maar het leukste vind ik dat hij de dravers goed vertegenwoordigd heeft, ondanks dat hij niet volledig een draver was.
Mensen die dachten dat dravers niet kunnen springen dit is onze grootste voorbeeld. Er zijn sommige kwpn-ers die ook niet kunnen springen zo zijn er ook dravers die niet kunnen springen.
Jappeloup... dat is jeugdsentiment ik heb als tiener jarenlang een poster met een potret foto van jappeloup en milton samen in mijn kamer gehad. ik geloof ook niet dat ik die poster ooit heb weggegooid
Jappeloup verdient zo'n eerbetoon, ik ben erg benieuwd
Toen hobbelde ik als volwassene net in de manegelessen als beginner. En op de WDR was er vaak paardensport op zondag en dus Jappeloup... het kleine opdondertje... Kon daar echt van genieten.
En vooral hoe hij gefokt is ... Zet zoiets te koop op marktplaats en willen ze hem bij wijze van spreken nog niet voor de dood hebben. Wat een super dier was dit en er is nog hoop voor vele fokkers zonder visie!
Supervet dat er een film over wordt gemaakt! En inderdaad, zet zo'n paard op Marktplaats, en je raakt het van je leven niet kwijt, maar man wat een paard was dit!
Waauw wat geweldig beestje zeg! Jammer dat ik hem nooit meegemaakt heb!
Snoekiej
Geplaatst: 21-01-11 20:53
Wat een gaaf beestje zeg Over Teddy O'Connor mogen ze ook wel een film maken. Eventing ponypaard van 1,45 (Engels volbloed x Arabier x Shetlander) die internationaal bij de paarden liep. Wat een topbeest was dat ook zeg! http://www.bokt.nl/wiki/Theodore_O%27Connor
wouw!!!! het was echt een super pony!!!!!!! echt jeugdsetiment!!!!!!!!!!!!
(((((heb nu zelf ook zo'n kleine topper)))
mams
Geplaatst: 22-01-11 09:09
Zo dan, dat is nou eens jeugdsentiment Ik kan me nog goed herinneren dat wij thuis op de bank tv zaten te kijken en deze kleine opdonder zagen vliegen over de hindernissen. Jeetje wat kon die springen zeg, ben hem iig nooit vergeten Geweldig om dit te lezen. Hoop de film ooit te kunnen zien
Niet meer dan terecht! Een ode aan deze kleine geweldenaar ik ben blij dat ik een Draver rij
Mikala13
Geplaatst: 22-01-11 21:28
mijn opa gebruikte ook dravers (onder andere Sans Souci) in de fokkerij en daar zijn heel veel internationale springpaarden en ggk'de hengsten uitgekomen. Mijn opa heeft het ook nog altijd over Jappeloup, haha. En we mogen nu in deze tijd natuurlijk Itot du Chateau van Edwina Alexander niet vergeten, die springt ook 1.60 en is zelf maar 1.56.
branki
Geplaatst: 23-01-11 12:00
Inderdaad jeugdsentiment. Ik was weg van dat paardje. Hou sowieso van bloedpaardjes van zo rond de 1,50m.
Jaren geleden ben ik een keer in de stal van Jappeloup geweest in Saint Seurin sur l'Isle. Helaas was hij toen op wedstrijd, maar het was wel een hele belevenis om in zijn box te staan. Eigenlijk maar een heel eenvoudig gebouwtje bij een manege met een stuk of 4 boxen. Het enigste wat wel bijzonder was, waren de tientallen plaquettes aan de muur van wedstrijden over de hele wereld.
De winter daarop was hij bij Jumping Amsterdam. Ik had de foto's die ik gemaakt had meegenomen en Pierre Durand heeft ze daar gesigneerd. Ik heb nog altijd een mooie foto met handtekening in de stal hangen.
Ik ben dan ook heel benieuwd naar de film.
geerke
Geplaatst: 10-09-11 20:23
ik weet dat dit topic al een tijd gesloten is,maar ik kon geen ander topic hierover vinden. Misschien wel leuk om te vertellen dat ik net het paard heb ontmoet wat Jappeloup gaat spelen. Een vijfjarige spaanse hengst. Een van de 6 Jappeloup spelers.Hij is de enige die echt goed kan springen.
Ze hebben vanmiddag zijn manen eraf gehaalt.Het meisje wat hem trainde moest hem leren een weigering te maken.
Morgen zijn er opnames in issegeac en volgende week in Cause de Clerans op een kasteel(Garaube) hier vlakbij. Zal eens kijken of ik daar wat foto's van kan maken.(als mensen dat leuk vinden...) De training van de paarden staat onder leiding van Mario Lurachi.Hij was er vanavond niet bij want hij moest ergens anders met paarden zijn voor een filmopname.
Zilfstar
Geplaatst: 10-09-11 20:33
Geweldig paard en mijn grote favoriet vroeger! Ben gek op zwart en het had voor mij zoiets dat klein ook heel wat kon bereiken (ben zelf ook klein).
Weet iemand eigenlijk wat het hoogste is dat Jappeloup ooit gesprongen heeft?