Anky van Grunsven: "Grote verbazing in de Oekraïne"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:44

CathCath schreef:
@ Malibu
Wat is er cynisch of negatief aan hoe Embe en ik reageren? :? Wij hebben tenminste onze eigen mening en wandelen niet die makke (lees: zwakke) schapen mee c.q. achterna.

WAt iemand hier ook zei: "Als het fout loopt zijn de rapen gaar voor Anky".
Ze is er ook niet voor niets heengevlogen. Ik denk dat er achter die 8000 euro minimaal een 0 staat, maar dat gaat dan weer mooi naar die GOEDE DOELEN die Anky ondersteunt :D Iedereen blij! *\o/*

Dat jullie een mening hebben is prima, helemaal niets mis mee is juist iets goeds je hoeft het ook niet altijd eens te zijn met anderen. Maar weten jullie wat de afspraken geweest zijn die Anky gemaakt heeft mbt haar trainerschap? Hebben jullie inzicht in de contracten en vergoedingen die ze krijgt? Wat haar doelen zijn buiten het verbeteren van de resultaten van de Oekrainse dames?

Aangezien je niet alle inside informatie heb, vind ik het gewoonweg kort door de bocht om dan meteen maar te roepen dat ze slecht bezig is, daarbij is jullie commentaar is over wat zij verdient en dergelijken gebaseerd op speculaties, en om op basis daarvan iemand de grond in te trappen is in mijn ogen niet juist...

Mijn mening is ook gebaseerd op het feit dat ze het vast goed bedoeld, en er kunnen inderdaad gevolgen aan vastzitten voor haar, maar ze zal zich vast wel goed hebben laten adviseren. Laten wel even vooropstellen dat mevrouw van Grunsven door haar carriere een enorm netwerk heeft opgebouwd en dat zij ongetwijfeld wel genoeg contacten heeft die haar daarover kunnen adviseren (en ja, dit van mij is ook een speculatie ;) )

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:49

Embe schreef:
CathCath: Gniffel :=

Anky heeft een contract voor 5 jaar. Daar zal wel een mooi bedrag tegenover staan lijkt mij. Anky is een goed geoliede commerciele machine hoor! Op zich niets mis mee, maar een kritische houding mbt landen waar de corruptie hoogtij viert lijkt mij gepast, zeker als je opdrachtgever een twijfelachtige reputatie heeft. Sommige bedrijven hebben hierover afspraken om dus geen handel te drijven met zulke opdrachtgevers (corporate governance). Het bedrijf Anky waarschijnlijk niet.

Dat ze er een vergoeding voor krijgt is natuurlijk geen twijfel over mogelijk, maar de hoogte van de vergoeding en inhoud van contract zijn niet bekend en daarom is alles wat hierover geschreven wordt gebaseerd op speculaties waarover niemand (zonder inside informatie) kan oordelen ;)

Het contract zal ongetwijfeld goed doorgelezen zijn door goede advocaten of adviseurs, want Anky is gerust wel bewust dat zij ongeacht wat voor bedrag er mee gemoeid is haar reputatie niet ten grabbel wil gooien. Ze verdiendt genoeg, en ongeacht dat dit een lekker extra centje opleverd zal zij echt niet haar reputatie daarvoor op het spel zetten...

Ik werk trouwens zelf voor een grote Amerikaanse multinational die zelf ook restricties heeft om zaken te doen met bepaalde corrupte landen, en daar valt Oekraine niet onder, dus dat zal gerust wel meevallen dan.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:59

@ Embe

Ja, die vent waardoor zij betaald wordt was failliet, maar ineens had hij weer 2, zoveel miljoen euro op zijn rekening.
Joho. Waarom heb ik dat nu nooit? Ja, onze Ank heeft zich goed "ingedekt".

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:08

CathCath schreef:
@ Embe

Ja, die vent waardoor zij betaald wordt was failliet, maar ineens had hij weer 2, zoveel miljoen euro op zijn rekening.

Dat soort mensen kunnen zo weer op +2 milj. staan als zij een huis/landgoed/bootje verkopen, wat volkomen legaal is. Zoveelste speculatie... :O

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:19

Malibu schreef:
CathCath schreef:
@ Embe

Dat soort mensen kunnen zo weer op +2 milj. staan als zij een huis/landgoed/bootje verkopen, wat volkomen legaal is. Zoveelste speculatie... :O

Is geen speculatie. Heb je weleens van Google gehoord? Kan je zo allemaal nalezen.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:24

CathCath schreef:
Is geen speculatie. Heb je weleens van Google gehoord? Kan je zo allemaal nalezen.

Dus jij neemt alles aan wat er op google staat? Dan heb je best een lastig leven...

Zoals de dokters al zeggen, Google is echt niet goed voor alles :n En veel daarvan is ook gebaseerd op speculatie...

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:30

@ Malibu

Mijn ding is wat Anky betreft "wegblijven uit corrupte staten". In Nederland heerst er ook corruptie, maar het is hier geen middel van bestaan. Daar wel. En met corruptie wordt de gevestigde orde (lees: rijkeren en vooral mensen die daar in de politiek zitten)

Komt voort de geschiedenis; communisme, maar er is nog steeds geen verbetering. ?Verslechtering is er op getreden.

Joh, als ik overal geld voor had gevraagd in mijn leven, zat ik nu met mijn k*t in het zand op de Malediven. 24/7! Garcon, s'il vous plait

Maar goed houd jij dit op speculatie, dan kan ik iig jouw niveau goed inschatten.
Have a nice day! :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:33

Embe schreef:
CathCath: Gniffel :=

Anky heeft een contract voor 5 jaar. Daar zal wel een mooi bedrag tegenover staan lijkt mij. Anky is een goed geoliede commerciele machine hoor! Op zich niets mis mee, maar een kritische houding mbt landen waar de corruptie hoogtij viert lijkt mij gepast, zeker als je opdrachtgever een twijfelachtige reputatie heeft. Sommige bedrijven hebben hierover afspraken om dus geen handel te drijven met zulke opdrachtgevers (corporate governance). Het bedrijf Anky waarschijnlijk niet.

Een beetje onnozel om nu te gaan zitten zeuren over Anky. Olympische spelen werden gehouden in China Daar hebben wij met heel de wereld mee ingestemd. Nederland doet al jaren zaken met Libie en heeft ze flink wat wapen tuig geleverd in vooraf gaande jaren.
En nu zou Anky dit af moeten slaan omdat het niet zo'n fijn land is kom op zeg }:0

Natuurlijk krijgt ze er een ontzettende klap geld voor. Ik geloof de laatste keer dat ik checkte werkt ze daar ook vrij hard voor.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:35

CathCath schreef:
@ Malibu

Mijn ding is wat Anky betreft "wegblijven uit corrupte staten". In Nederland heerst er ook corruptie, maar het is hier geen middel van bestaan. Daar wel. En met corruptie wordt de gevestigde orde (lees: rijkeren en vooral mensen die daar in de politiek zitten)

Komt voort de geschiedenis; communisme, maar er is nog steeds geen verbetering. ?Verslechtering is er op getreden.

Joh, als ik overal geld voor had gevraagd in mijn leven, zat ik nu met mijn k*t in het zand op de Malediven. 24/7! Garcon, s'il vous plait
Maar goed houd jij dit op speculatie, dan kan ik iig jouw niveau goed inschatten.

Dat had je dat lekker moeten doen. Maar neerkijken op mensen die hun kansen wel gegrepen hebben is lekker makkelijk natuurlijk. Een beetje morraalridder spelen heerlijk :')

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:35

Oh, maar jij neemt alles van je dokter aan? Nou, die zitten er heel vaak naast.
Ik ben in een aantal corrupte staten geweest, dus ik weet wel waar ik het over heb.
Kijk als je alleen in je 5-sterren resort blijft, beetje gaat duiken en dat soort dingetjes met je mede vakantiegangers, dan leer je natuurlijk niets kennen. Geeft niet, maar localen vertellen je wel iets anders en als je je tussen een volk begeeft.

Hee, maar we zijn aardig OFF tOPIC en moet zo weg.

Ciao

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:36

CathCath schreef:
@ Embe

Hahahahaha je kan prima falliet gaan zonder prive falliet te gaan daar zit nogal een verschilletje in. Scheeringa hoeft ook geen droog brood te eten hoor :+

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:38

sporter schreef:
CathCath schreef:
@ Malibu

Dat heeft met NORMEN en WAARDEN te maken, sporter. Maar komt dat wel in jouw vocabulaire voor? O:)

Dat had je dat lekker moeten doen. Maar neerkijken op mensen die hun kansen wel gegrepen hebben is lekker makkelijk natuurlijk. Een beetje morraalridder spelen heerlijk :')

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:42

sporter schreef:
CathCath schreef:
@ Embe

Hahahahaha je kan prima falliet gaan zonder prive falliet te gaan daar zit nogal een verschilletje in. Scheeringa hoeft ook geen droog brood te eten hoor :+

Sporter, ja, in Nederland, maar in de Oekraine? Maar ik ga.
We houden het erop dat ik hersenspinsels heb en jij het bij het juiste eind.

Alleen wist ik niet dat je prive failliet kon gaan, dacht dat zoiets kon als je een bedrijf had. Maar ja, ik snap er natuurlijk helemaal niets van.

Heb jij toevallig ervaring met failliet gaan dan? :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:45

Sporter, ja, in Nederland, maar in de Oekraine? Maar ik ga.
We houden het erop dat ik hersenspinsels heb en jij het bij het juiste eind.

Alleen wist ik niet dat je prive failliet kon gaan, dacht dat zoiets kon als je een bedrijf had. Maar ja, ik snap er natuurlijk helemaal niets van.

Heb jij toevallig ervaring met failliet gaan dan? :D[/quote]

Lekker makkelijk he een beetje in de slachtofferrol kruipen he jij bent de gene die niet begrepen word. gut gut gut
Als je niet wist dat je prive falliet kunt gaan zijn er ongetwijfeld nog veel meer dingen die je op dat gebied niet weet. Dan heeft het weinig zin meer voor mij om een discussie aan te gaan.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:54

Eindelijk iemand die begrijpt en verder durft te kijken dan de neus lang is ;)

Net als wat Sporter zegt, Scheringa hoeft ook geen droog brood te eten. Deze meneer is failliet gegaan en heeft nog wel een boerderij van zoveel miljoen in zijn bezit.
En dit zijn feiten ;)

En ik ben het ook met Sporter eens, het is heel makkelijk om moraalridder te spelen over andermans rug.

In China worden nog steeds mensenrechten geschonden en daar werden toch de OS gehouden. Moet je die mensen dan ook scheef aankijken als ze 4 jaar van hun leven toegewijd zijn aan hun sport om daar aan deel te nemen en andere mensen een beslissing nemen het in een land als China te houden?

Ik snap heel goed dat mensen hun vraagtekens hebben bij het werken in en met landen als Oekraine, maar je kunt je vraagtekens hebben en je kunt er meteen over oordelen. En dat laatste kun je pas als daadwerkelijk alle feiten en gegevens heb, en die hebben alleen Anky en degene waar ze het contract mee heeft.

Michael1104

Re: Anky van Grunsven: "Grote verbazing in de Oekraïne"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:34

wel grappig te lezen dat CathCath haar mening ongespuid mag geven, en zodra er weerwoord komt dat ze zich verschuilt achter google en het feit dat zij blijkbaar als enige in landen geweest is waar corruptie heerst. Sorry maar ik denk dat je dan anderen op bokt redelijk onderschat.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:02

Michael1104 schreef:
wel grappig te lezen dat CathCath haar mening ongespuid mag geven, en zodra er weerwoord komt dat ze zich verschuilt achter google en het feit dat zij blijkbaar als enige in landen geweest is waar corruptie heerst. Sorry maar ik denk dat je dan anderen op bokt redelijk onderschat.

Ik spreek niet als ik het over iemand heb over heel BOKT natuurlijk. Zitten aardige mensen tussen en niet iedereen in mijn leven hoeft mijn vriendje te worden, maar met de 1 zit je meer op 1 lijn dan de ander. Ach, je moet het maar zo zien "ik ben geen makkelijk mens, maar als ik er voor je ben zal ik ook voor je door het vuur gaan en je handen boven het hoofd houden""

Maar Michael, je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vragen. Je probeert mij nu een beetje een sneer te geven, maar kom ff back on track, ON TOPIC dus.

Ik verschuil me niet achter google. Ik weet waar de wereld voor staat en dat weet je niet als je alleen de westerse wereld hebt gezien. Dat maakt niet uit, maar als je ergens bent en nu achteraf denk ik ook "wat heb ik ooit in Venezuela (Venezuela is voor het overgrote deel Columbiaans of gemengd vermengd met Venezolanen) gedaan", maar ik heb het er prima naar mijn zin gehad. Mij gebeurde daar helemaal niks, maar ik gaf ook iemand die bedelde die het zo slecht had, geld. Maar goed. Niet echt OFF TOPIC, want Anky deed dat dus niet. Oh nee joh, je hoeft niet de moraalridder te spelen, maar zeker in Venezuela heeft het me zeker geholpen en dat maar eens om 1 eurootje te geven. Mij overkwam niks. Ook niet als je daar helemaal niet op straat kon zijn.

Maar goed dit zijn onderwerpen die ergens anders thuishoren, terwijl heel veel onderwerpen wel inelkaar overlopen.

Met Anky van Grunsven heeft het met mij te maken over waarden en normen.

BLijkt dat sommige mensen hier wel bijval moeten hebben. Ach tja, als je niet op eigen benen kan staan ..

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:06

@ Malibu

Ga nou alsjeblieft nog ff een paar jaar naar school.
In Nederland kan je de ene dag failliet zijn en de volgende dag een nieuw bedrijf opstarten, dat is volkomen legaal.

DAt is het in de Oekraine niet. Dat is nu juist het verschil. Nederlandse samenleving is gestoeld op kapitalisme en Oost-Europa heeft zijn bakermat in het communisme. Een geschiedenisboekje is daarin geen overbodige merk ik.

Maar weer ON TOPIC. Ik zit hier niet om ruzie te zoeken, maar ik mag wel ongezouten mijn mening geven, hoop ik

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:15

CathCath schreef:
@ Malibu

In Nederland kan je de ene dag failliet zijn en de volgende dag een nieuw bedrijf opstarten, dat is volkomen legaal.

DAt is het in de Oekraine niet. Dat is nu juist het verschil. Nederlandse samenleving is gestoeld op kapitalisme en Oost-Europa heeft zijn bakermat in het communisme. Een geschiedenisboekje is daarin geen overbodige merk ik.

Maar weer ON TOPIC. Ik zit hier niet om ruzie te zoeken, maar ik mag wel ongezouten mijn mening geven, hoop ik

Oohhja?

Heb jij voor mij even een wet dat dat niet mag in Oekraine? Je spreekt mensen de heletijd aan op het feit dat ze er niet genoeg van weten en dat ze nog maar even naar school moeten gaan. In feite ben jij de gene die er zover naast zit veel verder kan niet.
Als je daad werkelijk denkt dat die man echt falliet is geweest dan ben je wel zo ontzettend naief ongelofelijk

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:17

CathCath schreef:
@ Malibu

In oost europa is het heel simpel alles kan als je maar geld hebt. Toch appart dat je zoveel van die landen bezocht hebt en dat dan niet snapt?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:26

Cathcath, en ik moet terug naar school? _O-
Kapitalisme en communisme zijn inderdaad verschillende dingen, heel goed opgelet van jou op school. -:)
Maar om deze dingen in een goede context te kunnen gebruiken mag je zelf denk ik nog wel even terug naar school ;)

CathCath schreef:

Net als wat Michel zeg, je ben erg goed in het spuien van je 'ongezouten' en nergens op gebaseerde mening, maar wanneer jij het woord heb gehad moeten wij ineens terug 'on-topic'? Zo werkt het niet lieverd.. :n

We zijn trouwens on-topic, want dit gaat nog steeds over Anky en haar zaken in Oekraine ;)

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:52

Nou, omdat jullie het zo goed weten, alles, want jullie zijn wereldburgers, zal ik me van dit onderwerp distancieren. Veel geluk in jullie verdere leven. Maak er wat van *\o/*

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:30

Woei... wat een verhitte toestanden hier. Ik denk dat het er om draait dat Anky veel centjes verdient (niets mis mee) in een land dat zeer corrupt is en een opdrachtgever die volgens de KievPost op z'n minst discutabel is. Tot zover is dat Anky haar keuze...

Wat ik persoonlijk minder vind is dat het wordt voorgesteld als een soort ontwikkelingshulp/steunen van goede doelen. En dat gaat er bij mij niet in!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:20

Hier een leerling van Anky tijdens de wedstrijd.
Deze dame rijdt op de stal van Vian

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:25

CathCath schreef:
Nou, omdat jullie het zo goed weten, alles, want jullie zijn wereldburgers, zal ik me van dit onderwerp distancieren. Veel geluk in jullie verdere leven. Maak er wat van *\o/*

hoe kinderachtig...