Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zack schreef:Flettie was me al voor met antwoorden.
Is overduidelijk onkunde geweest van de bestuurder.
Helaas voor het paard.
Maar denk dat de bestuurder in het vervolg wel beter op zal letten. ( en miss zelfs wel een cursus gaat volgen)
Een ongeluk kan in zo'n klein hoekje zitten meid, daar zul je nog wel van schrikken mocht je het ooit meemaken. Maar hopelijk hoeft dat niet natuurlijk!xxappiexx schreef:Altijd leuk zulke reacties.... zeer knap dat mensen met wat foto's en wat gespeculeer meteen kunnen vertellen wat er precies gebeur is en wie de "dader" is.Een ongeluk kan in zo'n klein hoekje zitten meid, daar zul je nog wel van schrikken mocht je het ooit meemaken. Maar hopelijk hoeft dat niet natuurlijk!
Gelukkig maar iedereen er nagenoeg zonder kleerscheuren vanaf is gekomen!
Angela schreef:xxappiexx schreef:Altijd leuk zulke reacties.... zeer knap dat mensen met wat foto's en wat gespeculeer meteen kunnen vertellen wat er precies gebeur is en wie de "dader" is.Een ongeluk kan in zo'n klein hoekje zitten meid, daar zul je nog wel van schrikken mocht je het ooit meemaken. Maar hopelijk hoeft dat niet natuurlijk!
Gelukkig maar iedereen er nagenoeg zonder kleerscheuren vanaf is gekomen!
Het is niet zo moeilijk wie de "dader" is, dat is de bestuurder. Of die er wel of niet iets aan kon doen, dat weet alleen de bestuurder zelf.
Het kan goed zijn dat er teveel is tegengestuurd nadat er een wiel in de berm kwam. Het is een van de meest voorkomende fouten door bestuurders. Je probeert weer op de weg te komen, dat lukt niet met een beetje sturen, dus stuur je een beetje meer, en voor je het weet schiet je de weg over...
Helaas vallen hierdoor ook erg veel verkeersdoden (auto schiet weg over, tegen een boom). Het is echt gebeurt voor je het weet...
Een goede slipcursus neemt het in de berm komen mee. Erg nuttig om eens gedaan te hebben! Dan weet je in ieder geval wat je wel, en wat je niet moet doen. Maar dan nog is het afwachten wat je doet als het je onverwachts gebeurt.

flettie schreef:Juist dat abrupte en snelle corrigeren veroorzaakt slippartijen en ongelukken. Als je met je auto een stukje in de berm komt is het juist belangrijk dat je het stuur rustig houdt, gas terug neemt en voorzichtig weer de weg opstuurt. En niet opeens een ruk aan het stuur geven om de weg weer op te komen
mistid schreef:flettie schreef:Juist dat abrupte en snelle corrigeren veroorzaakt slippartijen en ongelukken. Als je met je auto een stukje in de berm komt is het juist belangrijk dat je het stuur rustig houdt, gas terug neemt en voorzichtig weer de weg opstuurt. En niet opeens een ruk aan het stuur geven om de weg weer op te komen
Wie zegt dat de bestuurder zo gehandeld heeft?
Er staat nergens dat hij een ruk aan het stuur heeft gegeven...
En net wat Pashon zegt

Neonlight schreef:Ik zie hier toch nergens staan dat het paard door de voorkant naar buiten is gekomen omdat de trailer open scheurde, sterker nog, de brandweer moest eraan te pas komen om de trailer open te knippen en te zagen. En dat is ook te zien op de foto, een niet heel groot gat wat de brandweer heeft gemaakt waardoor het hoofd van het paard naar buiten komt, de rest van de voorkant van de (kunststof) trailer is nog gewoon intact.
Akhal_Teke schreef:Neonlight schreef:Ik zie hier toch nergens staan dat het paard door de voorkant naar buiten is gekomen omdat de trailer open scheurde, sterker nog, de brandweer moest eraan te pas komen om de trailer open te knippen en te zagen. En dat is ook te zien op de foto, een niet heel groot gat wat de brandweer heeft gemaakt waardoor het hoofd van het paard naar buiten komt, de rest van de voorkant van de (kunststof) trailer is nog gewoon intact.
Dat zie je toch op de foto die bij het bericht staat..
Akhal_Teke schreef:Neonlight schreef:Ik zie hier toch nergens staan dat het paard door de voorkant naar buiten is gekomen omdat de trailer open scheurde, sterker nog, de brandweer moest eraan te pas komen om de trailer open te knippen en te zagen. En dat is ook te zien op de foto, een niet heel groot gat wat de brandweer heeft gemaakt waardoor het hoofd van het paard naar buiten komt, de rest van de voorkant van de (kunststof) trailer is nog gewoon intact.
Dat zie je toch op de foto die bij het bericht staat..
Zoals ik al zei dus, en dat zie je inderdaad op de foto bij het bericht, maar dat gat is dus door de brandweer gemaakt en niet omdat de trailer van polyester is. xxappiexx schreef:angela schreef:Maar dan nog is het afwachten wat je doet als het je onverwachts gebeurt.
Ik weet dat zoiets snel kan gebeuren. Maar wie weet heeft de bestuurder wel gewoon zo'n cursus gevolgd, dat weet je hier als meelezer toch helemaal niet? Ik begrijp dat zo'n cursus veel kan uitmaken in bepaalde situaties, maar dat geeft nog geen garantie dat er nooit iets gebeurd.
Vind het daarom nogal makkelijk hoe sommigen hier even gaan vertellen wat er precies is gebeurd en wat de bestuurder allemaal voor "domme" dingen heeft gedaan. Nogal makkelijk zo vanachter je schermpje.