Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vjestagirl schreef:Ik vraag me weleens af hoe we als ruiters meer rekening kunnen houden met wielrenners. Wat zouden wij nu kunnen doen om het voor hen prettiger/makkelijker te maken?

Ffortuna schreef:Hoe dan ook, het spijt me dat jullie zulke negatieve ervaringen hebben. Hebben jullie er op stal al weleens over nagedacht de dichtstbijzijnde wielervereniging eens uit te nodigen voor wat informatie over en weer? Wellicht kun je zo oefenen met fietsers die langsrijden. Goed voor je paard, en goed voor de wielrenner die in het vervolg wellicht meer afstand houdt. Ervaring leert me dat wielerclubs hier vaak (zeer) voor open staan.
wopkelover schreef:Eigen schuld dikke bult moet ik eigenlijk zeggen .
je ziet meer dan vaak dat wielrennens denken dat de weg van hun is .
zo fietsen ze soms wel met 5e naast elkaar .
rijden ze overal vlak lang af
geven geen waarschuwing van te voren .
en worden nog kwaad als je roept he kijkt eens uit .
(uitzonderingen daar gelaten natuurlijk .
echt wielrenners zijn mijn grote nachtmerrie buiten ik heb nog liever dat een peleton moterrijders langs rijd .
die wachten namelijk wel 9 van de tien keer .
op een teken van de ruiter dat ze er rustig lang kunnen rijden .

sjorsie schreef:Vjestagirl schreef:Ik vraag me weleens af hoe we als ruiters meer rekening kunnen houden met wielrenners. Wat zouden wij nu kunnen doen om het voor hen prettiger/makkelijker te maken?
oplossen in de lucht als ze eraan komen

manic schreef:Ik heb net een gat in de markt bedacht... Springmutsje voor het paard met achteruitkijkspiegels
En dan kunnen we in de beugels van de ruiters vast ook wel iets fabriceren wat op knipperlichten lijkt. Vraag me af, of als je oranje lichtjes hebt en die laat knipperen als alarm lichten mensen daar rekening mee zouden houden

manic schreef:Ik heb net een gat in de markt bedacht... Springmutsje voor het paard met achteruitkijkspiegels
En dan kunnen we in de beugels van de ruiters vast ook wel iets fabriceren wat op knipperlichten lijkt. Vraag me af, of als je oranje lichtjes hebt en die laat knipperen als alarm lichten mensen daar rekening mee zouden houden
Ffortuna schreef:Chubby: dat is dus de omgekeerde wereld. Omdat een ruiter het wil, moeten wielrenners (ik gok dat die gemiddeld 30 km per uur rijden) maar de autoweg op (waar 50, 60 of wel 80 gereden wordt)? Het moet toch niet gekker worden.
(gemiddeld genomen is een ritje van 30 gemiddeld redelijk vlot hoor, 'in volle vaart' moet je aan 40 denken maar dan heb je een flink recht stuk nodig). Daarom vind ik dat er extra ruiterpaden zouden moeten komen.
hahahaha. Want ja op de fiets ben ik (net als in de auto trouwens) een redelijk heilig boontje, ik veroorzaak liever geen ongelukken.
Ik vind dat een stuk leuker dan al dat gekanker tegen elkaar... sjorsie schreef:Kuggur schreef:
Die opmerking is niet banketstaaf, die is gewoon dom. Er is al vaak opgemerkt hier op Bokt dat je illegaal bent als ruiter op het fietspad. En dat is een goede verkeersregel zoals uit dit ongeluk blijkt.
Je kan op veel paden haast niet ergens anders rijden, dus je opmerking slaat kant nog wal, dat is dan misschien dom van de gemeente die er geen rekening mee houd, maar wij hebben hier ookal aanrijdingen gehad op kruispunten en bruggen, daar zijn echt geen ruiterpaden. Het zou de wielrenners sieren als ze wat meer met de mensen om zich heen rekening hielden want ik heb er ook wel eens een haast op de motorkap gehad omdat ze zo kneppelhard over de kruising gingen terwijl het licht aan hun kant rood was, dan willen ze niet remmen, als ze al remmen hebben op hun fiets.