Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bravura schreef:Moontje1991 schreef:Volgens mij vergeten de mensen die het afschieten zielig vinden dat de wolven nu honger hebben en daarom naar de dorpen komen en paarden aanvallen.
Een paard is geen natuurlijke prooi voor een wolf net als een mens dat niet is deze wolven hebben dus echt honger.
En dan vindt ik afschieten waarbij ze in een keer dood zijn veel diervriendelijker dan laten dood gaan van uithongering.
Of zie ik dat nu helemaal fout?
Nee maar jagen vanuit een heli, met als gevolg dat ze half dood zijn en eerst moeten liggen creperen, en in een val met de poot raken, dus ook weer creperen....dat hoeft voor mij niet. Ik heb geen moeite met de jacht, zeker niet als ik een bericht lees over een pack van 400 wolven die mens en dier bedreigen, maar een hetze voeren hoeft ook weer niet.
nine1987 schreef:Bah dat laatste filmpje daar keerde mijn maag een beetje van om.. Als het dan echt moet.. Schiet ze dan.. Maar zo'n klem vind ik zo wreed.. Zo'n dier lijdt zo'n verschrikkelijke pijn voordat hij (langzaam) sterft..hier ben ik t niet mee eens.. Wolf heeft er ook niet om gevraagd om wolf te worden of om honger te lijden.. Al snap ik uiteraard wel dat de mensen van hun "probleem" afwillen.. Maar klemmen? Echt niet..
Schiet ze dan alsjeblieft..
Moontje1991 schreef:Het gaat om jagers uit de omgeving die vanaf de grond jagen niet vanuit een heli.
Maar gewoon jagers die het bos in gaan net als ze in nederland met vossen doen. (en het jaar erop met konijnen omdat er een overschot is door te weinig vossen)
Er staat ook dat er grote geld bedragen worden uitgeloofd per gedoode wolf en dat het dus gewoone jagers zijn en geen mensen van de overheid.
(klemmen vindt ik overgens ook vreselijk maar schieten niet dat is beter dan verhongeren)
Bravura schreef:In deze link nog een artikel er over en onderaan een filmpje van de russische politie die ineens een verkeerscontrole moest stoppen vanwege een roedel wolven. http://www.unexplainable.net/Simply-Une ... -War.shtml
'Super pack' of 400 wolves terrorise remote Russian town after killing 30 horses in just four days : http://www.dailymail.co.uk/news/article ... llage.html
BaileyMix schreef:Daarbij vindt ik het ook erg krom, dat die paarden niet binnen staan. Als je in een gebied met wolven woont lijkt het me niet logisch je paard ('s nachts) lekker buiten te laten staan...Vooral niet met die temperaturen....
Quir schreef:Daarnaast kan een paard prima tegen die temperaturen. Mijn NEDERLANDSE paarden (die dus tot voor kort gewoon Nederlands klimaat gewend zijn, pas 1e winter daar), gaan nu met -15/-20 lang uit in de sneeuw liggen, omdat ze het warm hebben.
Bravura schreef:Quir schreef:Daarnaast kan een paard prima tegen die temperaturen. Mijn NEDERLANDSE paarden (die dus tot voor kort gewoon Nederlands klimaat gewend zijn, pas 1e winter daar), gaan nu met -15/-20 lang uit in de sneeuw liggen, omdat ze het warm hebben.
Temperaturen van -15 tot -20 ja....lees dit maar eens goed: http://umaine.edu/publications/1007e/ -67 graden is een heel ander verhaal, maar kennelijk zijn die dieren wel goed verzorgd zou je zeggen.