Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dit klinkt wel interessanter dan waar ik naar heb gekeken!
weule schreef:de hele fokkerijavond was een succes, KWPN verrassend veelzijdig. politie te paard, meerdere fokkers met paarden uit 1 stam in de springrichting. wijzelf als enigen met een stam dressuurpaarden (5 stuks) stuk of 10/15 goedgekeurde hengsten, tuigpaarden, in de lange lijnen, HTC-plan. Was goed geregeld, veel te zien, erg leerzaam voor het publiek en lekker vol/gezellig!
Zelf had ik een jonkie onder het zadel die het erg spannend vond, 3 eigen paarden(fokmerries) aan de hand en nog 1tje die we verkocht hebben onder het zadel.
@ valori: Thanx!!! (maar het moet nog veel beter, al heeft het paard erg veel geleerd!)
drama1 schreef:Wil even reageren op cp112 ik reed namelijk mee in die friezengroep en vindt het erg banketstaaf wat je nu schrijft! We oefenen weken van te voren en tijdens de training verloopt alles super, maar als er in de bak 2 enorme pilaren staan die precies midden in de figuren staan is dat enorm moeilijk rijden. En je hebt met beesten te maken en die kunnen op bepaalde situaties ergens van schrikken of opzij springen. Erg makkelijk om zo te reageren en vindt dat absoluut niet netjes. Iedereen doet ontzettend zn best en meer kun je op zo n moment niet doen. Ik zeg altijd maar de beste stuurlui staan aan wal en daar ben jij er 1 van!!

Cassidy schreef:Ik ben niet geweest, wacht wel op de Equitana in Essen. Het is toch een verschil of je 1 of 2 hallen kunt bezoeken, of 16....
drama1 schreef:Dank je wel, fijn dat jullie zo reageren, jullie moeten niet vergeten dat het voor zowel paard als ruiter ontzettend spannend is, er waren er ook een paar die voor de 1e keer meereden. Commentaar kunnen we allemaal wel hebben maar dat vindt ik altijd vrij makkelijk. Dus mensen die het niks vonden volgend jaar aan jullie de beurt, kunnen jullie laten zien hoe het nou wel moet
Cowgirl schreef:Cassidy schreef:Ik ben niet geweest, wacht wel op de Equitana in Essen. Het is toch een verschil of je 1 of 2 hallen kunt bezoeken, of 16....
Idd en die is kwa verhouding nog goedkoper ook.
IK ben gegaan toen het de 1ste keer in Hardenberg was, toen was het best een leuke beurs alleen een takke eind rijden (NH).
Vroeger was de beurs nog beter toen werd het namelijk in Utrecht gehouden en had je echt een paar hallen vol leuke stands en shows.
baretta schreef:Donderdag en vrijdag waren redelijk tot goed bezocht en gaven leuke demo's te zien. Vooral de Doma Vaquero/Working Equitation dames gaven een mooie, duidelijke demo.![]()
![]()
Je moet bij de demo's wel onthouden dat het (bijna) allemaal vrijwilligers zijn die hun tak van paardrijden graag eens willen laten zien aan het grote publiek. En dat dat mss soms wat tegenvalt vindt ik niet raar. Ga er zelf maar eens staan met je paard, in dat licht en al die mensen om de bakrand. En dan ook nog met een omroeper en met muziek uit de andere hal. Bovendien, door de gratis toegang, ook veel "niet paardgerelateerde toeschouwers" en idd loslopende koters.
Grtz.
drama1 schreef:Wil even reageren reed namelijk mee in die friezengroep en vindt het erg banketstaaf wat je nu schrijft! We oefenen weken van te voren en tijdens de training verloopt alles super, maar als er in de bak 2 enorme pilaren staan die precies midden in de figuren staan is dat enorm moeilijk rijden. En je hebt met beesten te maken en die kunnen op bepaalde situaties ergens van schrikken of opzij springen. Erg makkelijk om zo te reageren en vindt dat absoluut niet netjes. Iedereen doet ontzettend zn best en meer kun je op zo n moment niet doen. Al dat publiek de reclameborden aan de kant sommige paardjes waren ontzettend gespannen tijdens de proef. Ik reed mee met mijn 5 jarige merrie en thuis kun je nog zo goed oefenen je weet nooit hoe ze het in de ring doen dat is een kwestie van meenemen en ervaring opdoen en daar was dit ook precies voor bedoeld. Kijk maar eens op youtube daar staan echt goede en mooie proeven van ons op! En wij vonden dat we er allemaal ontzettend mooi uitzagen maar goed smaken verschillen. Ik zeg altijd maar de beste stuurlui staan aan wal!!
.
.
.