Italian scientists clone first horse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:54

machie schreef:
stel je voor de men op het idee komt op Sadam te klonen Scheve mond

Dat hoeft gehelemaal niet gevaarlijk te zijn hoor! Ik bedoel, Sadam in ook op een bepaalde manier opgegroeid en dingen geleerd. ''Zijn" cloon kan heel anders worden later, misschien wel iets meer gewelddaadiger, omdat sommige karaktereigenschappen al vast liggen, maar elk mens is nog wel een beetje te kneden en te sturen, dus z'n cloon kan misschien wel een vredeliefende passifist worden, hahaha! Nog steeds vind ik clonen verkeerd en we moeten er ook niet aan beginnen, maar ja ik zit niet in de wetenschap dus die wetenschappers gaan gewoon door...

Lobke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:54

Waar gaat het heen met deze wereld Verward

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:50

IlsjePilsje schreef:
Elk paard is uniek en dat maakt paarden leuk...toch

Juist, tzou toch saai zijn als je bv 2 precies dezelfde paarden hebt..dat lijkt me echt niks..

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:08

Wat al vaker is gezegd, qua karakter zullen ze verschillen (fenotype)
Maar het genotype blijft het zelfde en wat heb je daar nou aan?Je moet niet liggen klooien met de natuur.(dat gebeurt al lang Lachen maar dit vind ik wel heel extreem en t geeft me niet echt een opwekkend gevoel.)

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 17:11

helemaal mee eens Ctal. Ik vind het maar een eng idee, net alsof die kloon dat niet echt is ofzo.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:33

Ja inderdaad ik vind het ook maar niets...ben voor de natuurlijke weg...*LOL*

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 08:43

machie schreef:
hmmm, de innerlijke kenmerken zijn wel allemaal hetzelfde. Zoals het karakter, de bouw, enz. enz. Dus ook de aanleg voor bepaalde ziektes enzo zijn hetzelfde.

Dat is dus niet waar. Er is bekend dat karaktervorming heel sterk plaatsvindt door opvoeding etc. En bouw ligt voor een groot gedeelte ook aan het voer en hoe ze verzorgd zijn en het schijnt dat Met name karakter ook heel sterk bepaald wordt door de moeder. Heb laatst een onderzoek gelezen over veulens uit draagmoeders, waarvan dan bleek, dat ze een heel ander karakter kregen als een veulen wat uit de echte moeder, gedekt door dezelfde hengst, was geboren.
Genetische afwijkingen en dus de aanleg voor bepaalde genetisch bepaalde ziekten/afwijkingen zijn wel dezelfde.

Maar een kloon is niet identiek, kijk maar naar tweelingen, dat zijn toch ook 2 individuen? Wanneer je ze bij de geboorte uit elkaar haalt (of op jonge leeftijd) en ze allebei heel anders op laat groeien, komen daar twee totaal verschillende mensen uit, dat is bij klonen dus ook zo.

Of het wel of geen vooruitgang is? De tijd zal het leren, alleen volgens mij is normaal gesproken het doel van fokken vooruitgang, en met klonen sta je stil, je hebt geen verbetering meer.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:42

een deel van het karakter is aangeboren hoor
Dus blijft gelijk bij klonen... Alle aangeboren dingen blijven hetzelfde bij een kloon.
Ik zal kijken of ik een artiekel uit ons schoolboek kan inscannen..

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:56

Hey ik zou wel een kloon willen van me eigen paard hoor!! Zo een vind ik niet zomaar meer dus dan maar klonen whehe

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:02

machie schreef:
een deel van het karakter is aangeboren hoor
Dus blijft gelijk bij klonen... Alle aangeboren dingen blijven hetzelfde bij een kloon.
Ik zal kijken of ik een artiekel uit ons schoolboek kan inscannen..

Dat klopt wel ja, in het genotype zijn al wel dingen bepaald qua karakter, dat zie je bij een baby/veulen etc. al de ene is van zichzelf al veel stoerder.

xxxmelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:07

ik vind de wetenschap een beetje te ver gaan.

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:54

23 maart in het jaar hier heel ver vandaan...
twee mensen ontmoeten elkaar...
chantal-02 en marcel-05
klonen is een begrip. zonder doen we niet meer.
chantal-02 en marcel-05 gaan na een jaartje trouwen.
Alles gaat perfect.. dan komt het onderwerp: kinderen.
Discussie... Maken we onze eigen variant of zoeken we er eentje uit...
Oplossing... we maken eerst ons eigen variantje... bevalt ie dan klonen we zo'n zelfde... Is het niet zo top... kunnen we altijd nog een perfect fotomodel klonen... goed voor onze reputatie.
10 jaar later
chantal-02 en marcel-05 hebben 3 kinderen suus-01 van 9, claudia schiffer-354 van 6 en suus-02 van 3.
Een harstikke leuk gezin.
suus-01 is helemaal paarden gek.. ze heeft een stel eigen paardjes..
ze zag ooit eens een paard dat was gwoon heel mooi getekend.. haar droompaard.. ze liet het klonen en donja-697 was in haar bezit... donja-697 was niet genoeg dus er werd een donja-698 aan toegevoegd ook donja-699 kwam er.
donja697 blinkte uit in recreatiepaard en lief zijn. donja-698 kon vooral heel goed springen en donja-699 was echt een dresuur paard... suus-01 gaat op concours in een of ander land. ze neemt dr drie paarden mee. het concours bestaat uit springen en dresuren. 2 wedstrijden van ieder... eerste wedstrijd.. springen... gaat prima.. eerste prijs met donja-698 volgende wedstrijd dressuur met donja-699 gaat prima todat het beestje zich verstuikt en niet verder kan... suus-01 uitgeschakeld voor die dag. volgende dag weer springen met donja-698 gaat weer prima.. geen vragen of t beestje al weer beter was.. zal wel goed zijn...noujah 1e prijs weer binnen. en dan de vierde dag met donja-697 proberen te dresuren.. het is een gewaagde stap.. maar het lukt.. 2e prijs.
na de wedstrijden komt een dochter van een rijke paps naar suus-01 gelopen. zo te zien was ze een kloon van tooske breugem. ze vraagt aan suus-01 zeg jou paard is zo perfect getekend.. zo mooi.. en zo veelzijdig.. dat bewonder ik enorm... zou ik jou paard mogen klonen?? ze is ook zo snel genezen.. echt geweldig.. wat moet je er voor hebben?? mijn papsie betaald wel......

Zo nou onbenullig verhaaltje... maar wie weet over wie weet hoeveel jaar dan gaat het echt zo... dat willen we toch niet meemaken?? dat lijkt me echt vreselijk.. bovendien wordt er zo makkelijk opgelicht... er worden beroemde paarden verkocht die helemaal niet zulke goede prestaties hebben dan de echte beesten... dus wat mij betreft.. no thanx... wie weet maken we het nog zo mee. ma ik geloof dat ik niet wil leven over 400 jaar... ik ben tevreden met hoe het nu is...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:07

blondie87: wat een leip verhaaltje! Haha!
doe mij maar puur natuur. ik krijg de kriebels van die kloonderij, nix voor mij... spooky! Scheve mond strax komt het nog eens zover dat ieder mens een kloon in de vriezer heeft liggen... voor reserve-onderdelen!!! *LOL*

rainbowcash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:12

ja precies, laat de natuur zn werk gaan! ik zie het al voor me
dat wij en de dieren zometeen allemaal gekloont worden!

vreselijk!!!!!!! Boos!

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 10:48

Ik denk dat je met klonen ook een hoop goeds kan berijken. Kijken jullie wel eens naar NGC? Nouw, daar was laats een programma over klonen, maar dan doen ze dat iets anders ; bijv een mens heeft in een ongeluk een long verloren. Dan word er op dezelfde manier als met klonen een eicel in een draagmoeder geplaats. Maar wat ze dan doen, ze halen de cellen die een long gaan vormen eruit of zo, en die plaatsen ze in de mens. Dan kun je dus zo een nieuwe long krijgen, zonder donor gedoe! Het word nu getest op dieren, en de resultaten zijn goed tot nu toe. Lijkt me geweldig, dus uiteindelijk kunnen we op deze manier ook HIV en kankerpatienten genezen! Klonen opzich vind ik ook een beetje vreemd, maar voor dit doel vind ik het heel goed. Als jou hart het niet meer goed doet, kun je gewoon een nieuwe maken! Think about it! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:33

Ik vind het wel typisch dat presies een Italeaan ( Italie het land waar de meeste paardenworst vandaan komt ) een paard kloont... Scheve mond

Vind kloonen maar nix.. Wel gaaf als je bijv. een Bonfire kan kloonen of iest wat gewoon niet mag uitsterven..
Maar hoop dat ze het op mensen voorlopig nog niet gaan doen.. al is dat volgens mij wel al gebeurt...