Bewoners en paarden Siberisch dorp belegerd door wolven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:49

Echt bizar!!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:49

het zijn semi-wilde dieren Utleta, die kunnen niet naar binnen en die zijn gewend aan die koude.

Vond het laatste filmpje wel gruwelijk hoor...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:51

Bravura schreef:
Moontje1991 schreef:
Volgens mij vergeten de mensen die het afschieten zielig vinden dat de wolven nu honger hebben en daarom naar de dorpen komen en paarden aanvallen.
Een paard is geen natuurlijke prooi voor een wolf net als een mens dat niet is deze wolven hebben dus echt honger.
En dan vindt ik afschieten waarbij ze in een keer dood zijn veel diervriendelijker dan laten dood gaan van uithongering.
Of zie ik dat nu helemaal fout?

Nee maar jagen vanuit een heli, met als gevolg dat ze half dood zijn en eerst moeten liggen creperen, en in een val met de poot raken, dus ook weer creperen....dat hoeft voor mij niet. Ik heb geen moeite met de jacht, zeker niet als ik een bericht lees over een pack van 400 wolven die mens en dier bedreigen, maar een hetze voeren hoeft ook weer niet.

Het gaat om jagers uit de omgeving die vanaf de grond jagen niet vanuit een heli.
Maar gewoon jagers die het bos in gaan net als ze in nederland met vossen doen. (en het jaar erop met konijnen omdat er een overschot is door te weinig vossen)
Er staat ook dat er grote geld bedragen worden uitgeloofd per gedoode wolf en dat het dus gewoone jagers zijn en geen mensen van de overheid.
(klemmen vindt ik overgens ook vreselijk maar schieten niet dat is beter dan verhongeren)
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 10-02-11 20:54, in het totaal 3 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:51

Sneu voor de wolven natuurlijk, maar 400 wolven die je kuddes aanvallen is ook niet niks.
Laat staan je eigenveiligheid.

Bijvoeren is met dit soort dieren maakt het alleen maar gevaarlijker, als ze eenmaal doorhebben dat ze eten "uit de lucht komt vallen" zullen ze eerder op die plek blijven wachten ipv zelf te gaan jagen(conditionering). En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ze daarmee de angst voor mensen kunnen verliezen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:55

nine1987 schreef:
Bah dat laatste filmpje daar keerde mijn maag een beetje van om.. Als het dan echt moet.. Schiet ze dan.. Maar zo'n klem vind ik zo wreed.. Zo'n dier lijdt zo'n verschrikkelijke pijn voordat hij (langzaam) sterft.. :n hier ben ik t niet mee eens.. Wolf heeft er ook niet om gevraagd om wolf te worden of om honger te lijden.. Al snap ik uiteraard wel dat de mensen van hun "probleem" afwillen.. Maar klemmen? Echt niet.. :n Schiet ze dan alsjeblieft..

Idd, hier ben ik t ook mee eens. Walgelijke filmpjes

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:59

Zou het een broodje aap zijn om maar legaal wolven te kunnen doden???

nine1987

Re: Bewoners en paarden Siberisch dorp belegerd door wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:00

Nou, als ik zag hoe brutaal die wolven over de weg langs die agent renden? Denk t niet..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:02

Moontje1991 schreef:
Het gaat om jagers uit de omgeving die vanaf de grond jagen niet vanuit een heli.
Maar gewoon jagers die het bos in gaan net als ze in nederland met vossen doen. (en het jaar erop met konijnen omdat er een overschot is door te weinig vossen)
Er staat ook dat er grote geld bedragen worden uitgeloofd per gedoode wolf en dat het dus gewoone jagers zijn en geen mensen van de overheid.
(klemmen vindt ik overgens ook vreselijk maar schieten niet dat is beter dan verhongeren)

When daytime becomes long enough, the hunters will shoot the predators from helicopters,” said a spokesman for the administration of the Verhnoyarsky region, where the wolf pack lives, as cited by Interfax news agency. Bron: http://rt.com/news/siberian-wolf-pack-400/
Laatst bijgewerkt door Bravura op 10-02-11 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:02

:n Natuurlijk verschrikkelijk. Maar we hebben niet echt het recht om die wolven met de meest bizarre dingen uit te gaan roeien. De 'daders' neerschieten, okee. Maar die hele roedel maar met klemmen bestrijden...Nee. Die mensen zijn zélf in het leefgebied van de wolven gaan wonen. Daarbij vindt ik het ook erg krom, dat die paarden niet binnen staan. Als je in een gebied met wolven woont lijkt het me niet logisch je paard ('s nachts) lekker buiten te laten staan...Vooral niet met die temperaturen... :\

Tja het is verschrikkelijk, maar de natuur. Natuurlijk zou ik ook zo'n wolf neer willen schieten als die mijn paardje aanviel, maar om nou zo'n hele roedel uit te roeien...Bah. Walgelijk.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:16

Jeetje, lijkt wel een horrorfilm. En dan ook nog bij min 52 :brr:

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:22

Het is natuurlijk een probleem als er door honger roedels elkaar opzoeken en samen een dorp bedreigen.. maar het doet wel zeer als ik het filpje kijk, het zijn zulke machtige dieren.. zo mooi..

Misschien een hele stomme opmerking, maar kunnen ze de dieren die ze afschieten niet aan hun soortgenooten voeren. (dus laten liggen)

Utleta: die dieren kunnen niet naar binnen, ze zijn volledig gewend door de eeuwen die ze al leven in dit gebied :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:27

Bravura schreef:
In deze link nog een artikel er over en onderaan een filmpje van de russische politie die ineens een verkeerscontrole moest stoppen vanwege een roedel wolven. http://www.unexplainable.net/Simply-Une ... -War.shtml :D

'Super pack' of 400 wolves terrorise remote Russian town after killing 30 horses in just four days : http://www.dailymail.co.uk/news/article ... llage.html

De bovenste is volgens mij sowieso niet waar:
http://www.youtube.com/watch?v=Uv4c3yd0 ... re=related

Brr, lijkt me vreselijk eng zeg...

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:32

En was er niet hier in NL een poosje terug ook het idee om een kleine kudde wolven uit te zetten in bepaalde gebieden waar een overschot aan wilde zwijnen was..? :=

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:40

We kunnen die zwijnen beter zelf eten! :Y)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:45

Mijn paardjes staan waar ook wolven leven. Brrr.
Gelukkig niet zo en ze staan 's avonds lekker veilig op stal.

Je zal het maar meemaken.

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:47

die groote groep wolven komen bij een om dat er in anderen gebieden van siberie groote bos branden zijn geweest en heel veel wild is dood gegaan .
de wolfen hebben nu geen eten meer en gaan op zoek naar eten .
waar bij ze bij de dieren van de mensen uit komen.
vind het afschieten wel goed maar die klemmen vind ik echt te gruwelijk . :r

maar moet er niet aan denken om een groep wolfen van 400 stuks voor me neus staan :+

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:51

Apart dorpje trouwens in Siberië, waar die roedel zich bevind......in de winter soms -69.8 graden en 's zomers +37.3 graden....een wolfpack van 400 wolven....hoe halen ze nog meer het nieuws???? http://en.wikipedia.org/wiki/Verkhoyansk

Een krantenartikel over de bewoners van dit dorpje.....de paarden gebruiken ze als lekkernij, vandaar dat het er zoveel zijn: http://www.trouw.nl/krantenarchief/1995 ... l?all=true van gekookte ingewanden tot en met het bloed....en de gastvrouw is pas tevreden als iedereen zijn bordje leeg heeft. 8)7

Wie zegt dat er echt een pack van 400 wolven is? Dat is niet op de filmpjes te zien. Misschien zijn die wolven dan toch ook als lekkernij bestemd en is het aantal van 400 slechts een excuus om ze te jagen....

Moet ineens aan Dracula denken, waarom weet ik niet maar......het lijkt me niet echt een leuk dorpje :o
Laatst bijgewerkt door Bravura op 10-02-11 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:53

BaileyMix schreef:
Daarbij vindt ik het ook erg krom, dat die paarden niet binnen staan. Als je in een gebied met wolven woont lijkt het me niet logisch je paard ('s nachts) lekker buiten te laten staan...Vooral niet met die temperaturen... :\ .

Ahum, het gaat hier eerst en vooral over een kudde van 7000 paarden. Dat steek je niet zomaar eventjes snachts binnen. Daarnaast is het denk ik wat simpel geredeneerd dat je 'de paarden maar binnen moet halen als er wolven zijn, zeker als het zo koud is'. Het gaat hier over Siberië. Siberië is écht geen België of Nederland. Heb net ook eventjes gegoogled, de volledige economie van de stad is daar gericht op paardenfokkerij en rendierhouderij. Het volledige inkomen van heel wat inwoners van de stad gaat afhangen van die paarden en die rendieren, tuurlijk willen ze dat beschermen.

Ook wel grappig dat heel wat mensen hier reageren in de trend van "hoe zou je zelf als je paard zou aangevallen worden door wolven". Ik denk dat er weinig mensen zijn daar die een emotionele waarde vasthangen aan die paarden. Wél inkomensverlies..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:03

Daarnaast kan een paard prima tegen die temperaturen. Mijn NEDERLANDSE paarden (die dus tot voor kort gewoon Nederlands klimaat gewend zijn, pas 1e winter daar), gaan nu met -15/-20 lang uit in de sneeuw liggen, omdat ze het warm hebben. ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:09

Quir schreef:
Daarnaast kan een paard prima tegen die temperaturen. Mijn NEDERLANDSE paarden (die dus tot voor kort gewoon Nederlands klimaat gewend zijn, pas 1e winter daar), gaan nu met -15/-20 lang uit in de sneeuw liggen, omdat ze het warm hebben. ;)

Temperaturen van -15 tot -20 ja....lees dit maar eens goed: http://umaine.edu/publications/1007e/ -67 graden is een heel ander verhaal, maar kennelijk zijn die dieren wel goed verzorgd zou je zeggen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:18

Hmm en een bonus van 200 dollar en een warme winterjas/muts/laarzen.. Klinkt knap lucratief..

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:22

ik snap dat die mensen in de punarie zitten.
maar wat ik op dat filmpje zag ging mijn pet te boven
die klemmen. en al die dode wolven op een hoop........

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:37

Bravura schreef:
Quir schreef:

Temperaturen van -15 tot -20 ja....lees dit maar eens goed: http://umaine.edu/publications/1007e/ -67 graden is een heel ander verhaal, maar kennelijk zijn die dieren wel goed verzorgd zou je zeggen.

Heb het gelezen en inderdaad -67 is een stuk kouder, maar daar zijn die temperaturen "normaal" en dus wen je daar aan.
Als je kijkt naar mijn beesten, die niet kouder gewend zijn dan -5/-10 (en das al extreem, want in Nederland komen ze gewoon al gelijk niet meer buiten als er sneeuw ligt). Die staan sinds Oktober pas "in de kou", hebben compleet geen moeite met -30/-35 en vinden het bij -15 al warm (en dat is in Nederland weer extreeeeeeem koud). Dan hebben we het alleen over dag temperaturen.

Bedoel dus meer te zeggen dat die dieren daar aan gewend zijn, aan die temperaturen en dat dat ook heel snel gaat. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:40

Weetje... hoe egoiistisch het mischien klinkt maar ik heb nu steeds meer en steeds langer te doen met die wolfen.
Pff. die klemmen.
WALGELIJK!!!

Zo'n wolf vraagt echt niet om :
*Wolf te worden bijvoorbeeld.
En mensen gaan in HUN leefgebied wonen ,maaar neeee de mens wil weer alles hebben hebben hebben!
Elk stukje natuur meot van hun worden! MIJ MIJ MIJ!

Gadver. Nee en dan nu toch met een probleem zitten. En dan maar afslachten.
Walgelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:50

Dit is in Siberie hoor, hoeveel mensen denk je dat daar wonen?
Dit is waarschijnlijk het enige dorp in de wijde omtrek (lees 100-200km) dus de enige plek waar wat te vreten te halen is.
En gezien het feit dat wolven normaal niet in zulke grote troepen leven en bovendien niet zulke grote prooien grijpen, plus dat ze nu al 30 paarden hebben gepakt in 4 dagen tijd lijkt mij deze aanpak niet voor niets.

Ze hebben daar echt een probleem, als ze nu niet ingrijpen ontdekken de wolven dat een mens veel makkelijker prooi is en dat daar mensen genoeg zijn. Het afschieten en vallen zetten mag walgelijk zijn maar wanneer 400 uitgehongerde wolven erachter komen dat er makkelijker voedsel te krijgen is dan een schoppend paard van 500 kilo, dan heb je pas echt een probleem.