Verwaarloosde pony met vastgevroren staart aangetroffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Re: Verwaarloosde pony met vastgevroren staart aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:29

Man verwaarloosd pony en moet hem dan binnen zetten zegt de politie en hem beter verzorgen ? Wow thats the message ? Dieren mishandeling zou harder aangepakt moeten worden.. Dan leren die stomkoppen er misschien een keer wat van

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:33

och wat zielig ik hoop dat het weer wat beter gaat met de pony :(:) !

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:06

DIERENMISHANDELING !

Wat mensen hun beesies allemaal aan doen :(

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:07

oh yuck ik zie het al voor me een staart vol diarree die zo nat is dat ie vastvriest aan de grond :r

arm dier

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:29

och jey wat erg das hier 10 a 15 minuten vandaan verder nog niks over gehoort maar vrezelijk dit..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:32

hoe zo onderzoeken of er sprake is van dieren mishandeling...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:36

OMG dit kan toch niet.........
Dit is duidelijk al langere tijd aan de gang.
Als een paard met zijn staart vast gevroren staat.

Lienelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:44

Jeetje arm ding! Waarom zijn er mensen die dit laten gebeuren? En hoe lang heeft dat beessie daar al niet gestaan terwijl niemand wat deed? Mensen, bel toch eens wat makkelijker de dierenbescherming en overleg met ze, ook bij twijfel! Daar zijn die mensen voor en die vinden dat niet erg (aldus een kennis van mij bij de dierenbescherming).

nOusiieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:55

AAAAAHHH.. |(

Dan staat dat arme beestje er dan toch wel een aardig tijdje als zn staart is vastgevroren.
Zulke mensen zijn geen dieren waard! :(
heb je dieren verzorg ze dan teminste ook goed!

Arm beestje,,
wat zou die geleden hebben ;(

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:57

arm paard.
gelukkig is het beestje nu in goede handen!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:04

je hebt van die mensen..!!!:@

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 07:01

Heb hier geen woorden voor! :x

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:02

De AID onderzoekt of er sprake is van???????????? Lijkt me duidelijk wat een debiele eigenaar zeg. Bah, ik verbaas me steeds meer.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:27

Nog steeds niet duidelijk om wat voor pony het gaat?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:33

ship schreef:
och jey wat erg das hier 10 a 15 minuten vandaan verder nog niks over gehoort maar vrezelijk dit..

kun jij niet eens gaan kijken hoe het nu met de pony is?
Voor het zelfde geld staat hij gewoon weer buiten verder vast te vriezen.
Ik vind het erg naief van de politie om nu aan te nemen dat het dier in ene wel verzorgt gaat worden. :(

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:04

ik vind het zowiezo niet slim dat ze de pony niet gewoon meegenomen hebben, misschien staat ie nu wel binnen in een vieze donkere stinkende stal, kan me niet voorstellen dat mensen nu opeens beter voor het dier gaan zorgen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:06

swoeky schreef:
ik vind het zowiezo niet slim dat ze de pony niet gewoon meegenomen hebben, misschien staat ie nu wel binnen in een vieze donkere stinkende stal, kan me niet voorstellen dat mensen nu opeens beter voor het dier gaan zorgen

dat doen ze ook niet...hij is alleen nu uit het zich en staat daar vermoedelijk gewoon dood te gaan.
Maar dat is niet erg want niemand die het ziet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:12

Fjorden007 schreef:
Ik schrik hier enorm van..!

Weet iemand om wat voor pony het gaat?
Wij hebben namelijk vorig jaar een zwartbonte shetlander verkocht daarheen , zij is nu 3 jaar.

Er staat bij dat er fotos van de pony gemaakt zijn, maar die kan ik nog niet vinden.
(Staat op site van DvhN)

Het dier is op verzoek van de politie opgehaald door de eigenaar. Van het dier zijn foto’s gemaakt. Op basis van de waarnemingen van de politie en de foto’s gaat de AID nu oordelen of hier sprake is van strafbare verwaarlozing. Als dit het geval is dan wordt er proces-verbaal opgemaakt.
Bron: DvhN

In ieder geval alsnog verschrikkelijk voor deze pony.. :n
Dat zie je toch als eigenaar.. als ik paarden in een land zou hebben staan kijk je toch elke dag even ter controle. (en om hooi bij te voeren door de sneeuw?)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:36

geerke schreef:
swoeky schreef:

dat doen ze ook niet...hij is alleen nu uit het zich en staat daar vermoedelijk gewoon dood te gaan.
Maar dat is niet erg want niemand die het ziet :(

Ja dat was inderdaad ook mijn eerste, emotionele, reactie. Maar je weet niet hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat dus laten we daar nu niet over speculeren, hoe verleidelijk dat ook mag zijn.

Wat ik me nou afvraag: hoe poepte die pony dan? Want lijkt me dat hij zijn staart ook niet meer goed kon optillen dan?

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:40

Megansk schreef:
Fjorden007 schreef:

Wij hebben namelijk vorig jaar een zwartbonte shetlander verkocht daarheen , zij is nu 3 jaar.

Er staat bij dat er fotos van de pony gemaakt zijn, maar die kan ik nog niet vinden.
(Staat op site van DvhN)

Het dier is op verzoek van de politie opgehaald door de eigenaar. Van het dier zijn foto’s gemaakt. Op basis van de waarnemingen van de politie en de foto’s gaat de AID nu oordelen of hier sprake is van strafbare verwaarlozing. Als dit het geval is dan wordt er proces-verbaal opgemaakt.

Dat zie je toch als eigenaar.. als ik paarden in een land zou hebben staan kijk je toch elke dag even ter controle. (en om hooi bij te voeren door de sneeuw?)

Ik ben wel "benieuwd" om welke pony het gaat, als het blijkt dat het gaat om een pony die wij verkocht hebben , dan ga ik er als de bliksem heen!

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:06

Jeetje , dit kan gewoon niet :n , stomme mensen ze moeten inderdaad veel harder aanpakken !!

-- Pien28 (op pagina 2) , Paarden mogen niet alleen ? Daar ben ik het niet mee eens , kan zo een paar paarden opnoemen die alle andere paarden uit ' hun' weitje jagen omdat ze gewoon niet samen wilen zijn , en dit gebeurt bij verschillende paarden :) .
Zou niet best wezen voor dat paardje die daar bij moet als dat verplicht zou worden := .

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:09

Echt een slimme zet van de politie om te vragen aan de eigenaar om de pony uit de wei te halen.
Hoop dat ze wel erbij zijn geweest dat hij/zij dit gedaan hebben, en ook er op gehamerd hebben dat ze een da gebeld hebben, want beestje zal wel goede zorg nodig hebben, want ja waarom is het aan de diarree.
En ook hoop ik dat de politie de eigenaar dagelijks een bezoekje brengen om te kijken of ze zich aan de afspraak houden.
Bah wat hoor je toch vaak dat paardjes verwaarloosd worden.
Arm dier :(.

Gioyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:15

OMG ,
ik vind al dit soort dingen gebeuren dat die man dat paard niet meer mag hebben en dat het paard naar goede eigenaar gaat !

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:21

Megansk schreef:
Fjorden007 schreef:

(Staat op site van DvhN)

Echt nederlands he. In beslag nemen die pony en dan een proces verbaal opmaken als die pony verwaarloost is.

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:42

Zulke mensen moeten ze aan de hoogste boom ophangen!