Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Avelienvd schreef:Sinds vrijdag ben ik ook een statistiek, wel cap op maar de hoef kwam precies onder de cap op mijn oog terecht..
Sja domme pech..
Nee, geen domme pech maar een niet goed opgevoed paard
Huertecilla schreef:Ja, dat is normaal, een reflex.
Dat een paard dan niet wegspringt en geen bok geeft is.... dresseren, opvoeden.
Een paard wat wegspringt, wegrent etc is niet goed, niet voldoende beleerd. Punt.
Dat is gewoon slecht ruiterschap.
Huertecilla schreef:Begin eens met investeren in een paard dat wil dat de ruiter niet valt
Huertecilla schreef:Nee, geen domme pech maar een niet goed opgevoed paard
Huertecilla schreef:Een paard wat wegspringt, wegrent etc is niet goed, niet voldoende beleerd. Punt.
AlexandraM schreef:ik wist het wel al... niet met cijfers enzo. maar ken iemand die in het ziekenhuis werkt en vroeger al vertelde dat de meest ernstige bodbreuken bijvoorbeeld meestal door de paardensport kwam.
Chubby schreef:Huertecilla schreef:Begin eens met investeren in een paard dat wil dat de ruiter niet valtHuertecilla schreef:Nee, geen domme pech maar een niet goed opgevoed paardHuertecilla schreef:Een paard wat wegspringt, wegrent etc is niet goed, niet voldoende beleerd. Punt.
Van welke planeet kom jij? Utopia ofzo?
Chubby schreef:Huertecilla schreef:Begin eens met investeren in een paard dat wil dat de ruiter niet valtHuertecilla schreef:Nee, geen domme pech maar een niet goed opgevoed paardHuertecilla schreef:Een paard wat wegspringt, wegrent etc is niet goed, niet voldoende beleerd. Punt.
Huertecilla schreef:Avelienvd schreef:Sinds vrijdag ben ik ook een statistiek, wel cap op maar de hoef kwam precies onder de cap op mijn oog terecht..
Sja domme pech..
Nee, geen domme pech maar een niet goed opgevoed paard
Huertecilla schreef:horse4fun schreef:Gewoon dom en geen goed voorbeeld.
Tsk tsk tsk.
Ze rijdt gewoon zelf met haar eigen paard in de openbare ruimte waar dit niet verplicht is.
Het is háár risicobeslissing als privépersoon in haar eigen tijd.
Als zij een goede band heeft met haar paard en goed kan rijden is het risico waarschijnlijk nihil.
Als je alle risico wil uitsluiten moet je er gewoon niet opstappen![]()
De volgende beste risico-beperker is het verkleinen van de káns.
Beschermende kleding leidt tot schijnveiligheid en door het Peltzman-effect tot een gróter risico.
Een andere, stressverlagende omgang met paarden en veiliger zit verkleinen de kans.
´Dom´ is dát niet begrijpen en dan naar anderen wijzen over de cap en hun voorbeeldfunctie.
Anne_GTI schreef:Wat HC aangeeft ben ik het wel mee eens eigenlijk.
In het kort: zorg dat je erop kan blijven zitten en investeer daarin door goede les/valtraining/band met je paard voordat je je schijnveiligheid gaat ophangen aan het wel of niet dragen van een cap (en bodyprotector)
spicegirl schreef:cristopher reve (superman) droeg een veiligheidshelm bij zn ongeluk.heeft hem niet geholpen![]()
de cap heeft wel zn nut, maar voorkomt niet alles..