Vrouwen uit Kampen maken ruzie om bijvoeren van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:05

xMK schreef:
Goede typfout in dit geval: 'De KampeRse ontkende ten stelligste dat ze de vrouw heeft geslagen.' :') :')

Wat hebben kampers er nu mee te maken? }:0

Ik heb verschillende kampers als klant en moet zeggen super mensen, goed mee te werken en ze betalen direct. Je moet je wel in hun waarde laten natuurlijk, maar dat geldt voor iedereen volgens mij. :j

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:27

Nooit van een grappige woordspeling gehoord?? :D :+

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:42

zeker, ik denk echter dat de kampers het niet grappig vinden. Misschien weten zij wel waar je huis woont :+ :D 8-)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:53

Espie schreef:
hallo
even voor de duidelijkheid dit is gebeurt in 2009.
en het verhaal is erg opgeblazen. en er is 1 klap uitgedeeld.kan gebeuren jammer
en S-zanne je hebt nooit een paard bij ons op stal gehad alleen mangelessen gehad dus waar oordeel je over.Cheetahfan geld ook voor jou. en ik kan het weten want was erbij toen het gebeurden. en moest getuigen vandaag en mijn vader ook .
er zijn wel erge dingen in de wereld vind dit dus niet echt bok nieuws

and the story continues..... :') zielig zootje daar zeg....

DDW1190

Re: Vrouwen uit Kampen maken ruzie om bijvoeren van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:58

hoezo dat? omdat er een keer een akkefietje is gebeurd?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:20

Hallo,

Ook was bij er toen het voorval zich afspeelde en de desbetreffende vrouw voerde idd stiekum het paard van de andere. En dit met haver!! Toen de desbetreffende er op aan gesproken is flipte deze vrouw die het paard van de ander bijvoerde compleet!! Dit is uit de hand gelopen.. Helaas maar kan gebeuren!
En nee het gaat niet over kampers maar mensen uit Kampen en kan je grap inderdaad niet waarderen!

Dit is ook een oud verhaal en snap dit nieuws niet echt!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:21

Wil wel graag genoteerd hebben dat de grap niet van mij af kwam.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:36

Blijven lachen hoor...jeetje je druk maken om een woordspeling..als die vrouw zo graag voert mag ze dat bij mij 2x op een dag komen doen.. :D kan ik ook eens uitslapen :Y)

Maar hier word niet geramd want mijn rechtste is uitermate goed ontwikkeld dat ze daar niet aan hoeft te beginnen..

Het is zeer triest dat zulke dingen gebeuren..en jawel dit gebeurd weer in het leuke wereldje van de paarden..ik ben zowww blij dat ik dat allemaal niet mee hoeft te maken. Geniet toch eens van je paard en maak je niet druk om wat een ander wel en niet doet..

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:02

Wel, in Kampen heb je dus effectief 50-jarige penny's!!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:30

ik vind het een beetje jammer dat er gesproken word over bv ....wat een zooitje daar ....
Ik heb er zelf jaren gestaan en ook tijdens dit desbetreffende voorval.
Het is jammer dat het is gebeurt maar we spreken hier over een manege die al meer als 40 jaar bestaat en dit zonder eigenaar maar het is een stichting. Deze stichting word bestuurd door vrijwilligers met de opzet om het paardrijden laagdrempelig te maken en voor iedereen betaalbaar, en dit met al meer dan 40 jaar een succes.
Iedereen moet hier zelf zijn stal en paard verzorgen.
Het is een complex met 2 grote binnenrijhallen , 60 stallen , paddock , buitenbak ,weidegang enz.
Er worden regelmatig wedstrijden georganiseerd en alles door de inzet van vrijwilligers.
Het huisvest ook de stichting paardrijden voor gehandicapten .
Ik heb hier met veel plezier gestaan net als zo veel mensen en ook bokkers en vind het jammer dat er dan negatief word gesproken over 1 voorval wat een beetje overtrokken word naar mijn idee.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:43

Ik denk niet dat de bokkers hier perse iets hebben tegen de manege in Kampen of heel negatief zijn over die plek of mensen.. de meesten zijn er nog niet eens geweest!
Het is een heel goed initiatief dat Kampen en de inwoners hebben genomen op dat vlak. Maar misschien is het net omdat het een beetje een 'ongecontroleerd boeltje chaos' is -om even te overdrijven- , dat mensen zich gewoon sneller zorgen maken over andere dieren, dat ze mss idd niet goed gevoerd worden of magerder blijken te worden en dan snel zelf maar wat uit de mouw gaan schudden ipv gewoon met mekaar te communiceren en te overleggen wat ze kunnen doen met de desbetreffende persoon.
Waarschijnlijk werd dat paard wél goed gevoerd maar werd hij wat dunner door de strenge winter en dus meer verbranding, te weinig beweging vanwege slechte weer en slechte bodem of dergelijke, noem maar op.

De 'voerende persoon' in kwestie, zal wrs gedacht hebben van ''ojee, als ik er iets van zeg krijg ik mss problemen, maar ja kijk dat beest, ach wat haver kan vast geen kwaad!''
Want zo denkt een mens van tegenwoordig nu eenmaal ipv het probleem rationeel en direct van aan de wortel aan te pakken.

Ik denk dat zulke dingen overal wel eens kunnen voorvallen, maar bijvoeren moet je idd niet zomaar gaan doen!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:46

Heb ooit eens op een stal gestaan, daar voerde de staleigenaar haver, nadat ik diverse keren had gezegd dit NIET aan mn pony te geven. Bleef hij doen. Uiteindelijk heeft de dierenarts een briefje op de staldeur gehangen met het verzoek aub geen haver meer te voeren. Stalhouder rukte het briefje van de staldeur en voerde weer haver. Ook erg kinderachtig, ben toen verkast naar elders.

Overigens vond men het op de volgende stal nodig om al het afval dus mest, zand, sigaretten etc telkens in de stal van mijn pony te vegen want die was het dichtse bij. Ook geen stijl.

Dit lijdt tot grote ergenissen en in gedachte heb ik ze ook al vaker een mep verkocht hoor..alleen denken en doen is heel verschillend. Maar soms gaat het echt te ver en schiet je uit je slof. Kan me er wel iets bij voorstellen. En dat is niet alleen in de paardenwereld. Ga eens kijken hoeveel ruzie er in het uitgaansleven is.

Ik keur het niet goed, zal zelf nooit een klap uitdelen maar goed...ik heb wel inlevingsvermogen :')

Hoop dat alles goed afloopt en de ruzie bijgelegd kan worden

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:51

zowie zo moet je niet aan iemand anders zijn paard komen en dat gebeurt daar normaal ook echt niet.
Deze stal vestigd veel wedstrijdruiters die volop met paarden bezig zijn en echt weten waar ze mee bezig zijn.
Het is geen ongecontroleerde bende, ook de recreative ruiters zijn over het algemeen heel kundig.
Het is gewoon een ruzie geweest tussen 2 mensen en normaal leg je dat daarna naast je neer maar hier is er dus een rechtzaak van geworden.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:01

aan 'pietsie': ik zei ook, dat ik het heel overdreven bedoelde/schreef, toen ik het zei over de ongecontroleerde bende. Dat is het uiteraard niet. Maar kan het mij wel inbeelden dat sommige paarden er bv veel beter bij staan dan andere net omdat alles zelf geregeld moet worden en er niet een bepaald 'aansprakelijk' persoon is, vanwege de vrijwilligers situatie etc. Vandaar dat de mensen die er gestald staan, meer/sneller een soort van onderlingen strijd gaan voeren, inderdaad een soort spel van rangorde..
en dan krijg je zo'n stomme 'akkefietjes' over wel dan niet bijvoeren van paarden etc en dan zélf het initiatief gaan nemen vanwege niemand anders - of die eigenaar van dat bepaalde dier - iets doet.
Die eigenaar krijgt er vervolgens genoeg van, al dat gedoe achter zijn rug en schiet dan eens uit zijn krammen.. tjah pech, kan gebeuren, toch? We zijn allemaal -maar- mensen!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:22

nja ik geloof t allemaal niet zo...vind het verhaal vaag...en ik ben zelf ook al een 2 x extreem de dupe geweest van geroddel door jaloezie wat ervoor zorgde dat ik weg ben moeten gaan bij verzorgpaarden of er niet eens kreeg...

Ik geef mensen toch t voordeel van t twijfel, al is het hoe dan ook fout dat iemand anders zonder toestemming een paard echt bijvoert als eigenaar dit echt niet wilt en het dier niet duidelijk te mager is.

maar sowieso, geroddel, slaan, schelden... t kan ook allemaal op een rustige manier

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:57

priscilla schreef:
Ook was bij er toen het voorval zich afspeelde en de desbetreffende vrouw voerde idd stiekum het paard van de andere. En dit met haver!!

Dus? Ik less hier weerveel spookverhalen over haver en ontploffende paarden. Dat is allang achterhaald, haver bijvoeren is juist érg gezond. Neemt niet weg dat je niet andermans paard mag bijvoeren natuurlijk.

priscilla schreef:
Helaas maar kan gebeuren!

Dit zou NIET moeten "kunnen gebeuren".. het paard van iemand anders bijvoeren zonder overleg is een dikke vette no-go!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:58

Relaxed schreef:
En we hebben het hier over 2 volwassen mensen?! :? :n

Exactly my thoughts _/-\o_

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:35

Ja, alsof volwassenen een ander soort is dat geen fouten maakt? Kom op, ook volwassenen kunnen een keer door het lint gaan of kinderachtig doen. Is heus niet alleen voorbehouden aan kinderen en pubers hoor. Pesterijen komen op alle leeftijden wel voor en ja soms kun je eens goed kwaad worden. Als ze aan mijn paard komen word ik ook des duivels }:) :( -:(- :D

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:46

pietsie schreef:
zowie zo moet je niet aan iemand anders zijn paard komen en dat gebeurt daar normaal ook echt niet.
Deze stal vestigd veel wedstrijdruiters die volop met paarden bezig zijn en echt weten waar ze mee bezig zijn.
Het is geen ongecontroleerde bende, ook de recreative ruiters zijn over het algemeen heel kundig.
Het is gewoon een ruzie geweest tussen 2 mensen en normaal leg je dat daarna naast je neer maar hier is er dus een rechtzaak van geworden.

Amen Douwe _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

shan92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:50

ja beetje vreemd en 2 volwassen?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:59

Espie schreef:
hallo
even voor de duidelijkheid dit is gebeurt in 2009.
en het verhaal is erg opgeblazen. en er is 1 klap uitgedeeld.kan gebeuren jammer
en S-zanne je hebt nooit een paard bij ons op stal gehad alleen mangelessen gehad dus waar oordeel je over.Cheetahfan geld ook voor jou. en ik kan het weten want was erbij toen het gebeurden. en moest getuigen vandaag en mijn vader ook .
er zijn wel erge dingen in de wereld vind dit dus niet echt bok nieuws

Pardon? Ik oordeel nergens over, maar ik ken veel mensen daar, en bevestig alleen wat ik gehoord heb.
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 25-02-11 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:00

Het is inderdaad meerdere keren gebeurd met een waarschuwing en voerende vrouw bleef ook doorgaan..
Meisje van de paarden was op dat moment 17 jaar, dus ook erg achterhaald..

Kortom gedoe om niks en zoals je al leest van meerdere is het nog steeds even gezellig zoals altijd!

En zoals Petra hier al zegt klopt helemaal!

Cheetahfan: als je nooit bij ons op stal hebt gestaan moet je ook geen verhalen in de wereld brengen! want dat maakt het er niet leuker op!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:02

DDW1190 @ Sorry, mijn laatste zin was niet gepast, die heb ik al gewijzigd. Maar ik heb geen verhalen verzonnen? Ik heb alleen bevestigd wat ik gehoord heb. En ik heb wel bij de betreffende manege gereden, en ken veel mensen die er staan. :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:03

Bericht was al aangepast.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 25-02-11 14:05, in het totaal 3 keer bewerkt

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:03

het valt mij altijd op,als er een keer iets negatiefs gebeurt kunnen mensen daar eindeloos over door zeuren.maar positieve dingen praten de mensen niet lang over.erg jammer dat zo'n stichting dan zo slecht wordt gepraat.
ik heb een eigen stal waar ook het een en ander wel eens voorvalt,bv mensen die plotsling weg gaan met ruzie terwijl er nooit iets is gebeurt.ik probeer het altijd uit te praten.