreef:
Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.

Dat dacht ik precies hetzelfde. Alles hier in Nederland wordt onder een vergrootglas gelegd. Dat is in het geval van dierenleed niet zo erg, maar het vertekend wel.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:00

Onwijs relevante lijst met relevante conclusies... Om over de wetenschappelijke juistheid maar te zwijgen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:05

ik denk dat ook werd gekeken naar de dieren binnen de bioindustrie die met z'n allen in hokkies staan, nooit buiten komen etc. :) Daar had spanje laatst kritiek over, dat wij klaagden over stierenvechten, maar zelf koeien massaal in stallen propten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:05

Cayenne schreef:
Oorzaken voor deze stijging zijn onder andere: Verhandelen van zieke paarden, handel in tal van levende dieren via websites als Marktplaats, Speurders, Marktplaza. .

zet je paard dus maar niet meer op MP.... :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:06

Van dat WakkerDier onderzoek, zou dat niet 7 op de 10 koeien hebben jaarlijks een klauwprobleem? Dat ze het gewoon wat vervormt hebben totdat het leuk klonk?

Ik verwacht inderdaad niet dat Nederland qua totale mishandeling zo ontzettend hoog staat. Wel met gemelde mishandeling. In mijn ogen kan stichting dierenhulp beter iets nuttigs gaan doen met het geld dat ze gedoneerd hebben gekregen.
Dat gevoel heb ik overigens ook bij de PvdD, hoewel dat geld niet letterlijk gedoneerd is, er is nog maar weinig nuttigs door de partij geleverd.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:07

Bandida schreef:
horseyfries schreef:
Ik ben blij dat ik in Belgïë woon want jullie gaan in NL deze week weer een hoop belastingcenten verliezen door de PvdD die hier natuurlijk weer de nodige tijd aan gaat willen besteden in de Kamer.... ;)

Ik denk dat belastingcenten verliezen nu niet bepaald een onderwerp is waarin België gaat moeten onderdoen voor Nederland, niet deze week en niet de rest van het jaar :+ Jongens toch.. laat de Nederlanders rustig debateren, die hebben tenminste een regering!

Ik weet niet of je er nu zo trots op moet zijn dat er eindeloos veel belastinggeld weggesmeten wordt met kamervragen over totaal onrelevante en onjuiste onderzoeken, dan heb je wel een regering maar of dat nu zoveel toevoegt dan is ook maar de vraag natuurlijk....
Maar ik ben blij dat jij er heel gelukkig mee bent dat er veel geld wordt uitgegeven aan onzinonderzoeken, geld wat ook uitgegeven zou kunnen worden aan ECHT dierenleed oplossen. Had eigenlijk verwacht dat je het daarin wel met me eens zou zijn, maar blijkbaar houd jij ook meer van geneuzel in de ruimte dan écht met oplossingen komen en écht iets doen aan échte problemen in plaats van fictieve.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:08

Mizora schreef:
Van dat WakkerDier onderzoek, zou dat niet 7 op de 10 koeien hebben jaarlijks een klauwprobleem? Dat ze het gewoon wat vervormt hebben totdat het leuk klonk?

Ik verwacht inderdaad niet dat Nederland qua totale mishandeling zo ontzettend hoog staat. Wel met gemelde mishandeling. In mijn ogen kan stichting dierenhulp beter iets nuttigs gaan doen met het geld dat ze gedoneerd hebben gekregen.
Dat gevoel heb ik overigens ook bij de PvdD, hoewel dat geld niet letterlijk gedoneerd is, er is nog maar weinig nuttigs door de partij geleverd.

Ben het helemaal met je eeens!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:10

je kan mij echt niet wijs maken dat egypte diervriendelijker is dan Nederland................

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:13

horseyfries schreef:
Wat een onzin zeg, dus wij staan hoger op de lijst dan de landen waar Brookes Hospital hun werk moet doen?
Dat zegt me genoeg over de waarde van deze lijst: NUL.

Hier sluit ik me dus bij aan. In dat soort landen zijn er veel meer dieren die er veel slechter aan toe zijn. Al zou het kunnen dat ze een ander soort graad meten? Misschien de opzet tegen de onwetendheid?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:14

horseyfries schreef:
Maar ik ben blij dat jij er heel gelukkig mee bent dat er veel geld wordt uitgegeven aan onzinonderzoeken

Wie zegt dat ik daar blij mee ben? Leven in een land dat 3 keer teveel politici heeft en niet in staat is zichzelf te besturen of leven in een land waar eindeloos geneuzeld wordt en vervolgens in de praktijk niets gaat veranderen? Dat is zo'n typische keuze tussen de cholera of de pest wat mij betreft..
Maar gezien je aan dat soort dingen niet heel erg veel kan doen op je eentje, denk ik dat het nog het beste is van zelf goed te zorgen voor je beesten, en als dat kan hier en daar structureel iets toe te voegen. Je kan wel iets gedaan krijgen op lokale schaal.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:14

Snoevie schreef:
je kan mij echt niet wijs maken dat egypte diervriendelijker is dan Nederland................

dat dacht ik ook meteen.

ik schrik er ook van op de 4e plaats :oo

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:32

He wat fijn dat we kunnen zaniken over de juistheid van de lijst en dat er heus landen zijn die veel hoger zouden moeten staan. Zoals altijd bij dierenleed: 'ergens anders is het nog veel erger'...dé drogreden om hier vooral niets te doen en te wijzen naar de buurman :roll:

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:34

Boven egypte? met brook hospital ?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:36

noem jij dat zaniken sgwuppie? goed wat jij wil..................en ik vind het erg genoeg dat NL zo hoog staat,maar kan niet geloven dat het in egypte minder erg is. en ik ben daar al toch meerdere keren geweest en heb dingen met eigen ogen gezien

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:36

Eleandra schreef:
Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.

Het meeste dienrenleed zit achter gesloten deuren waar de meeste mensen nog nooit geweest zijn............... de BIOINDUSTRIE!!! Dat we daar nog steeds niet met z'n allen daar niets aan doen. We moeten ons echt vreselijk doodschamen.
Miljoenen dieren zitten vast in hokken en zien nooit het daglicht.... ja, in de vrachtwagen naar het slachthuis.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:41

yarrah schreef:
Het meeste dienrenleed zit achter gesloten deuren waar de meeste mensen nog nooit geweest zijn............... de BIOINDUSTRIE!!! Dat we daar nog steeds niet met z'n allen daar niets aan doen. We moeten ons echt vreselijk doodschamen.
Miljoenen dieren zitten vast in hokken en zien nooit het daglicht.... ja, in de vrachtwagen naar het slachthuis.

Nou, plaats een oproep!
Zolang het de heren van hogerhand niet interesseert kunnen wij 'met z'n allen' ook niets bereiken.

troi

Re: Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:43

Wat een BS zeg. Zegt meer over de principes en definitie van dierenwelzijn van de organisatie dan over het dierenleed in een land..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:47

SGWuppie schreef:
He wat fijn dat we kunnen zaniken over de juistheid van de lijst en dat er heus landen zijn die veel hoger zouden moeten staan. Zoals altijd bij dierenleed: 'ergens anders is het nog veel erger'...dé drogreden om hier vooral niets te doen en te wijzen naar de buurman :roll:

Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Deze lijst komt van een organisatie die geacht wordt iets aan dierenleed te doen. Het lijkt mij dat zo'n organisatie dan op zijn minst kan zorgen dat het juiste gegevens publiceert, onderzoek doen wat nut heeft en daardoor daadwerkelijk bijdragen tot het verminderen van dierenleed.
Bandida en ik zijn het er al over eens dat je zelf de beste bijdrage kunt leveren door je EIGEN dieren goed te verzorgen ipv te wijzen naar de buurman, maar daar gaat het hier niet om.
Een organisatie die dierenleed wil uitbannen moet in eerste instantie nuttig werk verrichten, anders is het geld wat ernaar toe gaat weggegooid geld.

Geloof jij werkelijk dat deze lijst een juiste weergave is van dieronvriendelijkheid? Dan raad ik je toch aan eens wat rond te reizen in de wereld, want dan zul je daar héél snel anders over gaan denken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:48

Ik begrijp gewoon niet waarom het verhandelen van dieren via websites onder de noemer dierenleed valt?
Dat wordt dus nu massaal je dier aan een boom vast knopen of gewoon ergens los laten, of beter nog gewoon geen verzorging geven, want dat is blijkbaar minder erg?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:50

Quellian schreef:
yarrah schreef:

Nou, plaats een oproep!
Zolang het de heren van hogerhand niet interesseert kunnen wij 'met z'n allen' ook niets bereiken.[/quote]

En hier verkondig jij een grote onwaarheid: intensieve veehouderij bestaat bij gratie van het feit dat de consument TEVEEL vlees voor TE WEINIG geld wil eten.
Wanneer de consument massaal ietwat mindert en bereid is een betere/ eerlijke (lees: iets hogere) prijs te betalen voor het vlees, de eieren en zuivel, krijgen dieren maar ook boeren een zonniger leven...

Dus ik zeg: consument, SCHAAM JE!

ZilverLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:54

En ik maar denken dat onze dieren het zo goed hadden :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:56

Ninx schreef:
En hier verkondig jij een grote onwaarheid: intensieve veehouderij bestaat bij gratie van het feit dat de consument TEVEEL vlees voor TE WEINIG geld wil eten.
Wanneer de consument massaal ietwat mindert en bereid is een betere/ eerlijke (lees: iets hogere) prijs te betalen voor het vlees, de eieren en zuivel, krijgen dieren maar ook boeren een zonniger leven...

Dus ik zeg: consument, SCHAAM JE!

Nu maak jij er wel een prachtig kip en ei verhaal van hoor :D
Als er enkel eerlijk vlees geproduceerd zou worden dan is het aan de consument of ze wel of geen vlees eten. Er zijn zóveel regels in NL waar we naar moeten leven, dan zou dit een nieuw regeltje zijn, nou... daar valt een Nederlander niet van om.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:56

horseyfries schreef:
Wat een onzin zeg, dus wij staan hoger op de lijst dan de landen waar Brookes Hospital hun werk moet doen?
Dat zegt me genoeg over de waarde van deze lijst: NUL.

Dat slaat nergens op. Ik vind dat hetzelfde als al dat gebedel via tv en aan de deur om geld te doneren voor een ander land, terwijl er in NL letterlijk mensen aan de grond zitten wegens te kleine uitkeringen enzo. Doe eerst eens iets aan je eigen mensen, voordat je over de grens gaat kijken. (rampen niet meegeteld)

Ik ben ook helemaal niet verrast door een 4e plaats, iedereen in NL denkt het wel goed te doen, maar de voorbeelden zijn zó waar. Kijk maar eens rond op MP, hier op bokt iemand die heel bewust bij een broodfokker koopt want "hondje is zo zielugh" en broodfokker gaat vrolijk door. Nog steeds mensen die paarden alleen laten staan of met een totaal niet passend "vriendje" zoals een schaap, geit of kip, noem maar wat, gewoon dierenleed, mishandeling! Mensen in de Randstad die paard in de box laten staan, het dier komt zo goed als nooit op het land, "want er is hier geen ruimte maar ik mot en zal een paard hebben". En ga zo maar door. Alles bijelkaar opgeteld: ik ben echt niet verbaasd.