Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nijland schreef:Bizzybijtje schreef:Zuur voor haar, maar om eerlijk te zijn zou ik het niet meer dan terecht vinden als deze regel wél geldig zou worden. Kom nou, bloed uit de mond toestaan? Dan kan het wel een pechgeval zijn, het hoort niet. Een paard gaat niet zomaar bloeden...
heb jij nog nooit is zelf op je tong of wang gebeten?
Bizzybijtje schreef:Ja, maar ik ben noch een paard, noch een paard dat meedoet aan internationale wedstrijden.
Mijn mening over het voorval komt hoogstwaarschijnlijk ook niet overeen met de rest van het ja-knikkende bokt, een paard bijt namelijk niet zomaar op zijn tong. Dit is meestal zelfs een teken van spanning, en het kan ook zijn tijdens een proef dat een ruiter gewoon te hard was met zijn handen waardoor het paard is gaan bloeden. Moet je dan midden in de proef even gaan kijken hoe het komt? Nogal lastig lijkt me.... En bovendien kan er dan ook weer misbruik van gemaakt worden en wordt het weer ruzie wie wel of niet uitgesloten wordt. Imo; bloed = bloed.
CarolineP schreef:Jolliegirl schreef:Waarom zijn de ruiters nou nooit beschikbaar voor commentaar?
Misschien omdat Adelinde op dit moment in Goteborg op concours is??????
Mahitri schreef:Was het welzijn van het paard dan in het geding doordat hij op zijn tong had gebeten?
Ze hoeven het van mij niet te negeren maar laat het dan onderzoeken door een da en die bepalen of de combinatie mag starten of niet.
Arabesk schreef:Bloed uit mond, been, kont of weet ik veel = gewoon NIET meedoen
Je paard is STUK, en waardoor maakt niet uit. Ik snap niet dat een trainer als Sjef hier uberhaupt nog over in discussie gaat.