Ernstig geval van verwaarlozing in Friesland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:24

De foto''s van Papagroom zijn veelbelovend. Zo zie je maar dat je van een miezerig klein stapeltje paard, toch nog een mooi paardje kunt maken!
Maar ja, ik ben dan wel van mening dat ze de paarden nu beter daar kunnen weghalen voordat er al te veel schade is opgelopen die niet meer te behandelen is.

(Ps; die laatste foto is echt mooi!)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:32

EricPrast schreef:
Bijna goed. De eerste stond op pagina 3 in een hele rits foto's van een paar jaar geleden. Omdat ik Patti daarop herkende (de foto's die Nynke destijds van hem hier op Bokt plaatste hebben toen een behoorlijke rel veroorzaakt binnen de ijslanderclub hier) vond ik het wel leuk om te laten zien dat het tot op zekere hoogte ook nog wel weer goed kan komen met zo'n sneuerd.

Maar qua ere wie ere toekomt: wat mij betreft is Nynke de enige die daarvoor in aanmerking komt. Die heeft als jong tienermeisje jarenlang tegen de klippen op geprobeerd de situatie daar te verbeteren. Uiteindelijk heeft ze genoegen moeten nemen met wat voor haar haalbaar was, het redden van Patti, en daar is ze nmm. buitengewoon goed in geslaagd.

Helemaal gelijk Eric.....Alle eer aan Nynke...geweldig zo als ze dit beestje heeft op gekallevaterd.......Hopelijk wordt t spul maandag weggehaald en komen ze stuk voor stuk net zo goed terecht.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:21

Fijn dat het artikel eindelijk op bokt mag staan. Het is echt te bizar voor woorden dat deze situatie al zo lang aan de gang is! En dan lees je dat het AID en DB wel bij mensen gaan kijken waarvan de paarden goed verzorgt worden en ze helemaal binnestebuiten worden gekeerd en dit is dan ineens niet ernstig genoeg om stappen te ondernemen? :( :( :( Ik heb er echt geen woorden voor.. En dan de akties over het paardenwelzijn die de DB voert.. Ze moesten zich doodschamen!

Maar hopelijk komt er nu eindelijk een einde aan de erbarmelijke omstandigheden waaronder deze dieren al jaren moeten leven. Echt super wat dat groepje mensen doet. Ik kan alleen maar zeggen... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:44

EricPrast schreef:
Bijna goed. De eerste stond op pagina 3 in een hele rits foto's van Suleilitha van een paar jaar geleden. Omdat ik Patti daarop herkende (de foto's die Nynke destijds van hem hier op Bokt plaatste hebben toen een behoorlijke rel veroorzaakt binnen de ijslanderclub hier) vond ik het wel leuk om te laten zien dat het tot op zekere hoogte ook nog wel weer goed kan komen met zo'n sneuerd. De "na"-foto staat vrij prominent op haar eigen website.

Maar qua ere wie ere toekomt: wat mij betreft is Nynke de enige die daarvoor in aanmerking komt. Die heeft als jong tienermeisje jarenlang tegen de klippen op geprobeerd de situatie daar te verbeteren, zie ook de link in mijn eerdere post naar het topic op [PP] uit 2005. Uiteindelijk heeft ze genoegen moeten nemen met wat voor haar haalbaar was, het redden van Patti, en daar is ze nmm. buitengewoon goed in geslaagd.

Helemaal mee eens, Nynke is echt een topmens +:)+ (Ken haar persoonlijk, kom regelmatig haar paardjes op foto zetten, heb die foto ook gemaakt)
Vergeet ook vooral niet dat ze Askur de afgelopen jaren in de lente/zomer keer op keer opknapte!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 02:18

Een hele dikke _/-\o_ voor iedereen die zich hard maakt voor deze paarden, en alle paarden in een soortgelijke situatie!

Het is jammer dat deze berichten telkens moeten opduiken... hopelijk komt er ooit een eind aan deze stroom berichten..

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 03:30

jet99 schreef:
lisantjuhh schreef:
Wat erg die paarden. Ik heb sinds een aantal maanden een haflinger jaarling merrie die ook zo vermagerd was opgevangen. Ze is in 2á 3 maand tijd al mooi op gewicht en dat alleen door hooi en biks. ik zou zeggen haal die paarden daar weg en breng ze bij mensen die er wel voor willen zorgen etc..

ja ik vind het ook heel erg als mensen dieren mishandelen/verwaarlozen! maar wat goed van je van die haflinger!
veel sterkte ermee!

X

Dank je wel. Ook zij zat onder de rode wormen en was het kantje boord.
Wij hebben er allebei voor gevochten zij al helemaal. En als je ziet wat je ervoor
terug krijgt wordt je blij. Het enige wat ze in die tijd heeft gekregen is
hooi en biks en wormenspuit en nu na 3 maand is ze bijna volledig op gewicht.Ik zou zo weer een verwaarloosd paard kunnen opvangen en weer
opknappen. Zulke paarden verdienen beter.

lesilla

Re: Ernstig geval van verwaarlozing in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 03:45

Sowieso zou hij een verbod moeten krijgen om te verkopen, dan zal het al snel wat minder worden.
Nu maakt hij duidelijk een mooi inkomen van het verkopen van sukkeltjes, en zo blijft de zaak draaiend.
Soms gooit redden alleen maar olie bij het vuur.
Onbegrijpelijk deze situatie

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 04:14

Ik snap de terughoudendheid van bokt wel.
Een paar pony's stonden in de winterweide (en dat is vaak minder gras dan wat anders) en er was op oud en nieuw schijnbaar een vuurpijl op de rug beland van een van de pony's belandt. Een reporter die vond het zielig en heeft de DB ingeschakeld en ondertussen een artikel met foto in de krant geplaatst. De eigenaresse was op nieuwjaarsdag, bij familie en de dag erna op weg naar huis en werd door de politie en DB aangesproken toen ze thuis kwam... Ondertussen meenden een paar dierenliefhebbers de paarden zelf onder te brengen dmv. kidnapping en het woonhuis van de eigenaresse in de fik te steken..

Dit verhaal is fictie, maar als je de achtergronden niet kent, is leed al gauw aangericht.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 08:33

lesilla: Hij verkoopt bij mijn weten zo goed als niks, behalve zo nu en dan eens een paardje aan iemand die er één wil redden en dan ook natuurlijk niet voor dikke bedragen, dat begrijp je wel, dus een verkoopverbod helpt niet. Geen idee wat deze mensen bezield...

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 09:30

Getsiederre, "paarden worden gevoerd" dat kun je toch niet serieus nemen?

Mochten ze ophoog zitten, heb nog een lekker warm stalletje en genoeg schoon weidegang over :D

Oreokoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:05

Dit is al langere tijd bekend.
Zijn al meerdere meldingen van gemaakt.
Eindelijk wordt er wat tegen gedaan..

Heidss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:12

jeetje... heb hier geen woorden voor

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:17

vreselijk dat zoiets in nederland nog mogelijk is, die paarden moeten daar weg en die eigenaar moet een verbod op het houden van dieren hebben, ik neem aan dat het bij hem niet alleen met paarden zo gaat, er zullen ook wel andere zielepieten rondlopen denk ik, zoals honden en katten?

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:21

Oreokoekje schreef:
Dit is al langere tijd bekend.
Zijn al meerdere meldingen van gemaakt.
Eindelijk wordt er wat tegen gedaan..

Dat hopen we tenminste met z'n allen, maar het is nog altijd afwachten natuurlijk...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:48

EricPrast schreef:
Maar qua ere wie ere toekomt: wat mij betreft is Nynke de enige die daarvoor in aanmerking komt. Die heeft als jong tienermeisje jarenlang tegen de klippen op geprobeerd de situatie daar te verbeteren, zie ook de link in mijn eerdere post naar het topic op [PP] uit 2005. Uiteindelijk heeft ze genoegen moeten nemen met wat voor haar haalbaar was, het redden van Patti, en daar is ze nmm. buitengewoon goed in geslaagd.

Vergeet Thorgeir niet! Die wilde ze ook gaan houden als dekhengst. Nynke heeft hem ook gekocht en helemaal opgeknapt, maar inmiddels is hij ook (een half jaar ongeveer?) weer verkocht.
Heb hem wel eens zien lopen op wedstrijd, wat een onwijs leuk paardje met leuke gangen!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:51

_/-\o_ Geweldig dat het weer online mag staan op bokt!

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:37

Hopelijk kunnen ze nu echt gaan doen in het belang van de paarden.
En Bokt ga vooral zo door.

Voor iedereen die met deze zaak bezig is, Petje af.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:46

Lante schreef:
Ik ken een verhaal van iemand die vreselijk medelijden met die paarden had, er een hele magere gekocht had om er in ieder geval één te redden. Die heeft de wormenkuur niet overleefd.... Te zwak, de dode wormen verstopten de darm en het paardje overleefde de koliek aanval die erop volgde niet... En dat is echt al een aantal jaren terug en de DB deed niks.

Edit, de foto's van de palomino ijslander hierboven tonen aan dat het gelukkig ook wel goed kan gaan, toppie hoor! +:)+

dat klopt....het is ook verstandig om een halve dosering wormkuur te geven in plaats van een hele....(en dan na twee weken de gewone dosering)en zelfs met een halve loop je nog risico.
Deze dieren zitten zeker onder de wormen....hoe krijg je in vredesnaam z'on sober ras zooo mager!
Ik snap niet dat dit al jaren zo doorgaat....al 6 jaar begrijp ik?Echt schandalig!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:53

Och jee.. Word wel tijd dat er eens actie ondernomen word, dit loopt al minstens een jaar of tien, zoniet langer.. Het leek een poosje beter te gaan, maar nu toch weer dit...

ni_ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:17

Gelukkig is de AID en de DB er nu weer mee bezig. En fijn dat dit bericht wel op bokt kan blijven staan nu. De foto's ( ook op Poetsplaats) zijn zo schrijnend...

Ik hoop dat er maandag actie wordt ondernomen!
Ik woon in de buurt, dus als ik iets kan betekenen, dan hoor ik dat graag!
Heb ook wel een warm stalletje over als het moet!!

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:18

Verschrikkelijk dit, als je dan bedenkt hoeveel moeite ik altijd moest doen om mijn ijslandermerrie op gewicht (lees: niet te dik) te houden dan is het pijnlijk je in te denken hoe ontzettend erg je deze paarden moet verwaarlozen om ze in deze staat te krijgen. Heel veel succes en sterkte voor iedereen die nu actie onderneemt.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:23

Fijn dat het bericht nu ook op bokt mag staan.
Hoop dat er gelijk actie word ondernomen maandag door de aid.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:24

Ik vind dit echt heel erg dat dit zomaar kan. Ik studeer dan zelf diermanagement en dan denk je dus dat de wetgeving wel oké is.. maar nu ik dit zie :n

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:35

Eindelijk is bokt overstag, goed zo !
Nu maar hopen dat er snel een eind aan komt en blijft.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:54

maXcomX schreef:
Ik snap de terughoudendheid van bokt wel.

ik snap het niet, deze situatie is al jaren zo (al in 2005), er zijn al vele meldingen geweest naar verschillende instanties en ook al verschillende topics op bokt. Dus dat het opgeblazen is is echt geen sprake van, terughoudend zijn lijkt míj dan ook niet nodig.

Ik hoop dat er nu een oplossing komt voor deze stakkertjes, hup dierenbescherming doe jullie naam eens eer aan.