Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chaos schreef:Ze moeten gewoon controles houden op pensionstallen (niet alleen de ex-veehouders ed) maar diploma's...
Die zijn zo behaald, het gaat meer om de uitvoering imo.
En sommige Bokkers denken dat boeren domme analfabeten uit 1700 zijn, jeumig.
Mijn paps is ook boer, ex-veehouder en pensioneigenaar en hij (en velen met hem) zijn echt niet stompzinnig of onbekwaam.
Sammyoo schreef:De boodschap van de gevestigde orde blijft hetzelfde: misstanden in de paardenwereld worden veroorzaakt door de 'mensen met paarden' (lees recreanten). De overheid moet zich vooral niet gaan bemoeien met de echte 'paardenmensen'. Dat zou namelijk ten koste gaan van de inkomsten die het product paard oplevert.
Varekaj schreef:Mijn paarden komen niet op een stal terecht waar iemand zegt over zijn lespaarden "ze lopen 3u/dag onafgebroken in de lessen, ze hebben geen weide nodig ze krijgen beweging genoeg" maar de stallen zijn amper 3x3 en sociaal contact is uitgesloten.
Schimmelig schreef:Eigenlijk moet iedereen die een paard wil houden zo'n dergelijk diploma halen. Zou beter voor de dieren zijn!
Wendy schreef:Nou en? Eigenaren zijn verantwoordelijk, niet de pensionstaleigenaar.
Ik weet trouwens vrij zeker dat als dit soort onzin er door komt, mijn pensionstaleigenaar zal stoppen. En laat dat nou net een heel kundige man zijn... hij gaf trouwens ook les, totdat de verzekering ging eisen dat hij een orun opleiding (of aanverwante) zou gaan doen. En daar paste hij dus voor, want het niveau daar is wel zo dramatisch en het kost zo veel tijd en geld om dat papiertje te halen.
Ik denk dat het gewoon veel duidelijker gemaakt moet worden dat als je een dier neemt, dat jij als eigenaar als enige verantwoordelijk bent voor het welzijn van het dier. Niet de dierenarts, niet de hoefsmid, niet de pensionstaleigenaar, maar alleen de eigenaar van het dier. En in dat licht vind ik een diploma voor paardeneigenaren een nog betere optie dan dit plan.