Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manubres schreef:@ inamulder
Dat is natuurlijk wel zo, maar de druk van een hengstenshow is natuurlijk niet te vergelijken met de druk van een internationale wedstrijd .
Als Rath slim is rijdt hij de eerste keer op wedstrijd enorm slecht....valt iedereen over hem heen en kan hij het daarna alleen nog beter doen ;)

Noisy schreef:Niet om het een of ander maar ik denk dat Rath hem nog wel beter aan het lopen kan krijgen als Edward...en toen viel heel bokt over me heen...Ik had altijd het gevoel dat Edward hem nogal kort hield in de hals en met weinig ruggebruik. Rath zal die er beter uitrijden, meer op lengte en over de rug. Zodra hij dat voor elkaar heeft gaat Totilas volgens mij nóg beter lopen...
Dat bedoelde ik dus ook een beetje.. had ik nooit verwacht dacht dat Ed er het max. uit reed, maar hij is echt beter door zijn lichaam nu! Maar dat willen mensen gewoon niet zien..
...Ik vond het ook jammer om hem verloren te zien gaan voor de Nederlandse dressuursport maar het paard zal er écht niet slechter van worden.Vendoux schreef:Noisy schreef:Niet om het een of ander maar ik denk dat Rath hem nog wel beter aan het lopen kan krijgen als Edward...en toen viel heel bokt over me heen...Ik had altijd het gevoel dat Edward hem nogal kort hield in de hals en met weinig ruggebruik. Rath zal die er beter uitrijden, meer op lengte en over de rug. Zodra hij dat voor elkaar heeft gaat Totilas volgens mij nóg beter lopen...
Dat bedoelde ik dus ook een beetje.. had ik nooit verwacht dacht dat Ed er het max. uit reed, maar hij is echt beter door zijn lichaam nu! Maar dat willen mensen gewoon niet zien..
etc. nou ja, daar moeten je vingers wel van gaan jeuken lijkt me! We weten hier op bokt als geen ander dat er zoveel paarden als meningen over paardrijden zijn!!en toch als ik het lees krijg ik er nog steeds een nare bijsmaak van. Hoorde het weekend bij het springen het woord 'springpaardenfonds' weer langskomen. Ik zie/hoor nergens meer iets van het dressuurpaardenfonds? Kan me dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &start=250 ook nog goed voor de geest halen.Citaat:"Wanneer het om zoveel geld gaat, dan snap ik het natuurlijk wel. Zo gaat het nou eenmaal in onze sport."
Kan Edward niet op Bretton Woods gaan rijden?? Of zeg ik nu iets heel vreemd? Varekaj schreef:Paardrijden is al een relatie: in het nieuwe begin is alles leuk, er is altijd wel een vonkje adrenaline, maar mettertijd wordt pas duidelijk of dat vonkje een saai waakvlammetje blijft of kan uitgroeien tot een prachtig vuurwerk met een knallend einde als afsluiter.
Als combi moet je elkaar ook leren kennen, elkaars goede en minder goede karaktertrekjes, elkaars fouten vergeven en op elkaar ingespeeld raken. Daar hoort samen op je bek gaan ook bij dus!
Iedereen hier zou wel moeten weten hoe lastig dat traject soms kan zijn hoeveel bloed, zweet en tranen daarin kan kruipen. Da's voor die topruiters niet anders hoor, het zijn nog altijd maar mensen en het zijn nog altijd maar paarden en het blijven 2 wezens met eigen mening en karakter die moeten gaan samenwerken.