Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
blacknorton schreef:die 60 paarden komen in dit topic meer naar boven ik kan de bron niet achter halen. iemand wel? zou hem graag hebben.
er staat ook dat er bijna geen ongelukken gebeurt zijn in de afgelopen 10 jaar. dus ze zijn bezig geweest om deze tak te verbeteren. je haalt de rotte appels er absoluut niet uit door de afstand korter te maken of de wedstrijd minder zwaar te maken. juist dan denken deze oh misschien kan ik hier mijn slag slaan met mijn net niet topper, ook al is de kans 1%. ja het gaat om geld en prestige, maar zo zit de wereld in elkaar. de meesten zijn ook zo reeel om te zeggen hier heeft mijn paard niks te zoeken, dus ik start hem niet. hij loopt volgende week een andere wedstrijd waar hij wel kans maakt.
ik denk dat het warme weer meer parte speelt dan de afstand (dit werd ook in het vorige bericht gemeld). deze races worden vroeg in het seizoen gehouden, net op het punt dat de bodem kwaliteit stabiel is maar niet te warm is. helaas heeft moeder natuur een vroege zomer gegeven. deze paarden zijn knokkers en geven niet zo makkelijk aan dat ze het niet aan kunnen, die vallen liever neer dan dat ze achter blijven of opgeven. dat is voor jockey en trainer moeilijk aan zien te komen.
hoe dan ook vind ik dat ze ook dit ongeval moeten nagaan hoe het heeft kunnen gebeuren en daaraan vast de regels aan te passen als blijkt dat dat nodig is. bv als het weer warm weer is de wedstrijd in korte.
Joolien schreef:Anoniem schreef:Gaan we weer hoor..![]()
Waarom Bokt, waarom moeten er over de races ALLEEN MAAR negatieve reacties geplaatst worden???!!?! Ik word hier zo moe van!!! Als het goed gaat horen we nooit wat over deze sport, nee hoor, alleen als er een paard dood gaat moeten we het op de voorpagina zetten!!
Sorry, maar ik ben heel boos over deze berichtgeving.
HindaFree schreef:]
ow een dressuur of spring blessure die niet meer te herstellen is word een paard ook gewoon maar afgemaakt
ajockeydream schreef:Bandida schreef:Hoe zie jij goed dan precies in een sport waarin blijkbaar al 60 dode paarden te tellen zijn op goed vier maand?
Noem me nu eens één menselijke bezigheid met paarden buiten fokken en paardenvlees kweken die hierbij in de buurt komt?!
Eveting
blacknorton schreef:die 60 paarden komen in dit topic meer naar boven ik kan de bron niet achter halen. iemand wel? zou hem graag hebben.
er staat ook dat er bijna geen ongelukken gebeurt zijn in de afgelopen 10 jaar. dus ze zijn bezig geweest om deze tak te verbeteren. je haalt de rotte appels er absoluut niet uit door de afstand korter te maken of de wedstrijd minder zwaar te maken. juist dan denken deze oh misschien kan ik hier mijn slag slaan met mijn net niet topper, ook al is de kans 1%. ja het gaat om geld en prestige, maar zo zit de wereld in elkaar. de meesten zijn ook zo reeel om te zeggen hier heeft mijn paard niks te zoeken, dus ik start hem niet. hij loopt volgende week een andere wedstrijd waar hij wel kans maakt.
ik denk dat het warme weer meer parte speelt dan de afstand (dit werd ook in het vorige bericht gemeld). deze races worden vroeg in het seizoen gehouden, net op het punt dat de bodem kwaliteit stabiel is maar niet te warm is. helaas heeft moeder natuur een vroege zomer gegeven. deze paarden zijn knokkers en geven niet zo makkelijk aan dat ze het niet aan kunnen, die vallen liever neer dan dat ze achter blijven of opgeven. dat is voor jockey en trainer moeilijk aan zien te komen.
hoe dan ook vind ik dat ze ook dit ongeval moeten nagaan hoe het heeft kunnen gebeuren en daaraan vast de regels aan te passen als blijkt dat dat nodig is. bv als het weer warm weer is de wedstrijd in korte.
Citaat:Maar Marcus Armytage, journalistiek verslaggever voor de rensport, denkt niet dat de vier omgekomen paarden voor een verandering zullen zorgen. "Ik geloof dat er de afgelopen tien jaar bijna geen ongelukken zijn voorgekomen tijdens de Grand National van Schotland. Je kunt de ongelukken van deze week niet vergelijken met de paarden die omkwamen tijdens de Britse Grand National van afgelopen zaterdag.
blacknorton schreef:eigenlijk wil ik cijfers vinden van de raceorganisaties of stamboek. maar die heb ik nog niet gevonden.
Bandida schreef:blacknorton schreef:eigenlijk wil ik cijfers vinden van de raceorganisaties of stamboek. maar die heb ik nog niet gevonden.
Alsof die dan wel objectief zouden zijn..
Verbaast me ook niet echt dat er geen degelijke cijfers te vinden zijn over een sport die van zichzelf goed genoeg beseft dat het om een combinatie van paardenvlees fokken en gokwinsten verdelen gaat.
Normaal gesproken ga ik er niet op in, maar heb toch niks te doen
Zelf een rensportliefhebber, en ook mijn amateurvergunning. 60 paarden in 4 maanden tijd, Ach in amerika zijn er behoorlijk wat renpaarden, en denk dat er zo bijna iedere dag op een van de vele banen word gekoerst. Engeland, zelfde verhaal, niet iedere dag maar wel een paar dagen, Hebben we frankrijk, ook wel paar dagen koers, op verschillende banen, australie, vele banen, vaak koers. dat zijn dan nog maar 4 landen. en behalve hier in egypte, is de rensport verder in alle landen zo ong. erkend. dubai, abu dhabi, israel, marokko,turkije,china,japan,bahrain,italie,spanje,duitsland,belgie, nou goed.. dat is nog maar een snelle opsomming, er zijn nog veel meer landen waar gekoerst word. Een aardige koersdag, misschien 8 rennen, ene plek meer andere minder, gemiddeld van 10paarden aan de start. dat is dan 80 paarden op een dag. nouja reken het maar uit per land, per week
geloof me, je krijgt een behoorlijk nummertje, dus die 60 is dan misschien 1%. Daarbij rensport : paard werkt in zijn meest natuurlijke gang, lichte rijder, en meeste stukken rechtuit, nu zijn de hordenrennen niet mijn favo ding, en ben ik meer voor vlakkebaan, maargoed. We kunnen zo bezig blijven en alle nummertjes naast elkaar gaan zetten. Mindim schreef:Ik heb wel een deathrate gevonden per 1000 gelopen races tijdens een onderzoek van normale of synthetische bodems in America samen met het overkoepelende orgaan van de racesport aldaar.
Zal even weer zoeken.
Paarden worden ingeslapen omdat ze te sloom zijn?
De site waar je het over hebt, ik zie anders een hoop gebroken benen, dood door vallen endergelijke. Paard en race staan er bij, wat vind je daar dan feitelijk niet goed aan? Bekijk de site eens.
Anoniem schreef:Paarden worden niet ingeslapen omdat ze te sloom zijn. De worden omgeschoolt en verkocht als recreatie/eventing paard.
Bandida schreef:Anoniem schreef:Paarden worden niet ingeslapen omdat ze te sloom zijn. De worden omgeschoolt en verkocht als recreatie/eventing paard.
Hallo? een zeldzame gelukzak misschien.. je dacht toch niet dat racestallen zich bezig houden met het voor de recreatie inrijden van tientallen ex-race-volbloeden? Waar lopen die dan wel allemaal in de recreatie?
Ik wil je niet uit je roze droom helpen, maar hier in België gaan die regelrecht naar de slager. En volbloed is in de recraetie zo goed als onverkoopbaar. Je krijgt ze zelfs niet weggeschonken.. simpelweg omdat er zowiso al een overaanbod is aan geschiktere recreatierassen.
geerke schreef:geldt ook voor dravers...daar kun je er hier in frankrijk twee halen voor de prijs van een.