Politie zoekt eigenaar loslopende honden na bijten van pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:29

Wat misschien zou helpen ( ? ... ik ben geen honden-mens) is als op puppy-cursussen de honden al met een paard kennis maken. Ik heb het idee dat veel honden paarden maar raar of eng vinden en dan maar flink gaan blaffen, zodat dat enge ding/ beest weg gaat. Als een hond paarden gewend is, is er meestal geen enkel probleem (hooguit dat ie wil spelen).
Als ik een hond tegenkom die duidelijk bang is, vraag ik soms of ze hem even willen laten kennismaken. Dat de eigenaar mn paard aait op een relaxte manier, dan ziet de hond dat dat niet eng is. Meestal stoppen ze dan ook met blaffen en gaat de spanning weg. Mijn paardje vindt de meeste honden leuk, dat maakt het wel makkelijk.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:33

Agossie schreef:
Mijn hond staat altijd 100% onder appèl. Waar ze ook mee bezig is, of als ze "te ver" weg is (een goed opgevoede hond zal nooit te ver van zijn baas zijn), als ik haar roep komt ze naar me toe. Dus ook als er een dravend/galopperend paard langs komt! Als jij je honden niet bij je kan houden, moet je ze niet loslaten, tenzij het een omheind gebied. Simpel!

Je moet niet zo snel met je vingertje wijzen dan wijzen er 4 terug, mijn honden zijn gewend aan paarden en rennen er niet achteraan, verder kan je gewoon niet zeggen dat je hond dat nooit zal doen, het blijven dieren, net als een paard zomaar weg kan springen hoe braaf ook.

Agossie

Re: Politie zoekt eigenaar loslopende honden na bijten van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:46

Sjorsie, mijn hond zal 100% zeker NIET achter paarden aangaan. Jij kent mij niet, jij kent mijn hond niet. Ik vertrouw mijn hond 100%.
Bovendien zeg jij hetzelfde. Jij zegt dat, omdat jouw honden paarden gewend zijn, ze er niet achteraan rennen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:00

Ja dit is wel de reden dat ik met lange dressuurzweep op buitenrit ga.
Mijn stalhond vergeet wel is dat het een paard is en geen schaap, dus jaagt ie haar op en hapt als ze niet luisterd. Paard is daar niet van gediend en slaat. Bij alle honden, zijn leuk maar zodra ze bijten krijgen ze een trap toe.

En zeg eerlijk, liever een tik met een zweep, dan een trap van een stel paarden hoeven.
Dit leg ik dan ook iedere hondeneigenaar met liefde uit.

Hoop dat ruiter en paard snel weer met plezier op weg kunnen

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:17

N'ach wat vervelend :(:)
Ik vind het idee van Jowien wel een goeie, om een honden al op jonge leeftijd kennis te laten maken met paarden.
En wat Smurffie zegt, ik deel ook liever een tik uit dan dat de hond een trap krijgt van 2 paarden hoeven.

Ik hoop ook dat ruiter en paard snel weer beter zijn en de weg op kunnen, en dat de honden weer veilig bij hun baasje terecht komen :)

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:34

Pfoe wat een naar ongeluk.
Er is al heel erg veel gezegd, meisje te jong om alleen op pad te gaan, hondeneigenaar die fout zit...
Dat is leuk en aardig, maar in één van de posts heb ik gelezen dat het om een losloopgebied van honden gaat die NAAST een ruiterpad ligt... Mij lijkt dat de gemeente hier dan schuld aan heeft door zowel een roofdier als een vluchtdier zo moedwillig dicht naast elkaar te brengen.
(Sowieso zijn de locaties van vele loosloopgebieden te zot voor woorden! Hier ligt een losloopgebied naast een drukke 80 weg!!!)

Ik hoop dat beiden geen trauma aan het ongeval hebben overgehouden.

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:10

OOO wat zielig...

elskebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:28

Ik zal jullie even uit de droom helpen;
Meisje was niet alleen op buitenrit, en de eigenaar van de honden heeft zich gemeld.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:08

Oh, wat fijn dat de eigenaar zich heeft gemeld! Dat vind ik wel heel netjes!! Ik hoop dat iedereen er verder goed vanaf is gekomen hoor...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:11

Jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest voor dat meisje :(:) Gelukkig dat ze niet alleen was, een ander kan dit niet voorkomen, maar als je zo schrikt en je waarschijnlijk wat beroerd voelt door de emoties is het vreselijk om alleen te zijn.

Ik ben 4 jaar terug samen met mijn paard onderuit gegaan buiten, we waren alleen, paard bleef netjes bij me, maar ik had mijn knie open liggen. En vooral, ik voelde me zo rot.... Ik was toen 21, kan je voorstellen hoe het voor kinderen moet zijn.
Ook al kan een kind nog zo goed rijden, ik geloof niet dat je je kind alleen wil hebben bij een val (of met vreemde, dat is toch ook anders) zoals het bij mij gebeurde, we gleden uit. Paard schrok nergens van, dus er kan altijd iets gebeuren, beste ruiter of braafste pony dat maakt niets uit.

rensie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:56

Netjes dat de eigenaar van de honden zich gemeld heeft!
Maar voor het meisje is het wel sneu(en voor de pony natuurlijk)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:57

worden de honden nou straks afgemaakt?

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 08:43

Elin_ schreef:
worden de honden nou straks afgemaakt?

Mag ik toch niet hopen. De honden hebben misschien wel gebeten, maar ik vind eigenlijk dat ze daar de kans toe niet hadden mogen hebben.