Mindim schreef:Miracle_ schreef:Nee absoluut niet, maar ook dat hadden ze dit jaar kunnen voorkomen. Als ze gewoon nagedacht hadden, en niet op het laatste moment keuzes gaan maken, dan had het nooit zo ver hoeven komen.
Maar wat hebben de huidige dieren daar aan die liggen te verhongeren?
Iedereen is het wel eens dat het beheer daar veel te wensen overlaat, dat hoeft helemaal geen punt van discussie te zijn. Alleen de dieren die daar nu op dit moment zijn, zijn daar niet mee geholpen. Als daar nu een dier ligt dood te gaan, zo enorm verzwakt dat het niet meer mee kan komen, dan heb ik liever dat ze het dier nu afschieten dan het laten lopen.
Nee daar hebben ze inderdaad niks aan. Maar nog steeds vind ik dat de andere dieren niet afgeschoten moeten worden. Dan maar desnoods bijvoeren, en gelijk de helft laten castreren, dan is het probleem volgend jaar opgelost.
Nu afschieten helpt nu misschien tegen de populatie, maar zolang er niet gecastreerd word, fokken ze weer net zo hard door, en lopen er volgend jaar weer 100 nieuwe bij, zodat ze er weer 100 af moeten schieten.. Ik zie het nut niet van deze cirkel..