horseyfries schreef:Zo zie je maar weer dat kruisen met andere rassen niet altijd alleen maar verbetering oplevert, maar ook betekent dat je naast de gekende problemen van het ene ras ook de problemen van het andere ras erbij kan krijgen.
Met teruglezen kwam ik deze tegen, en aangezien ik redelijk een beelddenker ben zie ik ineens een wiebelende, omvallende dwerg voor me 
AndreaB: Dat haal uit de diverse advertenties waarin aangegeven wordt: CA-vrij. Als dat niet belangrijk zou zijn, zou het ook niet vermeld hoeven worden.
AndreaB schreef:Als je de paarden compleet vrij wil hebben van CA dan kan dat enkel gebeuren door deze paarden compleet uit te sluiten, maar daarin snijd men zich dan tegelijkertijd enigzins in de vingers door een hoop goede ouderpaarden te diskwalificeren.
Hierover denk ik: Als je de CA dragers niet kunt missen, is je genenpoel te klein, en is een ras in feite al naar de *piep*.
Ik meen dat het bij de arabieren icm CA gelukkig niet zo ernstig gesteld is als bij de friezen en het dwerggen, dus dan zou je die dragers, ondanks hun overige hele goede kwaliteiten, best kunnen missen.