Massale paardensterfte in Egypte door aanhoudende protesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:11

afschuwelijk dit!! Maar wat kunnen we er op dit moment aan doen..
Wist ik het maar. ;(

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:16

VinandoW schreef:
Ik vind het altijd zo apart. De paarden worden uitgebreid op de foto gezet zelfs een stervend paard. Word er dan vervolgens niks gedaan? Ik ga niet staan kijken als ik dat zie gebeuren of denk ik heel raar. Ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven. Ik bedoel, ik neem aan dat er niet een arme Egyptenaar rondloopt met een camera om zijn nek en deze foto's publiceert dat moeten andere soort mensen zijn.

Wat moeten ze dan doen? Even naar de Welkoop of Pavo-dealer voor een zak brok? Zo werkt dat in Egypte niet. In een sappige wei zetten kan ook niet want die zijn er niet.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:21

Vreselijk, vooral dat ze dan nog vastgebonden staan en niet op zoek kunnen naar eten of water.
R.i.p.....

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:22

Ik herken het beeld, ziet er verschrikkelijk uit.
Maar helaas zo weinig aan tedoen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:23

Ookal stonden ze los, dan was er nog weinig tot niks te vinden.
Egypte is erg droog en net zo zanderig...

Billy

Re: Massale paardensterfte in Egypte door aanhoudende protesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:49

Als ik moet kiezen tussen mn kind eten geven of mn paard, dan weet ik wel wat ik doe...
Dan gaat het kind voor.
Wat een vreselijk kortzichtige pennyreacties staan er in dit topic...er zijn maar weinig mensen die verder kijken dan hun neus lang ios helaas....

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:55

de enige troost is dat Brooke ook in Egypte zit :) hoop dat zij ook nog iets voor deze beestjes kunnen doen.
de mensen daar in Egypte weten niet beter, zij zien de paarden (meestal) als een machine, niet meer. Dit kun je ze niet kwalijk nemen, dit is gewoon generatie op generatie doorgegeven. Wij (luxe) westerse mensen zouden er verschil in moeten brengen, maar dat is onmogelijk, hoe moeilijk is het om als westerling de gedachtes van de mensen daar te doorbreken. Laten we dan ook verstandig zijn, en niet op de rug van deze arme dieren klimmen ;)

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:56

Nou nou wat een titel zeg...

Vreselijk hoor voor die dieren, maar alsof ze het normaal wel goed hebben? In één week komt een dier er niet ineens zo slecht uit te zien hoor. Daar gaat veeel meer aan vooraf, helaas!! Daar moet wat aan gedaan worden, niet nu ineens roepen dat het door een gebrek aan toeristen komt, wat een onzin!

Mooi moment om wat aan het grotere probleem te doen, want die dieren worden sowieso al niet goed verzorgd. Elke toerist die er überhaupt gebruikt van maakt mag weleens achter zn oren krabben....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:26

Thats_Me schreef:
Het is vanuit hier wel makkelijk te roepen dat het schandalig is. Natuurlijk is dit geen manier van paardenhouden maar die mensen moeten toch wat? Ze leven daar ook echt niet in een luxe huis van alle gemakken voorzien. Vaak kunnen gezinnen nog maar net rondkomen of zelfs niet. Het is daarom lastig om ook voor hun dieren te zorgen. Toch moeten ze dat wel want zonder dieren geen inkomen. De dieren sterven eerst maar als het zo doorgaat zullen er ook mensen gaan volgen. Als er geen inkomen is komt er ook geen brood op de plank.

Gelukkig zijn er organisaties als Brooke Hospital die deze mensen helpen om met toch kleine middelen beter voor hun dieren te zorgen.

Sluit ik me helemaal bij aan. Vreselijk die foto's van die paarden waar geen vetje meer op zit, vreselijk aanzien... Maar het is ook echt niet de keus van die mensen hoor, écht niet, die dieren moeten geld op brengen, het is voor hun ook vreselijk de dieren dood te zien gaan.
Ik heb veel contact (gehad) met Brooke, en echt, dit is niet wat die mensen willen.

Nousa, verdiep je eerst eens in hoe die mensen leven, hun best doen voor hun dieren, informeer eens over Brooke & plaat dan nog eens een reactie? ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:44

*Bericht verwijderd, heb geen zin in gezeur*
Laatst bijgewerkt door Vala op 09-02-11 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:46

Vala schreef:
Tsja en dit soort dingen gebeuren in dit soort tjippietjappielanden, helaas..

Je moet je schamen voor zo'n opmerking....

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:50

Vala schreef:
Tsja en dit soort dingen gebeuren in dit soort tjippietjappielanden, helaas..

We hadden het net nog over kortzichtige reacties.
Dank voor dit duidelijke voorbeeld!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:51

treurig gezicht , bah !
Maar ik geloof er niet in de titel van het topic.
Dit heeft Idd al een veel langere aanloop.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:51

Echt joh, wát een reacties zitten hier bij. Kom op, denken jullie nou echt dat die mensen het leuk vinden dat de dieren stuk voor stuk overlijden aan te kort voedsel? Écht niet, wat dat ene diertje wat ze hebben is meestal de enige inkomsten bron díe ze hebben. Dat ene diertje werkt voor hun, waardoor hun net aan krap genoeg geld hebben voor zichzelf en een beetje voor het diertje.

Ik irriteer me echt aan dingen die hier genoemd worden, kom op zeg. :n En tuurlijk is het écht enorm sneu voor die dieren en zien we het graag anders, ben ik het volledig mee eens, maar die mensen kunnen niet anders. Zelf zou je ook voor jezelf kiezen, of voor je kind.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:54

O my gosh :oo Ik geloof ook niet dat dit alleen door de protesten komt :n Wat erg dat die dieren zo moeten lijden. Ik snap sowieso niet waar toeristen het lef vandaan halen om zichzelf op zo'n mager dier te hijsen. Schandalig gewoon.... Die mensen heb ik gewoon geen woorden voor. :n

Maar die mensen daar zullen ook echt wel hun best doen om die paarden en andere dieren in leven te houden. Het is inmiddels inkomen daar...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:55

Het is verschrikkelijk voor de paarden.
Maar deze foto's laten ook de verschrikkelijke armoede zien.

In dit soort situaties zijn er alleen maar verliezaars.

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 01:24

..mij valt wel op dat die ruiter op de uitgemergelde schimmel nogal weldoorvoed uitziet.......

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 01:32

Vala schreef:

had het dan niet getypt! Dit is te makkelijk vanuit je rijke, luie stoel.. schaam je of doe er wat aan!
Niet iedereen wordt in zo'n rijk westers land als NL geboren, besef je dat!!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 01:42

Vala schreef:

Nu is het toch al gequote. ;) En bedenk je dat volgende keer voordat je het gaat typen,
en iedereen er een mening over vormt. Vind het niet bepaald gek dat je zulke reacties krijgt,
lekker zittend achter een computer, in een warme kamer met eten.....

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:28

meart schreef:
..mij valt wel op dat die ruiter op de uitgemergelde schimmel nogal weldoorvoed uitziet.......

Dat was ook min gedachte, maar durfde het eigenlijk niet neer te zetten :o

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:42

VinandoW schreef:
Ik vind het altijd zo apart. De paarden worden uitgebreid op de foto gezet zelfs een stervend paard. Word er dan vervolgens niks gedaan? Ik ga niet staan kijken als ik dat zie gebeuren of denk ik heel raar. Ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven. Ik bedoel, ik neem aan dat er niet een arme Egyptenaar rondloopt met een camera om zijn nek en deze foto's publiceert dat moeten andere soort mensen zijn.

Pers is pers. Ieder zijn vak. Ze worden er voor betaald. Wil niet zeggen dat ze het niet erg vinden of geneigd zijn wat te doen. Wat dacht je van de filmers van oorlogsgebieden, die zien ook mensen zo creperen. Dat doet wat met een mens, maar net zoals ik zeg pers is pers, en als zij er niet waren (ook met gevaar voor eigen leven), zagen wij dit soort dingen nooit. Voor mij hoeft het niet, maar de ogen kun je niet sluiten!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:42

VinandoW schreef:

Pers is pers. Ieder zijn vak. Ze worden er voor betaald. Wil niet zeggen dat ze het niet erg vinden of geneigd zijn wat te doen. Wat dacht je van de filmers van oorlogsgebieden, die zien ook mensen zo creperen. Dat doet wat met een mens, maar net zoals ik zeg pers is pers, en als zij er niet waren (ook met gevaar voor eigen leven), zagen wij dit soort dingen nooit. Voor mij hoeft het niet, maar de ogen kun je niet sluiten!

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:32

Och ;( wat me opvalt is dat de paarden die nog leven zo "vrolijk" en vriendelijk uit hun ogen kijken al hebben ze de kracht haast niet meer om overeind te blijven staan |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:32

pff heftig. al die paarden die wachten tot de dood aan een touw aan een boom in de hitte. pff

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:39

Joscaa schreef:
Echt joh, wát een reacties zitten hier bij. Kom op, denken jullie nou echt dat die mensen het leuk vinden dat de dieren stuk voor stuk overlijden aan te kort voedsel? Écht niet, wat dat ene diertje wat ze hebben is meestal de enige inkomsten bron díe ze hebben. Dat ene diertje werkt voor hun, waardoor hun net aan krap genoeg geld hebben voor zichzelf en een beetje voor het diertje.

Ik irriteer me echt aan dingen die hier genoemd worden, kom op zeg. :n En tuurlijk is het écht enorm sneu voor die dieren en zien we het graag anders, ben ik het volledig mee eens, maar die mensen kunnen niet anders. Zelf zou je ook voor jezelf kiezen, of voor je kind.

ik sluit me helemaal bij je aan!, en ja, die dieren worden niet op en top verzorgd, of nouja, ze doen hun best, maar veel geld is er niet, en het zijn behoorlijk veeel paarden. Jullie kunnen zeggen dat is niet van een week, nou in een week kan wel heel veel gebeuren, het is behoorlijk warm in cairo, daarbij zijn de toeristen HET inkomen, ze hebben gewoon echt geen geld, of als ze nu nog een beetje geld hebben, ze leven in een soort tentjes, en hebben vaak een heel gezin te eten te geven.
Ik praat het niet voor ze goed, want ik ga er ook niet op zitten, maar ze doen wel hun best om het goed te doen, daarbij er zijn meerdere stallen daar, ik heb eens gereden op prima verzorgde paarden, het ligt er net aan waar je zoekt.

Mensen die zeggen: ja in dat land weten ze niet beter,
Ik woon zelf in egypte, nu woon ik in alexandrie, ik kan jullie vertellen, de grooming is er nog beter dan ik op een standaard (spring)stal heb gezien.
zoals op het nieuws vaak vermeld, er is veel ongelijkheid, dus dat zie je ook, in de woestijn. de mensen hier in de paardensport, dus veel showjumping, geven zo veel geld uit aan hun paarden, vele paarden uit nederland,duitsland en belgie. En aan grooming, voeding etc etc is gewoon niets te klagen.
Dus om misverstanden uit de wereld te helpen,
Deze mensen in de woestijn doen dit niet omdat ze het zo leuk vinden dat hun paard sterft van de honger, want ze hebben hun paarden, hard nodig, er is gewoonweg geen geld,