"Overwinning zonder Totilas op EK dressuur niet onhaalbaar"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:02

nuka schreef:
Makkelijk om te zeggen dat je met totilas zekerheid hebt, het is ook maar een paard en kan ook niet altijd op zijn top presteren. Tuurlijk wordt het moeilijk maar dat is het altijd, je werkt met dieren en juryleden!!
Dus ze zullen hun best moeten doen, maar de strijd is nog niet gestreden, en er zijn ook nog andere landen :))

Idd paard kan ook net zo goed geblesseerd raken en helemaal nooit meer aan de start komen (zie okidoki verhaal).
Alsof alles afhangt van 1 paard? Dan kan de rest wel op een houten hobbelpaard verschijnen, lekker goedkoop ook.

Nederlandse ruiter gaan gewoon heel goed rijden en met de gouden plak naar huis. *\o/*

BigOne

Re: "Overwinning zonder Totilas op EK dressuur niet onhaalbaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:10

Typisch Janssen, zo zorgt hij weer voor de underdogrol bij de belangrijke wedstrijden, kan ik me ook wel voorstellen, hiermee prikkelt hij zijn kaderleden om er nog een stapje bovenop te doen en wat betreft Totilas, het is een beginnende combi, hij was daar niet op wedstrijd enzenz maar wat vond ik hem daar slecht vanachteruit komen en ook nog ongelijk met de achterbenen, is nog veel werk aan de winkel voordat die op het hoogste treetje staan.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:31

haha die hanspeter vergeet Adelinde gewoon bijna, terwijl zij nu de No. 1 troef van NL is...
vind het trouwens een walgelijke vent maar dat mag ik niet zeggen natuurlijk :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:34

Al met al moeten we Anky met haar nieuwe aanwinst ook niet onderschatten.
Zij zou ons team misschien nog sterker kunnen maken.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:59

we moeten toch wel kunnen winnen?
we hebben goede ruiters en paardenen als die allemaal in topvorm zijn.....

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:07

Pfff, Thomas! Je bent weer eens opvallend irritant. Hoe kun je nou zeggen dat je Hans Peter een walgelijke man vindt, terwijl je hem niet eens kent?

Citaat:
Nederland is goed bezig maar het blijft steeds met datzelfde kransje van topruiters. Alleen Adelinde is er nu sinds enkele jaren nieuw bijgekomen.

Als je gelijk zou hebben met deze opmerking zou het een enorm compliment zijn. Het impliceert namelijk dat Nederlandse topruiters geen eendagsvliegen zijn maar over een langere termijn presteren en met volgende paarden terugkomen. Deels is dit ook waar.

Zo'n 10 jaar geleden waren het o.a. Anky, familie Rothenberger, Ellen Bontje, Arjen Teeuwissen en Tineke Bartels die het gezicht van de Nederlandse topsport bepaalden. Op Anky na zijn al deze mensen niet meer actief in de topsport. Er zijn er maar weinigen, die net als Anky, tientallen jaren topsport bedrijven.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:47

ik vind HP juist een topvent!!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:12

Ik verwacht op z'n minst dat we bij de eerste drie plaatsen zitten.... :o
Maar een eerste plaats zou echt geweldig zijn! :j

lisannevosje schreef:
we moeten toch wel kunnen winnen?
we hebben goede ruiters en paardenen als die allemaal in topvorm zijn.....

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:30

Jongens, waar hebben we hte over, geen zekerheid dat we eerste worden? Het is een wedstrijd! Nu is het iig spannend! En, kans maken we zeker, en laten we eerlijk wezen, top 3 van europa zijn we zowieso, en we hebben geweldige ruiters en paarden!

Moet over het filmpje van totilas wel zeggen, dit is de eerste keer dat ik deze ruiter zie rijden, en heb over hem zelf dus ook geen oordeel. Echter vind ik totilas hier teleurstellend lopen. De aanleuning heel onrustig, en het achterbeen is echt nergens te vinden, en in de piroettes ging dr ergens iets beetje mis geloof ik. Voor mij was het beeld veel mooier geweest als hij de, hier in mijn ogen mislukkende, hogere oefeningen weg had gelaten. Want naar mijn idee heeft deze combi daar nog veel werk aan. Wie dr ook op zit en welk paard het ook is, dit vond ík persoonlijk geen fijn beeld geven.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:16

Elke ronde nieuwe kansen , en dat voorbespreken van wedstrijden is puur nederlands......de meerwaarde zie ik er niet in , het gebeurt in de ring , op dat moment , met ruiter en paard.........

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:37

bigone schreef:
Typisch Janssen, zo zorgt hij weer voor de underdogrol bij de belangrijke wedstrijden, kan ik me ook wel voorstellen, hiermee prikkelt hij zijn kaderleden om er nog een stapje bovenop te doen en wat betreft Totilas, het is een beginnende combi, hij was daar niet op wedstrijd enzenz maar wat vond ik hem daar slecht vanachteruit komen en ook nog ongelijk met de achterbenen, is nog veel werk aan de winkel voordat die op het hoogste treetje staan.

ben blij met je opmerking over zijn been gebruik , had dit ook opgemerkt rechts achter trager dan links achter ( mijn indruk toch )

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:14

Vudress schreef:
sologirl schreef:
Misschien had ik het anders moeten neerzetten. De echt hoge scores (Adelinde, Anky, Ed) waren oha nooit voor hun weggelegd. Daarvoor zijn er veel betere combinaties. Ik denk dat Happie met Tango vele malen hoger zal scoren dan met Nadine. De combinatie is, mijns inziens, veel sterker.

Bij de feiten blijven.

Nadine heeft internationaal en op kampioenschappen over de 74 gescoord. Tango heeft pas enkele wereldbekerwedstrijden gelopen voor rond de 70/71.

Goed lezen.

ZAL scoren. Tango heeft bij lange na nog niet de ervaring die Nadine heeft, maar ik denk dat hij hoger zal gaan scoren dan Nadine.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 07:36

Het voorbespreken wordt gedaan op basis van de wedstrijden en eventuele trainingen die zijn gezien.
Ruiters en amazones trainen met een streven naar perfectie en trainen niet voor een gokje of een kansje...
Ze willen allemaal die beker en gaan logischerwijs allemaal voor die eerste plaatsing/overwinning.
ceesje schreef:
Elke ronde nieuwe kansen , en dat voorbespreken van wedstrijden is puur nederlands......de meerwaarde zie ik er niet in , het gebeurt in de ring , op dat moment , met ruiter en paard.........

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:35

Joscaa schreef:
Sjoert schreef:

Zonde van de foutjes, maar natuurlijk net een nieuwe combinatie die nog moet wennen aan elkaar.
Vind Toot zeker niet heel slecht lopen hoor! Maar hij heeft wel vaak ineens een tactfout er tussen,
ook met zijn middendraf vergeet hij ineens zijn achterbeen mee te nemen.

Kom op, het is net een nieuwe combinatie, iedereen verwacht er het uiterste van,
wat in mijn ogen oneerlijk is. Ik vind dat hij hem netjes rijdt, hij herstelt de fouten netjes,
vind zelf alleen de muziek keuze niet helemaal mooi, maar ik ben benieuwd hoe deze combinatie gaat uitgroeien.

spijtig maar ik ben het niet eens met je. Totilas valt gewoon door de mand vind ik. Wat ik altijd al gedacht heb bij hem. Veel voorbeengezwaai en de achterhand die niet mee komt. Akkoord comibinatie moet nog wennen maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de ruiter ligt. Edward is gewoon een meester in het camoufleren van fouten. bij Edward bewoog hij extreem met de benen omhoog waardoor het niet opviel dat de achterhand in feite niet mee kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:41

petraaken schreef:
spijtig maar ik ben het niet eens met je. Totilas valt gewoon door de mand vind ik. Wat ik altijd al gedacht heb bij hem. Veel voorbeengezwaai en de achterhand die niet mee komt. Akkoord comibinatie moet nog wennen maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de ruiter ligt. Edward is gewoon een meester in het camoufleren van fouten. bij Edward bewoog hij extreem met de benen omhoog waardoor het niet opviel dat de achterhand in feite niet mee kwam.

Nou, ik vond dat hij bij Ed de achterhand weldegelijk veel beter gebruikte. Sterker nog, ik vond het vaak nogal gezeur als mensen het er over hadden. Maar nu ik dit filmpje zie, sta ik er versteld van hoe slecht hij zijn achterhand gebruikt. :oo

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:48

Wuis schreef:
Nou, ik vond dat hij bij Ed de achterhand weldegelijk veel beter gebruikte. Sterker nog, ik vond het vaak nogal gezeur als mensen het er over hadden. Maar nu ik dit filmpje zie, sta ik er versteld van hoe slecht hij zijn achterhand gebruikt. :oo

Totilas was nooit bijster sterk vanachter, imo dan he...!

Ik vind het filmpje ook niks eerlijk gezegd, maar ze zijn nog maar net met elkaar aan het trainen en dat niet eens zo intensief als het zou moeten aangezien Toot bij Schockemöhle staat en niet bij Rath.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:43

alsof dit de totilas is die we straks in de ring zullen zien, mensen het was hun eerste voorstelrondje.

NL heeft te weinig zekere combinaties om te zeggen dat er even goud gewonnen gaat worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:52

petraaken schreef:
Joscaa schreef:

ik ben blij dat je het zegt :))
toot was nooit sterk van achter geweest, maar het is een kunst om dat zo te kunnen verbloemen als dat edward het deed...
of het goed was is de vraag, maar of mathias rath dat zo zou kunnen, en of hij er hetzelfde uit kan halen als dat edward deed is ook maar de vraag...
maar nu kunnen alle sceptische mensen ook zien dat iedereen die al riep dat toot zwak van achter was gelijk hadden ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:01

Dat is het voordeel van Belg te zijn. Ik kijk met een objectievere of neutralere blik naar het paard. Indertijd met Linghe riep ook iedereen ooh en aah maar ik zag een paard met veel voorbeengezwaai en weinig achterhand gebruik en een ruiter die er als het ware in stoelzit op zat.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:02

Michael1104 schreef:
alsof dit de totilas is die we straks in de ring zullen zien, mensen het was hun eerste voorstelrondje.

NL heeft te weinig zekere combinaties om te zeggen dat er even goud gewonnen gaat worden.

Duitsland net zo goed want ook daar kunnen de ruiters zich blesseren of de paarden zich blesseren op het allerlaatste moment. Niets is zeker zolang de proeven niet zijn gereden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 10:03

Ach, dit was een rondje voor de fokkers en dat gaat altijd gepaard met veel poeha en sensatie.
Dan wordt er niet gereden volgens de FEI norm :D Ik denk niet dat ie er ook maar 1 minder om zal dekken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:03

klopt :))
maar ik moet heel eerlijk zeggen dat al edwards paarden zo lopen...
ach, en er is op zich wel weer wat voor te zeggen dat hij alles verbloemt... dat is ook een kunst :') :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:18

Rondje voor de fokkers snap ik wel maar à 8000 euro dekgeld neem ik toch liever een hengst waarvan de achterhand tenminste wel goed mee komt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:21

8000 euro maar? :')
hij was toch duurder? :+

maarje, dat is zowiezo iets, ik zou ook liever een paard hebben die de achterhand wel mee nam...
aan de andere kant... als je een merrie hebt die al een hele goede sterke achterhand heeft... zou je de gok kunnen wagen :))

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:13

Eens met Cayenne wat het hier betreft, aan dit showrondje kun je natuurlijk wel enigszins aflezen hoe Totilas momenteel in training staat bij Rath, maar een echte vergelijking kun je pas maken als hij in een officiële FEI-ring is.
Desalniettemin is het mij ook opgevallen dat zijn bewegingen al wat anders zijn, ik vind zijn piaffe eigenlijk op een negatieve manier hectischer geworden, hopelijk is dat gezichtsbedrog want Totilas kon op sommige momenten behoorlijk goed zitten in de piaffe.