Parasailende ezel overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:43

hetlevenwint schreef:
Nu ja waardoor het komt kunnen wij alleen maar naar raden.
De gene die roepen 'waarom hebben de mensen op het strand niks gedaan'.
Nu ja dat is makelijker gezegd dan gedaan volgens mij hebben er maar weinigen het eerste hulp nummer voor dieren in hun telefoon zitten, als dat al bestaat. En ja ' ze konden de politie bellen ook' dan moet je ook het nummer er van weten. Ik ben ook niet akkoord met die stunt maar vindt niet dat er hier op die mensen die toen op het strand stonden geklaagd moet worden, niet iedereen z'n eerste reactie is hun telefoon nemen en bellen als ze al het nummer hebben staan. Trouwens ze kunnen moeilijk naar die ezel springen ik ken toch niemand die meer dan 10 meter hoog kan springen zonder hulpmiddelen. Het is jammer wat er gebeurt is met het ezeltje het diertje had het zeker niet verdient, niemand verdient dat. Maar we zijn ook niet zeker of het wel dat ezeltje is die is overleden en als het dat ezeltje is of het overleden is aan gevolgen van z'n vlucht.

*sorry als er schrijffouten in staan of onduidelijkheden*

Ik vind het een noodgeval. Het alarm nummer weet toch iedereen....

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:53

Searcher schreef:
hetlevenwint schreef:
Nu ja waardoor het komt kunnen wij alleen maar naar raden.
Nu ja dat is makelijker gezegd dan gedaan volgens mij hebben er maar weinigen het eerste hulp nummer voor dieren in hun telefoon zitten, als dat al bestaat. En ja ' ze konden de politie bellen ook' dan moet je ook het nummer er van weten. Ik ben ook niet akkoord met die stunt maar vindt niet dat er hier op die mensen die toen op het strand stonden geklaagd moet worden, niet iedereen z'n eerste reactie is hun telefoon nemen en bellen als ze al het nummer hebben staan. Trouwens ze kunnen moeilijk naar die ezel springen ik ken toch niemand die meer dan 10 meter hoog kan springen zonder hulpmiddelen. Het is jammer wat er gebeurt is met het ezeltje het diertje had het zeker niet verdient, niemand verdient dat. Maar we zijn ook niet zeker of het wel dat ezeltje is die is overleden en als het dat ezeltje is of het overleden is aan gevolgen van z'n vlucht.

*sorry als er schrijffouten in staan of onduidelijkheden*

Ik vind het een noodgeval. Het alarm nummer weet toch iedereen....

Niet iedereen hoor ik onthoud mijn eigen nummer nog niet eens :o . Ik vindt gewoon dat die schuld niet op die mensen moet worden gestoken de enege schuldige is die gene die gene die het plan heeft bedacht en uit de helikopter (?) heeft gelaten. Zoals ik al zij niet iedereen z'n eerste reactie is bellen naar het noodnummer ! Zoiso kan alleen iemand uit het land waar het gebeurt is weten of zulke nummers daar wel bestaan.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:02

hetlevenwint schreef:

Ik ben één van degene die zich afvroeg waarom omstanders niks gedaan hebben.
En dan heb ik het niet over één of andere instantie bellen. Maar over ingrijpen!
Ze zien toch verdorie dat zo'n dier aan een mega parachute vastgebonden wordt, waarom is er toen niet ingegrepen?

Sassy4barrel

Re: Parasailende ezel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:05

Dat vind ik ook ! Al had ik m met eigen handen van die parachute moeten bevrijden dan had ik dat gedaan of in ieder geval geprobeerd .. ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik toegekeken had en niets voor dit arme dier had gedaan ... Echt triest !

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:21

Verschrikkelijk dit zeg!

En ja, mijn eerste reactie is ook dat ik meteen bovenop die lui zou springen die het diertje vastmaakten.

Helaas zijn ze in Rusland wat minder ver qua dierenwelzijn en je mond open trekken volgens mij.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:23

Brendariss schreef:
Helaas zijn ze in Rusland wat minder ver qua dierenwelzijn en je mond open trekken volgens mij.

Triest als je bedenkt dat NL ook helemaal niet ver is op het gebied van dierenwelzijn ;(

Ik hoop alleen dat dit toch wel een voorbeeld geeft dat het niet acceptabel is om een dier zo te behandelen of in te zetten voo réén of andere domme stunt.

1olivier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:47

Als die hartfalen nu door de stunt komen of niet... zo relevant is 't niet. Maar waar zit je met je verstand als je zo'n stunt met een ezel gaat uitvoeren???

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:24

Nah, wat een idioten, arme ezel....
Dat ie overleden is tja, als hij al een slecht hart had, kan een grote shock (zoals parasailen, als je dat filmpje ziet zie je hoe paniekerig die is) dodelijk zijn, hoor... Dus kan er best door komen.

Arm arm ding :( :(

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:33

Of het nu dat ezeltje is, dat zullen wij nooit weten, maar het ezeltje balkte enorm hoog in de lucht.Heb zelf vanaf 1980 een ezeltje, Roosje is ingeslapen op haar 45 jaar, Paco staat hier nu, wel iemand die elke dag met ezeltjes omgaat doet dat niet. Het zijn de liefste en schattigste dieren, zij vergeten ook nooit wat zij hebben meegemaakt, daarvan heeft Roosje het bewijs geleverd aan haar vroegere baas. Zij balkte zo hard tijdens de jumping op onze terreinen, dat hij in het zand beet en hij uitgesloten werd. Dat was zijn verdiende straf. Moesten wij alles weten over wat sommige dieren moeten meemaken, als mens zouden wij diep in een put zitten, en de dieren blijven in de kou staan, zij moeten zich meestal zelf redden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:20

Trice schreef:
hetlevenwint schreef:

Ik ben één van degene die zich afvroeg waarom omstanders niks gedaan hebben.
En dan heb ik het niet over één of andere instantie bellen. Maar over ingrijpen!
Ze zien toch verdorie dat zo'n dier aan een mega parachute vastgebonden wordt, waarom is er toen niet ingegrepen?

Ik bedoel gewoon even kort anders verwoord. Dat de schuld bij die mensen zit die die ezel hebben aan een parachute gehangen, en zoiso als jij daar staat je weet het nummer niet van de polie enz. als ze er al zijn langs daar, wat kun je dan doen ? Er naar toe springen gaat niet beestje zweeft daar veel te hoog voor. Anders gezegd wie weet konden die mensen niks doen. Als ze iets konden doen wat konden ze dan doen hé of het ezeltje er nu 1 minuut of een half uur hangde als er ingegrepen werdt zou die ook wel een trauma hebben ( akkoord wel een grootere als die er langer hangde ;( ) bedenk me net als die met parachutte of wat was het is neergelaten werd, konden ze zoiso toch niks doen ? Of was het gewoon via een kabel ? Heb dat topic er over gelezen maar dat ben ik even kwijt . Als die mensen iets konden doen dan ja, akkoord effe bellen als je het nummer of een techniek weet of iets is niet de grootste moeite. Maar de mensen die dat niet hebben gedaan zullen ook wel hun redenen hebben. Er zullen er zijn van 'had geen zin' maar ook van 'ik wist niet wat ik kon doen' enz.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 07:52

Natuurlijk blijft het de schuld van de imbicielen die hem aan de parachute hebben laten opgaan.
Wat ze hadden kunnen doen?
Voorkomen dat het dier überhaupt de lucht in ging. Nogmaals ze zien toch dat het dier eraan vastgeknoopt wordt? Waarom dan al niet ingrijpen?
Het heeft helemaal niks te maken met het bellen van instanties. En sowieso vind ik dat je het nummer van de politie altijd moet hebben, ook al, nee juist al, ben je in een vreemd land.

jolene1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:08

ach zielig