Edward Gal en Hans Peter Minderhoud: "Het leven gaat door"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:39

Heel mooi artikel :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:41

Flauw om rath lage punten te wensen, sunNdlm

Rhendera

Re: Edward Gal en Hans Peter Minderhoud: "Het leven gaat door"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:42

Heel mooi artikel, ik blijf het sneu vinden. Het is een enorm verlies, zowel voor Gal zelf, als voor Nederland. Maar, het is niet anders.

@ Snoevie, en toch ben ik ook iemand die stiekem hoopt dat toot het toch niet zo voor rath doet, als voor gal. Maar dat moeten we afwachten...

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:45

ik snap dat niet, dat mensen zulke lelijke dingen kunnen wensen, is dat hollands ofzo?? bah

dat is voor het paard toch ook niet het beste??

zo'n bijzonder en trots paard verdiend imo de beste ruiter ter wereld, en of rath dat is dat zullen we nog wel eens zien. ik hoop van ganser harte namelijk van wel... duitsland of niet, voor mijn part is het voor timboektoe maar ik denk alleen aan het paard..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:47

Toch vind ik het flauw.en een beetje kinderachtig . ik gun rath ook een goede proef met totilas. Het is voor hem ook spannend

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:48

Mooi stuk. Edward spreekt echt met heel veel liefde over Totilas :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:56

M_aaike schreef:
Mooi stuk..Je voelt de liefde er gewoon vanaf spatten. :j

Precies wat ik dacht ja!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:03

Lekker oprecht stuk in de breedste zin van het woord :+ !

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:09

Inderdaad echt een heel mooi stuk!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:22

Leuk stuk om te lezen! :D

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:26

Wat een onzin is heel het verhaal om Totilas aan het worden zeg...
Alleen de titel al; het leven gaat door.. Het is een paard, geen enorm dierbaar persoon!!!
Ik hoop dat de nieuwe ruiter er lekker mee gaat rijden en dat er nu eens een artikel verschijnt waarin de naam totilas niet genoemd wordt :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:30

ehm.. hoeveel paarden van jou hebben 92% behaald?

het is wel een heeeel bijzonder paard hoor! ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:34

faye1995 schreef:
Alleen de titel al; het leven gaat door.. Het is een paard, geen enorm dierbaar persoon!!!
Ik hoop dat de nieuwe ruiter er lekker mee gaat rijden en dat er nu eens een artikel verschijnt waarin de naam totilas niet genoemd wordt :)

Dit is wel wat simpel en kort door de bocht hoor.... Als jij degene bent die jaren hebt gezorgd voor een paard en samen zo'n tijd hebt doorgemaakt en het paard ook nog eens zo'n lieve persoonlijkheid en talent heeft, dan is het behoorlijk pittig als je dat paard ineens niet meer om je heen hebt. In dat opzicht zijn het uiteindelijk ook gewoon "maar" ruiters die hun paard verloren hebben. Bokt staat vol met IM berichten waarin mensen hun verdriet over het verlies of de verkoop van hun paard betreuren. Waarom zou dit voor een bekende ruiter anders zijn? Zeker als je wereldsuccessen met zo'n paard hebt behaald?

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:35

fargo schreef:
faye1995 schreef:

Dit is wel wat simpel en kort door de bocht hoor.... Als jij degene bent die jaren hebt gezorgd voor een paard en samen zo'n tijd hebt doorgemaakt en het paard ook nog eens zo'n lieve persoonlijkheid en talent heeft, dan is het behoorlijk pittig als je dat paard ineens niet meer om je heen hebt. In dat opzicht zijn het uiteindelijk ook gewoon "maar" ruiters die hun paard verloren hebben. Bokt staat vol met IM berichten waarin mensen hun verdriet over het verlies of de verkoop van hun paard betreuren. Waarom zou dit voor een bekende ruiter anders zijn? Zeker als je wereldsuccessen met zo'n paard hebt behaald?

Kan niet anders zeggen als: _/-\o_

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:52

faye1995 schreef:

Ik ben het wel met je eens - maar dat ligt niet aan Gal zelf, die heeft weinig van zich laten horen na de verkoop en dit is bij mijn weten de eerste keer dat hij er zo open emotioneel over spreekt.
Geen probleem mee, hebben we dat ook weer gehad.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:53

Wat mooi dat Edward mag komen kijken bij Toot! :j
Door sommige berichten over Toot kreeg ik een beetje het idee dat ze dachten; Hij is verkocht, en dus niet zeiken. Maar dat is dus anders, dat is mooi voor Edward en Totilas! ;)

Totilas heeft het getroffen, een paard als hij zou ''slechtere'' ruiters kunnen krijgen (Het is immers een superberoemd paard en wie wil daar nou niet op rijden?). Rath is (na Edward) de perfecte ruiter voor Totilas denk ik zo :j

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:59

De perfecte ruiter? Die Duitsers (ook Rath) rijden allemaal heel klassiek, en Edward juist heel 'modern'. Dus dat is wel heel wat anders, dus dat Rath de perfecte ruiter voor hem is weet ik zo net nog niet.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 01:01

Maar zou Rath hem niet rijden, dan zou een andere duitser hem wel rijden ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 01:02

Ik vind het "wonderlijk" om te lezen dat zo'n topruiter oprecht ook enorm veel liefde voor z'n paarden heeft. En ook 1 in het bijzonder net dat plekje in je hart kan stelen, die vergeet je nooit weer die blijft bijzonder. Het zijn toch vaak mensen die afgeschilderd worden als liefdeloze mensen, die alleen maar aan geld denken. Dit stukje bewijst maar weer dat het ook gevoelsmensen zijn! Ik vind dat heel mooi & goed, het maakt een hoop duidelijk voor mensen die in 'hokjes' denken.

Vind het altijd nog enorm sneu voor Edward en denk dat iedereen zich toch op de een of andere manier kan inleven, iedereen in de paarden of dat nou recreatie of sport is heeft het wel eens meegemaakt dat een paard toch heel speciaal voor je is en die word verkocht of iets wat voor verdriet dat kan doen.

Heel erg mooi stukje!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 01:36

fargo schreef:
faye1995 schreef:

Dat is iets nieuws, een paard met een persoonlijkheid? ;)
Prima hoor, iedereen mag treuren (overigens, IM is iets heel anders dan een verkocht paard)! Maar het lijkt wel of er wekelijks een nieuw artikel over Totilas verschijnt en nu is het wel een beetje genoeg... Edward is een gewoon mens en Totilas een gewoon paard. Beiden met talent, maar hee, laten we het niet overdrijven he!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:38

Wauw, heel mooi geschreven. Ben ook benieuwd hoe toot zijn reactie zal zijn als hij edward weer ziet..!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:46

Jeetje, ben er echt ff stil van. Nu hadik Edward en HP al heel hoog zitten, dit bevestigt maar weer eens wat een gouden gozers het zijn! Ik zou stiekum heel graag onderdeel van hun team willen zijn, hard werken maar wel met oog voor het paard!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:49

_Marinke_ schreef:
Ik vind het "wonderlijk" om te lezen dat zo'n topruiter oprecht ook enorm veel liefde voor z'n paarden heeft. En ook 1 in het bijzonder net dat plekje in je hart kan stelen, die vergeet je nooit weer die blijft bijzonder. Het zijn toch vaak mensen die afgeschilderd worden als liefdeloze mensen, die alleen maar aan geld denken. Dit stukje bewijst maar weer dat het ook gevoelsmensen zijn! Ik vind dat heel mooi & goed, het maakt een hoop duidelijk voor mensen die in 'hokjes' denken.

Vind het altijd nog enorm sneu voor Edward en denk dat iedereen zich toch op de een of andere manier kan inleven, iedereen in de paarden of dat nou recreatie of sport is heeft het wel eens meegemaakt dat een paard toch heel speciaal voor je is en die word verkocht of iets wat voor verdriet dat kan doen.

Heel erg mooi stukje!

Waarom zou iemand met zoveel geld en succes niet zoveel liefde voor zijn paarden hebben? Omdat ie rijk is ofzo? Sorry maar ze blijven ook 'gewoon' mensen, en zijn niet voor niks paarden gek! :) ik denk dat als je niet van paarden houd je niet op dit niveau kan presteren en niet dagelijks bezig kan zijn met paarden.. Maar ik geloof dat je dat ook wel probeerde te zeggen..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:53

zipje71 schreef:
Jeetje, ben er echt ff stil van. Nu hadik Edward en HP al heel hoog zitten, dit bevestigt maar weer eens wat een gouden gozers het zijn! Ik zou stiekum heel graag onderdeel van hun team willen zijn, hard werken maar wel met oog voor het paard!

Amen :)) denk dat er meerdere mensen zijn die dit wel zou willen, hier spreekt er ook 1. Werk nu ook bij iemand die bij de hogere sport mee rijd, en toch ontzettend veel liefde voor de paarden heeft heel mooi om te zien!

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:10

Wat een prachtig interview! Een mooi en warm verhaal :)