"Wonderpaard" Totilas nu als Wunderpferd in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:06

het steekt, het prikt ,t doet pijn! met een raar onderbuikgevoel het fimpje bekeken....der wunderhengst. Het doet pijn dat deze legendarische hengst niet meer in het bezit is van nederland ;(

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:09

Och...Franke Sloothaak en Jos Lansink gingen ook...en al die Voetballers...Waar ligt dat aan ???
Niet alleen aan het geld ... ;)

Waarom geen jankpartijen bij Okidoki ???

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:15

Adil schreef:
Jammer dat ik er niet bij kon zijn...Ik was er haast zeker van dat ik met exclusieve kaarten er heen zou kunnen, echter was deze hele bedoeling zoooo exclusief, dat je zelfs niet met de kaarten van iemand die uitgenodigd was maar niet kon komen, niet naar binnen mocht. Gelukkig wist ik dit voordat ik dat pokke-end naar Vechta af zou leggen.

Maar dit hele spektakel loopt dat begin maart heb ik gehoord? Misschien zijn er nog kaarten. Ik hoef Toot eigenlijk helemaal niet te zien, Schockkemöhle heeft veel andere, meer interessante hengsten :Y)

Ik vind het eerlijk gezegd een heel slecht stuk, subjectief en onprofessioneel....De videobeelden vind ik niet fijn, en bij de foto's van gisteren krijg ik spontaan spierpijn, deze gekunstelde beweging vind ik gewoon helemaal niks! Een voorbeen waarmee Toot zichzelf praktisch een bloedneus mee zou kunnen slaan zo hoog en de achterhand....eh, tja, waar o waar blijft ie?

Viel mij ook op dat hij veel minder zijn achterhand gebruikt, als "vroeger"!
Ook veel tactfouten, terwijl hij altijd werd geroemd omdat hij die zelden maakte.

Hij blijft gaaf Totilas, niet omdat hij zo extreem "loopt" maar gewoon omdat hij (vooral met Gal) zoveel bij mensen los maakt!
Paarden is voor mij emotie, en een hoop plezier.

Hopelijk blijft Totilas dat doen, wie er dan ook op zijn rug zit!
En idd, Schokemohle heeft heel veel leuke hengsten.

Ik moet wel lachen om het geschreven stukje, ligt er maar net aan wat voor bui je hebt als je het leest denk ik! :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:37

Citaat:
Ik hoop dat hij me nog een paar tips geeft. Want Totilas kan soms best moeilijk doen, hoor.

Zou Toot hoogstpersoonlijk voor het vliegbrevet van Rath gezorgd hebben? :=

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:01

renatevb schreef:
Ik vind ze wel echt een combi geworden! *\o/*
Ik heb een link van Vechta, waar je net iets meer Totilas ziet.
Ik vind dat hij in de draf daar een stukje vrij kort loopt, maar ik zie het nadien niet meer terug komen. Ook de eerste galopwissels zijn niet helemaal recht, nadien zijn ze beter. Er zijn nog wel wat foutjes in, maar ik vind deze combi echt al zo gegroeid! Volgens mij gaan we de komende jaren mooie dressuur zien.

Of ze dit jaar al gaan klaar zijn om het EK te winnen? Geen idee, er zijn nog foutjes. Dus het zal nog spannen met anderen zoals Cornelissen, Gal, Bechtolsheimer,... die zelden fouten rijden.
Hij kan winnen als hij op zen best is, maar ik denk dat dat nog niet dit jaar is..

link: http://www.youtube.com/watch?v=L8umYhhmtAA

Helemaal mee eens. Al dat gezeur... ben er wel klaar mee. Is gewoon de sport. Het is een unieke kans voor Rath en ik vind dat hij het goed doet, voor slechts 8 weken training. Toot zal ook niet de makkelijkste zijn om uit te zitten. Zo te zien zit hij ook lekker in zijn vel. Ik denk dat deze combinatie nog veel kan groeien!

Edward heeft aan Voice ook weer een zwarte parel en Edward is zo´n wereldruiter die krijgt meer paarden aan het lopen!

Leuk filmpje!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:56

Wat leuk geschreven :D

Citaat:
Het is niet anders. Edward moet het maar accepteren. Ik hoop dat hij me nog een paar tips geeft. Want Totilas kan soms best moeilijk doen, hoor.

_O- Jeah right.. ik denk niet dat dat gaat gebeuren :D

8000 euro voor een kwakkie :z pfff.. over een paar jaar lopen er zoveel tootjes rond (zoals nu met Jazz en Ferro). Wat heb je dan te kiezen als hengst voor je merrie? Diversiteit in bloedlijnen is goed, hoewel ik natuurlijk ook wel benieuwd ben naar de afstammelingen van Toot.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:00

Het is heel gewoon dat ruiters elkaar op weg helpen met tips over hun nieuwe paarden hoor. Tineke gaf Kirsten ook tips over Jazz en Emmelie vertelt Kirsten ook dingen over Westpoint, enz enz. Dat is een kwestie van sportief zijn en het beste voor het paard willen. En als Edward hem bijvoorbeeld een keertje zou helpen met trainen dan krijgt hij daar vast wel voor betaald hoor.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:20

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:29

Leuk geschreven, en leuk filmpje!

tessyke

Re: "Wonderpaard" Totilas nu als Wunderpferd in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:36

wat een naar stukje om te lezen zeg...
sneren en steken onder water naar de duitsers, hoezo sportief?

Ik vind Totilas eigenlijk vele lekkerder lopen onder Rath.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:42

fargo schreef:
Het is heel gewoon dat ruiters elkaar op weg helpen met tips over hun nieuwe paarden hoor. Tineke gaf Kirsten ook tips over Jazz en Emmelie vertelt Kirsten ook dingen over Westpoint, enz enz. Dat is een kwestie van sportief zijn en het beste voor het paard willen. En als Edward hem bijvoorbeeld een keertje zou helpen met trainen dan krijgt hij daar vast wel voor betaald hoor.

Ja maar die komen allemaal uit voor Nederland.. en ik denk niet dat geld hierin een rol kan/zal spelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:46

Cayenne; er staan nog twee foutjes in. In de eerste alinea over Frau Linsenhoff staat het goed geschreven, ook staat er stiefzoon.
Maar in de alinea daarna staat er Frau Lindenhoff. 2 alinea's er onder staat er schoonzoon.

Ik vind het ook wel een leuk verhaaltje en heeeeeeeel jammer dat hij is weggekocht. Waarom was er niemand in Nederland met geld die daar een stokje voor heeft gestoken?
Verder denk ik dat Totilas vooral in combinatie met Edward zo goed was, het paard is verder geweldig maar niemand kan de gratie en stijl overkopen van Edward mét Totilas :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:46

Tafje schreef:
fargo schreef:

Ja maar die komen allemaal uit voor Nederland.. en ik denk niet dat geld hierin een rol kan/zal spelen.

Imke heeft indertijd ook Emma Hindle met de hengst Lancet geholpen vlgs mij. En Edward heeft ook wel overleg gehad mbt Ravel (Steffen Peters - VS) heb ik wel eens gelezen. De betrokkenheid bij een paard gaat voor landsbelang denk ik hoor ook al is het verlies niet fijn..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:03

kan niet zeggen dat ik hem lekkerder vinden rijden als edward op Totilas..maar goed, wat voor tijd hebben ze samen gehad!?..vind de bedreigingen etc. gewoon veel te ver gaan...het gaat nergens meer over!..tuurlijk hadden we het allemaal liever anders gezien maar dan hadden we idd die knol zelf moeten kopen...ben erg benieuwd naar R'dam!...wordt een spannende strijd ook omdat je gewoon ziet dat ze nog erg aan elkaar moeten wennen..het is nog geen team samen!...en of dat gaat gebeuren is altijd wel een vraag, het is en blijft een paard...maar het magische is het nu nog niet!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:13

Ach weet je, morgen kan 'ie dood in de stal liggen, dan is het een homp vlees en geen wonder meer hoor.
We hebben van hem mogen genieten, en we kunnen nog steeds zeggen, kijk, die komt nu bij ons vandaan.
Maar nederlanders zijn idd goed met geld, voor zo'n bod verkoopt iedereen z'n paard, of je moet gek zijn.

pip_nijn6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:18

Het is het paard wat mij ontroerd en het is mij een (brat)worst wie er op zit! :+
Het is een grappig stukje! Ik ben allang blij dat Toot in Europa is gebleven. *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:30

Vond het ee leuk stukje. En ja, het is natuurlijk ook zo, als er een geldschieter zou zijn geweest in NL die deze prijs had willen betalen was ie nog gewoon van "ons" geweest.
Maar beter dus in Duitsland dan in Saoedi Arabie. Hadden we hem misschien nooit meer zien lopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:37

Ik heb Totilas inmiddels ook zien lopen onder Rath, en ik moet zelf eerlijk zeggen dat Totilas er nu beter uit lijkt te komen dan toen Edward hem nog reed. Paard lijkt meer "bijeen" te zijn.

Citaat:
Totilas sjokt na zijn show terug naar de stal achter de bratwursten. Hij briest. Hinnikt. Protesteert heel even. Zou een wonderpaard ook heimwee kunnen voelen?

Welnee geen heimwee.. Totilas wilde gewoon een bratwurst :')

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:42

Jans schreef:
Ik heb Totilas inmiddels ook zien lopen onder Rath, en ik moet zelf eerlijk zeggen dat Totilas er nu beter uit lijkt te komen dan toen Edward hem nog reed. Paard lijkt meer "bijeen" te zijn.

Citaat:
Totilas sjokt na zijn show terug naar de stal achter de bratwursten. Hij briest. Hinnikt. Protesteert heel even. Zou een wonderpaard ook heimwee kunnen voelen?

Welnee geen heimwee.. Totilas wilde gewoon een bratwurst :')

Op het filmpje wat ceasario geplaatst heeft vind ik hem dus echt niet bij elkaar lopen, erg veel takt fouten en als ik Rath zo zie klooien met zijn benen kan hij het juiste plekje in het zadel ook niet echt vinden lijkt het. Ook vind ik het stang gebruik wat aan de strakke kant.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:57

Alsof Gal z'n stanggebruik zo vriendelijk was...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:58

ehhh zeg ik dat dan?

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:04

Nou ik vind dat Rath hem netjes rijd hoor!
Wat ik zie zijn vooral nog communicatie foutjes tussen die 2 en dat is niet zo gek aangezien hij hem nog maar een week of 8 rijd..
Ben benieuwd hoe het er over een half jaar uit ziet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:06

Wie hier op bokt rijdt na slechts enkele weken een paard van dat niveau net zo goed als zijn vorige eigenaar dat deed?

Ik vind dat Rath goed bezig is, en zijn moeder heeft gelijk dat ze die kans hebben genomen (hoe zou je zelf zijn :) ), en het is inderdaad leuk dat Totilas nog in Europa is! Helemaal niet sportief dat ze bedreigingen krijgen... jammer dat mensen zo jaloers kunnen zijn.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:14

leuk ironisch geschreven stuk :D

ach, ik zie 'm liever voor nederland uitkomen, maar gelukkig weten de duitsers zijn kwaliteiten net zo te waarderen als wij deden, en - met weemoed - zal ik nog steeds van hem genieten!

de opmerking van PS dat je zo'n goed paard niet kunt fokken of trainen, maar moet kopen, dat is natuurlijk een mooi compliment voor de fokkers én edward, want die hebben totilas toch maar mooi gemaakt tot wat hij nu is. +:)+

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:14

Leorah schreef:
Leuk verhaaltje.... maar ik vind dit niet veel weg hebben van een (nieuwswaardig en objectief) verslag van het bezoek aan de hengstenshow, eerder een subjectief verhaal waaruit weemoed en jaloezie af te lezen is. Jammer. Kun je weer zo'n ellenlange, zinloze discussie verwachten wat totaal geen nut heeft.

Helemaal mee eens. Ik vind de nieuwsberichten op Bokt sowieso van erg matige kwaliteit, jammer.