Politie heeft handen vol aan in paniek geraakt paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Politie heeft handen vol aan in paniek geraakt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:00

ik begrijp de reden wel. Maar vind de manier waarop het vermeld wordt zo kinderachtig.
Waarom zouden ze dat niet lekker prive houden. Waarom moet dat op deze manier in het bericht.
Wat is de meerwaarde?

Ben benieuwd hoe het met de verzekering zit, aangezien de politie dus opdracht heeft gegeven tot helpen.
Dan lijkt mij dit onder de aansprakelijkheid van de politie vallen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:06

De politie verhaalt toch ook de kosten aan de eigenaren van het dier?

jolene1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:07

Jeetje vreselijk zoiets

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:47

Jolliegirl schreef:
ik begrijp de reden wel. Maar vind de manier waarop het vermeld wordt zo kinderachtig.
Waarom zouden ze dat niet lekker prive houden. Waarom moet dat op deze manier in het bericht.
Wat is de meerwaarde?

Ben benieuwd hoe het met de verzekering zit, aangezien de politie dus opdracht heeft gegeven tot helpen.
Dan lijkt mij dit onder de aansprakelijkheid van de politie vallen.

De eigenaar is verantwoordelijk, hij heeft nog mazzel dat het paard alleen de trailer heeft gemold, er hadden veel ergere ongelukken kunnen gebeuren.
Je mag je dier niet zonder begeleiding de weg op laten, al dan niet per ongeluk.
En alle schade mag je betalen én je krijgt ook nog eens een dikke bekeuring.
En ik zou ook eerst geld voor de trailer willen zien, mensen zijn niet te vertrouwen hoor, komen het paard weer ophalen en zijn gevlogen!
Dat het vermeld wordt in het intervieuw is ook logisch, er zit toch een tintje sensatie aan zo'n verhaal, je hebt bovendien vrijheid van meningsuiting.
En ik vind het nog netjes, als het paardje zo onhandelbaar is en niet op een veilig afgezette plaats is gestald/geweidt valt er nog wel wat over de eigenaar te zeggen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:49

Er staat niet dat het paard onhandelbaar was. er staat dat deze opgejaagd was...

Wat dus ook niet helemaal handig is geweest dus.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:55

altijd mooi om te lezen dat sommige mensen het anders en veeeeel beter zouden doen... *zucht*
Het beest is van de weg geplukt, voordat het de kans kreeg om mensen te verwonden.
Dat het daarna in de trailer zo flipt... wie had dat kunnen verwachten? Maar het is veilig 'thuis' gekomen, dus eind goed al goed.

En dat die man eerst zijn trailer vergoed wilt zien, daar geef ik hem toch groot gelijk in. Je kan nergens meer zomaar vanuit gaan tegenwoordig, helemaal niet als het om geld gaat.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:04

@Jollygirl
Dit staat er ook;"'Het was een erg wild paard dat nog niet veel contact had gehad met mensen"
Dus daaruit maak ik toch wel op dat dat arme diertje niet gewoon is gewend aan het halstertje mee te lopen.
Dat vind ik toch wel een slechte zaak, je kunt hem niet één twee drie aan een halster meenemen dan, hij stond ook los in de trailer wat ik uit dit verhaal begrijp.
Een klein veulentje, oké, daar kan ik me wat bij voorstellen, maar bij een volwassen hengst wordt het dan wel lastig!
Dat is altijd zo zielig aan dit soort verhalen, dat paard wist helemaal niet wat hem allemaal overkwam.
Ik denk echt dat het veel erger had kunnen aflopen, zo'n paniekerig paard gaat overal dwars doorheen!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:19

Nou nou, mijn Bornem dorpje komt ook eens in het nieuws :D Gelukkig is alles zonder ongelukken kunnen verlopen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:34

Waar zie jij dat het paard los in de trailer stond?

Ik vind het volkomen abnormaal dat mensen vinden dat die meneer kinderachtig is om de schade vergoed te willen hebben alvorens het paard mee te geven aan de eigenaar... Vent wordt midden in de nacht samen met zijn zoon uit bed gebeld, komt met trailer en al aanzetten, heeft er nog heel wat werk aan om dat dier te kalmeren en op de trailer te krijgen, die vervolgens aan gort getrapt wordt en rijdt hem dan ook nog eens naar zijn eigen huis, biedt het dier onderdak en neemt de wondverzorging op zich... Hoe zien mensen dat dan voor zich, dat de eigenaar met een bosje bloemen en een doosje chocola aan komt zetten en zegt "Hey... bedankt he!" en wegrijdt met dat dier?

Dan zou ik het ook wel weten als de politie volgende keer weer bij mij aan komt kloppen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:39

Ik zeg niet dat die man kinderachtig is manic.

Ik zeg dat ik het zinnetje kinderachtig vind.
Dit had niet zo in het openbaar gehoeven, dit is iets wat ze onderling kunnen oplossen met eigenaar & politie.

Jolliegirl schreef:
Maar vind de manier waarop het vermeld wordt zo kinderachtig.

Jolliegirl schreef:
Vind dit een beetje een flauw kinderregeltje... ''Jij krijgt je fietssleutel pas terug als je mijn sommetjes hebt gemaakt''

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:20

Wellicht is het ook de interpretatie van de journalist geweest.
'Nou meneer, en door dit avontuur is uw trailer natuurlijk wel beschadigd. Hoe nu verder.'
'Ach, het beestje blijft eerst hier op stal staan totdat een eigenaar zich meld. Dan kijken we ook even hoe we het regelen met de trailer.'

Word natuurlijk al snel: Hij blijft hier op stal staan totdat de trailer vergoed is....

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:26

Ik vraag me af of de poltitie cursussen krijgt over dit soort situaties.
Ik heb weleens gezien de brandweer,die hebben vaak halsters in de voertuigen liggen.
Het is geen overbodige luxe aangezien het nog weleens regelmatig voorkomt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:35

ah zeg, wie beweert dat die mand dat letterlijk zo gezegd heeft over de vergoeding van de schade, er bestaat zoiets als journalistieke interpretatie. :D En dan nog, als had ie het letterlijk zo gezegd, ik kan mij goed voorstellen, aangezien dit blijkbaar al niet meer de eerste keer is dat ie werd opgeroepen door de politie, dat hij best wel al problemen kan gehad hebben met eigenaars die niet willen betalen voor de schade. Dus dan zou ik hem groot gelijk geven dat hij daar al op voorhand een punt van maakt.

Iig, dankzij deze man is dit paard toch maar mooi veilig van de baan gehaald, chapeau dat hij toch maar telkens die moeite wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:48

Ik vind dat ze het goed hebben aangepakt, wat zou je anders moeten doen in zo'n situatie?

Wat ik mij afvraag is hoe die hengst is kunnen ontsnappen? Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:17

manic schreef:
Waar zie jij dat het paard los in de trailer stond?

Ik weet het niet zeker maar ik denk het, want anders komt een paard ook niet zo snel ondersteboven te liggen...

Wat betreft hoe die ontsnapt is dat staat er ook niet, ik denk dat ze ook niet precies weten waar hij vandaan kwam, anders was de eigenaar wel wat makkelijker achterhaalt.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:27

Het paard is nu tenminste veilig.. en idd.. ik zou ook niet weten wat anders te doen met een 'wilde hengst' die niet veel in de hand is geweest..
Zo'n paard brengt nu eenmaal risico's met zich mee en dan kan je bijna niets anders dan hem te ergens naartoe te drijven.. Het gaat niet alleen om de veiligheid van het dier, maar ook die van de mensen die hem moeten begeleiden.. En liever heb je geen trap tegen je hoofd!

Dat ze zo'n opgefokt beest meteen de trailer ingooien vind ik toch wel ietwat vreemd?
Ok, wat doe je anders in die situatie? Geen idee!
Verdoven is idd geen optie bij zo'n dier..
Maar, je weet dat de kans er zowieso is, dat een paard zijn benen over de 'stang' gooit, hoe goed en kort hij ook aangebonden staat.. Ik heb het in de tijd ook voorgehad met mijn jonge hengst en die was nog zo 'braaf'.. geluk hadden wij een stang die je langs buiten kon losdraaien zodat hij er gewoon uit valt aan de binnenkant en het paard dus bevrijd is.
Het zal niet prettig geweest zijn, als je ineens op de snelweg beseft dat er iets mis is, je vervolgens aan de kant staat met een 'ondersteboven paard' en aan volle snelheid voorbij razend verkeer.

Maar een veewagen of zo'n trailer zonder stang of met een 'oog' aan de zijkant ed. zodat ze in principe niet met de benen verstrikt raken (heb het ooit gezien op een fokkerij, een soort trailer waar merrie met veulen los in staat ipv aangebonden met gevaarlijke stangen ed.) was waarschijnlijk een betere optie geweest, moest die voorhanden zijn.. er valt altijd wel een boer te vinden met zo'n ding lijkt me?

En over die chip, mijn chip staat uiteraard op naam, maar ik ken enkele paardenmensen hier in de buurt, waarvan hun paard wél is gechipt, maar deze staat niet op naam en/of adres.. dus dan achterhaal je alsnog niet van waar het paard is.

Ps: Ik zeg dus niet dat ik het beter had geweten of beter zou hebben gehandeld! repsect voor die mensen dat ze het dier hebben gevangen en weer veilig hebben gesteld!
Laatst bijgewerkt door adoratie op 08-02-11 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:28

Pff wat een verhaal zeg! Gelukkig hebben ze het paard te pakken kunnen krijgen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:15

juliomariner schreef:
SuperSmurf schreef:
Zo en de eerste traumatische ervaring met de trailer is binnen :') erg sneu voor dit dier wat een stress moet die hebben gehad!

En hoe had jij het dan willen aanpakken?

Dat zei ik niet he. Ik zeg alleen dat t sneu is voor het dier dat hij dit nu mee heeft moeten maken.

anoekreuvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:22

oooh:O
gelukkig is er niks ernstigs gebeurd!
ik heb namelijk eens gehoord dat een paard ook ontsnapt was en op de snelweg terecht kwam en toen vol in een auto is gesprongen!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:21

spatter schreef:
de vraag is of het verstandig was om dit paard te laden of dat het wijzer was geweest ter plaatse een stal te zoeken en het dier daar onder te brengen en het dier te voet weg te brengen
grote kans dat het paard daar toch ergens in de buurt thuis hoort

nu is het verplaatst naar een fokker verder weg

en jij denkt dat je zomaar even met een gestreesd niet mak paard rond kan lopen..
die loopt echt niet achter je aan hoor..

dat gaat achteruit omhoog of gewoon weer ervandoor.. stilstaan..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:24

Maris_Robijn schreef:
Hmm, een emmertje biks gaat een paard dat weinig omgang met mensen heeft gehad tot op heden niet over de streep trekken haha :x .. Dat paard gaat van zijn levensdagen nooit weer een trailer op lopen :-O, gelukkig heeft ie 'slechts' een kleine verwonding opgelopen, had heeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders kunnen aflopen :(

ja hij had ook tegen een aoto kunnen lopen.. en was dan dood.

nog steeds los kunnen lopen en dan afgeschoten worden.. (en ja dat gebeurd ook hier met wilde ontsnapte dieren)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:25

spatter schreef:
ik krijg zelf het idee dat de politie het makkelijker vond om zoals gewoonlijk die fokker te bellen, paard op te halen en de eigenaar moet zich maar melden
net zoals een hond die losloopt gewoon opgehaald wordt en richting asiel gaat

ik vind het vrij stom om een geflipt groen paard in een trailer te stoppen
de kans dat dat mis gaat is vrij groot daar hoef je weinig kennis van paarden voor te hebben

wat wil je dan los laten lopen.. sorry hoor..
aan de hand kun je ook vergeten dat kent die niet.

ooit met groene gelipte paarden gewerkt?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:26

spatter schreef:
nou, dat kon diegene dus niet, want paard is geflipt en gewond, waarschijnlijk geestelijk meer als lichamelijk

paard had een beetje verdoofd kunnen worden en ergens in de buurt op stal gezet kunnen worden
had minder schade veroorzaakt

hoe wil je hem een beetje verdoven... krijg er maar een naald in.. ten tweede werkt dat niet met adrealine ect..

GylkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:10

Aleh politie Boechout heeft nog eens iets te doen gehad, gebeurd ook niet veel :P
ik zou wel eens willen weten over welk paard het gaat.
Ik woon namelijk in Boechout en ben er dus wel is benieuwd naar :D

misqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:17

het zal een duur grap worden voor de eigenaar
want de 'redder' is geen goedkope hoor je betaald veel
om je paard er te hebben staan met of tegen je wil.
hoop voor die eigenaar dt hij snel de schade betaald en zijn paard er weghaalt