Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ilse_123 schreef:ik heb er een beetje een verdeelde mening over... Aan de ene kant vind ik paardenrennen prachtig, paardenrennen is naar mijn idee de meest natuurlijke tak van de paardensporten, ze worden niet gedwongen om vreemde passen te maken en rare houdingen aan te nemen, alleen maar om hard te gaan, iets wat ze van nature al doen. En daarbij, die paarden vinden het leuk om zo hard te rennen, ik heb meer medelijden met topdressuurpaarden die puur en alleen dressuur matig gereden worden en voorzichtig en mega beschermt even in de paddock mogen in de hoop dat ze geen rare sprongen maken. vrijwel elk paard vind het leuk om even hard te gaan, of dat nou in de wei, op de baan of in het bos is, ik vind dat je dat elk paard moet gunnen.
Aan de andere kant vind ik het weer verkeerd dat er tijdens zo'n race 2 paarden sterven, al begrijp ik uit eerdere reacties dat dit toeval is en dat er echt niet elke GN paarden doodgaan?
als er nou niet zoveel doden zouden vallen zie ik helemaal geen probleem in deze sport.
En uitdrogingsverschijnselen.. ja na een rondje hardlopen met deze hitte heb ik ook uitdrogingsverschijnselen
WendyBZ schreef:Ze doen iets wat ze leuk vinden (want als ze niet willen krijg je ze echt niet over zxo'n hindernis, of willen ze niet eens starten, zoals een paar dagen eerder een deed) en ze zijn meteen weg.
ik ga hier helemaal in mee.