Cowgirl schreef:Ik weet niet waar ik meer dierenleed zie. Bij een steeple/hurdle of in de (basis) dressuur sport?
Als dierenleed bij de Dressuursport is, zit de fout bij de Ruiter.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
spettertjuh schreef:Kyrkelover het is zeer begrijpelijk dat jij deze sport verdedigd, gezien de foto's die je plaatst.
Het is niet zo dat ik alleen over deze tak van sport zo denk maar ook in de drafsport. Paarden worden veel te jong al beleerd maar dat is een hele andere discussie
en die moeten dan al met een kop tussen de voorbenen rondjes lopen in een bak..Anoniem schreef:spettertjuh schreef:Kyrkelover het is zeer begrijpelijk dat jij deze sport verdedigd, gezien de foto's die je plaatst.
Het is niet zo dat ik alleen over deze tak van sport zo denk maar ook in de drafsport. Paarden worden veel te jong al beleerd maar dat is een hele andere discussie
Nee in de dressuur sport gaan ze zo lekker met hun beesten om... Daar stappen zo ook regelmatig al met 2,5 jaar op hooren die moeten dan al met een kop tussen de voorbenen rondjes lopen in een bak..
Een renpaard mag te minsten rechtuit..
RougeLaMer schreef:Anoniem schreef:Nee in de dressuur sport gaan ze zo lekker met hun beesten om... Daar stappen zo ook regelmatig al met 2,5 jaar op hooren die moeten dan al met een kop tussen de voorbenen rondjes lopen in een bak..
Een renpaard mag te minsten rechtuit..
Natuurlijk gaat het bij de Dressuur ook niet altijd even lekker.. maar direct racen zodat ze hun poten breken, nee dat is fijn
? kyrkelover schreef:2 jaar, deze rennen vinden plaats aan het einde van het jaar als de 2 jarige dus eigenlijk bijna 3 zijn.
RougeLaMer schreef:kyrkelover schreef:2 jaar, deze rennen vinden plaats aan het einde van het jaar als de 2 jarige dus eigenlijk bijna 3 zijn.
Oke, dat gaat opzich nog wel.. maar mijn punt is eigenlijks meer, dat de rentrainingen veel en veel zwaarder zijn als de Dressuur (Basis Dressuur)
De pezen en botten zijn er nog maar net, en dan al direct zware trainingen.. (snelheid)
Lusitana schreef:Weer een vorbeeld van opzettelijk iets negatief brengen.
De media helpt mee aan het negatieve beeld. Als er had gestaan dat er een te betreuren ongeluk was gebeurd in de race, was het al anders overgekomen. Het is niet meer dan dat. Een ongeluk. Gebeuren zelfs in de wei en in elke tak van paardensport.
Ik zie veel negatieve titels boven artikelen die niet toevallig over nederlandse ruiters gaan, als ik eerlijk ben.
Zo ben ik ook eens geconfronteerdmet "paardenworstelen in spanje": waar ik nog een correcter stuk over ga schrijven. Als je al begint met zo'n term en in combinatie met dat in nederlandse ogen toch al vreselijke spanje, heb je al amok. Terwijl in duitsland en vele andere landen ook gewoon round-ups worden gehouden waarin de veulens met de handen worden gevangen om gebrandmerkt te worden omdat het nu eenmaal niet ander gaat. In Dulmen is het een toeristen attractie, in Spanje ook inmiddels (het vangen op zich doet men al eeuwen), maar de hollanders maken er in Spanje plots paardenleed van. Waarom?
Rensport is ook paardensport en de jockeys treuren ook heus als een paard wat overkomt. Ze gaan er echt niet op zitten met het idee van laten we eens lekker een paard de kluts in rijden.
Het lijkt wel of tegenwoordig niks meer mag met een paard. Want het zou wel eens wat kunnen krijgen...
Paarden worden opgeleid en getrained om aan de proeven mee te doen die we van ze vragen. Er is niks oneerlijks aan de proeven op zich.
Ik zou het heel erg vinden als systematisch alle takken van paardensport werden afgeschaft omdat men het zomaar ineens zielig vind omdat er wel eens ongelukken in gebeuren.
naderhand typefouten verwijderd
spettertjuh schreef:Dit is allemaal prima dat je er zo over denkt maar verklaar jij dan maar eens hoe het dan komt dat er zo verschrikkelijk veel ongelukken gebeuren in deze sport en ehhhhh............ die boomstammen, ik zou nog maar eens heel goed gaan kijken hoor want ze liggen er wel degelijk.
Zeker gezien het feit dat jij deze tak van sport zo hoog ophemelt terwijl camerabeelden in Engeland toch echt niet liegen hoor. Het is verder prima dat jij deze sport beoefend met je paard, dat moet ieder voor zich weten. De één die is gek met dressuur, springen of een andere vorm van paardesport en daar hoef ik het gelukkig niet mee eens te zijn.
Maar om ook nog even op mijn openingszin terug te komen, over die zak met geld voor een paardeleven? Je gaat mij toch echt niet wijsmaken dat deze paarden alleen maar geld kosten in de profesionele wereld. Denk dat er toch maar heel weinig mensen over zouden blijven als er geen geld in te verdienen zou zijn. Klein voorbeeldje maar hoor ........ Totilas verkocht voor onnoemlijk veel geld en dat gebeurt dus ook in jou tak van sport
waar jij het over heb is eventing..