Kim90 schreef:x_trees, waarom zou een 2 jarig volbloed wel naar de ** gaan als hij als 2 jarige wordt gebruikt en een draver niet??
En als er in 163 races 58 dode paarden zijn, dan is minimaal 1 op de 3 races voor een paard fataal, dat heb ik nog niet gezien bij welke andere wedstrijdvorm ook. Leuk dat jullie het een leuke sport vinden, maar vind je dit aspect dan totaal niet boeiend/erg en normaal? En wens je dan niet dat er hier wat aan gedaan wordt?
Je doet anders aan mij een beetje af als dierenliefhebber
Waar doel je op met dat bovenste? Volgens mij spreek je even de verkeerde aan?
Artikel klopt eigenlijk al niet. Vanwaar komt dat cijfer? De race wordt gehouden sinds 1836, dat zijn dus 174 races als ik goed kan rekenen (-3 tijdens de oorlog)? Bovendien geeft dat cijfer niet weer of dat nu over de edities gaat, of de specifieke race. Het artikel zegt dat vorig jaar 3 paarden stierven, dus als je ervan uit gaat dat die 58 paarden over 174 jaar, over al die races die per editie, al die paarden aanwezig, klopt je rekensommetje al helemaal niet..
Baileys_7, in de dressuursport gaan er inderdaad minder plaatsen ter plaatse sterven. Maar als je vraagt welke paarden het gelukkigst in het leven staan, volgens mij is het antwoord niet moeilijk. Blessureleed zal uiteindelijk niet meer of minder zijn.