Dierentuin koppelt een merrie als maatje aan een olifant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineThera

Re: Dierentuin koppelt een merrie als maatje aan een olifant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:33

Het zit in een raar jasje gestoken, mocht het goed gaan zal er straks niks meer op tegen zijn denk ik. Ik ben niet echt van mening dat het niet goed is en dat ze iets anders moeten regelen, het lijkt me erg moeilijk even ergens een olifant vandaan te halen en naar de Zoo te brengen.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van hun "samen". :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:14

emma525 schreef:
Nou hopelijk worden ze goede maatjes :) je komt zeker niet aan 1,2,3 een nieuwe olifant. Ik denk ook niet dat ze zomaar een paard hebben gepakt en maar proberen. Ik denk dat ze het wel eerst uitgezocht hebben of dit werkt.

Nee dus. Dit staat er: "Het sociale gedrag van olifanten komt op veel punten overeen met het gedrag van paarden en daarom denken deskundigen dat Cherry een goede tussenoplossing kan zijn"

emma525 schreef:
Waarom zou het ook niet gaan voor een tijdje, olifanten leven in het wild toch naast zebra's?
Er naast ja, niet mét. Het is geen vervanging voor een andere olifant, wegens sociaal contact. Heb je ooit een zebra gezien die gezellig probeert de schoft van een olifant te krabbelen? Die gezellig hoofd aan hoofd staan te eten?

emma525 schreef:
Vreemde combi vind ik eerder, een slang die vriendjes wordt met een hamster.
Dat bestaat ook niet. Hamster wordt alleen niet opgevreten, maar vriendjes zijn het niet. Zie jij sociaal contact tussen slang en hamset in de video? Nee. Beest zit gewoon af te tellen wanneer ie de klos gaat zijn. (nou ja, niet de klos, meet de "lunch")

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:20

Wat misschien nog wel het lastigste punt is in dit verhaal is dat de merrie wordt toegevoegd aan het verblijft van de olifant. Ze dringt dus binnen in het territorium, dat kan heel fout aflopen als het ook maar een béétje een dominante olifant is..

Ik vind het goed dat ze nadenken over een zo goed mogelijke oplossing. Natuurlijk voldoet een paard niet, maar dit is in mijn ogen toch beter dan alleen..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:25

Voor wie, de olifant? En het paard dan?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:57

Vermoedelijk proberen ze dmv dat paard erbij te voorkomen dat de olifant van eenzaamheid knettergek wordt, en zich op zeker moment afreageert op zijn verzorgers.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:04

GamblersCup schreef:
Voor wie, de olifant? En het paard dan?

Voor het paard natuurlijk....

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:05

Zoolgangster schreef:
Vermoedelijk proberen ze dmv dat paard erbij te voorkomen dat de olifant van eenzaamheid knettergek wordt, en zich op zeker moment afreageert op zijn verzorgers.

Of die olifant krijgt straks zijn voorjaarsdrang.....arm paard. :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:10

Melanie5 schreef:
Gini schreef:
Een olifant gebruikt hiervoor ook lichaamstaal, namelijk 4000 ton lichaam en twee slagtanden.

Das wel een heeele zware olifant :D

Jaaahaaa, toen ik het zag, kon ik het niet meer veranderen. :o Ik had gehoopt dat niemand het zou opmerken. :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:23

GamblersCup schreef:
emma525 schreef:
Nou hopelijk worden ze goede maatjes :) je komt zeker niet aan 1,2,3 een nieuwe olifant. Ik denk ook niet dat ze zomaar een paard hebben gepakt en maar proberen. Ik denk dat ze het wel eerst uitgezocht hebben of dit werkt.

Nee dus. Dit staat er: "Het sociale gedrag van olifanten komt op veel punten overeen met het gedrag van paarden en daarom denken deskundigen dat Cherry een goede tussenoplossing kan zijn"

emma525 schreef:
Waarom zou het ook niet gaan voor een tijdje, olifanten leven in het wild toch naast zebra's?
Er naast ja, niet mét. Het is geen vervanging voor een andere olifant, wegens sociaal contact. Heb je ooit een zebra gezien die gezellig probeert de schoft van een olifant te krabbelen? Die gezellig hoofd aan hoofd staan te eten?

emma525 schreef:
Vreemde combi vind ik eerder, een slang die vriendjes wordt met een hamster.
Dat bestaat ook niet. Hamster wordt alleen niet opgevreten, maar vriendjes zijn het niet. Zie jij sociaal contact tussen slang en hamset in de video? Nee. Beest zit gewoon af te tellen wanneer ie de klos gaat zijn. (nou ja, niet de klos, meet de "lunch")

ach ja, als die olifant maar even een maatje heeft, waarom moeten wij ons daar in Nederland druk om maken. Van die hamster weet ik ook wel, zal misschien al lang opgegeten zijn maar toch.
En nee zebra en olifanten eten niet gezellig samen maar ze zien elkaar wel enzo, ze maken wel gebruik van elkaar vaardigheden om te overleven denk ik persoonlijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:52

emma, het is allemaal "als ie maar even een maatje heeft", "beter dan niets" etc. Maar het is gewoon niet zoals het zou moeten zijn. Ik persoonlijk denk nog steeds niet dat beide beesten hier gelukkig van worden.

Afijn, ik heb ondertussen een e-mail gekregen van de dierentuin, met hun uitleg hoe de olifant die 1,5 jaar "alleen" doorgekomen is. Ik weet niet of ik de e-mail zo mag plaatsen hier, ik heb een pb aan een mod gestuurd.

Cool dat ze reageerden op mijn e-mail met de vraag waarom en hoe de olifant dan 1,5 jaar alleen stond. :D