Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ilovemaccie schreef:paardje ziet er voor zijn leeftijd best goed uit,
snap er niks van ,, wel sneu dat ze hem hebben inlaten slapen, had dan na een rusthuis gebracht !

dejavu schreef:Citaat:De stokoude pony bleek verder gezond te zijn, behoudens de gebreken die bij zulke pony's van nature voorkomen. Ik kon niet anders dan de pony laten inslapen hoe moeilijk we het daar ook mee hebben", zegt de eigenaar.
Waarom kon je niet anders?
Ik zou de laatste zijn die een gezond oud dier in liet slapen omdat anderen lopen te zeuren. Merkwaardig.

funnyhorses schreef:Ik snap beiden kanten van het verhaal.
En een pony van bijna 30 hoeft er niet zo uit te zien.Ik vind het dier er ook bar slecht uitzien voor die leeftijd.(wat is nou 30 voor een pony?)
Op de manege waar mn dochter rijd lopen ook stokoude pony's mee,allemaal 30+ (voor de hele kleine beginnertjes) en die zien er fantastsich uit,geen ene is mager!
En als een dierenarts zo al kon zeggen dat ie op sterven na dood was dan was er dus wel iets aan de hand.Dan is het dier zodanig afgezwakt dat het niet meer eerlijk was om hem zo rond te laten lopen.
Ik denk dat behalve de magerheid wat voorbijgangers zagen misschien ook gezien hebben dat ie bijv moeilijk kon opstaan,of alleen met zn hoofd omlaag stond zielig te kijken end.
Zulke beelden wekken nu eenmaal reakties op.
Maar het besluit van een einde eraan breien blijft erg moeilijk.Ik hoop dat het me nog lang bespaard blijft!

Prisca schreef:En WEER sta ik verbaasd van alle reacties hier.........de meeste hier zijn de gene die gaan bellen met de dierenbescherming enz...die bemoeien zich met zaken waar ze uit moeten blijven enz....EN NU is een onschuldige pony de klos....
Ik hoop dat mensen nu eens een actie gaan opstarten om dit tegen te gaan.....ipv altijd maar te klagen...
Mowoah schreef:Dit vind ik echt sneu voor het beestje en de eigenaar.....
Alleen omdat onwetende mensen gaan klagen, moet dit dier sterven. Onbegrijpelijk en ook een beetje slap van de eigenaar, al begrijp ik hem wel.
Ibbel schreef:Precies. Pony stond kennelijk alleen in een grote wei. Zet 'm dan ergens met een maatje in de buurt van je huis, uit het zicht en voer het beest 3x per dag een bak bietenpulp/zemelenslobber. Moet je eens kijken hoe zo'n dier er dan uit gaat zien. Slappe DA ook die een gezond dier laat inslapen...
Trice schreef:Ik denk dat er meerdere dingen hebben meegespeeld bij de beslissing van de eigenaar. De media is er een ster in om dingen te verzwijgen of te verdraaien.
kruumie schreef:hai allemaal, hier de verzorgster van Aran
laat ik ten eerste 1 ding duidelijk maken, de AID heeft nooit iets teruggekoppelt naar de bellers, Het bleken vaak zelfs dezelfde bellers te zijn.
Aran stond al dik 15 jaar alleen. Afgelopen zomer is zijn wei voor een paar weken in tweeen gedeeld en stond in de andere helft andere paardjes. Hij keek er nog niet eens naar om, en ook niet naar andere paarden als je daar langs liep. Een oud paard bij een soortgenoot zetten lijkt me dus ook niet altijd de beste oplossing. Hetzelfde vind ik persoonlijk van een rusthuis. Verder zijn is er al op verschillende manieren geprobeerd hem aan te laten komen, wat allemaal niet meer hielp
En zoals sommigen met gezond verstand WEL zien, hij is echt niet ingeslapen vanwege de klachten alleen. De DA slaapt niet een gezond paard in, noch de eigenaar.