Ulf Möller en Sandro Hit nemen samen afscheid van sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Ulf Möller en Sandro Hit nemen samen afscheid van sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:48

Voor een hengst die zo verschrikkelijk veel gedekt heeft zouden er veel meer toppers moeten zijn.

febee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:33

wat een leuk kado :P

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:11

Ik ken ook een Sandreo (vader Sandro Hit) afstammeling.
Een heel mooi en lief paard, een plaatje om te zien en bovendien ook een super karakter met enorm veel werklust met kracht in de benen en zeer goede bewegingen.
Dus ik vindt het niet terecht dat nakomelingen van Sandreo of Sandro Hit hier zo aangevallen worden.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:19

Er zouden zeker veel meer toppers van mogen zijn en degene met SH bloed in de sport hebben dit toch vaak aan moeders kant, ik kan nl ook niet een paar directe nakomelingen die het al ver geschopt hebben. Het gaat meer om de naam dan om de prestatie's. Bij mijn paard heb ik hem aan moederskant zitten en ik weet nog niet of het een voordeel of een nadeel is ;).
Maar je hebt ook nog Sandro Hit 2 en Sandro Hit 3 daar hebben we in de sport ook niets meer over vernomen.

Yvette 10 jij kent misschien een brave maar over het algemeen zijn ze dat dus niet, heb hier meerdere voorbeelden van gezien. En op alleen een plaatje kan je niet rijden het dier moet alles meehebben.

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:53

Ik heb een Sandro hit x Lancelot elite merrie gereden echt een superbraaf beest. Ook zeker geen traag achterbeen en een plaatje om te zien (maar moeders heeft ook een superkarakter en sterk achterbeen :D )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:18

Vudress schreef:
Elisa2 schreef:
Ach zijn we ineens weer vergeten dat de jonge hengsten enorm overvraagd worden! er zijn er veel meer in de stop gereden,maar bij de meeste gebeurd dat achter de schermen zodat het publiek nergens van af weet en de hengsten lekker door blijven dekken.

Dat heeft niet altijd met de ruiter te maken. Sommige paarden hebben het karakter niet voor topsport.

Dat kan zo zijn,maar in het geval van Sandreo denk ik dat hij gewoon enorm overvraagd is {management} wat niet wil zeggen dat ie niet goed gereden werd.Maar meer teveel in een veel te korte tijd voor een veels te jong paard.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:10

Ik heb dat altijd al een trage trapzak gevonden. Ik vond het knap wat Hans Peter voor elkaar kreeg met dat paard.

truuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:41

Yvette10 schreef:
Ik ken ook een Sandreo (vader Sandro Hit) afstammeling.
Een heel mooi en lief paard, een plaatje om te zien en bovendien ook een super karakter met enorm veel werklust met kracht in de benen en zeer goede bewegingen.
Dus ik vindt het niet terecht dat nakomelingen van Sandreo of Sandro Hit hier zo aangevallen worden.

dat vind ik dus ook ik snap ook niet waarom ze hier zo zitten te "zeveren". De een vindt dat paard mooi de ander een ander maar daarom hoeft men een ander paard niet zo af te zeiken omdat zei ze niets vinden. maar dat is mijn mening. maar goed ieder zijn eigen mening zullen we maar zeggen he

Grauwman: ik ken meerdere brave afstammelingen van SH. Dat jij misschien alleen geen brave kent is iets anders. Maar ik ken er een aantal en ze zijn super braaf en zit geen kwaad in en hebben een super beweging!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:42

youngster schreef:
Poetin.. die is dood.. Die heeft behalve jonge paardenwedstrijden ook niks gedaan..

In duitsland heb ik diverse mensen gesproken die heel erg teruggekomen zijn van sandro hit. ;)

Dood of niet kun je toch niet ontkennen dat dat een nakomeling van Sandro Hit was met een apart goed achterbeen?
Zulke bestonden er volgens jou niet....

Beetje jammer dat mensen hier zo veralgemenen, negatief doen en paarden "trage trapzakken" noemen (dat ligt in mijn ogen in de meeste gevallen
nog altijd aan degene die erop rijdt..... )

Als je enkele mensen gesproken hebt, wil dat toch niet zeggen dat hun mening voor elke Sandro Hit nakomeling geldt?
Hij heeft genoeg goede nakomelingen gebracht, vooral erg mooie paarden met een sjieke uitstraling, en de mensen die ik ken die een
Sandro Hit hebben zijn er hartstikke gek mee.... dus het is maar net welke paarden je gezien hebt en welke mensen je spreekt!

truuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:44

horseyfries schreef:
youngster schreef:
Poetin.. die is dood.. Die heeft behalve jonge paardenwedstrijden ook niks gedaan..

In duitsland heb ik diverse mensen gesproken die heel erg teruggekomen zijn van sandro hit. ;)

Dood of niet kun je toch niet ontkennen dat dat een nakomeling van Sandro Hit was met een apart goed achterbeen?
Zulke bestonden er volgens jou niet....

Beetje jammer dat mensen hier zo veralgemenen, negatief doen en paarden "trage trapzakken" noemen (dat ligt in mijn ogen in de meeste gevallen
nog altijd aan degene die erop rijdt..... )

Als je enkele mensen gesproken hebt, wil dat toch niet zeggen dat hun mening voor elke Sandro Hit nakomeling geldt?
Hij heeft genoeg goede nakomelingen gebracht, vooral erg mooie paarden met een sjieke uitstraling, en de mensen die ik ken die een
Sandro Hit hebben zijn er hartstikke gek mee.... dus het is maar net welke paarden je gezien hebt en welke mensen je spreekt!

HELEMAAL MEE EENS!!!!! :j

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:56

En ik sluit mij daar bij aan, helemaal mee eens!!!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:45

Wat is het leven saai als je het altijd met elkaar eens bent. ;) @Horseyfries, ik ben het vaak met je eens maar deze keer echt niet. Ik heb meerdere nakomelingen van deze hengst gereden, ook kleinkinderen en ik ben er niet heel enthousiast over om al genoemde redenen. Toen ik daar met anderen over sprak, hadden zij allemaal hetzelfde. Op een paar na, die wel een fijne hebben. Maar over de linie vind ik het geen fijne paarden. Het viel mij al langer op dat ze het goed doen tijdens jongepaardenproeven maar in de topsport kom je ze niet tegen.

Ik denk dat een van Neerlands beste ruiters, Hans Peter Minderhoud, ook wel eens een paard een tikkeltje traag vindt. Bij Sandreo straalt dat er gewoon vanaf. Met een gewonere ruiter blijft er waarschijnlijk niets van over. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 09:33

Ik ken wel een paar hele fijne Sandro Hits! :j
Met echt een goed snel achterbeen, veel techniek in de benen en rillerig. :j

Dus nee, ze zijn niet allemaal zo. Maar ben het eens met Sandreo, die kwam met name achter tekort voor het hogere werk. Omdat zijn lichaam het niet trok, werd hij stout.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 09:51

Toffe paarden zeker en vast, tot op een bepaald niveau.
Chique, uitstraling, al wat je wilt, maar niet de capaciteiten voor het zwaardere werk...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:01

Als je gaat veralgemenen is de kans nogal groot dat je onjuistheden gaat verkondigen....

http://www.deijzerenman.com/hengsten/32

"Niet de capaciteiten voor het zwaardere werk"? Hoe kan het dan dat er Grand Prix paarden van komen?
Sandreo zal misschien niet het gemakkelijkste paard zijn om te rijden, maar om echt te weten hoe dat komt moet je het paard beter kennen. Wil hij niet werken of is hij afgeleid door zijn hengst-zijn en beinvloedt dat het doorkomen van de hulpen? Bovendien is het weer een individu en zegt het niets over alle andere nakomelingen van Sandro Hit.
Poetin zag er nu niet bepaald een "trage trapzak" met slecht achterbeen gebruik uit....

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:06

Nakomelingen van andere dekhengsten zijn ook niet perfekt.
Over iedere afstamming kun je wat zeggen.
De moederlijn en een juiste africhting zonder het paard te overvragen speelt ook mee.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:41

Hey!

Ik heb een kleinzoon van sando hit, ( papa is samba hit) en dit is echt een topper.
Naast dat hij natuurlijk mooi is, heeft hij echt een top karakter.
Rustig en cool, en werkt kei hard voor je.

Ik denk niet dat je alle afstammelingen over een kam kan scheren, want ze hebben natuurlijk altijd ook nog een moeder!

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:20

Wij waren bij het afscheid! Mooi imposante hengst die Sandro Hit.
Vergeet niet dat de merrielijn ook zeer belangrijk is bij het doorgeven van de juist genen......dus niet alleen de hengst.

Eskimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:05

Wat een prachtig paard toch!!