Grote reddingsoperatie voor 43 ernstig verwaarloosde paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:21

Rijerijerije schreef:
Zo zie je maar weer wat voor dingen zich soms afspelen achter zo'n mooie witte façade.

Precies mijn gedachte. Hoeveel idyllische schuren ben ik voorbij gereden in mijn leven terwijl er in sommige zich misschien afschuwelijke taferelen afspelen...

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:41

Arme mensen en arme paarden. Wat een ellende maakt die man mee, waardoor het hem helemaal boven zijn hoofd gegroeid is. zeer zeer sneu allemaal. ;(

Dieuwke_

Re: Grote reddingsoperatie voor 43 ernstig verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:16

Vreselijk dat het nog steeds zo moet gaan. Gelukkig zijn ze nu beter af :j

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:00

Een applaus voor de vrijwilligers zeg! Natuurlijk is het ook super van de da en de hoefsmid.
Hopelijk krijgen deze paarden nu een goede plek.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:35

waarom niet gewoon alles in 2 vrachtwagens zetten? minder werk en wel zo veilig voor de mensen die helpen.

wat betreft het trekken zie ik geen problemen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:40

Moet je die twee vrachtwagens wel net ter beschikking hebben...Dit waren vrijwilligers die zomaar met hun eigen trailers paraat stonden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:48

robert45 schreef:
waarom niet gewoon alles in 2 vrachtwagens zetten? minder werk en wel zo veilig voor de mensen die helpen.

wat betreft het trekken zie ik geen problemen.

dat waren alles vrijwilligers dus ik denk niet dat ze een vrachtwagen ter beschikking hebben
in duitsland zie je heel zelden zo een mooie vrachtwagen meestal hebben ze gewoon trailers :)

jammer dat die man niet eerder aan de bel heeft getrokken
maja gelukkig zijn ze weg daar en gaan ze hopelijk een mooie toekomst tegenmoed

en kan de voormalige eigenaar zich richten op zijn vrouw :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:59

Wat sneu, zowel voor de paarden als de man in kwestie want die zal echt wel van zijn beesten gehouden hebben als hij er eerst 80 had. Zou hij nooit geprobeerd hebben te vragen of de buren svp met de tractor even een stal leeg willen trekken voor hem? Dan hadden de paarden iig schoon gestaan en als ze op minder bedekking staan slijten de hoeven ook meer af, dan was de schade misschien wat beperkt gebleven voor de dieren.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:45

Wat verschrikkelijk zeg!
Oei joej joej.

Al zit je in de financiële problemen, dit hadden ze toch never nooit moeten laten gebeuren.
Ze zouden die mensen zelf eens in een stal zonder daglicht moeten zetten.
-:(-

SGBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:31

Dat ze maar een beter leven mogen krijgen bij evt nieuwe eigenaren, wat moet iemand toch met zoveel paarden? als je ze toch niet verzorgd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:33

funnyhorses schreef:
Tjeemig die foto van die hoeven,afschuwelijk!
Weer een gevalletje; Van buiten hoei,van binnen foei!

Vond wel dat ze erg lomp aan het laden waren,die gozer trok dat paard bijna de kop van romp.

Jij hebt zo te lezen nog nooit een paard geladen die nog nooit op een trailer heeft gestaan :7 En nog nooit een jong paard/veulen opgevoed.

Gelukkig zijn deze paarden gered! Jammer dat zoiets helaas moet gebeuren.. Hopenlijk knappen de paarden allemaal snel en goed op. Super dat er zoveel vrijwilligers waren, top +:)+

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:48

slokkie schreef:
Cryssie schreef:
Hier hebben zij de methode potstal niet goed begrepen :)* . Nee, alle gekheid op een stokje: het is vreselijk wat hier gebeurd is.

Methode potstal eindigt meestal voordat je de deur niet meer open krijgt.
:7

Mwah, ik kreeg de deur naar de koeienstal na 'n winter ook niet meer open. Zeker met veel dieren op weinig oppervlak (43 paarden in die ene stal?) gaan zulke dingen toch best hard.

Meneer was een fokker, en wat ik aan foto's zie, zijn toch niet de minste paarden. Ik denk dat we allemaal maar mogen hopen dat we nooit in een dergelijke situatie komen, want ik kan me niet voorstellen dat dit zijn intentie geweest is. En ik hoop dat hij, als hij eenmaal gewend is dat ze weg zijn, zich misschien zelfs wel een beetje opgelucht zal voelen... Maar het moet toch ook verschrikkelijk zijn om in korte tijd van 80 naar 0 paarden te gaan.

Waarschijnlijk hoopte meneer dat z'n vrouw beter zou worden en alles "weer gewoon" zou worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:04

Tjeetje, ik wist niet eens dat hoeven zo erg konden vergroeien!! Dat zag er best wel eng uit, bij dat ene paardje..

Ik kan me er misschien wel iets bij voorstellen dat het die man zo erg boven zijn hoofd groeide dat hij het zelfs al vreselijk vond om in de stallen te komen. Dat hij het dan weer aan moest zien..
Maarja, rechtvaardigt het alsnog niet. Hij zal toch wel personeel hebben (want in je eentje met 43 paarden lijkt me een beetje sterk), en zo niet, dan had ie vast wel ergens een vrijwilliger vandaan kunnen halen? Of iemand inhuren voor de thuiszorg, dat zal toch ook wel bestaan in Duitsland..

Maar okee, ik weet niet precies hoe het allemaal in elkaar steekt dus ik mag er niks over zeggen :+

Foto 10 is wel schattig trouwens. 'Kiekeboe' :P

duxiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:00

Ja jammer dat er weer paarden verwaarloosd zijn. Ik ken die stal en toen der tijd wij daar zijn geweest stonden de paarden er top op. Heerlijke weides achter dit "hof" . Deze fokker heeft qualiteit dieren en altijd goed voor zijn dieren geweest. Denk dat deze man onder de fokkers gezet kan worden, die van de fokkerij moet leven. Aangezien die markt aardig plat lag.. is dit denk 1 van de gevolgen. Die buurt is creme de la creme dus weet niet of die mensen überhaupt hun handen wel wouden uitsteken. Is jammer dat het zo gelopen is bij hem, maar hij praatte zo trots over zijn dieren.....ongeloofelijk

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:51

Citaat:
Die buurt is creme de la creme dus weet niet of die mensen überhaupt hun handen wel wouden uitsteken.
Dat misschien en vaak zal er ook wel een gevoel van schaamte en trots bij komen kijken om geen hulp te vragen of om in te zien dat het überhaupt uit de hand is gelopen.

IIrriissjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:07

Nou sorry hoor.
Als je de helft al kan verkopen.
En dan nog in financiele problemen zit.
Waar laat je dat geld dan?
Stop je het in de wc fzo?
En waarom staat ze op stal.?
Laat ze dan buiten staan als je effe krap zit. Hebben ze tenminste nog wat te eten.
En je kan ook altijd nog gewoon regenwater gebruiken.
En als je de rest ook kon verkopen.
Kan je nog wel wat verkopen lijkt me? :?
Nouja het had mijn buurman niet moeten zijn -:(-
Ik had allang die paarden weggebracht als hij niet naar me wou luisteren. -:(-
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-03-11 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:47

@ IIrriissjah
En wanneer je de Penny ontgroeid bent, zal je zien dat het leven lang zo makkelijk niet is als je hierboven verwoordt.

Die man was gek op zijn dieren, heeft zijn uiterste best gedaan te roeien met de riemen die hij had. Het is een tragedie, voor zowel de man als de paarden. En hoewel de openingspost erg gruwelijk klinkt, blijken de foto's toch best mee te vallen; alleen vergroeide hoeven zijn schrikbarend. En ik had niet het idee dat alle paarden met zulke hoeven stonden.

Elk verhaal heeft meerdere kanten, de soep wordt niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend! Er is niets wat erop wijst dat deze situatie de mans intentie was.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:01

Malou9 schreef:
Wat verschrikkelijk zeg!
Oei joej joej.

Al zit je in de financiële problemen, dit hadden ze toch never nooit moeten laten gebeuren.
Ze zouden die mensen zelf eens in een stal zonder daglicht moeten zetten.
-:(-

Helemaal mee eens. Dan kan je nog wel een 'hart' voor je dieren hebben, maar als je dit doet en het zo ver laat komen dan heb je dat echt niet hoor. Als je echt van dieren houdt dan verkoop je ze allemaal of zoek je iemand die je paarden wil verzorgen, gratis. Zat jonge meiden die dat graag doen hoor. Ik zou het ook zo doen. Je kiest voor het beste voor de dieren en dat is dit niet. BAH, zulke mensen zouden echt gestraft moeten worden.

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:00

heel apart inderdaad dat men zo laat ingrijpt. Die hoeven krijgt een paard niet in een paar maanden, daar moet dat arme beest al jaren last van gehad hebben lijkt me.
hopelijk komen ze goed en liefdevol terecht

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:59

LiNdA1986 schreef:
Helemaal mee eens. Dan kan je nog wel een 'hart' voor je dieren hebben, maar als je dit doet en het zo ver laat komen dan heb je dat echt niet hoor. Als je echt van dieren houdt dan verkoop je ze allemaal of zoek je iemand die je paarden wil verzorgen, gratis. Zat jonge meiden die dat graag doen hoor. Ik zou het ook zo doen. Je kiest voor het beste voor de dieren en dat is dit niet. BAH, zulke mensen zouden echt gestraft moeten worden.

Ja, die kunnen ook bekappen :j