Paard raakt bekneld in trailer door ongeval in Schoonebeek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurenlinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:19

wow, ik had eigelijk eerder verwacht dat trailers wel veilig zouden zijn..
nu blijkt toch dat er wel iets kan gebeuren!
Gelukkig is het paard licht gewond..

Zack

Re: Paard raakt bekneld in trailer door ongeval in Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:20

Flettie was me al voor met antwoorden.

Is overduidelijk onkunde geweest van de bestuurder.

Helaas voor het paard.
Maar denk dat de bestuurder in het vervolg wel beter op zal letten. ( en miss zelfs wel een cursus gaat volgen)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:47

Zack schreef:
Flettie was me al voor met antwoorden.

Is overduidelijk onkunde geweest van de bestuurder.

Helaas voor het paard.
Maar denk dat de bestuurder in het vervolg wel beter op zal letten. ( en miss zelfs wel een cursus gaat volgen)

Altijd leuk zulke reacties.... zeer knap dat mensen met wat foto's en wat gespeculeer meteen kunnen vertellen wat er precies gebeur is en wie de "dader" is. :') Een ongeluk kan in zo'n klein hoekje zitten meid, daar zul je nog wel van schrikken mocht je het ooit meemaken. Maar hopelijk hoeft dat niet natuurlijk!

Gelukkig maar iedereen er nagenoeg zonder kleerscheuren vanaf is gekomen!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:55

xxappiexx schreef:
Altijd leuk zulke reacties.... zeer knap dat mensen met wat foto's en wat gespeculeer meteen kunnen vertellen wat er precies gebeur is en wie de "dader" is. :') Een ongeluk kan in zo'n klein hoekje zitten meid, daar zul je nog wel van schrikken mocht je het ooit meemaken. Maar hopelijk hoeft dat niet natuurlijk!

Het is niet zo moeilijk wie de "dader" is, dat is de bestuurder. Of die er wel of niet iets aan kon doen, dat weet alleen de bestuurder zelf.

Het kan goed zijn dat er teveel is tegengestuurd nadat er een wiel in de berm kwam. Het is een van de meest voorkomende fouten door bestuurders. Je probeert weer op de weg te komen, dat lukt niet met een beetje sturen, dus stuur je een beetje meer, en voor je het weet schiet je de weg over...

Helaas vallen hierdoor ook erg veel verkeersdoden (auto schiet weg over, tegen een boom). Het is echt gebeurt voor je het weet...

Een goede slipcursus neemt het in de berm komen mee. Erg nuttig om eens gedaan te hebben! Dan weet je in ieder geval wat je wel, en wat je niet moet doen. Maar dan nog is het afwachten wat je doet als het je onverwachts gebeurt.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:57

Angela schreef:
Een goede slipcursus neemt het in de berm komen mee.

Dit doet me denken: bestaan er eigenlijk slipcursussen speciaal voor combinaties?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:08

Angela schreef:
xxappiexx schreef:

Het is niet zo moeilijk wie de "dader" is, dat is de bestuurder. Of die er wel of niet iets aan kon doen, dat weet alleen de bestuurder zelf.

Het kan goed zijn dat er teveel is tegengestuurd nadat er een wiel in de berm kwam. Het is een van de meest voorkomende fouten door bestuurders. Je probeert weer op de weg te komen, dat lukt niet met een beetje sturen, dus stuur je een beetje meer, en voor je het weet schiet je de weg over...

Helaas vallen hierdoor ook erg veel verkeersdoden (auto schiet weg over, tegen een boom). Het is echt gebeurt voor je het weet...

Een goede slipcursus neemt het in de berm komen mee. Erg nuttig om eens gedaan te hebben! Dan weet je in ieder geval wat je wel, en wat je niet moet doen. Maar dan nog is het afwachten wat je doet als het je onverwachts gebeurt.

Ik weet dat zoiets snel kan gebeuren. Maar wie weet heeft de bestuurder wel gewoon zo'n cursus gevolgd, dat weet je hier als meelezer toch helemaal niet? Ik begrijp dat zo'n cursus veel kan uitmaken in bepaalde situaties, maar dat geeft nog geen garantie dat er nooit iets gebeurd.
Vind het daarom nogal makkelijk hoe sommigen hier even gaan vertellen wat er precies is gebeurd en wat de bestuurder allemaal voor "domme" dingen heeft gedaan. Nogal makkelijk zo vanachter je schermpje. ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:35

een cursus is nooit verkeerd.. maar in een paniek situatie wat menig mens zal zijn als die de combinatie met zijn geliefde paard in de trailer zal zijn ga je echt niet denken van goh op de cursus heb ik dit en dit geleerd, dan handel je instinctief! en de een kan rustig blijven, de ander schiet in de stress.

Maar om nou van die k*t reactie's acteraf te gaan zeggen is niet bepaald netjes.
en liever zo'n trailer die kapot geknipt kan worden zonder zwaar gereedschap dan een trailer als die ik voorbij zag komen eerder dit topic.
ach gelukkig weet iedereen het altijd beter en is een vingertje naar een ander wijzen altijd erg makkelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:41

Arm meiske op het einde.. :(:)
Die zal zich natuurlijk ook kapot geschrokken zijn.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:17

Eens met pashon. en idd, echt schrikken als je dat overkomt. hoop voor die mensen dat het paard nu geen een trailertrauma heeft..

Quetzal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:28

Je zal het maar meemaken.. brr :\

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:42

flettie schreef:
Juist dat abrupte en snelle corrigeren veroorzaakt slippartijen en ongelukken. Als je met je auto een stukje in de berm komt is het juist belangrijk dat je het stuur rustig houdt, gas terug neemt en voorzichtig weer de weg opstuurt. En niet opeens een ruk aan het stuur geven om de weg weer op te komen :n

Wie zegt dat de bestuurder zo gehandeld heeft?
Er staat nergens dat hij een ruk aan het stuur heeft gegeven...

En net wat Pashon zegt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:10

mistid schreef:
flettie schreef:
Juist dat abrupte en snelle corrigeren veroorzaakt slippartijen en ongelukken. Als je met je auto een stukje in de berm komt is het juist belangrijk dat je het stuur rustig houdt, gas terug neemt en voorzichtig weer de weg opstuurt. En niet opeens een ruk aan het stuur geven om de weg weer op te komen :n

Wie zegt dat de bestuurder zo gehandeld heeft?
Er staat nergens dat hij een ruk aan het stuur heeft gegeven...

En net wat Pashon zegt

Dat beweer ik ook niet ;)
Mijn opmerking was meer bedoeld als een algemene opmerking voor al die tig ongevallen die jaarlijks geboren omdat men met 1 of 2 wielen in de berm komt. 99 van de 100 keer geeft de bestuurder dan een te forse ruk aan het stuur met het gevolg dat ze de macht over de auto kwijt raken.
Is mij ook wel een paar keer over komen maar je leert er van en ik hoop de bestuurder van deze combinatie ook :)

chamelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:47

Vreselijk, het zal je maar gebeuren....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:55

De beste stuurlui staan aan wal!
Mensen die nog nooit zoiets hebben meegemaakt gaan lopen brullen...

Doe dat nou toch niet... dit kan zo vreselijk overkomen voor de betrokkene!!

Gelukkig is alles goedgekomen!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:11

herkent iemand het merk auto dat voor de trailer stond ? een 3 deurs SUV met een bullbar zo te zien, maar kan het niet thuisbrengen.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde, was dat langs een 80km weg, zo'n oude waarbij de weg gelijk overgaat in berm en dan een rij bomen er naast. We hebben de meest gruwelijke ongelukken voor de deur gehad. Bijna altijd mensen die met een wiel in de berm raakten en door tegensturen aan de andere kant een boom raakten. 1x zelfs een vrachtwagenchauffeur die voor onze oprit gespietst werd door een boom in de cabine. Mijn moeder, die er als eerste bij was, heeft er nog trauma's van.

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:35

Ik woon er vlak bij en zag de trailer liggen. Het was niet glad hoor sneeuw was allang weg en een flauwe bocht. Trailer zal wel net verkeerd in de berm gekomen zijn gelukkig hebben beide maar lichte verwondingen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:27

Dat is een SsangYong

cindy1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:45

Nou lekker dan ;(

Gelukkig bleef het paaard rustig liggen!
en je heb ook nog wel geluk dat hij een deken op had en beschermers(iknoemhetmaarevenzo)
Dat houd ook wel wat wonden tegen !
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-02-11 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:51

Jeetje, je zal het meemaken zeg. Heftig! Gelukkig mankeert het dier niks..
Schrik van je leven. Daar ben ik ook altijd erg bang voor.
Laatst ving de trailer met mijn paard erin een flinke windvlaag, daar kreeg ik al ernstig de kriebels van!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:19

Neonlight schreef:
Ik zie hier toch nergens staan dat het paard door de voorkant naar buiten is gekomen omdat de trailer open scheurde, sterker nog, de brandweer moest eraan te pas komen om de trailer open te knippen en te zagen. En dat is ook te zien op de foto, een niet heel groot gat wat de brandweer heeft gemaakt waardoor het hoofd van het paard naar buiten komt, de rest van de voorkant van de (kunststof) trailer is nog gewoon intact.

Dat zie je toch op de foto die bij het bericht staat..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 08:48

Akhal_Teke schreef:
Neonlight schreef:
Ik zie hier toch nergens staan dat het paard door de voorkant naar buiten is gekomen omdat de trailer open scheurde, sterker nog, de brandweer moest eraan te pas komen om de trailer open te knippen en te zagen. En dat is ook te zien op de foto, een niet heel groot gat wat de brandweer heeft gemaakt waardoor het hoofd van het paard naar buiten komt, de rest van de voorkant van de (kunststof) trailer is nog gewoon intact.

Misschien moet je het filmpje even bekijken. Het grote gat wat je ziet hoord normaal een raam te zitten.

Kan echt met mijn verstand niet bij sommige opmerkingen....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:30

Akhal_Teke schreef:
Neonlight schreef:

Dat gat is erin gemaakt door de brandweer. :+ Zoals ik al zei dus, en dat zie je inderdaad op de foto bij het bericht, maar dat gat is dus door de brandweer gemaakt en niet omdat de trailer van polyester is.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:26

xxappiexx schreef:
angela schreef:
Maar dan nog is het afwachten wat je doet als het je onverwachts gebeurt.

Ik weet dat zoiets snel kan gebeuren. Maar wie weet heeft de bestuurder wel gewoon zo'n cursus gevolgd, dat weet je hier als meelezer toch helemaal niet? Ik begrijp dat zo'n cursus veel kan uitmaken in bepaalde situaties, maar dat geeft nog geen garantie dat er nooit iets gebeurd.
Vind het daarom nogal makkelijk hoe sommigen hier even gaan vertellen wat er precies is gebeurd en wat de bestuurder allemaal voor "domme" dingen heeft gedaan. Nogal makkelijk zo vanachter je schermpje. ;)

Daarom geef ik ook aan dat het dan nog afwachten is wat je doet als het je plotseling overkomt ;)

Hoe dan ook: paard en ruiter zijn er goed vanaf gekomen... (al hoewel, ik hoop dat de auto+trailer goed verzekerd waren)

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:31

gelukkig hebben ze het allemaal overleefd:D

LadyLaguna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:07

Gelukkig maar dat alles goed is afgelopen! Het paard zal de volgende keer niet makkelijk meer de trailer in gaan denk ik