Ik ben bang dat je hier niet helemaal gelijk hebt. Tot mijn grote verdriet zie je juist heel veel mensen die een veulen kopen of een groen paard omdat die veel goedkoper zijn. Paarden worden niet opgevoed en krijgen dan de stempel onhandelbaar als het inrijden dan niet lukt.
mairead schreef:Een examen voor het te paard deel nemen aan het verkeer, daar kan ik nog in komen.
Maar had de DB het ook niet over een diploma voordat je überhaupt een paard mag houden? (Wat mij nog niet duidelijk is: is 'houden' in deze context trouwens hetzelfde als 'aanschaffen'?) Ik vind dit plan in elk geval volkomen onrealistisch en vreselijk betuttelend! En waar moeten we straks de grens trekken? Moeten we voor het houden van honden, katten of goudvissen dan ook een verplichte (en dure) cursus met diploma gaan invoeren? Want alle dieren hebben toch recht op een goed tehuis met een baasje dat weet hoe het moet handelen in bepaalde situaties?
Bovendien: volgens mij is het voorbeeld van de ouders die een veulen kopen voor hun kind om mee op te groeien, zonder verder enig verstand van paarden te hebben, echt een extreem voorbeeld. Ik denk toch niet dat dit al te vaak voorkomt(?). De meeste mensen hebben toch wel gezond verstand en denken toch wel serieus na voordat ze een hoop geld in zoiets kostbaars als een eigen paard investeren?