Edward Gal voert de druk op voor Matthias Alexander Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:26

Als ik heel eerlijk ben... vindt ik niet dat mensen hier eerlijk naar kijken. Communicatie foutjes?? Jongens het is geen robot daar had Edward ook wel eens last van.. http://www.youtube.com/watch?v=-7AIVUX0 ... re=related
Toto is gewoon een heel ijverig paard, kan me nog goed herinneren dat de series in het begin voor Edward ook niet helemaal vloeiend liepen door deze communicatie foutjes..
Ik was heel blij om de beelden van Totilas en Matias te zien, vind het paard mooier in de halshouding geworden zelfs.. het ziet er wat "losser"uit. Het zal veel tijd nodig hebben om een goede combi te vormen idd.. vergeet niet dat Edward dit paard heel anders getraind heeft dan nu gedaan wordt en dat is voor Toto ook lastig en verwarrend.. Maar wat verwachten mensen nou? Matthias zal het paard nooit rijden als Edward want het is een andere combinatie, en een ruiter die ook nog eens in een ander systeem rijd.. Het zal nou eenmaal anders blijven. En dat geeft toch ook niets, we hebben van Ed en Totilas mogen genieten! Maar kan niet wachten tot hij weer te zien is onder Matthias.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:43

manubres schreef:
@ inamulder
Dat is natuurlijk wel zo, maar de druk van een hengstenshow is natuurlijk niet te vergelijken met de druk van een internationale wedstrijd .
Als Rath slim is rijdt hij de eerste keer op wedstrijd enorm slecht....valt iedereen over hem heen en kan hij het daarna alleen nog beter doen ;)

Zat ik ook al aan te denken!

Vind dat Edward het een eerlijke en sportieve wending heeft gegeven. Hij geeft aan dat hij respect heeft voor de nieuwe ruiter van Totilas en gunt het hem ook. Ondanks dat die aangeeft dat die het er nog wel moeilijk mee heeft. Vind het wel netjes van de nieuwe eigenaar dat hij Totilas eerst even op stal weer mag komen bewonderen. :D
Ik ben wel benieuwd naar hoe Rath met Totilas gaat vorderen, als iedereen hem tenminste de tijd & kans daarvoor geeft ..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:44

Niet om het een of ander maar ik denk dat Rath hem nog wel beter aan het lopen kan krijgen als Edward...en toen viel heel bokt over me heen...Ik had altijd het gevoel dat Edward hem nogal kort hield in de hals en met weinig ruggebruik. Rath zal die er beter uitrijden, meer op lengte en over de rug. Zodra hij dat voor elkaar heeft gaat Totilas volgens mij nóg beter lopen...

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:00

Noisy schreef:
Niet om het een of ander maar ik denk dat Rath hem nog wel beter aan het lopen kan krijgen als Edward...en toen viel heel bokt over me heen...Ik had altijd het gevoel dat Edward hem nogal kort hield in de hals en met weinig ruggebruik. Rath zal die er beter uitrijden, meer op lengte en over de rug. Zodra hij dat voor elkaar heeft gaat Totilas volgens mij nóg beter lopen...

_/-\o_ Dat bedoelde ik dus ook een beetje.. had ik nooit verwacht dacht dat Ed er het max. uit reed, maar hij is echt beter door zijn lichaam nu! Maar dat willen mensen gewoon niet zien..
Laatst bijgewerkt door Vendoux op 29-03-11 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:17

Tja, het is natuurlijk wel een beetje zuur om te zien dat Totilas nu voor Duitsland uitkomt. Vooral omdat er gezegd is:" Als je ze niet zelf kan fokken, dan moet je ze maar wegkopen bij de concurrentie." Niet met die exacte woorden maar we vatten de strekking ;)...Ik vond het ook jammer om hem verloren te zien gaan voor de Nederlandse dressuursport maar het paard zal er écht niet slechter van worden.
*edit* typo

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:27

Sorry vind niet dat rath hem beter rijd dan ed vind hem maar een houte pop op een gummy paard eerst zien dat tie dezelfde scores neer kan gooien of in de buurt komt toot is nu langer in zijn lichaam maar het blijft een twee delig paard die bij elkaar moet gehouden worden en dat dee ed gewoon goed

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:43

Die eerste zin zegt alles, je hebt groot gelijk Edward :D

corina21

Re: Edward Gal voert de druk op voor Matthias Alexander Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:33

mooi stukje geschreven,
als ik eerlijk ben denk ik als deze twee echt gewent zijn aanelkaar dat die twee echt gaan knallen,
vind die man een hele vriendelijke ruiter.
ik gun het hem net zoals edwart.

xDressuurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:28

ik blijf respect voor hem hebben. Mooi stukje geschreven :)

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:06

Ik ben het er ook helemaal mee eens dat het een mooi stukje is...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:27

Vendoux schreef:
Noisy schreef:

_/-\o_ Dat bedoelde ik dus ook een beetje.. had ik nooit verwacht dacht dat Ed er het max. uit reed, maar hij is echt beter door zijn lichaam nu! Maar dat willen mensen gewoon niet zien..

Agree.. Ik vind het beeld er bij Matthias ook zeker niet minder mooi op geworden. Meer lengte in de hals, meer door het lijf.

En wat betreft de: Een tweede plaats behalen met Totilas zal altijd gelden als een nederlaag, dat vind ik een beetje een vreemde reactie. Edward heeft ook niet alle proeven met hem gewonnen, ze moesten op de EK zelfs genoegen nemen met zilver in de Special..

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:39

Ja doei!! Ga er maar niet heen hoor Ed! Ik zie die goedzak er ook nog voor aan om idd tips te gaan geven (in het belang van toot natuurlijk) en dan rijd DL straks écht de sterren van de hemel met die popster (mooi gezegd trouwens). Nee, grapje.. hij moet het idd maar wel doen. Dat zeggen is niet eerlijk tov Toot.

Goed om te lezen dat hij emotioneel zo ver is en het een plaatsje gaat geven, het is natuurlijk wel een klap geweest, zo'n popsterrenstatus. (en ik vond je daar uitermate voor geschikt hoor Ed!)

Kan hij trouwens niet in Hagen in de stallen (of iig zonder publiek) Toot gaan bekijken?
Denk dat hij wel met zweet in z'n laarzen richting Duitsland afrijd. Daar krijg je wellicht opnieuw een klap van, maar idd liever daar dan in Aachen met allemaal mensen er bij. Als je dan heftig reageerd heeft dat misschien invloed op je eigen rijden en dat wil je natuurlijk ook niet. Maar hem daar bekijken... dan zie je alle dingen die ze anders doen, hoe ze dingen van hem vragen, wat voor hoofdstel ze hem om doen :P etc. nou ja, daar moeten je vingers wel van gaan jeuken lijkt me! We weten hier op bokt als geen ander dat er zoveel paarden als meningen over paardrijden zijn!!

Met de opmerking over "2e plaats nederlaag" lokt hij Rath natuurlijk wel uit om de titels te gaan behalen. Ik hoop het ook oprecht hoor, dat Rath het allemaal kan (voornamelijk in het belang van totilas en niet in het belang van DL want dat blijft zuur hoe je het ook wend of keert).

Druk opvoeren is heel normaal richting de OS, aan de berichtgevingen zie je dat het bij iedereen al gaat kriebelen volgens mij! (zie opmerking Sjef laatst, opmerking Hindle etc.)

Ik denk dat de druk op Rath vanaf dag 1 al enorm is geweest, zou niet graag in de schoenen van die ruiter staan.... je moet dat wel durven hé!!

Edward zelf is natuurlijk een topruiter, wat hij vorige week gepresteerd heeft is natuurlijk ongekend. Blij dat hij niet 'verkocht' kan gaan worden hihii!!!

Citaat:
"Wanneer het om zoveel geld gaat, dan snap ik het natuurlijk wel. Zo gaat het nou eenmaal in onze sport."
en toch als ik het lees krijg ik er nog steeds een nare bijsmaak van. Hoorde het weekend bij het springen het woord 'springpaardenfonds' weer langskomen. Ik zie/hoor nergens meer iets van het dressuurpaardenfonds? Kan me dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &start=250 ook nog goed voor de geest halen.

Hoop niet dat we nog meer toppaarden in de toekomst gaan verliezen...

Nu ik toch zo lekker aan het typen ben ;) Kan Edward niet op Bretton Woods gaan rijden?? Of zeg ik nu iets heel vreemd?

x_Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:24

Mah, ziet er inderdaad naar uit dat totilas hem af en toe niet helemaal snapt, maar hij doet wel zn best voor hem. Naarmate ze elkaar beter leren kennen zal dit geheid over gaan, en ik vind hem inderdaad zéker niet minder lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:54

Paardrijden is al een relatie: in het nieuwe begin is alles leuk, er is altijd wel een vonkje adrenaline, maar mettertijd wordt pas duidelijk of dat vonkje een saai waakvlammetje blijft of kan uitgroeien tot een prachtig vuurwerk met een knallend einde als afsluiter.

Als combi moet je elkaar ook leren kennen, elkaars goede en minder goede karaktertrekjes, elkaars fouten vergeven en op elkaar ingespeeld raken. Daar hoort samen op je bek gaan ook bij dus!

Iedereen hier zou wel moeten weten hoe lastig dat traject soms kan zijn hoeveel bloed, zweet en tranen daarin kan kruipen. Da's voor die topruiters niet anders hoor, het zijn nog altijd maar mensen en het zijn nog altijd maar paarden en het blijven 2 wezens met eigen mening en karakter die moeten gaan samenwerken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:11

Varekaj schreef:
Paardrijden is al een relatie: in het nieuwe begin is alles leuk, er is altijd wel een vonkje adrenaline, maar mettertijd wordt pas duidelijk of dat vonkje een saai waakvlammetje blijft of kan uitgroeien tot een prachtig vuurwerk met een knallend einde als afsluiter.

Als combi moet je elkaar ook leren kennen, elkaars goede en minder goede karaktertrekjes, elkaars fouten vergeven en op elkaar ingespeeld raken. Daar hoort samen op je bek gaan ook bij dus!

Iedereen hier zou wel moeten weten hoe lastig dat traject soms kan zijn hoeveel bloed, zweet en tranen daarin kan kruipen. Da's voor die topruiters niet anders hoor, het zijn nog altijd maar mensen en het zijn nog altijd maar paarden en het blijven 2 wezens met eigen mening en karakter die moeten gaan samenwerken.

Heel mooi gezegd _/-\o_

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:32

Ik denk dat het leuke wedstrijden gaan worden, Edward tegen Rath :D

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:02

Leuk stukje. Volgens mij staat Totilas daar goed hoor.. Het is niet omdat andere mensen vinden dat hij beter bij edward past dat hij met Rath geen goede combinatie kan worden. Maar het zal tijd nodig hebben.
Hopelijk gunt het grote publiek hem dat ook..

En verder wil ik ook nog even zeggen dat het véél slechter met hem had kunnen aflopen hoor.. Hij staat in een super goede stal waar hij een geweldig goede verzorging heeft.. Volgens mij had het ook helemaal anders kunnen lopen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:15

Totilas zal het drukker hebben met het dekken dan met het rijden..
Hij is nu ook inmiddels erkend voor 4 jaar door het Holsteinverband, dit als experiment bij het "springstamboek" Holstein.

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:46

Ik vind Rath en Totilas best een leuke combinatie

Miran_Tirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:56

Respect *D

viwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:10

knap van edward dat hij zo positief blijft.
het is moeilijk als je maatje verkocht word en al helemaal als het om totilas gaat.
ik hoop voor rath dat hij goed zal presteren die druk is erg groot want ja wie zou er nou niet graag een wedstrijd willen rijden op DE totilas.
het bezoekje zal vast moeilijk zijn voor edward je maatje die nou iemands anders maatje is gelukkig gaat hij wel dat is een goede beslissing.
ik wens hem daarom ook succes het komt wel goed.