foxy80 schreef:SGWuppy, ja dat is aangepakt, en toch zitten we alweer met een huizenhoog probleem, nu met een andere diersoort. We draaien gewoon in een kringetje rond zo. En als ik in de super sta en foie gras wil serveren, dan sta ik daar. Wat is de goede en wat is de slechte? Sta je daar te twijfelen, met een peperduur stukje vlees in de hand, en kan je je staan afvragen: oost-europese gans? chinese gans? doodgemepte gans? gewurgde gans? Weet ik veel, dus dan toch maar geen foie gras, euh, wat ligt daar, aha wilde eend! (toevallig de reportage over wilde eend bij de AH gezien???). Wilde eend, kan niet opgesloten hebben gezeten, HUP in het mandje.
Molly, dus omdat ik geen hoge pief ben bij 1 of andere organisatie mag ik geen (onderbouwde) mening hebben? Nogmaals, ik zeg het voor de 3de keer hier, de actie heeft zijn bestaansrecht maar schiet zijn doel voorbij. Consumenten hebben nu een "bwaark" ervaring en wat gebeurt er in de supermarkt: "Nee geen paard schat, neem maar kalf, daar zal wel niks mis mee zijn want daar heeft Gaia niks over gezegd" Dat is wat de GEMIDDELDE consument denkt en doet en laten we wel wezen: de gemiddelde consument bepaalt het beleid, hoe hard Gaia ook roept. Nee, ik heb blijkbaar geen idee waar Gaia echt mee bezig is. Maar met mij heel veel mensen en zo bereikt Gaia ook nooit haar doel, snappie?
Helemaal nobel wat Gaia doet, absoluut. Alleen ben ik als gemiddelde consument daar geen bal mee geholpen. Want als het Argentijns paard verdwijnt, wat wordt er dan door mijn strot geduwd? Oude Italiaans ezel? Afgeschoten Australische brumby? Nogmaals versta me niet verkeerd, mishandeling maakt mij boos. Maar in feite wordt de consument ook mee mishandeld, en dan maakt zo ' n actie als Gaia mij niet bepaald blij: "Waarde consument, u bent (weeral) verkeerd bezig, dit keer is het Argentijns paard (dat u onwetend kocht, domoor) het slachtoffer! Doe boete en koop dit vlees niet meer (tot we de volgende afgetuigde diersoort ontdekken en we u weer komen waarschuwen)!" Het lijdt bijna tot "dierenmishandelingmoeheid" bij het grote publiek, en zelfs mensen die durven zeggen dat Gaia overdrijft (voor de goede orde: NIET IK) want :"We moeten toch iets eten!"
Is het dan eens geen idee om deze ideëen naar GAIA te sturen. Wat nu eigenlijk de uitwerking is van hun uitzending, en hoe ze dit misschien kunnen veranderen. Waarschijnlijk gaan ze er niets mee doen, maar er blijft een kleine kans dat ze het toch doen zodat ze de denkrichting van de gemiddelde consument gaan veranderen.
En voor degenen die België viseren, andere landen doen waarschijnlijk even vrolijk mee omdat dit vlees goedkoop is, en wat wil de consument? Juist ja, goedkoop (geïmporteerd) vlees ipv het dure biovlees van hier.
!