Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

lovejw schreef:Ik snap topruiters ook niet altijd. Wij hebben een dressuurstal, zitten de hele dag op het paard. Met cap op!! Niet zeuren dat het plakkerig en zweterig is, gewoon zo'n ding op je kop zetten. Je hersens zijn het waard om beschermd te worden.
Tamartjj schreef:ik daadwerkelijk last van als ik een cap op heb. Er zijn ook geen caps die mij echt passen, doordat ik dus een bult op mn hoofd heb.
Inderdaad; iedereen zou een cap op moeten als je op een paard stapt. Maar ik vind bijvoorbeeld ook wel, dat ze een bepaalde service zouden moeten maken waarmee je een cap op maat kunt krijgen. Dat kan wel met leren rijlaarzen, waarom niet met caps?
Cowgirl schreef:MelanieB schreef:Of dan gaan ze buitenrijden; 'ja maar mijn paard doet écht niks'.
Nee, die dronken bestuurder die je vol van achter aanrijd, heb je niet zoveel maar aan je brave paardje hoor.
Dan ben ik benieuwd of jij op de fiets ook een helm draagt.

KingMarco schreef:Het schijnt dat de meeste ongelukken nog steeds in huis gebeuren, zullen we daar dan ook maar helm/cap en bodyprotector verplichten ?
willie57 schreef:Ik begrijp niet dat er weer zo wordt gezeurd over "met hoedje rijden"
Hoe groot is de groep die met dressuurhoed rijdt. Het zijn in elk geval ruiters die al meerdere jaren mee draaien en hebben bewezen dat ze kunnen paard rijden. Is er wel eens onderzoek na gedaan hoeveel ruiters die met een hoed rijden, tijdens concour van het paard zijn gevallen. Ik kom al heel wat jaren op wedstrijden en nog nooit gezien dat er een afviel. Sommigen van jullie schrijven er over, dat het lijkt dat ze elke dag met hoed op trainen. Beste luitjes dat is alleen met wedstrijden. Ik krijg de indruk dat vooral de mensen die dus geen Z of hoger rijden kritiek op het hoedje hebben. Is dat nu jaloezie of hoe moet je dat zien. Wil je alles veilig doen moet je stoppen met paardrijden. Een trap tegen je borst kan ook dodelijk zijn. We kunnen ook in harnas te paard gaan, zijn we goed beschermd.
Fleurtje100 schreef:Tamartjj schreef:ik daadwerkelijk last van als ik een cap op heb. Er zijn ook geen caps die mij echt passen, doordat ik dus een bult op mn hoofd heb.
Inderdaad; iedereen zou een cap op moeten als je op een paard stapt. Maar ik vind bijvoorbeeld ook wel, dat ze een bepaalde service zouden moeten maken waarmee je een cap op maat kunt krijgen. Dat kan wel met leren rijlaarzen, waarom niet met caps?
Dat zou misschien ook wel een gat in de markt zijn. Mooie caps, die goed luchtdoorlatend zijn en op maat gemaakt. Aan op maat gemaakte hoedjes geven mensen tenslotte ook 600-700€ uit. Rijlaarzen idem. Ik doe echt al heel lang met mijn cap, zou er best wat geld voor over hebben als het ding écht lekker zat.
Tamartjj schreef:ik daadwerkelijk last van als ik een cap op heb. Er zijn ook geen caps die mij echt passen, doordat ik dus een bult op mn hoofd heb.
Dat zou misschien ook wel een gat in de markt zijn. Mooie caps, die goed luchtdoorlatend zijn en op maat gemaakt. Aan op maat gemaakte hoedjes geven mensen tenslotte ook 600-700€ uit. Rijlaarzen idem. Ik doe echt al heel lang met mijn cap, zou er best wat geld voor over hebben als het ding écht lekker zat.
Ja heb ik ook.. Zou er goed wat voor over hebben om eindelijk eens zonder hoofdpijn van t paard te stappen!
Germatje schreef:Verzekeringen zouden gewoon niet meer uit moeten keren als er geen cap gedragen is en het bewezen is dat het letsel voorkomen had kunnen worden als degene een cap op had.