Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:http://www.blid.be / Nieuwsredactie
De politie zou al meermaals naar de weide zijn geroepen, maar kon steeds niet ingrijpen.
loes-freke schreef:nee duidelijk verworpen zal niet langer dan 3 dagen liggen, als langer lag, zou het veulen op de foto anders uit zien.
Citaat:François Van Brussel uit Houtvenne is de eigenaar van de paarden en begrijpt de situatie niet. 'Al zes jaar proberen verschillende instanties me de duvel aan te toen terwijl de dieren kerngezond zijn. De weide in Tremelo kocht ik verleden jaar. De dieren staan er sinds 31 november . Ik heb ook nog paarden op een weide in Schriek. Alle worden ze degelijk gevoed. Het is een schande dat ik keer op keer word beschuldigd. De afgelopen zes jaar heb ik me al ettelijke keren moeten verdedigen bij de rechtbank. Telkens werd ik vrijgesproken van dierenmishandeling. Bovendien zijn de dieren vet. Waar is hier sprake van verwaarlozing? Ik ben de beschuldigingen zat', zegt Van Brussel.
Gestolen
Over het dode veulen wil hij het volgende kwijt: 'Het dier werd een tijd geleden gestolen uit de weide. Het was amper 75 dagen oud. Een veulen moet minstens honderd dagen bij de moeder blijven wil het reële overlevingskansen hebben. Na enkele dagen werd het dode veulen door de dief op de weide gedumpt.'
Een van de buren aan de Preterstraat in Tremelo die anoniem wenst te blijven, is net zoals François Van Brussel de situatie meer dan beu. Zijn achtertuin grenst aan de paardenweide. 'Kijk mijnheer: wat scheelt er nu aan die paarden? Niets toch? Van wie de klacht telkens komt, weet ik niet, maar ik verzeker u dat de dieren kerngezond zijn. Ook ik ben de situatie en het gezeur beu. De eigenaar doet niets verkeerd.;
Francois Van Brussel benadrukt zijn liefde voor paarden. 'Ik hou van die dieren. Waarom zou ik ze verwaarlozen?'
Cayenne schreef:Reactie van de eigenaar:Citaat:*knip*
Over het dode veulen wil hij het volgende kwijt: 'Het dier werd een tijd geleden gestolen uit de weide. Het was amper 75 dagen oud. Een veulen moet minstens honderd dagen bij de moeder blijven wil het reële overlevingskansen hebben. Na enkele dagen werd het dode veulen door de dief op de weide gedumpt.'
Hele artikel:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =TO37LSPB#
Jannepauli schreef:Bokt staat al weer klaar met pek en veren en zelfs de doodstraf komt weer voorbij.
Als er maar een schokkend plaatje getoond wordt.
Maar de tinker met veulen en de haflinger zien er goed uit - die lijden geen gebrek.
De zandbak ziet er nog niet eens zo slecht uit als je het vergelijkt met hoe sommige andere bakken er uit zien als het eens een paar dagen stevig geregend heeft..
Over het dode veulen kun je alleen maar speculeren. Gedumpt in de tuin van een ander? Wie weet hadden die mensen het veulentje zelf wel 'opgehaald' en is het daar overleden wegens gebrek aan voeding. Who knows?
Ik zie een rijtje 'mooie' huizen staan op de foto.. wie weet zit daar wel iemand die liever een ander uitzicht wil hebben en alles aanpakt om die 'bende' weg te krijgen.
Cayenne schreef:http://www.blid.be / Nieuwsredactie
De politie zou al meermaals naar de weide zijn geroepen, maar kon steeds niet ingrijpen.
kitbits schreef:Ja hoor dat is wel mogelijk. Als mijnheer zich zou beperken tot twee paarden. Een mooi stalletje zou bouwen een klein stukje zou afzetten en een zandbodem zou maken zodat de wei de kans krijgt om te herstellen in de natte perioden.
Jannepauli schreef:Ik zie een rijtje 'mooie' huizen staan op de foto.. wie weet zit daar wel iemand die liever een ander uitzicht wil hebben en alles aanpakt om die 'bende' weg te krijgen.
)