Geruzie om prijzengeld tijdens springwedstrijd in Schijndel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L0tte1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:40

Dat ze die hoefsmid niet meteen hebben aangeklaagd... Als je dan toch zo kinderachtig gaat doen doe er dat dan ook meteen even bij...

want ja het is natuurlijk wel een regelrechte ramp als je een x niet kunt starten op een wedstrijd met een paard en natuurlijk nog veel erger als je een hele vrachtwagen vol paarden hebt staan waarvan er eentje neit kan rijden, alhoewel ik mij afvraag waarom je niet zou kunnen starten als er slechts sprake isvan een ijzer dat er onderuitligt... wat een ramp als je een keertje niet kunt rijden stel je voor...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:40

Begrijp ik nou goed dat ze hem dat geld ook daadwerkelijk gegeven hebben....? :+

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:43

L0tte1990 schreef:
Dat ze die hoefsmid niet meteen hebben aangeklaagd... Als je dan toch zo kinderachtig gaat doen doe er dat dan ook meteen even bij...

want ja het is natuurlijk wel een regelrechte ramp als je een x niet kunt starten op een wedstrijd met een paard en natuurlijk nog veel erger als je een hele vrachtwagen vol paarden hebt staan waarvan er eentje neit kan rijden, alhoewel ik mij afvraag waarom je niet zou kunnen starten als er slechts sprake isvan een ijzer dat er onderuitligt... wat een ramp als je een keertje niet kunt rijden stel je voor...

Of de organisatie dan wel hoefsmid nou fout was of niet!! Je laat het gewoon achterwege om je zo op te stellen naar de organisatie van een wedstrijd! Trouwens waar was de KNHS federatievertegenwoordiger?? Die neemt tenslotte alle beslissingen en heeft klaarblijkelijk goed gevonden dat er werd gesprongen zonder smid!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:49

Hmm raar zo ken ik thijs helemaal niet.
Trouwens ook raar van organisatie dat ze bellen maar niet komen zeg dan tegen ruiter regel het zelf maar hier heb je een paar nummers....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:52

Vjestagirl schreef:
Alane schreef:
dan voldoen ze niet aan de regelementen van de KNHS, dient oproepbaar te zijn.... komt hij niet is hij dus niet oproepbaar...

Stel de organisatie heeft dat met de betreffende hoefsmid afgesproken. Hoefsmid is daarmee accoord gegaan. Vervolgens wordt de hoefsmid op de dag zelf door een andere klant gebeld: "Paard staat op 3 benen, hoef is warm en wat verdikt, kom alsjeblieft". Dus daar is de hoefsmid naartoe gegaan. Logisch ook, die laat zijn klanten ook niet in de steek. Onderweg daarheen belt de organisatie: "er is iemand een ijzer kwijt, kom alsjeblieft". Dus de hoefsmid beloofd zo snel mogelijk te komen, maar besluit wel om eerst naar zijn klant te gaan. Ja, dan is hij dus te laat om Thijs zijn ijzer er nog onder te meppen.

Of de hoefsmid heeft een ongeluk gehad, heeft zijn been gebroken, is door zijn rug gegaan, is kots en kots misselijk, heeft een trap van een paard gehad en is daar goed ziek van. Er zijn 101 redenen te bedenken waarom de hoefsmid er op dat moment niet kon zijn. Daar kunnen noch de organisatie noch de hoefsmid iets aan doen.

En dan nog is het bespottelijk om op hoge poten de eerste prijs op te eisen...

ja en????
hoefsmid dient oproepbaar te zijn... is hij dat niet zorgt hij maar voor vervanging....
het is een regel die niet ik bedacht heb... en ook een regel die niet voor niets bestaat.

Als ik me inschrijf voor een wedstrijd en om welke reden niet kan starten dan moet ook ik betalen...
smid moet oproepbaar zijn, en nergens staat waarom of waarom niet.

en of een organisatie je mag weigeren voor een wedstrijd???
dat je dan per ongeluk altijd net op de wachtlijst terecht komt is een ander verhaal, maar of ze je zomaar mogen bannen of niet inschrijven, daar kan ik niets over terug vinden.

de aktie van de moeder verdient geen schoonheidsprijs, maar enerzijds heeft ze wel gelijk... inschrijfgeld betaald, regels zeggen smid moet op oproepbaar zijn, en er komt geen smid....
en als je wilt stellen en alsen:
voor hetzelfde geld staken er nog nagels uit of hangt het ijzer er nog gedeelte onder of wat dan ook, wordt er een smid gevraagd en die komt niet opdagen...
met gevaar voor het paard sta je te wachten en kan ik me voorstellen dat je dan niet vrolijk blijft....

L0tte1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:54

Teddy321 schreef:
L0tte1990 schreef:

Of de organisatie dan wel hoefsmid nou fout was of niet!! Je laat het gewoon achterwege om je zo op te stellen naar de organisatie van een wedstrijd! Trouwens waar was de KNHS federatievertegenwoordiger?? Die neemt tenslotte alle beslissingen en heeft klaarblijkelijk goed gevonden dat er werd gesprongen zonder smid!

T was ook een beetje cynisch/sarcastisch bedoeld... slaat gewoon nergens op zon actie... Klein gokje dat het een mamaskindje was en meteen jankend naar mammie is gegaan dan anders zal het vast niet gebeurd zijn :+

Vjestagirl

Re: Geruzie om prijzengeld tijdens springwedstrijd in Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:05

En wat nou als de smid er wel was, maar pas nadat deze meneer moest starten? Springruiter rijden vaak maar kort warm. Oproepbaar betekend niet dat hij er altijd binnen 5 minuten zal staan. Ik zei al eerder, zo'n hoefsmid zal niet alle 5 de dagen naast de telefoon zitten, met zijn bus al draaiend op de oprit, om bij het eerste geluidje van de telefoon op te springen, naar zijn bus te rennen en met 200km/h naar het wedstrijdterrein te crossen. Dat is gewoon niet reëel. Voor hetzelfde geld heeft deze hoefsmid onderweg een ongeluk gehad, dan zou ik ook wel wat anders aan mijn hoofd hebben.

En dat je niet vrolijk blijft als er nog nagels uitsteken ed dat snap ik. Maar dat vind ik niet hezelfde als het prijzengeld opeisen.

xSaarSaar

Re: Ondanks drank, carnaval en feest, is #2 nog helder van geest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:21

Ik snap eerlijk gezegd niet dat er bokkers zijn die begrip hebben voor de moeder.
Naar mijn mening heeft deze persoon zich bijzonder onbeschoft gedragen tegen het secretariaat.
Okee, het is misschien zuur dat zoonlief niet kon starten (?) omdat er een ijzer aflag, maar zelfs als de smid was komen opdagen was er waarschijnlijk niet genoeg tijd geweest om het ijzer er weer onder te slaan. Bovendien is het ook niet zo dat alle kansen nu verspeelt waren, want er waren meerdere paarden ingeschreven.
Ongelofelijk dat je hiervoor het secretariaat tegen je in het harnas jaagt en je naam op het spel zet. :n

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:46

Ik kan me eerder voorstellen dat je (vanwege het niet komen opdagen van de de smid) je inschrijfgeld terug vraagt (dus niet: eist). Meteen het prijzengeld opeisen vind ik echt heel erg vreemd.

En dat dan voor een kerel van 29... Echt heel vaag!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:48

In de paardenkrant staat dat de ruiter de hoefsmid wel aan de lijn heeft gehad maar dat deze niet is komen opdagen.
Er staat ook dat er ergens in de regelementen staat dat de ruiter de 1e prijs kan opeisen als hij niet kan starten door schuld van de organisatie. De organisatie had al geregeld dat de ruiter als laatste mocht starten.
Dat de moeder stennis heeft gemaakt bij 2 jonge vrijwilligers in het secretariaat staat er ook gemeld, dat is niet goed te praten maar als het klopt dat het in de regelementen staat heeft de ruiter in feite gelijk.
een ban voor de ruiter door de organisatie is denk ik moeilijk te houden omdat voor de rechter waarschijnlijk de organisatie in het ongelijk wordt gesteld.
Ik denk dat de ruiter en moeder eerst beter tot 10 hadden kunnen tellen voor ze hadden gereageerd.

Ik heb even in het wedstrijdregelement op http://www.paardensport.nl gekeken maar ik kan de overgenoemde punten niet vinden maar misschien heb ik niet goed gekeken

xSaarSaar

Re: Ondanks drank, carnaval en feest, is #2 nog helder van geest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:51

Ik denk dat die ban er is voor de manier waarop er zo stennis om gemaakt is, niet omdat...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:55

Tja, dat kun je zoal hebben met hoefijzers..... :D

Wat een ontzettend raar verhaal...... en dat je daar zo'n drama van gaat staan maken :+ . Ik vind dat ze groot gelijk hebben dat 'ie geband is. Doe effe normaal! ;)

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:04

Waar gaat het in godsnaam over? Heel de wereld loopt momenteel over van de ellende, moord en doodslag en mammie maakt zich druk over het eventueel kunnen winnen van prijzengeld op een landelijk concours. Ze moet persoonlijk excuses maken bij de vrijwilligers, deze mensen zijn van onschatbare waarde om een concours te kunnen organiseren, taakstraf voor mammie, op het secretariaat gaan zitten op een paar grote wedstrijden:) Sorry ben een beetje een moraalridder. Enne Thijs wordt een kerel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:36

Waarom word er eigenlijk prijzengeld opgeiest en niet het startgeld? want als het regelement klopt zoals alane zegt. Hebben ze daar iig recht op maar toch niet op het prijzen geld?

Verder is het belachelijk, Dat de mammie van een vent van 29 dat moet gaan regelen..

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:42

Buiten wie er in z'n recht staat, moet je je als professioneel ruiter niet zo ongelooflijk voor schut willen zetten. Ik ken deze hem als een rustige goede ruiter en een sympatiek persoon, maar nu verliest ie bij mij, en ik denk bij ook vele andere, toch een beetje respect.

Wij als ruiters, moeten blij zijn dat er nog landelijke concoursen zijn, zoals in Schijndel gehouden word. Dat zou iets meer wardering verdienen. Die ban is dan ook meer dan terrecht en echt niet zo moeilijk uit te voeren, als een ruiter met een ban in wil schrijven, dan is het gewoon vol. En als de familie Meulemeester een beetje zelfrespect heeft, dan proberen ze daar ook niet meer in te schrijven.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:46

schoentje schreef:
Buiten wie er in z'n recht staat, moet je je als professioneel ruiter niet zo ongelooflijk voor schut willen zetten. Ik ken deze hem als een rustige goede ruiter en een sympatiek persoon, maar nu verliest ie bij mij, en ik denk bij ook vele andere, toch een beetje respect.

Wij als ruiters, moeten blij zijn dat er nog landelijke concoursen zijn, zoals in Schijndel gehouden word. Dat zou iets meer wardering verdienen. Die ban is dan ook meer dan terrecht en echt niet zo moeilijk uit te voeren, als een ruiter met een ban in wil schrijven, dan is het gewoon vol. En als de familie Meulemeester een beetje zelfrespect heeft, dan proberen ze daar ook niet meer in te schrijven.

Idd schoentje, als dit soort ruiters bij mij willen inschrijven.....zit ik gewoon vol!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:26

Teddy321 schreef:
schoentje schreef:

Idd schoentje, als dit soort ruiters bij mij willen inschrijven.....zit ik gewoon vol!!

Wat maakt dat je eigenlijk hetzelfde bent, mensen weigeren zonder reden en er nog over liegen ook , triest gedrag en machtsmisbruik ...

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:33

Als die mensen de ban negeren en toch gewoon in willen schrijven? Ze weten toch dat ze een ban hebben, als ze dan zo eigenwijs om in te willen schrijven en daar dan zelfs moeilijk over doen, dan los je het op die manier goed op, vind ik.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:20

[Wij als ruiters, moeten blij zijn dat er nog landelijke concoursen zijn, zoals in Schijndel gehouden word. Dat zou iets meer wardering verdienen. Die ban is dan ook meer dan terrecht en echt niet zo moeilijk uit te voeren, als een ruiter met een ban in wil schrijven, dan is het gewoon vol. En als de familie Meulemeester een beetje zelfrespect heeft, dan proberen ze daar ook niet meer in te schrijven.
[/quote]
Idd schoentje, als dit soort ruiters bij mij willen inschrijven.....zit ik gewoon vol!![/quote]

Wat maakt dat je eigenlijk hetzelfde bent, mensen weigeren zonder reden en er nog over liegen ook , triest gedrag en machtsmisbruik ...[/quote]
Oh, dus misdragen en bedreigen van vrijwilligers vind jij geen reden om mensen te weigeren??
Triest. Zegt meer over jou dan over mij

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:35

En wat nu als de krant een foutje heeft gemaakt en het niet gaat om prijzengeld maar inschrijfgeld?
Er wordt zomaar geloofd wat er geschreven staat, en dat is behalve één kant van het verhaal ook nog eens een via via verhaal....

Grappig vind ik wel dat de eerder genoemde mensen waar de moeder tegen te keer zou zijn gegaan, eerst vrijwilligers waren en dan jonge vrijwilligers zijn.
En dat terwijl er geschreven staat dat het de concoursorganisator is die het geld terug gegeven heeft.
en dat je aardig moet blijven tegen vrijwilkligers omdat deze al 5 dagen hadden gewerkt...
Is dan niet zo handig van die wedstrijdorganisator dat die zo snel en eenvoudig het prijzengeld afgeeft....
en vraag me af wat de vereniging doet met die persoon, anders wordt het wel erg lucratief om te starten... beetje boos doen je bent 350 euro verder.
Ik praat niets goed dat iemand begint te raggen en schelden, maar men heeft het heier, op bokt, over aannames, men gaat ervan uit dat iets op ene manier gegaan is en veroordeeld dat....
Als ik alleen uitga op de tekst zoals te lezen in de bronnen, is de moeder boos geworden, heeft het prijzengeld opgeeist, en gekregen. En later weer terug gegeven.

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:49

Ik kan je zeggen dat de krant geen fout heeft gemaakt.
Ze hebben wel degelijk de 1e prijs opgeëist. Dat ging op zijn zacht gezegt erg onvriendelijk.
Ze hadden ook al hun inschrijfgeld teruggekregen omdat hij niet kon starten, en daarna kwamen ze de eerste prijs opeisen.
Laatst bijgewerkt door stipke op 09-03-11 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:50

Het kan idd een heel slecht geschreven verhaal zijn, want ik vind het ook maar een rare gang van zaken. Maar als het waar is...
En inschrijfgeld terugeisen vind ik ook te ver gaan, dus in die zin maakt het mij niet zoveel uit en vind ik dat je gewoon normaal moet doen, als het je even niet mee zit, omdat er een ijzer af ligt. :+

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:52

Inmiddels heeft moeders ook een reactie gegeven en is het artikel geupdated.

Tja, je hoort op deze manier 2 heel verschillende verhalen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:56

Ja maar wie heeft er gelijk hoe het gelopen is

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:59

stipke schreef:
Ik kan je zeggen dat de krant geen fout heeft gemaakt.
Ze hebben wel degelijk de 1e prijs opgeëist. Dat ging op zijn zacht gezegt erg onvriendelijk.
Ze hadden ook al hun inschrijfgeld teruggekregen omdat hij niet kon starten, en daarna kwamen ze de eerste prijs opeisen.

Jij was er dus :D , heb je het ook gezien?