Nieuwe B-stijlbeoordeling springen nog niet te installeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Double07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:48

Joki schreef:
Double07 en hoe zit het dan bij die beoordelingen met balken en weigeringen, want zoals ik jouw verhaal lees (en dat kan totaal verkeerd zijn) krijg je bij 60 stijlpunten 1 wp en bij 75 punten 2 wp. Ik denk dat je best 2 pechbalken kan hebben en dan toch de benodigde stijlpunten halen of is dat niet mogelijk?

Ja dat zou mogelijk zijn. Per balk en/of weigering werden er 4 of 5 punten (weet ik niet meer) van de stijlbeoordeling afgetrokken. Dus bij 85 stijlpunten en één pechfout zou je 80 of 81 punten over houden. Je krijgt dan gewoon 2 wp en je maakt een goede kans om hoog in het klassement van de eerste omloop te eindigen.

CoriienRN

Re: Nieuwe B-stijlbeoordeling springen nog niet te installeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:18

Heb in de L nog nooooooit een stijl cijver gehad :n
Allen in de B heb je stijl hier daarna is het op tijd :) en foutloos.

Sabertje

Re: Nieuwe B-stijlbeoordeling springen nog niet te installeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:53

Die manier van beoordelen is in ieder geval een stuk duidelijker double07.
Maar is het dan zo dat de eerste ronde puur op stijlpunten beoordeeld wordt en niet op fouten?
Ik begrijp dat je nog hoge stijlpunten kunt halen en als ik het goed begrijp worden de strafpunten van de stijlpunten afgehaald en zou ik bij wijze van met 2 balken nog 1e kunnen worden (even als voorbeeld, want waarschijnlijk krijg je met 2 balken niet genoeg stijlpunten hiervoor)?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:13

Miss87 schreef:
@millenium: een negatief leerproces ja... En laat ik nu meer voor een positief leerproces zijn waarmee we op zijn minst kunnen proberen het rij-niveau omhoog te brengen. De bedoeling is dat mensen ook thuis bewuster gaan trainen.

Oke, maar dat krijg je nooit in de hand. Dat is haast een onmogelijke opgave, in de zin van dat dat moeilijk controleerbaar is (denk ik).

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:17

Sannnn schreef:
Ik snap jouw reactie niet heel goed. Wat maken mensen zich druk? Ik maak me hier niet druk om, aan jouw post te zien maak jij je eerder druk. :) Ik zeg alleen wat ik mis in het huidige systeem. Er staat toch nergens dat er bepaald moet worden wanneer iemand naar het L gaat?

Ik ben alleen van mening dat als je alles op stijl doet, je het dan goed moet doen. Dan is het toch terecht dat degene die het beste rijd de meeste stijlpunten krijgt? Niet degene die het beste meelift met het paard.
Ik vind ook niet dat er best eens risico genomen kan worden. Er zijn er ook genoeg die geen flauw benul hebben van hetgeen wat zij kunnen en wat ze moeten doen, als je die dan op een paard zet die het allemaal wel doet. Dan vind ik dat eerder onverstandig dan verstandig.. Dan is het juist handig dat er een springjury is die je dat aangeeft. Zodat jij hiermee verder kan werken. Daar heb je meer aan en daar leer je van. Dat is beter dan dat je dankzij je paard de B door komt en er in het L/ M achter komt dat het toch niet lukt. Ik zie vaak genoeg combinaties rond komen waar ik mijn hart bij vast hou. Op die laatste manier krijg je i.m.o het rijniveau niet omhoog. --> maar ik bedoel ook te zeggen dat deze ruiters vanzelf wel tevoorschijn komen, juist omdat ze in het B en in het L bijvoorbeeld 'meegelift' hebben. Tevens denk ik dat het wel mee valt met de hoeveelheid ruiters welke geen flauw benul hebben van wat ze doen. Kijk, dat het er niet allemaal even florisant uitziet, is een ander verhaal. Maar dat betekent niet dat ze er in hun hoofd niet mee bezig zijn. Het B is ook om te leren en daarbij hoeft het nog niet helemaal perfect te gaan. Rondjes waarbij mensen hun hart vasthouden kunnen bij iedere B-ruiter (welke ook genoeg fijne rondjes hebben) wel eens voorkomen. Ook dat hoort bij het leerproces. Maar, ik begrijp jullie punt nu ook beter :) .