Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EricPrast schreef:Bijna goed. De eerste stond op pagina 3 in een hele rits foto's van een paar jaar geleden. Omdat ik Patti daarop herkende (de foto's die Nynke destijds van hem hier op Bokt plaatste hebben toen een behoorlijke rel veroorzaakt binnen de ijslanderclub hier) vond ik het wel leuk om te laten zien dat het tot op zekere hoogte ook nog wel weer goed kan komen met zo'n sneuerd.
Maar qua ere wie ere toekomt: wat mij betreft is Nynke de enige die daarvoor in aanmerking komt. Die heeft als jong tienermeisje jarenlang tegen de klippen op geprobeerd de situatie daar te verbeteren. Uiteindelijk heeft ze genoegen moeten nemen met wat voor haar haalbaar was, het redden van Patti, en daar is ze nmm. buitengewoon goed in geslaagd.
EricPrast schreef:Bijna goed. De eerste stond op pagina 3 in een hele rits foto's van Suleilitha van een paar jaar geleden. Omdat ik Patti daarop herkende (de foto's die Nynke destijds van hem hier op Bokt plaatste hebben toen een behoorlijke rel veroorzaakt binnen de ijslanderclub hier) vond ik het wel leuk om te laten zien dat het tot op zekere hoogte ook nog wel weer goed kan komen met zo'n sneuerd. De "na"-foto staat vrij prominent op haar eigen website.
Maar qua ere wie ere toekomt: wat mij betreft is Nynke de enige die daarvoor in aanmerking komt. Die heeft als jong tienermeisje jarenlang tegen de klippen op geprobeerd de situatie daar te verbeteren, zie ook de link in mijn eerdere post naar het topic op [PP] uit 2005. Uiteindelijk heeft ze genoegen moeten nemen met wat voor haar haalbaar was, het redden van Patti, en daar is ze nmm. buitengewoon goed in geslaagd.
jet99 schreef:lisantjuhh schreef:Wat erg die paarden. Ik heb sinds een aantal maanden een haflinger jaarling merrie die ook zo vermagerd was opgevangen. Ze is in 2á 3 maand tijd al mooi op gewicht en dat alleen door hooi en biks. ik zou zeggen haal die paarden daar weg en breng ze bij mensen die er wel voor willen zorgen etc..
ja ik vind het ook heel erg als mensen dieren mishandelen/verwaarlozen! maar wat goed van je van die haflinger!
veel sterkte ermee!
X
EricPrast schreef:Maar qua ere wie ere toekomt: wat mij betreft is Nynke de enige die daarvoor in aanmerking komt. Die heeft als jong tienermeisje jarenlang tegen de klippen op geprobeerd de situatie daar te verbeteren, zie ook de link in mijn eerdere post naar het topic op [PP] uit 2005. Uiteindelijk heeft ze genoegen moeten nemen met wat voor haar haalbaar was, het redden van Patti, en daar is ze nmm. buitengewoon goed in geslaagd.
Lante schreef:Ik ken een verhaal van iemand die vreselijk medelijden met die paarden had, er een hele magere gekocht had om er in ieder geval één te redden. Die heeft de wormenkuur niet overleefd.... Te zwak, de dode wormen verstopten de darm en het paardje overleefde de koliek aanval die erop volgde niet... En dat is echt al een aantal jaren terug en de DB deed niks.
Edit, de foto's van de palomino ijslander hierboven tonen aan dat het gelukkig ook wel goed kan gaan, toppie hoor!
maXcomX schreef:Ik snap de terughoudendheid van bokt wel.