Echtpaar geeft na slopende rechtszaken acht paarden weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:35

inkepink schreef:
En om eerlijk te zijn; zo geweldig vind ik persoonlijk guldenberg en zijn nakomelingen niet, voornamelijk kwa karakter........

Zijn niet alleen nakomelingen van Guldenberg......maar ook andere merries met zeer goed bloed.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:37

Sundancer schreef:
""Wanden, kasten en vloeren in het huis staan metershoog volgepakt met dossiers. Dossiers die het echtpaar fysiek dreigen te ruïneren door de spanningen"

Dat van de wanden en kasten vol met dossiers klopt, meerdere keren geweest bij deze mensen. En het staat inderdaad echt vol.

@Frans, als je ze weggeeft heb ik wel belang bij Renoir....daar ben ik altijd fan van geweest en kan haar een nog een mooi leven bieden......... Je weet mij te vinden. (Voor de anderen ook wel!)

renoir is inderdaad een prachtig paard :j

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:44

piezze schreef:
Ik vind veel reacties hier nogal kort door de bocht. Het is toch van de zotte dat zelfs je huis meerdere malen in de brand wordt gestoken? Juist sympathiek dat ze de paarden weggeven aan echte liefhebbers en niet voor verkopen aan de eerste de beste die met geld komt kiezen. Zegt mij genoeg hoor over het echtpaar. En als ze gelijk hebben wat die hengst betreft mogen ze dat van mij ook krijgen ook. 150K vergoeding is een schijntje als je hele hebben en houden afbrandt en je al jaren aan het procederen bent.

Is het ook niet wat kort door de bocht om aan te nemen dat het KWPN huizen plat brand???
Lijkt me stug dat er een naam bij stond. En als ze dat zeker wisten, waren ze wel veroordeeld.

Als het allemaal waar is wat ze zeggen, is het ook triest. Voorop gesteld dat de hengst werkelijk zo geweldig was. Dat weet ik niet.

Ik vind het voor die mensen nog vele malen triester dat ze nu al 20 jaar tegen een muur blijven aanlopen en niet verder gaan met hun leven.
8 paarden weg doen waar je jaren lang plezier van zou kunnen hebben (gehad), alleen omdat er anders geen geld is om te procederen..
Dat vind ik nou te gek voor worden.
Er zijn zo veel mensen die onrecht is aangedaan. Als die allemaal 20 jaar gaan procederen, dan wordt het het er echt veel gezelliger op in Nederland. Vechten voor je zaak: prima. Weten wanneer de strijd gestreden is: ook heel belangrijk.
En wat als ze winnen?? Die hengst is bejaard. Wat het KWPN ook doet, de reputatie is verpest, hij heeft nooit fatsoenlijk in the picture gelopen... En de dekgelden krijgen ze toch nooit vergoed, zeker niet nadat het KWPN dat bedrag al betaald heeft.

Ze vinden het KWPN toch al een flutorganisatie... Wat is hun erkenning dan nog waard?? Al die tijd, moeite, energie en geld??? Nee, dat had ik toch anders gedaan..

Maar wie ben ik!?!

Sundancer

Re: Echtpaar geeft na slopende rechtszaken acht paarden weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:16

Frans heb nog een stalletje over hoor...... ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:44

MariekeA schreef:
piezze schreef:
Ik vind veel reacties hier nogal kort door de bocht. Het is toch van de zotte dat zelfs je huis meerdere malen in de brand wordt gestoken? Juist sympathiek dat ze de paarden weggeven aan echte liefhebbers en niet voor verkopen aan de eerste de beste die met geld komt kiezen. Zegt mij genoeg hoor over het echtpaar. En als ze gelijk hebben wat die hengst betreft mogen ze dat van mij ook krijgen ook. 150K vergoeding is een schijntje als je hele hebben en houden afbrandt en je al jaren aan het procederen bent.

Is het ook niet wat kort door de bocht om aan te nemen dat het KWPN huizen plat brand???
Lijkt me stug dat er een naam bij stond. En als ze dat zeker wisten, waren ze wel veroordeeld.

Als het allemaal waar is wat ze zeggen, is het ook triest. Voorop gesteld dat de hengst werkelijk zo geweldig was. Dat weet ik niet.

Ik vind het voor die mensen nog vele malen triester dat ze nu al 20 jaar tegen een muur blijven aanlopen en niet verder gaan met hun leven.
8 paarden weg doen waar je jaren lang plezier van zou kunnen hebben (gehad), alleen omdat er anders geen geld is om te procederen..
Dat vind ik nou te gek voor worden.
Er zijn zo veel mensen die onrecht is aangedaan. Als die allemaal 20 jaar gaan procederen, dan wordt het het er echt veel gezelliger op in Nederland. Vechten voor je zaak: prima. Weten wanneer de strijd gestreden is: ook heel belangrijk.
En wat als ze winnen?? Die hengst is bejaard. Wat het KWPN ook doet, de reputatie is verpest, hij heeft nooit fatsoenlijk in the picture gelopen... En de dekgelden krijgen ze toch nooit vergoed, zeker niet nadat het KWPN dat bedrag al betaald heeft.

Ze vinden het KWPN toch al een flutorganisatie... Wat is hun erkenning dan nog waard?? Al die tijd, moeite, energie en geld??? Nee, dat had ik toch anders gedaan..

Maar wie ben ik!?!

Met wijsheid gesproken :D

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:46

Ik hoor hier allemaal mensen praten over 'laat het gaan', 'het is al zo lang geleden',

Hebben jullie zelf dan geen eergevoel?
En geen trots die je hoog wilt houden?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:50

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om allerlei zaken over deze familie in dit topic erbij te halen en ook niet de bedoeling om alleen te melden dat ze de paarden wel mogen komen brengen. Graag inhoudelijk reageren en on topic blijven. Oneliners worden verwijderd.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:51

love_shyboy schreef:
Ik hoor hier allemaal mensen praten over 'laat het gaan', 'het is al zo lang geleden',

Jawel, daarom ga je ook de strijd aan. En als blijkt dat dat geen zin heeft, houd ik de "eer" aan mezelf..
Daarom heb je naast eer ook nog een heel leven....En daar ben je dan weer trots op...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:00

Een ieder komt toe wat hij verdient denk ik maar als er weer gezeur is met deze mensen.
Onvoorstelbaar dat ze na al die jaren nóg niet in kunnen zien dat ze geen gelijk hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:01

love_shyboy schreef:

20 jaar lang? Nadat je al een vergoeding hebt gehad? Om je trots je huidige paardenstapel weg moeten doen? Nah, lijkt me niet nee. Als we allemaal zo wrokkerig dachten dan was het een regelrechte hel op aarde denk ik ;) .

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:08

Ik beweer toch niet dat het KWPN huizen platbrandt? Ik vind het wel zwaar vervelend als iemands huis in de brand gestoken wordt en ja dan kan ik wel sympathie opbrengen voor iemand die blijkbaar 8 paarden weggeeft.
We leven in een vrij land en als iemand behoefte heeft zijn/haar gelijk te halen via de gerechtelijke weg, wat kan daar op tegen zijn? Ik vind het knap zelfs dat je daar 20 jaar aan opoffert.

Daarbij vind ik het niet leuk te lezen dat er mensen zijn hier die anderen zwartmaken over het niet betalen van stalling, addertjes onder het gras en oplichten van menig bokker etc. Dat is uiterst suggestief en in mijn ogen niet bewezen dus ja dat vind ik dan een kort door de bocht reactie.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:44

Ik denk eerlijk gezegd niet dat die paarden echt weggegeven zullen worden. Er zal wel een eigendomsvoorbehoud oid aan vast zitten....

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:46

Ach ja, dat zou kunnen.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:20

Waarom weggeven als je de paarden wegdoet uit financieel oogpunt? Dan ga je ze toch verkopen, ook al is het voor een symbolisch bedrag?

Daarbij is het jammer dat ze zo in het verleden blijven hangen, laat dit achter je en ga genieten van het leven.

En mocht de hengst zo goed zijn geweest dan had hij wel op grand prix niveau gesprongen of kinderen gebracht die op dit niveau lopen...maar op beide manieren heeft de hengst Guldenberg niet kunnen overtuigen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:37

Liezel1 schreef:
Alweer????Of moet ik zeggen: nog steeds???
Jeeeemig.....

Als die hengst echt zo geweldig is, waarom hebben we er dan nog niets over gehoord?
Wat willen ze ermee bereiken? Als hij nu alsnog goedgekeurd zou worden, hebben ze dan rietjes klaarliggen ofzo? Die hengst is inmiddels 23!

Ja dat dacht ik ook al.

Als dit een hengst was die het KWPN "vergeten" is dan had hij zich allang via de sport kunnen revancheren om alsnog goed gekeurd te worden.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:28

Ik ben benieuwd of Guldenberg nog ooit een Euroberg op gaat leveren!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:01

NatasjavE schreef:
Ja dat dacht ik ook al.

Als dit een hengst was die het KWPN "vergeten" is dan had hij zich allang via de sport kunnen revancheren om alsnog goed gekeurd te worden.

Exact ik vind de omschrijving tophengst ook meer droom dan werkelijkheid

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:30

love_shyboy schreef:

ik ben het met je eens, maar na 20 jaar zou ik het toch helemaal zat zijn.
het duurt blijkbaar al 20 jaar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:45

love_shyboy schreef:

Als mijn hengst afgeserveerd werd en ik geloofde er toch in, dan had ik er voor gezorgd dat hij op deze leeftijd nu Grand Prix had gelopen. Volgens mij heeft Guldenberg niks noemenswaardig gepresteerd.

Blijkt ie daar de kwaliteit niet voor te hebben, dan probeerde ik een andere te fokken waar ze niet omheen konden ipv 20 jaar geld en moeite in een verloren zaak te steken.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:17

gitje65 schreef:

Zo te lezen past Schuldenberg beter bij hem :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:43

Die hele zaak klinkt echt gewoon als veredeld muggeziften. :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:05

piezze schreef:
gitje65 schreef:

_O- _O-

Ik begrijp niet hoe je 20 jaar van je leven aan zoiets kunt verspillen.
Inmiddels had ik als eigenaar als dat beest echt zo geweldig zou zijn hem bij alle andere stamboeken goedgekeurd gehad en zou ik zelf het KWPN boycotten. Maar goed, al je energie in rechtzaken steken brengt blijkbaar meer voldoening.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:15

piezze schreef:
gitje65 schreef:

_O- :')

Ik denk dat zoiets na een tijdje ook een way of life wordt. Dat je je leven niet meer voor kunt voorstellen zonder die slepende zaak. Dat je misschien onbewust bang wordt om dat kwijt te raken, want wat moet je dan met je leven?

Doorgaan is makkelijker dan voor jezelf toegeven dat je 20 jaar en heel veel geld en moeite verspild hebt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:02

NOu ik denk dat als je halverwege bent na 10 jaar ofzo, je dan al zoveel energie erin gestopt hebt dat je het dan ook zonde vindt om het niet af te ronden. Net zoiets als een 11 stedentocht of de Nijmeegse wandelvierdaagse. Het blijft een prestatie om iets af te maken. Misschien hebben die mensen naast die rechtzaak ook gewoon een leuk leven gehad?