Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shanedow schreef:Moet trouwens wel zeggen dat als ik dit zo lees er wel snel een conclusie tot inslapen is gekomen
Als een paard verzwakt is dan kan het toch ook even opgenomen worden in een stal en lekker verzorgt worden
voor het zelfde geld had het binnen een halfe dag weer gestaan ? Maarja dat is hoe IK het opvat als ik dit zo lees..
Misschien was het dier inderdaad wel niet meer te redden maar daar meot het lijkt mij toch wel meer dan alleen verzwakt voor zijn ?
gohya schreef:Zo'n eigenaar zou nooit geen dieren meer mogen houden.
Kijk modder in de wei dat kan altijd,dat is in mijn weiland ook.
Maar ze hebben ook heel veel droog weiland erbij,ik zet de kuilbaal nu een stuk verder het land in,zodat ze niet in de modder hoeven te staan.Het is heel zwaar zo'n baal van 150kilo in het land te rollen,maar ik weet gewoon dat ze op een droog stuk moeten staan als ze gaan eten.Als ik het te zwaar zou vinden en daarom maar in de modder zou laten staan,dan moet ik geen paarden nemen.Je weet dat er altijd zulke situatie's kunnen voor komen.
Dat betekend In mijn ogen) dat droog niet voldoende is, maar dat je een verhard stuk moet hebben.Citaat:het dier had namelijk de mogelijkheid moeten hebben om ergens op harde ondergrond te staan.
Djilna schreef:Hoe weten ze zeker dat het dier verzwakt was door het modderbad? Misschien was het wel al ziek (oke daar had ook wat aan gedaan moeten worden) en kon het daarom niet meer opstaan. Ik denk dat we nu te weinig feiten hebben om een goede conclusie te kunnen trekken.
celticpony schreef:Als ik denk te weten waar het is, wil ik toch zeggen dat dit echt geen mensen zijn die de paarden niet goed zouden verzorgen. Mensen die van hun paardjes houden en geprobeerd hebben de paarden een goede voorziening te geven; buiten in groepsverband; schuilstal, bijgevoerd, etc. Ik geloof dat er ook wat oudere paardjes bij staan, mogelijk is dier al verzwakt geweest en gevallen. Ik kan me ook voorstellen dat er een inschattingsfout is gemaakt, over de combinatie van klei, hoeveelheid paarden en flinke buien/nattigheid. Ook ik weet niet precies hoe en wat en waaraf, maar Ik geloof iig niet in verwaarlozing, dat soort bechuldigingen en vind ik iig niet gepast als je de situatie niet helemaal kent.. Iig wel heel triest voor alle betrokkenen.