Paarden en pony's uit de Falom in beslag genomen *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:06

[pien_2010] schreef:
Proficiat alle mensen van Bokt die zich hier hard voor hebben gemaakt!

Welke mensen van Bokt? Hier ging alles op slot.

Maar *\o/* *\o/* *\o/* voor Sita en Aaf. En iedereen die verder meegewerkt heeft. Heb het op de andere fora al genoemd. Geweldig wat jullie bereikt hebben.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:10

helemaal top dat er eindelijk iets gebeurd is.
schouder klopje voor de mensen die het in beweging hebben gezet.
min puntje voor de krant die het woord boer aan zuke mensen geeft.
het heeft weinig met boer zijn te maken, en zo wordt de naam boer weer door het slijk gehaald.
gaan er weer mensen op straat zeggen dat de boeren niet goed voor hun vee zorgen.
( sorry dit moest ik even kwijt)

verder, met de beesten... iedereen gaat er vanuit dat ze gered zijn,maar ik denk dat de helft zo bij de slager terecht komt.
in feiten zijn ze dan ook gered, want dan hoeven ze geen sneu leven meer te hebben.dus

mensen van bokt? :')

timokyana

Re: Paarden en pony's uit de Falom in beslag genomen door AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:49

een dikke pluim voor de mensen die hier zo hard aan mee hebben gewerkt achter de schermen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:04

@ Kvika ;) , er is voorlopig geen sprake van dat er dieren naar de slacht gaan. Ze gaan naar een opvangplaats en er is al vanuit verschillende hoeken (veel vanaf IJF en ook vanaf PP) aangeboden om er 1 of meer op te vangen. Dus als de nVWA wat had willen laten slachten dan hadden ze dat ding met groot gat wel naar de slacht gebracht, maar die heeft 8 dagen in een kliniek gestaan en die gaat er bovenop komen... woont nu bij een opvanggezin die hem nu al helemaal leuk vinden. Hij heet nu Poetsi (Sybelle stelde Pútsí voor om het nog een beetje IJslands te houden... :D ) Het was veel makkelijker geweest om hem naar de slacht te brengen, maar dat hebben ze niet gedaan. Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.

Voor al deze paarden zal een passende oplossing gezocht worden...

En je hebt gelijk... hier had het woord boer niet gebruikt mogen worden... mijn ooms en tantes schamen zich de ogen uit de kop dat dit in Friesland woont...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:09

wat een opluchting...goed gedaan hoor dames,de paardjes zullen jullie erg dankbaar zijn!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:55

ook ik heb op andere fora al het nieuws gevolgd,,,super gedaan mensen

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 07:26

Mando schreef:
Super gedaan.. toppers, en we duimen dat ze allemaal goed opknappen en een lief baasje verdienen ze echt wel

Hopelijk gaan ze niet weer terug gaan naar de eigenaar zoals de 80 paarden die onlangs bij een handelaar in beslag waren genomen :(

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 08:28

Goede actie maar, waarom laat de autoriteiten het zo ver komen. Eerst moeten de dieren echt lijden voor er wordt ingegrepen.
Volgens mij gaan in beslag genomen dieren nooit naar de slacht. Dieren die echt niet meer gered kunnen worde, worden humaan geeutaniseerd. Laten slachten kan ook niet omdat er altijd nog de mogelijkheid is dat de dieren terug gaan naar de eigenaar (als deze de rechtzaak wint)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 08:32

papagroom schreef:
Na de paarden van Marum hebben we nu de paarden van de Falom....

Wanneer komt er een film van?? :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 08:55

@Kvika: je hebt zeker een punt daar. Zo iemand moeten ze geen boer noemen. Ik denk ook niet dat ze naar de slacht gaan, ik heb er ook 1 uit een failliete boedel (lang geleden), die zag er destijds ook belabberd uit en is opgelapt en verkocht.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:10

fijn voor de paarden!
en voor de mensen die er heel terecht druk mee bezig waren het voorelkaar te krijgen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:12

GEWELDIG!

Wat super voor de paarden! Een dikke _/-\o_ voor iedereen die meegeholpen heeft aan dit resultaat!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:16

humaan geeutaniseerd, hier moet ik een beetje om lachen.
waarom meer kosten met zich mee brengen als slachten tenminste nog iets oplevert?
hoe weet je dat julio?

je moet niet vergeten dat die beesten waarschijnlijk ook in geen jaren een smid hebben gezien.
de stand van de hoeven zullen niet geweldig zijn. paarden die een jaren lang revalidatie moeten onder gaan kunnen wat mij betreft gewoon beter klaar zijn.

@wiek, koeien die in beslag worden genomen gaan ook niet gelijk door, die worden eerst een aantal dagen opgevangen en daarna toch vaak wel geslacht.
het is een bult werk voor de instanties om alle beesten uit te gaan zoeken en weer aan de man te brengen.
zelf denk ik toch dat de meeste naar de eeuwige groene velden gaan. ( al dan niet humaan :P )

het is niet iets wat ik graag wil of zie, het is meer de waarheid denk ik.

gr

off topic, was van de week bij iemand op stal, daar stond een paard dat " gered" was van de slacht.. man oh man. wat zijn mensen soms een beetje dom en kunnen ze alles relativeren tot mens wat dit arme beestje stond leeg voor zich uit te staren, brood mager en gewoon geen leven meer in zijn lijf en ogen. en denk dat zuk dus beter af is als hij niet gered was.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:21

Er is maar één ding dat hier bij past: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor Aaf, Sita en alle anderen die zich zo hebben ingezet om deze paarden uit de ellende te halen. Fantastisch! Heerlijk ook dat Askur een fijne plek gevonden heeft waar hij zeker weten een topleven zal hebben. Ik hoop dat de mensen van de boerderij goed begeleid worden en dat ook echt goed in de gaten wordt gehouden dat ze geen nieuwe dieren nemen. Hopelijk is dit nu voorgoed voorbij.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:32

Kvika,
Paarden gaan bij mijn weten altijd naar opvangadressen. Slachten van geredde paarden wordt maatschappelijk volgens mij niet geaccepteerd.
Hoe het bij koeien gaat weet ik niet maar kan mij jou verhaal goed voorstellen omdat geen boer deze wil hebben vanwege de gezondheidstatus van de inbeslag genomen koeien.
Wat is er niet humaan aan euthanasie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:58

er zijn heel veel opvangadressen Kvika... dus ik ga er vanuit dat er geen sprake van zal zijn.

Als een dier om wat voor reden niet te redden zal zijn (aangetaste organen door wormen bijvoorbeeld) zal het ongetwijfeld geëutaniseerd worden... slachten zal in zulke gevallen niet op prijs gesteld worden denk ik?

Wat de hoeven betreft. Er was er niet één bij met omgekrulde hoeven of zo... zo vanaf de foto's leken de hoeven zelfs wel in redelijke staat... dus wellicht hield iemand zelf de hoeven 'redelijk bij? Ik doe ze ook zelf... moet er niet aan denken om er 30 te doen... maar goed..

Ik vertrouw er op dat alles goed komt. Er is hard genoeg voor gevochten.

Groetjes, [***]

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:06

nee, meer de zin van humaan geeutaniseerd, waarom humaan ervoor?
wat is dierlijk geeutaniseerd dan?
ahg, ik loop weer te miereneuken ook.
wat idd belangrijk is dat er iets aan gedaan wordt en nu maar hopen dat zulke mensen nooit meer dieren mogen houden, dat zou sowieso moeten in mijn ogen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:31

Gelukkig voor de paarden dan de topics op Poetsplaats wel mochten blijven staan, anders liepen ze nu nog tto hun knieen in de modder zonder eten en medische verzorging...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:33

Wat goed zeg :D !! Echt top +:)+ dat die paarden nu eindelijk betere verzorging krijgen :)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:46

kvika schreef:
nee, meer de zin van humaan geeutaniseerd, waarom humaan ervoor?
wat is dierlijk geeutaniseerd dan?
ahg, ik loop weer te miereneuken ook.
wat idd belangrijk is dat er iets aan gedaan wordt en nu maar hopen dat zulke mensen nooit meer dieren mogen houden, dat zou sowieso moeten in mijn ogen.

Ach das nou eenmaal de uitdrukking ervoor. Ik weet wel dat de dieren bij een goed uitgevoerde euthanasie niet lijden en das het belangrijkste

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:03

Net alle 49 pagina's op poetsplaats gelezen, wat een geweldige klus hebben de dames verricht!!

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:05

Goed nieuws voor de paarden! Maarre de kans is toch heel klein dat ze terug gaan naar deze mensen hoop ik? Deze mensen winnen geen rechtzaak neem ik aan!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:08

De eigenaar hield de hoeven zelf bij..... met wisselend succes.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:14

Sharani schreef:
Super!!!! Respect voor Avalon en Sita en alle andere die voor deze pony's gestreden hebben +:)+ .

mijn woorden

Eindelijk

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:16

ik ben blij dat ze in beslag zijn genomen! ik vraag me altijd af waar ze terecht komen en hoe dat proces enzo gaat en waar ze weer te koop worden aangeboden.....