Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
germie schreef:Dan ben je dus dubbel geld kwijt: en van het onderzoek en nog eens voor de kuren.
Dus toen kon iedereen alsnog weer over op preventief ontwormen.
PBA_ schreef:Onderzoek duur? Wat vragen ze bij jullie dan? Ik ben 6 euro kwijt. Vind ik wel meevallen.
erikvdoorn schreef:Kijk eens op http://www.3dontworming.nl
Hier staat erg veel op over het ontwormen van paarden.
Ook komen er speciale filmpjes heb ik gelezen over het ontwormen van paarden.
Altijd handig toch?
Breghje schreef:Ik heb een paar jaar geleden mestonderzoek laten doen, en daar kwam uit dat ze alleen een milde bloedwormbesmetting had. Op advies ontwormdt, bleek er later toch stiekem nog een flinke lintwormbesmetting te zijn. Uiteraard even gebeld, en dan krijg je te horen dat je standaard toch twee keer per jaar moet ontwormen tegen lintworm omdat noch lintworm noch horzel ontdekt worden in de mest.
Dus na goed willen doen heb ik toen mijn paard in 3 maanden zo'n beetje 3x kunnen ontwormen, dat was dus voor mij meteen einde mestonderzoek. Ze krijgt nu 2x per jaar () een goede stevige ontworming, ik haal de mest eens per week uit de wei en gebruik ook geen ivermectine meer. Beestje heeft er nog nooit zo mooi bijgestaan.
Amalarab schreef:Ik neem aan dat je Equest Pramox geeft? Sowieso handig om dat eens per jaar te doen. Ik meen november/december.Breghje schreef:Ik heb een paar jaar geleden mestonderzoek laten doen, en daar kwam uit dat ze alleen een milde bloedwormbesmetting had. Op advies ontwormdt, bleek er later toch stiekem nog een flinke lintwormbesmetting te zijn. Uiteraard even gebeld, en dan krijg je te horen dat je standaard toch twee keer per jaar moet ontwormen tegen lintworm omdat noch lintworm noch horzel ontdekt worden in de mest.
Dus na goed willen doen heb ik toen mijn paard in 3 maanden zo'n beetje 3x kunnen ontwormen, dat was dus voor mij meteen einde mestonderzoek. Ze krijgt nu 2x per jaar () een goede stevige ontworming, ik haal de mest eens per week uit de wei en gebruik ook geen ivermectine meer. Beestje heeft er nog nooit zo mooi bijgestaan.