Eigenaar "verwaarloosde pony" uit Spoele wordt gepest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:55

Varekaj schreef:
Nou esmeralda, ls ze nu al overgaat tot pesten, wat gaat ze dan niet uithalen om ook als medegebruiker haar zin door te drijven?
Had ze maar vroeger aan moeten denken vind ik zo, ik zou zo'n persoon na zulke pesterijen voor geen geld meer op mijn land willen!

Het is immers je goed recht om als eigenaar te beslissen of je een stuk grond verkoopt of niet, er is geen enkele wet die je verplicht om te verkopen aan de eerste de beste kandidaat.

Wet van privacy kunnenze net tegen hem gaan gebruiken zonder dat ze gesnapt worden. Het mag gewoon niet en is onrechtvaardig verkregen bewijsmateriaal. Punt. Zal een rechter dus ook niet aanvaarden als het zo ver komt, die MAG dat volgens de wet ook gewoon niet. Je mag niemand filmen zonder toestemming van die persoon op een openbare locatie tenzij het ook daadwerkelijk klaar en duidelijk staat aangegeven en met wettelijke toestemming.

ja dat is ook weer waar ja

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:05

Zo hopelijk is het gauw gedaan met die spelletjes en kan je ze op heterdaad betrappen !!
Is er niemand van je kennissen of jij die af en toe een halve dag kan wachten in de schuilstal ?

Ik begrijp dat het ook geen pretje is om te doen, maar misschien kan je ze zo wel heterdaad betrappen, foto's maken van hen als ze op je grond staan.
Zeg hen dan eens goeiedag, bel de politie en zeg dat ze moeten wachten, want je hebt ze op de foto ! :p
Dat zou fijn zijn moest dat lukken...

Ik duim alvast mee dat het snel stopt of dat je hen kan betrappen !

De tips hierboven van juravelOX zijn zeer goed !

AaronYve

Re: Eigenaar "verwaarloosde pony" uit Spoele wordt gepest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:18

En is er nog iets gebeurd of is het nu rustig?

troika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:23

Nu al 3 dagen dat alles rustig is, komt het door dat ik de pers heb gevraagd om een antwoord te plaatsen?
Ik hoop dat het blijft zo! _/-\o_
Ook heb ik aan een actvokaat gevraagd of dat het zo maar kan,dat vreemde mijn grond betreden zonder toesteming en foto's
nemen die op facebook plaatsen,dit is beide strafbaar.
Dus ik heb de naam van de persoon bij wie de foto's op facebook staan,indien het niet rustg blijft,kan ik naar de Politie gaan.

Maar ik doe wel verder met de omheining aan de oprit te versterken,zodat het nog moeilijker word om op de grond te komen.

Allemaal toch bedankt bij deze voor de steun!
Kan ik wel gebruiken!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:57

troika schreef:
Nu al 3 dagen dat alles rustig is, komt het door dat ik de pers heb gevraagd om een antwoord te plaatsen?
Ook heb ik aan een actvokaat gevraagd of dat het zo maar kan,dat vreemde mijn grond betreden zonder toesteming en foto's
Dus ik heb de naam van de persoon bij wie de foto's op facebook staan,indien het niet rustg blijft,kan ik naar de Politie gaan.

Maar ik doe wel verder met de omheining aan de oprit te versterken,zodat het nog moeilijker word om op de grond te komen.

Kan ik wel gebruiken!

Ik zou deze persoon zoiezo aanpakken hiervoor en niet wachten of er weer iets gebeurt. Diegene is waarschijnlijk ook degene die alle fratsen bij het land heeft uitgehaald.
Waarschijnlijk houdt diegene zich nu even stil door de aandacht, maar als het weer wat "gezakt" is gewoon weer verder gaat.
Diegene wil immers iets dat ze niet krijgen kunnen en mensen die tot dit soort dingen in staat zijn om te krijgen wat ze willen zullen echt niet zomaar stoppen ben ik bang.
Ik denk dat ik in jouw geval met een knuppel oid zou gaan posten. Wie aan mijn schatje komt......

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze gepakt worden. Stelletje .......

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:59

Varekaj schreef:
Nou esmeralda, ls ze nu al overgaat tot pesten, wat gaat ze dan niet uithalen om ook als medegebruiker haar zin door te drijven?
Had ze maar vroeger aan moeten denken vind ik zo, ik zou zo'n persoon na zulke pesterijen voor geen geld meer op mijn land willen!

Het is immers je goed recht om als eigenaar te beslissen of je een stuk grond verkoopt of niet, er is geen enkele wet die je verplicht om te verkopen aan de eerste de beste kandidaat.

Wet van privacy kunnenze net tegen hem gaan gebruiken zonder dat ze gesnapt worden. Het mag gewoon niet en is onrechtvaardig verkregen bewijsmateriaal. Punt. Zal een rechter dus ook niet aanvaarden als het zo ver komt, die MAG dat volgens de wet ook gewoon niet. Je mag niemand filmen zonder toestemming van die persoon op een openbare locatie tenzij het ook daadwerkelijk klaar en duidelijk staat aangegeven en met wettelijke toestemming.

Maar hoe kom je anders aan bewijs?

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:07

geen bokker uit de buurt die de pony op kan vangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:18

jes_sira schreef:
Varekaj schreef:

Maar hoe kom je anders aan bewijs?

Dat is inderdaad de hamvraag: als het niet mag, hoe dan wel? Lekker handig in dit pokkelandje op dat vlak ;)
Dat is zoals een winkelier die een tijd geleden in Brussel werd overvallen door een bende jongeren met nepwapens. Ze bedriegden zijn vrouw en dochter, hij hoorde ze gillen en is met zijn wapen naar de zaak gerend. hij zag de mannen die wapens op zijn gezin gericht houden, ze werden beroofd en toen de jongen dreigde om te schieten heeft hij ook gevuurd. Die jongen is nu dood.
De winkelier staat terecht voor "doodslag" en de familie van de minderjarige heeft een gigantische protestactie gehouden om deze "moordenaar" in te rekenen (wat volgens de Belgische "logica" ook wel zal gebeuren).
Volgens eenieder is het duidelijk dat dit gaat om wettige zelfverdediging, als leek kan je geen verschil zien tussen echte wapens en nepwapens en zeker niet in een noodsituatie. En toch moet de winkelier boeten, en gaat de andere knaap 9/10 gewoon vrijuit, of komt er vanaf met voorwaardelijke straf.

Idem met de man in wiens brievenbus ze gingen plassen en die overlast had. Dat de vandalen gefilmd werden was ongelidg als bewijs omdat ze gefilmd werden buiten zijn huis, op het voetpad als ze hun "ding" deden. Dat wordt gezien als openbaar terrein, en zijn de daders zonder probleem los blijven lopen en heeft de man boete + aanklacht "schending van privacy" aan zijn been gehad.

Maw, je moet er al een bende getuigen bij hebben die er met hun neus bovenop staan om te gaan verklaren dat je in je recht staat, of dat ze de "misdaad" gezien hebben eer het rechtsgeldig is. Videobeelden gelden enkel als ze vb gemaakt zijn als de vandaal IN de weide zou lopen en dan de omheining zou losmaken. maar als je de buitenzijde wil filmen en er staat een stukje weg/voetpad/zandbaantje op dat openbaar domein is, dan moet je dus aangeven met bordjes dat er camera's hangen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:15

troika schreef:

Kan ik wel gebruiken!

En nog steeds rustig in de wei?
Ik hoop het zo!

troika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:59

Tot vandaag nog alles rustig, de laatste dagen ben ik wel al veel uren aanwezig geweest, ik laat me er naar toe brengen, zodat er geen auto blijft staan en niemand zeker weet of ik er ben of niet.

Hoop op die manier eens iemand tegen het lijf te lopen }>

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:02

Inderdaad, succes!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:24

en hoe gaat het nu, het is alweer even geleden

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:32

Hemeltje wat gaan deze pesterijen ver zeg!
Maar hoelang houd je dit zelf nog vol om iedere dag daar zoveel mogelijk aanwezig te zijn?
Sterkte TS....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:36

troika schreef:

Maak hier even een printscreen van, voor het geval hun het van FB verwijderen!!

Fijn dat het nu al een tijdje rustig is :*

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:32

Hoe is het inmiddels

Is de rust weder gekeerd?