Vijfdaags evenement Paard 2011 trekt minder kijkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: Vijfdaags evenement Paard 2011 trekt minder kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:09

de hele fokkerijavond was een succes, KWPN verrassend veelzijdig. politie te paard, meerdere fokkers met paarden uit 1 stam in de springrichting. wijzelf als enigen met een stam dressuurpaarden (5 stuks) stuk of 10/15 goedgekeurde hengsten, tuigpaarden, in de lange lijnen, HTC-plan. Was goed geregeld, veel te zien, erg leerzaam voor het publiek en lekker vol/gezellig!

Zelf had ik een jonkie onder het zadel die het erg spannend vond, 3 eigen paarden(fokmerries) aan de hand en nog 1tje die we verkocht hebben onder het zadel.

@ valori: Thanx!!! (maar het moet nog veel beter, al heeft het paard erg veel geleerd!)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:19

:+ Dit klinkt wel interessanter dan waar ik naar heb gekeken! :))
Heb je daar ter plekke 1 van je merries verkocht? Kwamen de kopers op afspraak om naar Hardenberg te komen of waren het "onbekenden" ?

weule schreef:
de hele fokkerijavond was een succes, KWPN verrassend veelzijdig. politie te paard, meerdere fokkers met paarden uit 1 stam in de springrichting. wijzelf als enigen met een stam dressuurpaarden (5 stuks) stuk of 10/15 goedgekeurde hengsten, tuigpaarden, in de lange lijnen, HTC-plan. Was goed geregeld, veel te zien, erg leerzaam voor het publiek en lekker vol/gezellig!

Zelf had ik een jonkie onder het zadel die het erg spannend vond, 3 eigen paarden(fokmerries) aan de hand en nog 1tje die we verkocht hebben onder het zadel.

@ valori: Thanx!!! (maar het moet nog veel beter, al heeft het paard erg veel geleerd!)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:27

nee, was puur ter informatie de hele avond. soort van showblok. en nee we hebben daar niks verkocht, (is ook eigenlijk niet echt wat te koop, hooguit die ene onder het zadel) maar verkoop was ook niet de opzet, presentatie en informatie. Dat laatste paard hadden we paar jaar terug al verkocht en was hier met de nieuwe eigenaresse op ons verzoek.

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:04

@VDB; je hebt duidelijk op andere tijden en op andere plaatsen staan te kijken. 's Middags was het rustiger idd.
De donderdag- en de vrijdagavond waren redelijk druk en erg gezellig, de aanloop bij de demo's was goed.

Grtz.

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:55

Wil even reageren reed namelijk mee in die friezengroep en vindt het erg lullig wat je nu schrijft! We oefenen weken van te voren en tijdens de training verloopt alles super, maar als er in de bak 2 enorme pilaren staan die precies midden in de figuren staan is dat enorm moeilijk rijden. En je hebt met beesten te maken en die kunnen op bepaalde situaties ergens van schrikken of opzij springen. Erg makkelijk om zo te reageren en vindt dat absoluut niet netjes. Iedereen doet ontzettend zn best en meer kun je op zo n moment niet doen. Al dat publiek de reclameborden aan de kant sommige paardjes waren ontzettend gespannen tijdens de proef. Ik reed mee met mijn 5 jarige merrie en thuis kun je nog zo goed oefenen je weet nooit hoe ze het in de ring doen dat is een kwestie van meenemen en ervaring opdoen en daar was dit ook precies voor bedoeld. Kijk maar eens op youtube daar staan echt goede en mooie proeven van ons op! En wij vonden dat we er allemaal ontzettend mooi uitzagen maar goed smaken verschillen. Ik zeg altijd maar de beste stuurlui staan aan wal!!
Laatst bijgewerkt door drama1 op 24-01-11 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:00

drama1 schreef:
Wil even reageren op cp112 ik reed namelijk mee in die friezengroep en vindt het erg banketstaaf wat je nu schrijft! We oefenen weken van te voren en tijdens de training verloopt alles super, maar als er in de bak 2 enorme pilaren staan die precies midden in de figuren staan is dat enorm moeilijk rijden. En je hebt met beesten te maken en die kunnen op bepaalde situaties ergens van schrikken of opzij springen. Erg makkelijk om zo te reageren en vindt dat absoluut niet netjes. Iedereen doet ontzettend zn best en meer kun je op zo n moment niet doen. Ik zeg altijd maar de beste stuurlui staan aan wal en daar ben jij er 1 van!!

Inderdaad, er wordt vergeten dat jullie amateurs zijn en geen profi's.
De paarden van de profi's lopen regelmatig din dit soort accomodaties.
Voor jullie paarden is het waarschijnlijk voor het eerst en dat is wel ff wat anders.
Ik heb de show niet gezien maar respect dat jullie het aandurfden.!!

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:01

Ik ben alle dagen geweest en vond dit jaar matig..
scheelt dat ik dichtbij woon maar ik vond Zaterdag avond heel erg leuk. :j
Beurs vond ik ook tegenvallen. Show de eerste dagen ook wel.
Maar zaten wel een paar leuke tussen, en ik vond Nemo's Bern wel leuk hoor :)
Ik heb het meeste bij het springen doorgebracht.

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:05

Dank je wel, fijn dat jullie zo reageren, jullie moeten niet vergeten dat het voor zowel paard als ruiter ontzettend spannend is, er waren er ook een paar die voor de 1e keer meereden. Commentaar kunnen we allemaal wel hebben maar dat vindt ik altijd vrij makkelijk. Dus mensen die het niks vonden volgend jaar aan jullie de beurt, kunnen jullie laten zien hoe het nou wel moet ;)

SabrinaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:11

Ik heb op de zaterdag om 1 uur, en op de zondag om kwart over 11 ook een clinic gegeven in de showpiste.
Dit was een dressuurclinic, Kirsten reed op haar pony Blue Boy, en ik (Sabrina Bosch) gaf vanaf het midden commentaar en uitleg over belangrijke punten tijdens een dressuurproef.
Vond het zelf heel leuk dat ik weer uitgenodigd werd om in de Evenementenhallen een clinic te mogen geven!

Wat mij wel opviel, net als de meeste bokkers zo te horen, dat het een stuk rustiger was dan vorige 2 jaren.
Want heb elk jaar nog een clinic gegeven.
De meeste mensen kwamen 's middags pas, dus ik vond het wel jammer dat ik net een clinic in de ochtend gaf.
Verder vind ik de beurs ook 10 keer niks.
Heb als dressuuramazone maar bij het (los) springen gekeken, ook leuk hoor haha!

Volgend jaar ben ik vast wel weer van de partij, maar dan ga ik weer een ander soort dressuurclinic verzorgen.

Zijn er misschien nog bokkers die wél mijn clinic hebben gezien op de zaterdag of zondag??

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:13

Ik heb je clinic Zaterdag helemaal gezien en zondag een klein stukje gezien. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:17

Cassidy schreef:
Ik ben niet geweest, wacht wel op de Equitana in Essen. Het is toch een verschil of je 1 of 2 hallen kunt bezoeken, of 16....

Idd en die is kwa verhouding nog goedkoper ook.

IK ben gegaan toen het de 1ste keer in Hardenberg was, toen was het best een leuke beurs alleen een takke eind rijden (NH).
Vroeger was de beurs nog beter toen werd het namelijk in Utrecht gehouden en had je echt een paar hallen vol leuke stands en shows.

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:27

drama1 schreef:
Dank je wel, fijn dat jullie zo reageren, jullie moeten niet vergeten dat het voor zowel paard als ruiter ontzettend spannend is, er waren er ook een paar die voor de 1e keer meereden. Commentaar kunnen we allemaal wel hebben maar dat vindt ik altijd vrij makkelijk. Dus mensen die het niks vonden volgend jaar aan jullie de beurt, kunnen jullie laten zien hoe het nou wel moet ;)

_/-\o_

niet gezien sabrina, toen was ik er niet, heb je geen filmpje?
wat ga je volgend jaar doen dan?

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:38

@Sabrinaboy: Jawel ik heb jullie clinic gezien! Was leuk hoor! Wat een negatieve reacties over Paard 2011 zeg. Ik zie het gewoon als een leuk dagje uit. Zelf heb ik twee keer in een carrousel meegereden in Hardenberg. Hartstikke leuk om te doen en een mega ervaring voor zowel paard als ruiter! De shows en wedstrijden zijn goed verzorgd zo ook de beurs. Mijn stalhoudster gaat deze zomer nieuwe stallen zetten en dus zijn we bij diverse stalbouwers wezen informeren. Grote paardenevenementen als Jumping A'dam en in de Branbanthallen zijn voor ons weer te ver weg. En voor lekker shoppen: Ach, dat kan je overal.

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:41

Cowgirl schreef:
Cassidy schreef:
Ik ben niet geweest, wacht wel op de Equitana in Essen. Het is toch een verschil of je 1 of 2 hallen kunt bezoeken, of 16....

Idd en die is kwa verhouding nog goedkoper ook.

IK ben gegaan toen het de 1ste keer in Hardenberg was, toen was het best een leuke beurs alleen een takke eind rijden (NH).
Vroeger was de beurs nog beter toen werd het namelijk in Utrecht gehouden en had je echt een paar hallen vol leuke stands en shows.

Dit is wel appels met peren vergelijken hoor: Equitana is zo groot, dat red je niet in een dagje (om nog maar van de autokm's te zwijgen...)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:43

Zomaar een nieuwsgierig vraagje, waren er dit jaar boxen voor de paarden...?

Wij zijn vorig jaar geweest met een aantal shownummers. Eén keer en NOOIT meer. Ga me er verder niet over uitlaten, wij zijn totaal afgeknapt, en hetzelfde geldt voor een aantal bevriende standhouders die het dit jaar collectief voor gezien hielden wegens vergaande ergernis. Mij zien ze er niet meer.

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:45

ja, dit jaar waren er boxen voor paarden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:46

Alleen de wedstrijdpaarden of ook voor de shownummers?

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:49

dat weet ik niet

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:50

Uberhaupt het feit DAT er boxen waren klinkt alvast als een forse verbetering +:)+ .
Je wilt niet weten waar ze ons vorig jaar mee afscheepten. Overmacht, zeiden ze, nja, ik vraag me sterk af wat je prioriteiten zijn als je budget WEL een groot ruiterbal kan bekostigen, maar het lukt je niet om je hoofdrolspelers, namelijk je PAARDEN (je weet wel, PAARDENevenement) fatsoenlijk te huisvesten. Ik kan zo nog wel even doorgaan...

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:55

hadden ze vorig jaar geen boxen?
ik dacht dat ze 2 jaar of het eerste jaar 1 of 2 tenten hadden met stallen.
Heb ze vorig jaar trouwens ook niet gezien hoor.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:55

Op de startlijsten was ook wel vermeld dat honden niet toegestaan waren...
ik ben vrijdagavond en zaterdagmiddag gweest
heb alleen een veulenhalster gekocht :P

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:41

baretta schreef:
Donderdag en vrijdag waren redelijk tot goed bezocht en gaven leuke demo's te zien. Vooral de Doma Vaquero/Working Equitation dames gaven een mooie, duidelijke demo. 8-) *\o/*
Je moet bij de demo's wel onthouden dat het (bijna) allemaal vrijwilligers zijn die hun tak van paardrijden graag eens willen laten zien aan het grote publiek. En dat dat mss soms wat tegenvalt vindt ik niet raar. Ga er zelf maar eens staan met je paard, in dat licht en al die mensen om de bakrand. En dan ook nog met een omroeper en met muziek uit de andere hal :? . Bovendien, door de gratis toegang, ook veel "niet paardgerelateerde toeschouwers" en idd loslopende koters.
Grtz.

Thanx!! Ik was 1 van de ruiters hiervan (degene met microfoon) we waren super trots op onze paarden want waren allebij tot vlak voor het evenemt geveld door de griep en hadden dus helemaal niet kunnen oefenen. Maar de paarden gedroegen zich goed!!
We reden voor de vereniging van het Spaanse paard.

Zondag deed de vereniging ook 2 demo's Alta Escuela en Doma Clasica.
Met de Alta Escuela kwam eerst een combinatie aan de lange teugel, die heel erg ervaren is, dus dat ging super (vond ik) mooie passage, piaffe, levades etc. Maar daarna 2 combi's in pas de deux onder het zadel waar hierover ook een opmerking was. Dit liep niet vlekkenloos, maar zoals jij hierboven schrijft het is nogal wat voor de paarden en dit waren paarden die het voor het eerst deden (eens moet toch de eerste keer zijn!!!) Dus dat kan gewoon gebeuren.

Later Andele Brenninkmeijer met haar Lichte Tour hengst Marismeno in de Doma Clasica (gewone dressuur) met een clinic en Kur op muziek. Zij was de laatste na de pauze van 5 uur en door uitval van Herman Wientjes en de spierenclinic bleef ze als enige over na de pauze waardoor er veel mensen al weg waren gegaan in de pauze. Dat was jammer want dat is een heel goede combinatie die ook echt wat te vertellen had/ heeft!!! Dus daar baalde we wel van en vond ik ook niet handig! Ze hadden ook eerst tegen ons gezegd dat we dat er gewoon geen pauze zou zijn en ze er geoon achteraan kon, maar later is dat weer terug gedraaid.

Verder was het vergeleken met vorig jaar super geregeld voor de showmensen, er waren goede boxen en een fijne losrijruimte!!

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:32

@ licorne & cp 112,
op de vorige pagina stond al vermeld dat er idd boxen waren ;) , ook voor de showruiters, alles iom de organisatie. Tevens was er voldoende losrijmogelijkheid. Dit idd in tegenstelling tot vorig jaar, toen de paardenverzorging organisatorisch een drama was. Nu was het goed :j .

Grtz.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 07:52

drama1 schreef:
Wil even reageren reed namelijk mee in die friezengroep en vindt het erg banketstaaf wat je nu schrijft! We oefenen weken van te voren en tijdens de training verloopt alles super, maar als er in de bak 2 enorme pilaren staan die precies midden in de figuren staan is dat enorm moeilijk rijden. En je hebt met beesten te maken en die kunnen op bepaalde situaties ergens van schrikken of opzij springen. Erg makkelijk om zo te reageren en vindt dat absoluut niet netjes. Iedereen doet ontzettend zn best en meer kun je op zo n moment niet doen. Al dat publiek de reclameborden aan de kant sommige paardjes waren ontzettend gespannen tijdens de proef. Ik reed mee met mijn 5 jarige merrie en thuis kun je nog zo goed oefenen je weet nooit hoe ze het in de ring doen dat is een kwestie van meenemen en ervaring opdoen en daar was dit ook precies voor bedoeld. Kijk maar eens op youtube daar staan echt goede en mooie proeven van ons op! En wij vonden dat we er allemaal ontzettend mooi uitzagen maar goed smaken verschillen. Ik zeg altijd maar de beste stuurlui staan aan wal!!

Ja de beste stuurlui staan aan wal dat is altijd zo :o .
Ik had respect dat jullie daar reden want ik had het mijn 5 jarige niet na gedaan.
Maar ik zou er ook niet aan meedoen als ik niet zeker wist dat het perfect zou zijn.
Want dat je met een dier bezig bent is heel duidelijk want de meeste(andere deelnemers) hadden er even last van maar waren ook gauw onder controle en dat idee had ik niet bij jullie.
Er zijn een paar tegen elkaar aan gebotst nou dat vind ik wel heel slecht dat heet niet opletten en dat heeft niets met die palen te maken maar met uit kijken.
1 zadel lag zo schreef dat moet toch niet lekker zitten dat was bij die man dan ga je ook niet lekker de ring in.
Maar verder eens moet het de eerste keer zijn en door het vaker te doen gaat het ook wel beter want het is natuurlijk erg wennen met de lichten,al die mensen en 2 palen in de piste.

Maar ook bij het springen ging het er soms hard aan toe en dan bedoel ik niet snelheid maar hoe de ruiter het paard even ~~}> .
Er was een meisje bij de M op een C-pony die weigerde en vervolgens gingen de sporen erin om vervolgens nog eens 5 gia klappen uit te delen.
Niemand die daar op reageerd zelfs de jury niet.
Toen ik dat zag dacht ik dat zouden mijn dochters niet moeten doen, zou haar van het paard trekken en een gigantische klap met haar zweep geven kijken hoe snel erdan gereageerd wordt door het publiek want dat mag natuurlijk niet _/-\o_ .
En zo waren er meer die uit fustratie zich zo afreageerde op hun pony niet mijn manier van omgaan met je pony.
Snap best dat er een tik uit gedeeld wordt maar niet zoals sommige het daar deden.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:11

Een dergelijke manier van handelen (afreageren op de pony) zou direct afgestraft moeten worden met uitbellen en een bezoekje aan de jury.
Helaas is dat nu blijkbaar niet gebeurd.

Een grote ergenis voor mij is dat de ruiters bij het losrijden vaak geen cap dragen. Ook de profi's doen dit vaak niet terwijl zij juist een voorbeeldfunctie hebben. Helaas is op het voorterrein helaas bijna nooit een jurylid of afgevaardigde te vinden en als er wel zo'n persoon is grijpen ze vaak niet in (of durven dat niet)